Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Gittikçe sıkılaşan Euro emisyon kriterlerinin motosikletlerin içine etmesi...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni açıklanan bir çok motosikletin altında bir ton boru yığını var, bundan dolayı hepsinin motoru eski versiyonlara göre daha yukarıda konumlandırılmış durumda. Ağırlık merkezinin yukarıya cekilmesi hic iyi bir sey degil.

    Sorun şu ki amacı zevk olan bir motosiklette hafifliğin ve dengenin bir alternatifi yok. Daha fazla güç ile bu zaaflar kapanmayacak.

    Motosikletler ulaşım ve zevk amaçlı olarak ikiye ayrılıyor. Birinci gruptaki sküterlar, cub ve binek motosikletlerin sayıları çok daha fazla olduğu için emisyona tabii olmaları makul. Ama zevk amaçlı motosikletlerin sayısı ne ki? Ağır emisyona maruz bırakılmalarının çevreye etkisi çok yok ama motosiklete etkisi çok kötü... Ağır emisyon kurallarının dayattığı ek ağırlık, çaldığı ek hacim, aracın amacı olan zevki hedef alıyor direk.
    DÜnyadaki keyif için kullanılan motosikletlerin tümünün emisyonu toplamı o gün uçan savaş uçaklarından azdır kesin. Bok var savaşıyorsunuz indirin o uçakları yere diyelim.
    Ya da medya gazlaması ile populer olmuş şarkıcıların konserlerine ille özel uçakla gitmesi vb. bunların emisyonunu düşününce yine bizim motorlar masum kalıyor.
    ya da iklim konferansı falan diye dünya liderleri toplanıyor ama bir sürü uçak bizim motorlarımızla ömür boyu yakamayacağımız yakıtı yakarak gidiyorlar oraya.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW1200GS/PiaggioMedley/SymNHX125-Jet14
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni açıklanan bir çok motosikletin altında bir ton boru yığını var, bundan dolayı hepsinin motoru eski versiyonlara göre daha yukarıda konumlandırılmış durumda. Ağırlık merkezinin yukarıya cekilmesi hic iyi bir sey degil.

    Sorun şu ki amacı zevk olan bir motosiklette hafifliğin ve dengenin bir alternatifi yok. Daha fazla güç ile bu zaaflar kapanmayacak.

    Motosikletler ulaşım ve zevk amaçlı olarak ikiye ayrılıyor. Birinci gruptaki sküterlar, cub ve binek motosikletlerin sayıları çok daha fazla olduğu için emisyona tabii olmaları makul. Ama zevk amaçlı motosikletlerin sayısı ne ki? Ağır emisyona maruz bırakılmalarının çevreye etkisi çok yok ama motosiklete etkisi çok kötü... Ağır emisyon kurallarının dayattığı ek ağırlık, çaldığı ek hacim, aracın amacı olan zevki hedef alıyor direk.
    Hasmet abarttığını düşünüyorum bloğu yukarı çekecek boru yığını dediğin neler mesela , euro normu ne olursa olsun egzoz borusu silindir sayısı kadardır , çaplarıda hacme veya max devir sayısına göre değişebilir Euro normu ile alakası yok , sadece konvertör biraz daha büyümüş olabilir ama o da arkada sağda solda konumlanır , ha diğer plastik borulardan bahsediyorsan onlar Euro5 le gelen extra depoda biriken buharı hava filtresine veren toplasan yarım mt dir , bahsettiğin nedir yazarmısın..

  3. #43
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hasmet abarttığını düşünüyorum bloğu yukarı çekecek boru yığını dediğin neler mesela , euro normu ne olursa olsun egzoz borusu silindir sayısı kadardır , çaplarıda hacme veya max devir sayısına göre değişebilir Euro normu ile alakası yok , sadece konvertör biraz daha büyümüş olabilir ama o da arkada sağda solda konumlanır , ha diğer plastik borulardan bahsediyorsan onlar Euro5 le gelen extra depoda biriken buharı hava filtresine veren toplasan yarım mt dir , bahsettiğin nedir yazarmısın..
    Tam bilemiyorum Nikkfurie. Euro 5+ icin yeni katalitik konvertorler daha buyuk olmak zorunda. Ustune bir de katalitik konvertorun sagliginin ECU tarafindan gozetilmesi zorunlulugu mevcut. Bunun icin ek sensorler gerekiyordur belki, bilemiyorum sahsen. Ancak istisnasiz yeni cikan tum orta ve ust hacim motosikletlerin altinda cok daha fazla metal mevcut. Sadece boru degil, sekilli hazneler de mevcut. Bir acaip. Mevcut S1000R ve Superduke'un motorlari eski versiyonlarina gore bariz daha yukarida konumlandirilmis durumda.

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hasmet ne yapalım? Dövelim mi adamları? Emisyon kurallarını belirleyenleri tenhada kıstırıp ırzlarına mı geçelim? Yapacak bir şey yok, önümüze hangi mal sunuluyorsa onu alacağız maalesef.
    Çözüm bulmak zorunda degilsin tommy, dinlesen yeter. Evlenip bosanmış adamın bunları bilmesi lazım yahu. Erkekler marstan, kadınlar venüsten...

  4. #44
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW1200GS/PiaggioMedley/SymNHX125-Jet14
    Yukarılarda Killingroad yazmış 5 ile 5+ arasında egzoz emisyonu açısından bir fark yokmuş zaten , sadece yazılım farkları var bunlarda kontrol gereklilikleri imiş , belki extra güvenlik veya kalite standartları değişmiştir , mesela yeni nesil motosikletlerin amortisorlerinin yan tarafında ışık yansıtıcılar var sağda solda , eskiden sadece arkada TR de kedi gözü denen plastik vardı , bunun yanlarada eklenmesi kanun koyucular tarafından istenmiştir yine euro5 lerde gidon topuzları standart geliyor ve ciddi büyük vs vs..


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)