Motor Değişikliği (final başlık)
Reklamlar
-
Dominar 400 bence senin kalemin. 21 bin km'yi geçtim en ufak arıza vermedi. Her motor illa ki düştüğünde zarar görür ancak hatırlayanlar olursa geçen mart ayında bana kırmızı ışıkta vurmuşlardı. GP'den aldığım yan koruma ve egzos koruma demirleri sayesinde motor bayağı sürüklenmesine rağmen grenajda nokta hasar olmadı. Ayrıca dağ taş dere tepe geziyorum motorla. Bir CRF değil ama beni pişman etmedi hiç. Tork ve beygir olarak da memnun edeceğini düşünüyorum. Uzun yolda da 125-135 rahat gidiliyor. Ben tek nefeste 1300 KM yol yaptım.
Reklamlar
-
Merhaba, öncelikli olarak ben hep Japon motosikletleri kullandım, Honda Suzuki ve Yamaha son olarak da Triumph a geçiş yaptım. Bazı arkadaşlarımda çinli ve hintli motosikletler vardı, uzun süre olmasa da arada o motosikletleri de kullandım. Naçizane ben motosiklet işini biraz keyif işi olarak görenlerdenim. Ha bazıları bir ulaşım aracı olarak da görebilir bu da çok normal. Kesinlikle şunu söylemeliyim ki bir hintli ya da Çinli kullanacaksanız; keyif işini unutun. A——-B noktaları arası ulaşım için alacaksanız Çinli yerine Bajaj çok daha mantıklı olur. Fakat yok ben keyif almak istiyorum derseniz Japon’dan Avrupalıdan şaşmayın derim. Çünkü malzeme kalitesinden tutun dengeye, şasi salınımından tutun sağdan soldan takırtı tukurtu seslerine kadar çok fark var.
-
1 yıl sonra satıp değişeceksen piyası olan motor bak
misal mt25
-
mt25 bu fiyatlara ya 60k km ya da hasar kayıtlı bulunuyor yoksa ilk aklımda o vardı.
En mantıklı seçim evet dominar farkındayım; cl250 sadece kalitesel olarak aklımı karıştırıyor. şu aleti keşke yurtdısındaki gibi 500 cc ya da en azından bi 30 beygir yapaydılar iyiydi.
-
Dominar 400'ün tur versiyonunu 10 bin kmye yakın kullandım.
Artıları;
-Fiyat
-Güç
-Ağırlık (uzun yolda)
-Oturuş pozisyonu
-Artçı konforu(göreceli)
-Yedek parçaya erişim
Eksileri;
-Titreşim(motoru bu yüzden sattım)
-Stop etme(Tps değişti düzeldi)
-Stop etme sorunu(tps sorunu değil. o ayrı)
-Fren disklerinin yamulması
-Ağırlık (şehir içinde)
-Bir süre sonra her yerinden zırıltılar gelmesi
-Titreşim kaynaklı vidaların gevşemesi
-Yetkili servislerin kalitesi
-Her an bir sorun çıkacakmış gibi hissettirmesi.
-Tas sesi
Bunlar benim yaşadıklarım. Bunların yanında ben kullanırken başka kullanıcıların yaşadığı sorunları da yazmam gerekirse, benzin pompası aşırı ısınıp tak diye stop ediyor ve soğuyana kadar çalışmıyormuş. Benim başıma gelmedi.
İlk motorum olarak kullandığım için genel olarak memnundum. Ancak bu çıkan sorunlar can sıkıyor. Bence dominarın en büyük özelliği ucuz olması. O paraya 40 beygir ve 35nm tork sunması. Titreşim ve sorun çıkma ihtimali göze alınacaksa alınabilir.
-
Psyduck adlı üyeden alıntı
Dominar 400'ün tur versiyonunu 10 bin kmye yakın kullandım.
Artıları;
-Fiyat
-Güç
-Ağırlık (uzun yolda)
-Oturuş pozisyonu
-Artçı konforu(göreceli)
-Yedek parçaya erişim
Eksileri;
-Titreşim(motoru bu yüzden sattım)
-Stop etme(Tps değişti düzeldi)
-Stop etme sorunu(tps sorunu değil. o ayrı)
-Fren disklerinin yamulması
-Ağırlık (şehir içinde)
-Bir süre sonra her yerinden zırıltılar gelmesi
-Titreşim kaynaklı vidaların gevşemesi
-Yetkili servislerin kalitesi
-Her an bir sorun çıkacakmış gibi hissettirmesi.
-Tas sesi
Bunlar benim yaşadıklarım. Bunların yanında ben kullanırken başka kullanıcıların yaşadığı sorunları da yazmam gerekirse, benzin pompası aşırı ısınıp tak diye stop ediyor ve soğuyana kadar çalışmıyormuş. Benim başıma gelmedi.
İlk motorum olarak kullandığım için genel olarak memnundum. Ancak bu çıkan sorunlar can sıkıyor. Bence dominarın en büyük özelliği ucuz olması. O paraya 40 beygir ve 35nm tork sunması. Titreşim ve sorun çıkma ihtimali göze alınacaksa alınabilir.
şu an bir bajaj kullanıcısıyım; bu markada fark ettiğim şey aldıgın motor sorun cıkarmazsa neredeyse hiç cıkarmadan devam ediyor. ancak bir kere sorun cıkarırsa başlarda, kalan ömrü boyunca sana lanet ettiriyor.
35k'ya yakın ns200'üm var. 1 kere su devir borusu değişti 50 liraya, 1 kere tps sensörü temizlettim, su an arka frende hidrolik problemi var bir de.
onun dışında hiç sıkıntı yaşatmadı mesela.
ama arkadaşım var, ns200 mü alalhın belası olarak adama tayin edilmiş de delirtmeye mi calısıyor bilmiyorun.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
mt25 bu fiyatlara ya 60k km ya da hasar kayıtlı bulunuyor yoksa ilk aklımda o vardı.
En mantıklı seçim evet dominar farkındayım; cl250 sadece kalitesel olarak aklımı karıştırıyor. şu aleti keşke yurtdısındaki gibi 500 cc ya da en azından bi 30 beygir yapaydılar iyiydi.
CL250 tarzı motosiklet istiyorsan Fantic Caballero 500 var 200bin civarına. İtalyan menşeili, üzerindeki donanımlar gayet iyi olan bir motor. Hintlilerden daha kaliteli olduğu kesin.
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Yarın bir gün satmak istediğinde çok zorlanabilir.
-
Psyduck adlı üyeden alıntı
Titreşim ve sorun çıkma ihtimali göze alınacaksa alınabilir.
titreyebilir fakat sorun çıkarmasın :D
servis, yedekparça, satış süresi, (beklentileri tam karşılamasada) oklar cl yi gösteriyor
tickles my pickle to see that motor wiggle
-
Lunatique adlı üyeden alıntı
Yarın bir gün satmak istediğinde çok zorlanabilir.
Satmak ister mi ki? Aynı fiyata Dominar'dan çok daha güzel ve kaliteli bir motosiklet. Dominar'ların da ikinci eli pek hareketli sayılmaz. (Fantic'ten iyidir gene tabi.) 40hp 43Nm Dominar'dan ciddi hafif çok keyifli bir motosiklet, insanı sıkmaz.
-
valla sanırım işi evrene bırakacağım
2 çok alakasız motor olsa da ikisi arasında karar veremiyorum; birisinde f/p olayı birisinde kalite ve huzur olayı var.
motoru alacagım dönem 2 motora da bakacagım; ilk karşıma hangisi uygun ve sağlam cıkarsa onu almaya karar verdim :D
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Satmak ister mi ki? Aynı fiyata Dominar'dan çok daha güzel ve kaliteli bir motosiklet. Dominar'ların da ikinci eli pek hareketli sayılmaz. (Fantic'ten iyidir gene tabi.) 40hp 43Nm Dominar'dan ciddi hafif çok keyifli bir motosiklet, insanı sıkmaz.
Konuyu açtığında dipnot olarak 1 sene sonra değiştireceğim demişti. Aklında başka bir motor var muhtemelen. Scrambler sevenler için Fantic eminim keyiflidir ama ikinci el piyasasının kan ağladığı şu dönemlerde bazı marka ve modeller ekstra zor satılıyor Fantic de bunlardan biri.
Yoksa motora lafım yok.
arndiol adlı üyeden alıntı
valla sanırım işi evrene bırakacağım
2 çok alakasız motor olsa da ikisi arasında karar veremiyorum; birisinde f/p olayı birisinde kalite ve huzur olayı var.
motoru alacagım dönem 2 motora da bakacagım; ilk karşıma hangisi uygun ve sağlam cıkarsa onu almaya karar verdim :D
Bence CL250 ile bir test sürüşü yapın, 100km/h üstü hızlara da çıkın öyle karar verin.
Hangi motoru alırsanız alın ilk 1-2 hafta yeni motor heyecanından çok keyifli gelecektir ama 1 ay sonra falan bazı konularda eksikliğini hissetmeye başlayınca "ya acaba şuna mı geçsem, değiştirsem mi?" gibi düşünceler oluşmaya başlayacaktır.
Şu an aradığınız motoru alma imkanınız yoksa en azından ara dönemde beklenti ve ihtiyaçlarınızı karşılayacak bir model almanızı öneririm.
Her şeyden önemlisi test sürüşü.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
malum kaç zamandır motor değişikliği istiyordum ancak sürekli bir aksilik cıktı. actıgım konular hep finallenmedi forumda bu nedenle. çok konu actım ama herkes destek oldu sagolsun.
Tabi içimde hep bir cruiser isteği var; regal 250 v motor , zontes 200c , srv250 gibi modellere de içim gidiyor ancak yedek parça ve sağlamlık uzun yolda problem yapacagı için almamak için direniyorum.
Dipnot: motoru tam 1 sene kullanacagım, kasım 2025'de tekrar değiştireceğim o zaman gelecek olan para ile. Eğer motordan cok memnun kalırsam kasım 2026. ama uzun süreli kalmayacak yani.
Madem bir sene sonra değiştirme isteğin içinde ki cruiser isteğini tatmin et.
Bir sene de ne kadar başını ağrıtabilir ki? Sık dişini biraz katlan.
En azından içinde kalmaz sonra diğer modellere yelken açarsın.
-
1 sene sonra motoru tekrardan degistireceksen elindeki nakit parayi yatirim ile degerlendirip suan kullandigin motoru kullanmaya devam et bence.
-
elimdeki nakit para + simdiki motorun parası ile yapacagım, acıkcası uzun zamandr değiştirmeye calısıyorum bu nedenle tekrar ertelemek istemiyorum. zaten artık nakit 100 falan elde çöp oluyor.
cruiser içimde kaldı ama o 1 seneyi de bana işkence yapabilri bir de piyasası ölü hiç girmiyorum o topa o nedenle.
400ug'ye bindim biliyorum, cl200 e binmedim izmir honda test sürüşüne bakacagım bugün bakalım ne diyecek.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
elimdeki nakit para + simdiki motorun parası ile yapacagım, acıkcası uzun zamandr değiştirmeye calısıyorum bu nedenle tekrar ertelemek istemiyorum. zaten artık nakit 100 falan elde çöp oluyor.
cruiser içimde kaldı ama o 1 seneyi de bana işkence yapabilri bir de piyasası ölü hiç girmiyorum o topa o nedenle.
400ug'ye bindim biliyorum, cl200 e binmedim izmir honda test sürüşüne bakacagım bugün bakalım ne diyecek.
Baktım Korlas İzmir'de nasıl diye, bir tane bayisi görünüyor o da Triumph ve Ducati üzerine çalışıyor gibi. Yoksa bas 125.000'i Fantic Caballero Scrambler'ı al diye ısrar edecektim. Kalan 125.000'i 6 taksitte ödüyorsun. Zaten 80.000'i eldeyse bunu vadeliye koyarsan sadece son ay 10-15.000 civarı içeri giriyorsun. Yani elindeki 200.000₺ ile 250.000₺'lik motoru 215.000₺'ye mal ediyorsun, o 15.000₺ fark da 6 ay sonranın 15.000₺'si oluyor şimdinin değil.
Fantic olur olmaz o başka ama taksit kampanyalarını değerlendirmeni ve hesaplarını buna göre yapmanı tavsiye ederim.
-
4 ay arayla 2 kez test ettim Honda CL250'yi.
İlkinde 80 km üstü müthiş titreşimli bulmuştum.
Ki aynı motor bloğuna sahip CRF250 Rally kullanıyorum.
Benim motorda hissettiğim titreşim birkaç katı diyebileceğim bir titreşim mevcuttu.
Sonra belki ilk testte modum düşüktü falan fıstık diyerek bir daha denedim 4 ay kadar sonra.
İlk test sürüşünde de tespit ettiğim ama baskın titreşimin gölgesinde kaldığı için bende çok iz bırakmamış olan "göstergenin gündüz neredeyse hiç okunmayışı","ön cam olmayışı" ve "anahtarın konumu" gibi diğer olumsuz bulduğum konuları da hatırladım ama titreşim konusu aynı şekilde mevcuttu.
Yoksa 180 bin TL'lik fiyatı eski fiyatına bakınca gayet makul kaldı.
Dominar 400 kullanmadım hiç. Yorumum yok.
Mutlak surette test sürüşü yapın her 2 motorla da.
Üstte yazdığım konular sizi rahatsız etmezse Honda'yı tercih edebilirsiniz.
Kolay gelsin.
-
Dominar 400 çok güzel motor ama çıkabilecek sorunlara veya çabuk değişmesi gerekecek kalitesiz parçalar için kenarda 10bin lira bırakmak gerekli. Bozuk yollarda fena değil.
Cl250 aslında çok güzel bi motor, yeterince de kalıplı. 120den sonra zorlanmaya başlıyor, titreşim var, gösterge aydınlatması biraz sönük, anahtar konumu sağda olsa pek sorun olmayacak ama solda olunca konumu kötü oluyo(solaklar için sorun yok). Olumlu olarak da egzozun dışarda olmasının kesinlikle zararı yok ısı vermiyor, kalite hissiyatı üst seviyede ve aşırı basit ve konforlu kullanımı var tarzına göre, egzoz sesi gayet güzel, yakıt 3.1-3.4 arasında geziyo ne kadar basarsanız basın, ön teker 19 inç ve amortisörlerin yumuşak olmasından ötürü bozuk yollarda rahat. 1 sene kullanıp satmak için en ideal seçenek bu gibi.
Srv250vs sağlamlık konusunda gözünüzü arkada bırakmaz fakat yedek parça ve 1 sene sonra satış için yorum yapamam, iyi olmayabilir.
Şahsi tavsiyem de honda cb250r olacak. Hem 120-140 arası ferah seyahat eder, hem satışı diğer seçeneklere göre kolay olur, hem titreşim tek silindirlerin arasında en az olanlardan biri, hem de bozuk yollarda şaşılacak seviyede rahat, arka amortisör de ayarlanabiliyo zaten. 180bin nakit bütçe ile tertemiz bi tane bulunabilir sıfır ayarında 2022 model.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
malum kaç zamandır motor değişikliği istiyordum ancak sürekli bir aksilik cıktı. actıgım konular hep finallenmedi forumda bu nedenle. çok konu actım ama herkes destek oldu sagolsun.
kasım ortası 200 civarı bir bütçe geliyor harcamam için, 20sini ekipmana ayırıp 180'e kadar bir motor bakıyorun.
20 beygir üstü 50 beygir altı ve selesi fazla yüksek olmayan bir alet arayışım var. cc takıntım yok, 120 sabit gidebilsem yeter.
Dominar 400 ilk seceneğim ancak dağ bağır yollarında rahat değil, devrildiğinde de masraf cıkarıyor grenaj vs.
Uzun yol ve şehir içi ideal. aslında en mantıklı seçim bu gibi geliyor bana ama aklımda bi "ama?" var.
Honda Cl250 (sıfır) , 22-23 beygir gücü var, dağ bayır vs. de problem olmaz grenaj zaten yok. kucuk gibi dursa da 2100 cm uzunlugu var, yakından gördüm benim ns200 den büyük duruyor gibi geldi bana. topcase de takılıyor, arka camurluk vs. ileride oldugu için sırıtmıyor.
uzun yolda da 120 ile giderim tahminen, üstelik honda. bu motorda aklıam tek takılan egzoz. artçıyı yakar mı; eşya yüklesem eritir mi ısı veriyor mu bu alet oradan?
Tabi içimde hep bir cruiser isteği var; regal 250 v motor , zontes 200c , srv250 gibi modellere de içim gidiyor ancak yedek parça ve sağlamlık uzun yolda problem yapacagı için almamak için direniyorum.
yazdıgım motorlar için fikirlerinizi ve 2015 üstü sorun min. cıkaracak ve yedek parça problemi olmayan başka motor öneriniz var mıdır?
Dipnot: motoru tam 1 sene kullanacagım, kasım 2025'de tekrar değiştireceğim o zaman gelecek olan para ile. Eğer motordan cok memnun kalırsam kasım 2026. ama uzun süreli kalmayacak yani.
2017 den beri crf L rally sürmüş biri olarak kesinlikle CRF L derim. 2023 sonrası euro 5 den dolayı sagdan biraz fazla sıcak üflüyor . Onun haricinde muazzam makına.
-
neden ktm adv 250 yada 390 olamıyor ?250cc olanı şu an eğer bulabilirsen 205 bin tl ye satılıyor.açık ara tabiki adv250 derim şu durumda.dominar artık 0km tercih edilmez kanımca.yakında zaten pulsar ns400 gelicek dominar işi biter öyle olunca.ben ktm den bakmanı tavsiye ederim kampanyadan ötürü.bu arada honda da çok güzel bizim işten biri aldı hoş duruyor çok ince ama bi ona takıldım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)