şambrelli lastik kullanmak
Reklamlar
-
Uzun yıllar sonra africa twin sayesinde tekrar iç lastik kullanılan bir motorum oldu, tubeless lastiklerin kolaylığından sonra iç lastik kullanmanın zorlukları ile tekrar yüzleşmek gerekiyor.. bunun için tel jantı sızdırmaz yapma yöntemleri falan var nekadar güvenilir tartışılır ama yabancılar arasında yaygın, 3-4 yıl önce dönüşümü yapıp mutlu mesut kullananlar var ama şuan ilgilendiğim bu değil.. yolda kalmamak adına yedek iç lastik ve yama edindim, çantamda lastik sökümleri için anahtar takımı,levye vs mevcut.. birde iç lastik içine sıkılan sıvılar var nekadar iş gòrüyor bilmiyorum.. peki sizler bu konuda ne yapiyorsunuz ne kullanıyorsunuz? Tavsiyeniz öneriniz ne olur?
Reklamlar
-
formulax sıktım ama deneyemedim henüz bende merak ediyorum. formulaxın bi işe yaramadığını söylüyorlar ki doğru olma ihtimali yüksek sanırım
-
Yobaaz adlı üyeden alıntı
formulax sıktım ama deneyemedim henüz bende merak ediyorum. formulaxın bi işe yaramadığını söylüyorlar ki doğru olma ihtimali yüksek sanırım
İş görüyor diyende var gerçekten tecrübe etmiş birinin görüşleri güzel olur
-
Ben de ilk defa deneyimliyorum, tecrübe etmem gerekmez inş. Motulün köpüğünden aldım sadece, gecici olarak iş görüyor diye.
Yanımda anahtar iç lastik olsa da muhtemelen beceremem
-
selsa adlı üyeden alıntı
Ben de ilk defa deneyimliyorum, tecrübe etmem gerekmez inş. Motulün köpüğünden aldım sadece, gecici olarak iş görüyor diye.
Yanımda anahtar iç lastik olsa da muhtemelen beceremem
nedir o köpük nasıl kullanılıyor
-
Yobaaz adlı üyeden alıntı
formulax sıktım ama deneyemedim henüz bende merak ediyorum. formulaxın bi işe yaramadığını söylüyorlar ki doğru olma ihtimali yüksek sanırım
Tomygun arka lastiğinde formulax kullanmıştı, bir iki defa çivi girmesind eişe yaradı dediğinde benim xmax'ın lastiklerini değiştirdiğimde ben de formulax uygulamıştım ama şansıma 2 yılı geçik süredir 10bin km yol yaptım hiç lastik patlamadı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Yobaaz adlı üyeden alıntı
nedir o köpük nasıl kullanılıyor
Lastik patlayınca siboptan içeri sıkılıyor, deliği en yakın lastikçiye gidebilecek kadar tamir ediyor. yeni lastiğe formulax uygulamak daha mantıklı geliyor, formulax lastik ömrü kadar dayanıklı diyorlardı.
Benim motorda da yan çantanın iç tarafına monte yerinde küçük silindir şeklinde alet kutusu vardı, motoru aldıktan bir ay sonra falan farkettim, merak edip açtım eski sahibi oraya lastik tamir köpüğü koymuş, sprey kutusu kullanılmamış, yolda lastik patlarsa falan işe yarar deyip bıraktım orada ama yeni lastik alma niyetim var alınca hemen formulax siparişi vereceğim.
Benim motor da tel jantlı ama tubeless lastik kullanıyor, koskoca honda niye iç lastikli sistem kullanıyor anlamış değilim. Belki arazide iç lastik daha avantajlı olabilir ama jantı tubeless yapsınlar isteyen yine iç lastik kullansın öyle olmaz mı ki?
-
İç lastiğe yama yapmak hiç benim yapabileceğim işler değil onun için sonuna kadar tubelees.
Aaaaa yapabileceğim yerine bacarabilecağım yazmıştım be^^^^^^^ğim şeklinde çıktı bilgisayar otomatikman sansürledi.
-
''Tomygun arka lastiğinde formulax kullanmıştı''
fakat tommygun'ın jant tel değil,tel jantta nekadar işe yariyor onun cevabını bulmak lazım..
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
''Tomygun arka lastiğinde formulax kullanmıştı''
fakat tommygun'ın jant tel değil,tel jantta nekadar işe yariyor onun cevabını bulmak lazım..
Yanızca tel jant demeyelim, "iç lastikli" diyelim. Tel jantlı olup tubeless lastik kullanan motorlar da var mesela bendeki vstrom o şekilde.
iç lastiklilerde de işe yaradığını söylemişler formulax web stesinde diye hatırlıyorum ama denemiş birine sormak lazım. ya da direkt formulax'i satanlara sormak lazım.
-
Sürekli ağır araziye girilmiyorsa iç lastik ve tel jant maalesef sıkıntı , Africa , GS , Tenere gibi ağır motorların çemberleride çok kalın akord ayarını sık sık yaptırmak gerekiyor , uzun süre yaptırmayınca çember teller gerdirerek düzeltilemiyor teller diş sıyırıyor , döküm jant gibi göbekten sabitlenemediği için ısıl işlem uygulayarak düzeltmek de neredeyse imkansız , yeni nesil yüzde 50-80 arazi lastiklerinin yanağınıda levye ile janttan ayırmak ciddi meşakkatli iş , bahsettiğin yöntemde iç lastiği çemberin içine yapıştırıyorlar sorun yaşayan varmı bilmiyorum ama yapıştırma işlemi sırasında işçilik çok çok önemli , en ufak bir hatada yapışkan ayrılırsa lastik 2-3 saniyede boşalır , yüksek hızlarda çok ciddi sıkıntılar yaşanacağı aşikar kendi motorumda cesaret edemem bunu yaptırmaya , 130 -140 ile giderken arka lastiğim bir anda inmişti ki tubless olduğu için 10-15 saniye sürdü tamamen boşalması , 2-3 saniyede lastik yere otursa debriyajı çekip paniklemeden duramayabilirdim belki , tavsiyem Michelin ın extra kalın iç lastiklerini taktırmak olur..
-
yalıtım işlemi içim temizlik sonrası tel başlarına yalıtım maddesi sonrasında 3m in bir bandını uyguluyorlar, aynı işi gören farklı malzemelerde var. yani iç lastiği çemberin içerisine yapıştırmıyorlar, belki bu malzemelerin olmadığı bir dönemde kullanılan yöntemdir bilemiyorum. fakat adamlar memnun bu uygulamadan.. continental in yeni kalın iç lastiklerinden aldım eskileri söküp bunları takacağım, şayet iş görüyorsa şu sıvılardan da kullanayım diyorum da henüz onun cevabı netleşmedi ne kadar iş gördüğü ve güvenli olduğu konusunda. yada başka bir yöntem var mı daha güvenli.. onun cevabını arıyorum.
-
Sorunun cevabı şu videoda.
https://youtu.be/rbFFdmz1cO8?si=dqB1IfzrlajaDLOn&t=1860
31. dakikadan sonra izlerseniz lastiğe giren çiviyi görebilirsiniz. Video 2 part şeklinde ve 2. partta lastiğin sadece 1 psi hava kaybettiğini söyledi. O şekilde izmirden tekrar istanbula döndüler.
Uygulanana sıvı da videonun şurasında;
https://youtu.be/rbFFdmz1cO8?si=w2uKOZqOs9fbmpUP&t=254
-
Sırf tel jantlı ve Tube Type lastikli olduğu için Transalp alabilecekken V Strom almıştım. Meşakatli şeyler...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Sırf tel jantlı ve Tube Type lastikli olduğu için Transalp alabilecekken V Strom almıştım. Meşakatli şeyler...
Aynı sebeple 2016 da Vstrom dan Africa ya geçmedim , Africa nın ilk test sürüş gününe zor bela kayıt olup Merter tarafında bir bayiye gittim , motor çok popüler oldu çok yakışıklı görünüyordu , lansman fiyatıda 650 lik Vstrom un bir tık üstündeydi , benim kullanacağım motorun lastiğine çivi girmiş üç saat bekledim lastik sökme makinesi yoktu bayide levyelerle giriştiler pazar günü pert oldu adamlar , dedim servis çalışanı 3 saat ise biz 6 saatte anca değişiriz o şamreli vaz geçtim almaktan :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
iskampavya adlı üyeden alıntı
yalıtım işlemi içim temizlik sonrası tel başlarına yalıtım maddesi sonrasında 3m in bir bandını uyguluyorlar, aynı işi gören farklı malzemelerde var. yani iç lastiği çemberin içerisine yapıştırmıyorlar, belki bu malzemelerin olmadığı bir dönemde kullanılan yöntemdir bilemiyorum. fakat adamlar memnun bu uygulamadan.. continental in yeni kalın iç lastiklerinden aldım eskileri söküp bunları takacağım, şayet iş görüyorsa şu sıvılardan da kullanayım diyorum da henüz onun cevabı netleşmedi ne kadar iş gördüğü ve güvenli olduğu konusunda. yada başka bir yöntem var mı daha güvenli.. onun cevabını arıyorum.
3M in bantlarını kullandıklarını bilmiyordum büyük ihtimalle bizim gemilerde kullandığımız basınca dayanıklı üzeri alüminyum folyo kaplı sanayi tipi bantlardır , eskiden kalın şamrelden daire çıkarıp kuvvetli lastik yama yapıştırıcısı kullanıyorlardı , bu şellakda dedikleri etkili bir yapıştırıcıdır bally den çok daha kuvvetlidir..3M bantda olsa ben kullanamam aklım takılır sürekli tabi bu kadar insan sorunsuz devam etmişse güven veriyor..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Sürekli ağır araziye girilmiyorsa iç lastik ve tel jant maalesef sıkıntı , Africa , GS , Tenere gibi ağır motorların çemberleride çok kalın akord ayarını sık sık yaptırmak gerekiyor , uzun süre yaptırmayınca çember teller gerdirerek düzeltilemiyor teller diş sıyırıyor , döküm jant gibi göbekten sabitlenemediği için ısıl işlem uygulayarak düzeltmek de neredeyse imkansız , yeni nesil yüzde 50-80 arazi lastiklerinin yanağınıda levye ile janttan ayırmak ciddi meşakkatli iş , bahsettiğin yöntemde iç lastiği çemberin içine yapıştırıyorlar sorun yaşayan varmı bilmiyorum ama yapıştırma işlemi sırasında işçilik çok çok önemli , en ufak bir hatada yapışkan ayrılırsa lastik 2-3 saniyede boşalır , yüksek hızlarda çok ciddi sıkıntılar yaşanacağı aşikar kendi motorumda cesaret edemem bunu yaptırmaya , 130 -140 ile giderken arka lastiğim bir anda inmişti ki tubless olduğu için 10-15 saniye sürdü tamamen boşalması , 2-3 saniyede lastik yere otursa debriyajı çekip paniklemeden duramayabilirdim belki , tavsiyem Michelin ın extra kalın iç lastiklerini taktırmak olur..
Akort konusu geçmişken sorayım, bu ağır motorlarda akort ne kadar sıklıkta bozulan bir şey? bozuk olduğunu nasıl anlarız? Lastikçiler mi düzeltiyor? Benim vstrom'da ihtyaç olur mu? Sen de bir süre vstrom kullanmışsın, akort konusunda vstromda tecrüben oldu mu? Hazır lastikleri değiştirecekken akort yaptırmama gerek kalır mı?
-
espresso adlı üyeden alıntı
Akort konusu geçmişken sorayım, bu ağır motorlarda akort ne kadar sıklıkta bozulan bir şey? bozuk olduğunu nasıl anlarız? Lastikçiler mi düzeltiyor? Benim vstrom'da ihtyaç olur mu? Sen de bir süre vstrom kullanmışsın, akort konusunda vstromda tecrüben oldu mu? Hazır lastikleri değiştirecekken akort yaptırmama gerek kalır mı?
Tel jant Vstrom kullanmadım ikiside döküm janttı , genellikle önce teller boşluk yapıyor bakman gereken yer teller , parmağınla fiske atar gibi tıkladığında tok bir ses gelmiyorsa gevşemiş hissi veriyorsa akort gerekli , o şekilde devam edince zamanla çember ovalleşiyor , ileri safhada aksi yöndeki tellere aşırı yük bindiği için kopuyorlar , aynı anda 3-4 tel kırıp yolda kalanlar var Advrider gibi sitelerde okuyabilirsin , yüksek hızlarda da özellikle lastik havası biraz fazlaysa gidona vurmaya başlar , titreşim yapar balans tutmaz , GS i aldığımda tel jant vardı 180-200-220 de hafif titreşim hissediyordum balans yaptırırken akort istiyor dedi Buz Lastik , 5-6 ay sonra yeni kondisyonda iki tane döküm jant buldum taktım 35.000 km dir sıfır sorun..
-
Daha önce crf sahibiyken bir ara arka lastik sürekli inmeye başlamıştı, hava basıp devam ediyordum. Sonra lastikleri değiştiriceğimiz zaman açınca gördükki lastikte büyük bir yarık var ama formulax jel bir şekilde tutmuş. Çivi batması ve benzeri bir şey yaşamadım ama yarık iç lastiği görünce işe yaradığına ikna oldum.
Balans mevzusuna gelince, bir önceki motorum da tenere700'dü onda balans yapmıştı ama ilk hareketten bir süre sonra hissettirmiyordu. En son yine başka bir tenere700 aldım ve bundada formulax jel yaptırdım, bu sefer balans problemi yaşamadım.
-
voodevil adlı üyeden alıntı
Daha önce crf sahibiyken bir ara arka lastik sürekli inmeye başlamıştı, hava basıp devam ediyordum. Sonra lastikleri değiştiriceğimiz zaman açınca gördükki lastikte büyük bir yarık var ama formulax jel bir şekilde tutmuş. Çivi batması ve benzeri bir şey yaşamadım ama yarık iç lastiği görünce işe yaradığına ikna oldum.
Balans mevzusuna gelince, bir önceki motorum da tenere700'dü onda balans yapmıştı ama ilk hareketten bir süre sonra hissettirmiyordu. En son yine başka bir tenere700 aldım ve bundada formulax jel yaptırdım, bu sefer balans problemi yaşamadım.
Bugün epeyce araştırma yaptim ve üründen sipariş ettim. Zaten topcase de tamir icin gerekli ekipman olacak, işe yararsa yola devam yaramazsa söküp yama yapıcam artık, yaşayıp göreceğiz.
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
Bugün epeyce araştırma yaptim ve üründen sipariş ettim. Zaten topcase de tamir icin gerekli ekipman olacak, işe yararsa yola devam yaramazsa söküp yama yapıcam artık, yaşayıp göreceğiz.
ben xmax'e formulax almıştım, şansıma 2 yıl boyunca lastiğe hiç çivi falan girmedi. Benim kadar şanslı olursunuz umarım.
Lastiğin yanak tarafındaki deliklere işe yaramıyor deniyor ama oradan denilirse zaten yama da yapılmıyor lastik çöp oluyor.
-
espresso adlı üyeden alıntı
ben xmax'e formulax almıştım, şansıma 2 yıl boyunca lastiğe hiç çivi falan girmedi. Benim kadar şanslı olursunuz umarım.
Lastiğin yanak tarafındaki deliklere işe yaramıyor deniyor ama oradan denilirse zaten yama da yapılmıyor lastik çöp oluyor.
Yanaktan delinirse yapacak hiçbirşeyim yok artık okadarı çölde kutup ayısı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)