EICMA 2024'de Honda Bir Sürpriz Yapar mı?
Reklamlar
-
motorcycle.com'dan Dennis Chung, Honda'nın geçen yılki EICMA'da duyurduğu ancak piyasaya sürmediği naked motosiklet serisinin amiral gemisi olan CB1000 Hornet'i, EICMA 2024'de bu kez gerçek anlamda piyasaya sürebileceğini dile getirmiş.
https://www.motorcycle.com/bikes/new-model-preview/honda-hornet-cb1000-finally-ready-for-production-44607976
Hatta Chung, Honda'nın 116 kW (155 HP) lik CB1000 SP versiyonunun tanıtılmasının da sürpriz olmayacağından bahsetmiş. Bu versiyonda e-clutch (elektronik debriyaj) kullanılmasını da bir ihtimal olarak görmesine karşılık, bu sistemin agresif bir sokak motoru için pek de iyi bir donanım olmayacağını düşünüyor...(Then again, it is Honda) (Honda bu yaaani diyor)
Bakalım, Honda geçen yıl seri üretime geçirmediği bu modeli ile en yakın rakibi Yamaha MT10 SP'ye alternetif çıkaracak mı?
Bari arka maşasını balkon demirinden yapmasalar
Reklamlar
-
Ben gördüm ferforje yapmışlar.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
Bence Honda'nın Mt9 gibi bir motora ihtiyacı var..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bence Honda'nın Mt9 gibi bir motora ihtiyacı var..
Honda, CB750 Hornet ile aslında MT08 ayarında bir klasmana oturtmuş orta sınıf naked kategorisini. MT09'dan aşağıda ama MT07'den epey yukarda bir naked.
Elinde tüm dünyada büyük ilgi gören böyle bir ürün varken, orta sınıfta fazladan bir çıplak motor üretmeye ihtiyaç duymamış ki, bence de doğru bir strateji. CB1000 Hornet'i piyasaya sürecekken, neden bir de CB900 Hornet olsun ki?
Aslına bakarsanız MT09 varken MT10'u da üretmesi (veya tersi), bence Yamaha'ya fazladan müşteri kazandıracak bir tercih değil. En azından Türkiye'de durum böyle. MT07'yi biraz daha güncel teknolojiler ile donatıp, biraz daha güçlendirseler zaten MT09'a gerek kalmayacak. Bir üst sınıf naked alacak adam, doğrudan MT10'a yönlenecek.
Tabii bunlar bizim kişisel uydurmalarımızla yazıp çizdiklerimiz. Yoksa dünya çapındaki en büyük 2 motosiklet üreticisinin satış/pazarlama stratejistleri, eminim bizden çok daha geniş bir ufukla bakıyorlardır meseleye...
-
4 silindirliler ağır , pahalı ve 70-80 bg civarı motorunu yükseltmek isteyenler için çok güçlü geliyor , MT9 ve türevleri bu aralıkta çok güzel bir yerde , Honda'da 800-1000 cc aralığında 100-120 bg çift silindir bir makine olsa ilgi görürdü ki MT9 gayet iyi satıyor , dört silindir 1000 lik makinadan inen adamı bile mutlu edecek potansiyeli var..
-
Arkadaşlar bu gay haşmet "O" mu?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
sallami adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu gay haşmet "O" mu?
Şüphesi olan? :D
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
4 silindirliler ağır , pahalı ve 70-80 bg civarı motorunu yükseltmek isteyenler için çok güçlü geliyor , MT9 ve türevleri bu aralıkta çok güzel bir yerde , Honda'da 800-1000 cc aralığında 100-120 bg çift silindir bir makine olsa ilgi görürdü ki MT9 gayet iyi satıyor , dört silindir 1000 lik makinadan inen adamı bile mutlu edecek potansiyeli var..
Naked motosiklet, şehir içi kıvrak kullanım için tasarlanmış, ekonomik, güçlü, hafif, işlevsel bir klasman. Bu klasmanda dediğiniz gibi 4 silindir, ağır, alt devirleri sönük, yakıt tüketimi fazla olan motosikletlerin özellikle ülkemiz gibi fakir coğrafyalarda ilgi görmemesi (veya az görmesi) çok normal. MT09 bana göre de çok iyi motosiklet. 3 silindir ama 4 silindir performansını aratmayan bir makine. Bildiğim kadarıyla Honda'nın bu sınıfta güncel bir 3 silindir motosikleti yok ve bu topa da pek girmek istemiyor. CB750 Hornet ile bahsettiğim şehir içi kullanıcılarını çok çok memnun eden bir ürünleri var zaten. Aslında şu anda trend 2 silindir, güçlü, ekonomik, donanımlı çıplak motorlar. 3 silindir her markanın yer aldığı bir mecra değil. Dolayısı ile naked kategorisinde biraz daha performans beklentisi olanlar için CB1000 Hornet'i sunacaklar.
Bizim ülkemize gelir mi kuşkuluyum lakin gelse de, MT10 gibi çok çok sınırlı bir piyasaya sahip olacağını görmek için de kahin olmaya gerek yok.
-
honda önce 1 sene önce tanıttığı hornet 1000 getirsin satsın.gerçekten şaka gibi 1 sene oldu motor ortada yok.mt09 da aynı dönem çıktı sp çıktı yetmedi otomatik mt09 yaptılar oda yetmedi yarın r9 çıkacak halaa hornet 1000 gelecek satışa çıkacakta görecezbildiğim kadarıyla hondada yeni motor yok hepsi geçen sene çıktı tanıtıldı çıksa çıksa otomatik versiyonları çıkacak.bu arada 2 gün önce ilk kez horneti denedim benim.cidden çok şaşırdım baya baya iyi gidiyormuş rs1250 tracer900 ü kovalıyorum hatta geçebiliyorum.8000den sonra güzel yırtıyor enteresan 2 silindire göre.
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
bu arada 2 gün önce ilk kez horneti denedim benim.cidden çok şaşırdım baya baya iyi gidiyormuş rs1250 tracer900 ü kovalıyorum hatta geçebiliyorum.8000den sonra güzel yırtıyor enteresan 2 silindire göre.
750 Hornet gerçekten de 7-8 bin devirden sonra bambaşka bir karaktere bürünüyor. Tabiri yerindeyse uysal bir kediden, vahşi bir kaplana dönüşüyor. Sesi bile değişiyor.
Daha motoru bile görmeden bok atanlar, neler kaçırdıklarının farkında değiller
1000 Hornet gelse de bir baksak duruma. MT09'a mı geçeceğiz, 1000 Hornet mi alacağız? Yoksa, bu paraya değmez, keyif aynı keyif mi diyeceğiz?
-
Punctum adlı üyeden alıntı
750 Hornet gerçekten de 7-8 bin devirden sonra bambaşka bir karaktere bürünüyor. Tabiri yerindeyse uysal bir kediden, vahşi bir kaplana dönüşüyor. Sesi bile değişiyor.
Daha motoru bile görmeden bok atanlar, neler kaçırdıklarının farkında değiller
1000 Hornet gelse de bir baksak duruma. MT09'a mı geçeceğiz, 1000 Hornet mi alacağız? Yoksa, bu paraya değmez, keyif aynı keyif mi diyeceğiz?
mt09 a saygım var. güzel motor.
ama fireblade encin li bir motor kullanmak vallahi çok isterdim.
-
Kramer adlı üyeden alıntı
mt09 a saygım var. güzel motor.
ama fireblade encin li bir motor kullanmak vallahi çok isterdim.
Sanırım fiyat burada çok belirleyici bir faktör olacak.
-
Evet, beklenen oldu ve Honda yeni CB1000 Hornet'i EICMA 2024'te nihai haliyle müşterilerine sundu. Hem de SP versiyonu ile birlikte...
https://www.eicma.it/en/honda-cb1000-hornet-tokyos-new-maxi-naked-is-also-available-in-sp-version/
Honda yine gücü, teknolojiyi, güvenliği olabilecek en rekabetçi fiyatla yaşama geçirmiş. Avrupa özelinde yaklaşık 10 000 Euro gibi inanılmaz bir rakamla rakiplerini oldukça zorlayacak bir fiyat politikası belirlemiş.
Bakalım bize hangi fiyattan gelecek...
-
Sayın Punctum sizden de şüphe etmeye başladım, sanki 2 kişilik oyunu tek siz oynuyorsunuz gibi geliyor. Son yazdıklarınız ve üslup hani acaba dedirtmiyor değil. Sizde Kuzey ege taraflarındasınız falan ben bir işkillendim yani.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
sallami adlı üyeden alıntı
Sayın Punctum sizden de şüphe etmeye başladım, sanki 2 kişilik oyunu tek siz oynuyorsunuz gibi geliyor. Son yazdıklarınız ve üslup hani acaba dedirtmiyor değil. Sizde Kuzey ege taraflarındasınız falan ben bir işkillendim yani.
Yok valla, o şüpheleri ilk üye olduğum zamanlarda savuşturmuştum.
Doğduğum yeri seçme şansım olmadığı için, o konuda da yapabileceğim bir şey yok. Sonradan yerleşenler düşünsün
-
Heyooo Honda! En büyük Honda! Vaşşş!
-
Honda, yeni CB1000 Hornet'i EICMA 2024'te nihai haliyle müşterilerine sundu sunmasına ama 2025'de Türkiye'ye getirmeyi düşünmüyor sanıyorum. Böyle şeyler duyuyorum.
Honda tamamen satış stratejisi ve ülke performanslarını değerlendirerek bir karar verecek. Türkiye'de en çok scooter'dan kar ettiği için, muhtemelen az satacağını düşündüğü bir modeli için riske girmeyecek.
Umarım yanılıyorumdur, yoksa MT09/10 yine rakipsiz kalacak bu segmentte...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler