Motor Değişikliği (final başlık)
Reklamlar
-
malum kaç zamandır motor değişikliği istiyordum ancak sürekli bir aksilik cıktı. actıgım konular hep finallenmedi forumda bu nedenle. çok konu actım ama herkes destek oldu sagolsun.
kasım ortası 200 civarı bir bütçe geliyor harcamam için, 20sini ekipmana ayırıp 180'e kadar bir motor bakıyorun.
20 beygir üstü 50 beygir altı ve selesi fazla yüksek olmayan bir alet arayışım var. cc takıntım yok, 120 sabit gidebilsem yeter.
Dominar 400 ilk seceneğim ancak dağ bağır yollarında rahat değil, devrildiğinde de masraf cıkarıyor grenaj vs.
Uzun yol ve şehir içi ideal. aslında en mantıklı seçim bu gibi geliyor bana ama aklımda bi "ama?" var.
Honda Cl250 (sıfır) , 22-23 beygir gücü var, dağ bayır vs. de problem olmaz grenaj zaten yok. kucuk gibi dursa da 2100 cm uzunlugu var, yakından gördüm benim ns200 den büyük duruyor gibi geldi bana. topcase de takılıyor, arka camurluk vs. ileride oldugu için sırıtmıyor.
uzun yolda da 120 ile giderim tahminen, üstelik honda. bu motorda aklıam tek takılan egzoz. artçıyı yakar mı; eşya yüklesem eritir mi ısı veriyor mu bu alet oradan?
Tabi içimde hep bir cruiser isteği var; regal 250 v motor , zontes 200c , srv250 gibi modellere de içim gidiyor ancak yedek parça ve sağlamlık uzun yolda problem yapacagı için almamak için direniyorum.
yazdıgım motorlar için fikirlerinizi ve 2015 üstü sorun min. cıkaracak ve yedek parça problemi olmayan başka motor öneriniz var mıdır?
Dipnot: motoru tam 1 sene kullanacagım, kasım 2025'de tekrar değiştireceğim o zaman gelecek olan para ile. Eğer motordan cok memnun kalırsam kasım 2026. ama uzun süreli kalmayacak yani.
Reklamlar
-
CL 250 resimlerde tipsiz duruyor ama kanlı canlı gördüm, hoş bir motor. Lakin Pulsar'dan inip buna bindiğinde öyle aman aman bir güç artışı hissetmeyeceksin, ben yerinde olsam o 2 seçeneğinden Dominar'ı tercih ederdim.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
CL 250 resimlerde tipsiz duruyor ama kanlı canlı gördüm, hoş bir motor. Lakin Pulsar'dan inip buna bindiğinde öyle aman aman bir güç artışı hissetmeyeceksin, ben yerinde olsam o 2 seçeneğinden Dominar'ı tercih ederdim.
Bence Cl250 tamamen zevk meselesi. Fotoğraflarda güzel gelmişti ama yakından gördüğümde beğenmemiştim. Şase ile motor arasındaki boşluk gözüme batıyor.
arndiol adlı üyeden alıntı
Dipnot: motoru tam 1 sene kullanacagım, kasım 2025'de tekrar değiştireceğim o zaman gelecek olan para ile. Eğer motordan cok memnun kalırsam kasım 2026. ama uzun süreli kalmayacak yani.
Motor honda 250liklerinde aynı olduğundan 100 110 titreşimsiz,rahat gidersin. Yuvarlak farlarda reflektör biraz sıkıntı oluyor şekil olarak, rüzgar problem, biliyorsun.
Uzun yol ve 1 sene için Sym,Kymco maxiscooter düşünülebilir.
-
scooter düşünmüyorum hiçbir şekilde.
amacım güç artışından ziyade güven vermesi. evet ns200 cok güzel motor ancak 8 yaşında artık vedalaşma vakti.
-
Rampada, rüzgara karşı, kamyon sollama da vs stabil 120 ile gidecek motor min. 35-40 beygir olmalı. Honda bu ihtiyacı karşılamaz.
Çok arazi işlerine bulaşmayacaksan benim tavsiyem temiz bir BMW G310R olur. Bütçeyi yukarı çekebilirsen GS versiyonu da uygun.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
malum kaç zamandır motor değişikliği istiyordum ancak sürekli bir aksilik cıktı. actıgım konular hep finallenmedi forumda bu nedenle. çok konu actım ama herkes destek oldu sagolsun.
kasım ortası 200 civarı bir bütçe geliyor harcamam için, 20sini ekipmana ayırıp 180'e kadar bir motor bakıyorun.
20 beygir üstü 50 beygir altı ve selesi fazla yüksek olmayan bir alet arayışım var. cc takıntım yok, 120 sabit gidebilsem yeter.
Dominar 400 ilk seceneğim ancak dağ bağır yollarında rahat değil, devrildiğinde de masraf cıkarıyor grenaj vs.
Uzun yol ve şehir içi ideal. aslında en mantıklı seçim bu gibi geliyor bana ama aklımda bi "ama?" var.
Honda Cl250 (sıfır) , 22-23 beygir gücü var, dağ bayır vs. de problem olmaz grenaj zaten yok. kucuk gibi dursa da 2100 cm uzunlugu var, yakından gördüm benim ns200 den büyük duruyor gibi geldi bana. topcase de takılıyor, arka camurluk vs. ileride oldugu için sırıtmıyor.
uzun yolda da 120 ile giderim tahminen, üstelik honda. bu motorda aklıam tek takılan egzoz. artçıyı yakar mı; eşya yüklesem eritir mi ısı veriyor mu bu alet oradan?
Tabi içimde hep bir cruiser isteği var; regal 250 v motor , zontes 200c , srv250 gibi modellere de içim gidiyor ancak yedek parça ve sağlamlık uzun yolda problem yapacagı için almamak için direniyorum.
yazdıgım motorlar için fikirlerinizi ve 2015 üstü sorun min. cıkaracak ve yedek parça problemi olmayan başka motor öneriniz var mıdır?
Dipnot: motoru tam 1 sene kullanacagım, kasım 2025'de tekrar değiştireceğim o zaman gelecek olan para ile. Eğer motordan cok memnun kalırsam kasım 2026. ama uzun süreli kalmayacak yani.
Kararını verirsen D400 konusunda yardımcı olabilirim.
2022 model 8,000 de.
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Rampada, rüzgara karşı, kamyon sollama da vs stabil 120 ile gidecek motor min. 35-40 beygir olmalı. Honda bu ihtiyacı karşılamaz.
Çok arazi işlerine bulaşmayacaksan benim tavsiyem temiz bir BMW G310R olur. Bütçeyi yukarı çekebilirsen GS versiyonu da uygun.
BMW G310R hiç dikkatimi çekmemişti bütçeyede uygun bir motor. ama bmw oldugu ıcın servisi ve yedek parça durumu nedir ki; bulunur mu ve cok pahalı mıdır acaba
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
BMW G310R hiç dikkatimi çekmemişti bütçeyede uygun bir motor. ama bmw oldugu ıcın servisi ve yedek parça durumu nedir ki; bulunur mu ve cok pahalı mıdır acaba
Hintli çinli motorlardan servis ücretleri bir tık yukarıda olur ama illa borusan'a götürmek zorunda değilsin motoru. Ayrıca kısa sürede ne yedek parça ihtiyacın olacak da. Kaza yaparım parça lazım olur diye düşünüyorsan, kendini düşün motoru değil. Bakım için zaten bir fark yok, filtre yağ vs tüm motorlarda aşağı yukarı aynı para.
-
Koruma demirli dominar en mantıklı seçim olur. Cl uzun yolda yorar seni. Asfalt lastiği takılı ns200 ile dağ, bayır tırmanıyordum. Dominar da gelir o yollara muhtemelen.
-
2 motoru da uzun süre kullanmış biri olarak Dominar 400 derim.
Dominar 400:
・Her türlü ihtiyacı karşılamak için yeterli beygir ve torka sahip.
・Uzun yolda konforlu. (Sele, sürüş konforu ve titreşim açılarından)
・Sıfır değil düşük km 2.el almanızı tavsiye ederim. Hem aksesuarlı olur hem de daha az paraya almış olursunuz.
CL 250:
・Uzun yolda konforsuz. (Sele yarım saat sonra rahatsız ediyor. Oturuş pozisyonu dik ancak peglerin konumundan dolayı biraz rahatsız oluyorsunuz. Dominara kıyasla enine daha kalıpsız olduğundan çok daha fazla rüzgar alıyorsunuz)
・90km/h sonrası titreşim başlıyor. Açıkçası Dominar 400'deki titreşim bana çok daha az geldi. Tek silindire yıllarca alışkın biri olmama rağmen beni çok rahatsız etti.
・Fotoğraflardan daha uzun, büyük bir motor. Şekil, tarz olarak inanılmaz güzel ve dikkat çekici.
・Tam bir şehir içi ve hafif arazi (köy, kasaba yolları, stabilize yok) motoru.
・Kullanımı kolay, hafif, atlayıp zıplamak çok keyifli.
・Alt devir torku fena değil fakat güçsüz.
Ben size şiddetle Dominar 400 tavsiye ederim.
Retro görünümlü motorları ve özellikle de Scrambler tarzı motorları çok severim fakat her ne kadar görüntüsünü çok sevip park ettiğim zamanlarda uzaktan izlemekten keyif almış olsam da şunu anladım ki bu tarz motosikletler seviyorsanız 250cc Honda Monda ile olacak iş değil bunlar.
İdareten makul bir motor alıp daha sonra para biriktirip yüksek CC hoşunuza giden bir tarz almak çok daha mantıklı.
Öyle olunca hem görselden hem de güçten ve konfordan taviz vermemiş oluyorsunuz.
-
Bak bak bana Dominar'ı kötülediler aldırmadılar şimdi listede birinci sırada Dominar var , Bajaj tavsiye veren var , dağ bayır yardıran var ee birader bize niye bokladınız Bajaj'ı
-
Lunatique adlı üyeden alıntı
2 motoru da uzun süre kullanmış biri olarak Dominar 400 derim.
Dominar 400:
・Her türlü ihtiyacı karşılamak için yeterli beygir ve torka sahip.
・Uzun yolda konforlu. (Sele, sürüş konforu ve titreşim açılarından)
・Sıfır değil düşük km 2.el almanızı tavsiye ederim. Hem aksesuarlı olur hem de daha az paraya almış olursunuz.
CL 250:
・Uzun yolda konforsuz. (Sele yarım saat sonra rahatsız ediyor. Oturuş pozisyonu dik ancak peglerin konumundan dolayı biraz rahatsız oluyorsunuz. Dominara kıyasla enine daha kalıpsız olduğundan çok daha fazla rüzgar alıyorsunuz)
・90km/h sonrası titreşim başlıyor. Açıkçası Dominar 400'deki titreşim bana çok daha az geldi. Tek silindire yıllarca alışkın biri olmama rağmen beni çok rahatsız etti.
・Fotoğraflardan daha uzun, büyük bir motor. Şekil, tarz olarak inanılmaz güzel ve dikkat çekici.
・Tam bir şehir içi ve hafif arazi (köy, kasaba yolları, stabilize yok) motoru.
・Kullanımı kolay, hafif, atlayıp zıplamak çok keyifli.
・Alt devir torku fena değil fakat güçsüz.
Ben size şiddetle Dominar 400 tavsiye ederim.
Retro görünümlü motorları ve özellikle de Scrambler tarzı motorları çok severim fakat her ne kadar görüntüsünü çok sevip park ettiğim zamanlarda uzaktan izlemekten keyif almış olsam da şunu anladım ki bu tarz motosikletler seviyorsanız 250cc Honda Monda ile olacak iş değil bunlar.
İdareten makul bir motor alıp daha sonra para biriktirip yüksek CC hoşunuza giden bir tarz almak çok daha mantıklı.
Öyle olunca hem görselden hem de güçten ve konfordan taviz vermemiş oluyorsunuz.
Bu arada belirtmeyi unutmuşum.
CL250'de egzoz kesinlikle yakmıyor. Sadece güneş altında beklediğinde dış yüzey çok ısınıyor.
Fakat artçı olacaksa CL250'nin artçı konforu berbat.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bak bak bana Dominar'ı kötülediler aldırmadılar şimdi listede birinci sırada Dominar var , Bajaj tavsiye veren var , dağ bayır yardıran var ee birader bize niye bokladınız Bajaj'ı
Ketenpereye getirdiler seni abi .
-
benelli 502c yi de bir seçenek olarak düşünmeni öneririm
-
arndiol adlı üyeden alıntı
BMW G310R hiç dikkatimi çekmemişti bütçeyede uygun bir motor. ama bmw oldugu ıcın servisi ve yedek parça durumu nedir ki; bulunur mu ve cok pahalı mıdır acaba
Motor yükseltmek istediğinde hızlı elden çıkaramayacağını, piyasasının ölü olduğunu bilmeni isterim.
Yamaha Virago XV 250 - Honda Spacy 110 - RKS K-Light 202 - Yamaha Xmax 250 - BMW F800 GS - Piaggio Medley 150 S
-
artçılı kullanıma pek elverişli değil ama, svartpilen 400 de düşün derim.
değişik bir tarz, 400 cc ktm bajaj motor bloğu.
göreceli olarak da yakışıklı bir motor.
-
John Gotti adlı üyeden alıntı
Motor yükseltmek istediğinde hızlı elden çıkaramayacağını, piyasasının ölü olduğunu bilmeni isterim.
Doğru fiyat politikası uygulandığı sürece alınıp satılmayacak motosiklet yoktur.
Piyasası var dediğiniz motorları alan çok olduğu gibi satan da çok olur. Şimdiye kadar 100 e yakın motor alıp satmışımdır. En hızlı sattıklarım hep piyasada az olan motorlardı. En çabuk satacağımı düşündüğüm motosikletlerde en zor satılanlar oldu.
-
Dominar almayın üzülürsünüz son kurşununu dominara atan adam çok üzülür öyle getiren adam, tüm motosiklet arızalarını kullanıcıya yıkıyor güle güle mahkemeye diyor göze alıyorsanız genede almayın. oto boka sorun çıkıyor motosiklette. tur planlarsın yolda hiç anlamadığın bir sebepten yolda kalırsın, garip garip merdiven altı servislerle muhattap olursunuz. Ama maalesef bu paraya daha alınacak bir motosiklet yok. Siz genede almayın
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bak bak bana Dominar'ı kötülediler aldırmadılar şimdi listede birinci sırada Dominar var , Bajaj tavsiye veren var , dağ bayır yardıran var ee birader bize niye bokladınız Bajaj'ı
kendini genelde nasıl tanımlarsın? şanslı birisimi yoksa şansız mı ? ona göre almayabilirsin
-
G310'u unut.
Bir ya da maks iki yıl bineceğim dediğin için CL250 önereceğim ama şimdi uzunumsu yolda falan üzer mi bunlar senin karar verebileceğin şeyler.
120kmh sabit gidebilmek CL için biraz yukarıda kalabilir. Yani gider de, atıyorum turda ben GS'lerle beraberdim ya, 180kmh sabit gidiyor mu Tuareg gidiyor. Ama pek mutlu değil oralarda yani.
Elbette önceliklerimiz farklıdır ama ben alıyor olsam Dominar alırım.
-
tam o miktar param olsa aynı şekilde 20-30 ekipmana ayırır kalanıyla da sıfır nk250 çekerdim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)