Gittikçe sıkılaşan Euro emisyon kriterlerinin motosikletlerin içine etmesi...
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yeni açıklanan bir çok motosikletin altında bir ton boru yığını var, bundan dolayı hepsinin motoru eski versiyonlara göre daha yukarıda konumlandırılmış durumda. Ağırlık merkezinin yukarıya cekilmesi hic iyi bir sey degil.
Sorun şu ki amacı zevk olan bir motosiklette hafifliğin ve dengenin bir alternatifi yok. Daha fazla güç ile bu zaaflar kapanmayacak.
Motosikletler ulaşım ve zevk amaçlı olarak ikiye ayrılıyor. Birinci gruptaki sküterlar, cub ve binek motosikletlerin sayıları çok daha fazla olduğu için emisyona tabii olmaları makul. Ama zevk amaçlı motosikletlerin sayısı ne ki? Ağır emisyona maruz bırakılmalarının çevreye etkisi çok yok ama motosiklete etkisi çok kötü... Ağır emisyon kurallarının dayattığı ek ağırlık, çaldığı ek hacim, aracın amacı olan zevki hedef alıyor direk.
DÜnyadaki keyif için kullanılan motosikletlerin tümünün emisyonu toplamı o gün uçan savaş uçaklarından azdır kesin. Bok var savaşıyorsunuz indirin o uçakları yere diyelim.
Ya da medya gazlaması ile populer olmuş şarkıcıların konserlerine ille özel uçakla gitmesi vb. bunların emisyonunu düşününce yine bizim motorlar masum kalıyor.
ya da iklim konferansı falan diye dünya liderleri toplanıyor ama bir sürü uçak bizim motorlarımızla ömür boyu yakamayacağımız yakıtı yakarak gidiyorlar oraya.
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yeni açıklanan bir çok motosikletin altında bir ton boru yığını var, bundan dolayı hepsinin motoru eski versiyonlara göre daha yukarıda konumlandırılmış durumda. Ağırlık merkezinin yukarıya cekilmesi hic iyi bir sey degil.
Sorun şu ki amacı zevk olan bir motosiklette hafifliğin ve dengenin bir alternatifi yok. Daha fazla güç ile bu zaaflar kapanmayacak.
Motosikletler ulaşım ve zevk amaçlı olarak ikiye ayrılıyor. Birinci gruptaki sküterlar, cub ve binek motosikletlerin sayıları çok daha fazla olduğu için emisyona tabii olmaları makul. Ama zevk amaçlı motosikletlerin sayısı ne ki? Ağır emisyona maruz bırakılmalarının çevreye etkisi çok yok ama motosiklete etkisi çok kötü... Ağır emisyon kurallarının dayattığı ek ağırlık, çaldığı ek hacim, aracın amacı olan zevki hedef alıyor direk.
Hasmet abarttığını düşünüyorum bloğu yukarı çekecek boru yığını dediğin neler mesela , euro normu ne olursa olsun egzoz borusu silindir sayısı kadardır , çaplarıda hacme veya max devir sayısına göre değişebilir Euro normu ile alakası yok , sadece konvertör biraz daha büyümüş olabilir ama o da arkada sağda solda konumlanır , ha diğer plastik borulardan bahsediyorsan onlar Euro5 le gelen extra depoda biriken buharı hava filtresine veren toplasan yarım mt dir , bahsettiğin nedir yazarmısın..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hasmet abarttığını düşünüyorum
bloğu yukarı çekecek boru yığını dediğin neler mesela , euro normu ne olursa olsun egzoz borusu silindir sayısı kadardır , çaplarıda hacme veya max devir sayısına göre değişebilir Euro normu ile alakası yok , sadece konvertör biraz daha büyümüş olabilir ama o da arkada sağda solda konumlanır , ha diğer plastik borulardan bahsediyorsan onlar Euro5 le gelen extra depoda biriken buharı hava filtresine veren toplasan yarım mt dir , bahsettiğin nedir yazarmısın..
Tam bilemiyorum Nikkfurie. Euro 5+ icin yeni katalitik konvertorler daha buyuk olmak zorunda. Ustune bir de katalitik konvertorun sagliginin ECU tarafindan gozetilmesi zorunlulugu mevcut. Bunun icin ek sensorler gerekiyordur belki, bilemiyorum sahsen. Ancak istisnasiz yeni cikan tum orta ve ust hacim motosikletlerin altinda cok daha fazla metal mevcut. Sadece boru degil, sekilli hazneler de mevcut. Bir acaip. Mevcut S1000R ve Superduke'un motorlari eski versiyonlarina gore bariz daha yukarida konumlandirilmis durumda.
tommygun adlı üyeden alıntı
hasmet ne yapalım? Dövelim mi adamları? Emisyon kurallarını belirleyenleri tenhada kıstırıp ırzlarına mı geçelim? Yapacak bir şey yok, önümüze hangi mal sunuluyorsa onu alacağız maalesef.
Çözüm bulmak zorunda degilsin tommy, dinlesen yeter. Evlenip bosanmış adamın bunları bilmesi lazım yahu. Erkekler marstan, kadınlar venüsten...
-
Yukarılarda Killingroad yazmış 5 ile 5+ arasında egzoz emisyonu açısından bir fark yokmuş zaten , sadece yazılım farkları var bunlarda kontrol gereklilikleri imiş , belki extra güvenlik veya kalite standartları değişmiştir , mesela yeni nesil motosikletlerin amortisorlerinin yan tarafında ışık yansıtıcılar var sağda solda , eskiden sadece arkada TR de kedi gözü denen plastik vardı , bunun yanlarada eklenmesi kanun koyucular tarafından istenmiştir yine euro5 lerde gidon topuzları standart geliyor ve ciddi büyük vs vs..
-
Bir kaç kere fazlaca ABD karşıtı tonda şeyler yazdım sanırım. Sonuncuda böyle oldu :D
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yukarılarda Killingroad yazmış 5 ile 5+ arasında egzoz emisyonu açısından bir fark yokmuş zaten , sadece yazılım farkları var
Fark tabii ki sadece yazılım değil. Farkın ne olduğunu başlığı açan ilk üç cümlesinde açık seçik yazmış zaten. Okuyun, öğrenin.
killingroad adlı üyeden alıntı
Bir kaç kere fazlaca ABD karşıtı tonda şeyler yazdım sanırım. Sonuncuda böyle oldu :D
Sorun ABD karşıtı tonda yazmakta değil, akıl mantık karşıtı yazmakta.
Sorun, 2020 ve 2025'te bizzat kendisinin getirdiği kuralları eleştirirken taa en son 2008'de çok daha esnek kurallar getiren bir Amerikan eyaletini "asıl problem" ilan etmekte... Biri Avrupa, diğeri Amerika. Biri güncel, diğeri taa 15 yıl öncesinden. Biri sürüyle yaptırım içeriyor, diğeri Euro 3'ten bile geride. Durum böyleyken "yok sorun AB'den ziyade Kaliforniya'da" demek akıl-mantık karşıtı değilse nedir bilemiyorum...
-
Nedensellik ve geniş çerçeveden bakmak diyebilirim ama havanda su döveriz boşver =)
İşi AB'ye yıkabilirsin çok önemli değil burası zaten ama 5+ diye çok heyecanla bakma. Eleştirdiğin şeyi yapıp monolog olarak giriyorsun konuya. 5 ile 5+ arasındaki farklar defalarca yazıldı, 5+ sorun dediğin zaman yel değirmeni ile savaşırsın. hence işin sorumlusu California demem falan filan fişmekan.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Nedensellik ve geniş çerçeveden bakmak diyebilirim ama havanda su döveriz boşver =)
İşi AB'ye yıkabilirsin çok önemli değil burası zaten ama 5+ diye çok heyecanla bakma. Eleştirdiğin şeyi yapıp monolog olarak giriyorsun konuya. 5 ile 5+ arasındaki farklar defalarca yazıldı, 5+ sorun dediğin zaman yel değirmeni ile savaşırsın. hence işin sorumlusu California demem falan filan fişmekan.
"işi AB'ye yıkmak" mı? Komedi resmen...
Oldu killingroad, AB'nin 2017, 2020 ve 2025'te getirdiği Euro 4, 5 ve 5+ kısıtlamalarından AB sorumlu değildir. Asıl sorumlu, motosikletlere getirdiği en son emisyon kısıtlaması 2008 yılında olan, taa on bin km uzaklıkta AB üyesi olmayan bambaşka bir ülkenin bir eyaleti olan Kaliforniya'dır.
Ne Kaliforniyaymış arkadaş. Amerika'nın geri kalan 49 eyaletine lafı geçmiyor ama koskoca Avrupa ülkelerinin oluşturduğu AB'ye neler neler yaptırmış baksana... Olaylar olaylar...
"Dıj güj" argümanına sıkı sıkı sarılmış dedelerle konuşur gibi hissettim bir an...
-
vay arkadaş ne stars 'n stripes aşkıymış bu ya..
ben ne anlatıyorum sen içinden cımbızla yanlış kullanılmış ifade arayıp onun üstüne gidiyorsun. tamam 12 puan =)
iş kimin başın altından çıktı diyorum kimse yok
bu konsepti ve kültürü icat ettiler diyorum, havada kalıyor.
kanunu reddettin arkadaş, linkini yolladık yoo bence yok öyle diyorsun.
socal'ın tekrar denemesi oldu trump engelledi diyorum, ses yok.
Sanki ben AB sorumlu değil dedim.
Çok güzel tespit gerçekten dıj güçler diyen dede gibisin, bir de bana yakıştırıyorsun.
And the rockets' red glare
The bombs bursting in air
Gave proof through the night
That our flag was still there
madem abd'ye toz konduramıyorsun, bari ab'yi doğru yerden eleştir.
5+'la değişen bir şey yok. 2020'de kaldıracaktın ortalığı ayağa.
-
Yav abiler ne dert ettiniz, halen 2. el olarak satılıyor karbüratörlü ve düz borulu motosikletler. Sıfırın 3/1 fiyatına alın, 3/1 de yenilemek için harcayın oldu size istediğiniz motosiklet .
-
Yiğidi öldür hakkını yeme. Killingroad Kaliforniya'nin istisnai gücü konusunda haklıymış:
"California is the only state that can set its own vehicle emissions standards, which are stricter than the federal Clean Air Act (CAA). California has this authority because of its history of regulating emissions and its severe air pollution problems.
Other states can choose to follow the national standards or California's standards. States that adopt California's standards are known as "CARB states".
As of June 2024, the following states are CARB states: Colorado, Connecticut, Delaware, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New Mexico, New York, Nevada, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, Vermont, and Washington."
-
E iyi iyi o konuya daha şimdi bakıyorsan 2026'da da yazdıklarımı okumaya başlarsın o zaman konuşuruz. =)
-
Dün bir sohbet sırasında gelecek yıl distribütörlerin satışında euro 5 olanların en fazla %10 kadar olabileceği, bunun tüm modellerin birlikte içine alacak şekilde hesaplanacağı, %10 dan fazla olan motosikletler için ek vergi vb çıkacağı gibi bir seyler duydum. Bu durumda honda yamaha gibi çok modelli markaların az satılan büyük motorlarının %10 a dahil olabilceği ancak sınırlı modeli olan markaların elindeki motorları bitirmek zorunda olduğu için kampanya yapıldığını duydum. Bilgisi olan var mı?
-
Bu derogation işlerinin kesin bir merkezi kuralı yok bulabildiğim kadarıyla. Videoya hazırlanırken en çok burada kafayı yemiştim.
Son iki yılın toplamının %10'u, son yılın %30'u bulabildiğim şeyler oldu. Sanırım bu derogation'ları ülkeler tekil olarak veriyorlar şimdi İrlanda'nın kendi sitesinde okudum mesela son iki yılın %10'u veya 100 ürün diye.
Ek: Bir de End of Series derogation var ayrıca. Kabaca üreticiler oldukça naz geçirebiliyor - biraz da anlatmak istediğim buydu. AB otomotiv/motosiklet sektörüne dokunamaz, dokunmuyor da.
Kampanyaların bununla bir ilgisi yok. Millette nakit yok, krediler yüksek, satışlar çakıldı.
Ek vergi falan diye bulandırılmış. İşin diğer bir "duyduğum" yanı, devlet sene sonunda eski model yılı motorlara plaka takacaksın demiş - bok ettikleri enflasyon muhasebesi işiyle de alakalı olabilir - bu başka bir konu. 2026'ya geçerken de bunu diyebilirler emisyonda bir şey değişmiyr.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
E iyi iyi o konuya daha şimdi bakıyorsan 2026'da da yazdıklarımı okumaya başlarsın o zaman konuşuruz. =)
Yazdığın her kelime bir altın damlası hükmünde killingroad. Değerini bilerek, yavaş yavaş, özümseyerek anlamaya gayret ediyorum. Sırada Kaliforniya'nın AB'ye olan zaman ve mekan üstü yaptırım gücü var. Sonrasında da Kawasaki'nin mucizevi şekilde elini şıklatarak road legal 260hp H2 yapabilecek olması, ancak modern elektronik sistemlere rağmen biz ölümlülerin o gücü zaptedemeyecek olmalarından mütevellit vazcayması, ve neticede mevcut motosikletlerden çok da daha güçlü olmayan, ancak daha ağır, komplex ve pahalı olan bir ucube üretmiş olması iddian var. Sırayla, yavaş yavaş. 5-10 sene sürer bunlar en az.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
iş kimin başın altından çıktı diyorum kimse yok
bu konsepti ve kültürü icat ettiler diyorum, havada kalıyor.
kanunu reddettin arkadaş, linkini yolladık yoo bence yok öyle diyorsun.
socal'ın tekrar denemesi oldu trump engelledi diyorum, ses yok.
Ben emisyon kriterlkerinin cikmis olmasini elestirmiyorum, buna karsi degilim, bilakis destekliyorum. Bu noktada Kaliforniya'nin 2008'de cikardigi keriterleri ve Euro 3'u elestirmiyor, makul buluyorum. Ancak Euro 4, ama ozellikle de Euro 5 ve 5+'yi elestiriyorum. Velhasil 2008'de Kalifornia'nin motosikletler icin makul emisyon kriterleri cikarmasi bence bir sorun teskil etmiyor, bilakis olumlu bence.
Trump'in engelledigi kanun vs. hic bir sey ifade etmiyor, cunku ABD'de duzen boyle isliyor. Denge icerisinde birbirine karsi rekabet eden unsurlarla isliyor ABD. Biri sacmasapan bir sey one surerse, onu baskilayacak bir mekanizma mevcuttur sistemde. Ama eger Kaliforniya Euro5+'ten her yonuyle daha kapsamli emisyon kriterleri kanunlastirmayi basarirsa, buyur gel yaz, o zaman hakkini iade ederim sana yukarida oldugu gibi.
Son olarak, meselenin ABD askiyla ilgisi olmadigini ifade ettim, ancak hala israrcisin. Hatta farketmen icin benzer sekilde ucan kustan Amerika'yi sorumlu tutan dij guj guruhuna benzettim seni. Kendine bunu yakistirmiyorsan lutfen bana da benzer bir yakistirmada bulunma.
-
Bu da konuya benden katkı olsun. Motosiklet veya araba sürüclerinin kendilerini kötü hissetmesine hiç gerek yok.
En büyük 16 tanker dünyadaki bütün arabalar kadar çevreyi kirletiyor.
https://www.dailymail.co.uk/sciencet...ars-world.html
Büyük bir kargo gemisi 50 milyon arabaya denk kanser ve astıma sebep olan kimyevi madde üretiyor.
https://www.theguardian.com/environm...ping-pollution
Kodamanlara dokunmuyorlar. Yılda 10-15 bin km yapan adamın arabasına katalitik konvertörü, partikül filtresini, egr'yi, egr soğutucusunu dayayıp parasını alırlar ama.
-
Kargaburun adlı üyeden alıntı
Bu mutlaka buyuk bir sorun. Ancak tanker ve ucaklarin emisyonlari arabalar gibi sehir icine olsaydi onlara da ciddi yaptirimlar gelirdi. Sorun kirligin olusmasi yaninda kirliligin olustugu yer de ayni zamanda. Mesela Cin'de hava kirliligine bagli kanser ve erken olum cok fazla.
-
Kargaburun adlı üyeden alıntı
Bu da konuya benden katkı olsun. Motosiklet veya araba sürüclerinin kendilerini kötü hissetmesine hiç gerek yok.
En büyük 16 tanker dünyadaki bütün arabalar kadar çevreyi kirletiyor.
https://www.dailymail.co.uk/sciencet...ars-world.html
Büyük bir kargo gemisi 50 milyon arabaya denk kanser ve astıma sebep olan kimyevi madde üretiyor.
https://www.theguardian.com/environm...ping-pollution
Kodamanlara dokunmuyorlar. Yılda 10-15 bin km yapan adamın arabasına katalitik konvertörü, partikül filtresini, egr'yi, egr soğutucusunu dayayıp parasını alırlar ama.
Hocam bahsettiğin 16 tankerin kaç tanesini gördünüz uzaktan bile görmediğin tankerin egzozu sana direkt zarar verebilir mi ? ama evinin önünden geçen otomobilden çıkan egzoz direkt evde , yolda, okuldaki çocuğunuzun solunum yoluna ve akciğerlerine gidiyor maalesef , pandemide 3-5 günlük yasak sonrası şehirlerin kokusunun değiştiği hatırlamıyormusunuz ? 3 günde bile otomobillerin marşına basmayınca fark hissedilebiliyordu ama o gemiler pandemi boyunca çalışmaya devam etti..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Bu mutlaka buyuk bir sorun. Ancak tanker ve ucaklarin emisyonlari arabalar gibi sehir icine olsaydi onlara da ciddi yaptirimlar gelirdi. Sorun kirligin olusmasi yaninda kirliligin olustugu yer de ayni zamanda. Mesela Cin'de hava kirliligine bagli kanser ve erken olum cok fazla.
İşte bu sebeple eletrikli otomobil lazım diyoruz Haşmet , insanlar , çocuklar kanser olmasın diyoruz ama sen bi motosiklet keyfimiz vardı içine ettiler modundasın , bilim adamına yakışıyor mu hiç , otur sıfır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)