Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Virajın ortasında hayati karar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Mart 2024
    Motosikleti
    2024 Tiger Sport 660
    Selamlar.

    Diyelim ki viraja girdik ve anladık kı hızlı girmişiz.
    Nedenini boş verin, olmuş diyelim.

    Şimdi ön frene basacak olsak, motor dikleşip, dönüş çemberini daha da genişletecek, akabinde gözümüz yandaki bariyerlere kayacak,
    bodoslama gireceğiz.

    Peki doğru olan refleks ne olmalı?

    Motoru biraz daha yatırıp, gazı açmak mı? Sonrasında da alçak yanlama (low side) olmaması için dua etmek mi?

    Acaba nedir nedir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    lehibeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2023
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Ne kadar hızlı girdiğine hangi konumda olduğuna yol durumuna göre vs değişir. Bir defa yaşadım böyle bir durum ve gazı kapatmadan arka frene dokunarak karşı şeride geçmeden toparlamıştım. 10km/h daha hızlı olsam muhtemelen toparlayamazdım. Bilenler daha net söyler ama bence burda püf nokta ağırlık transferini kontrol edebilmek. Örneğin gazı kapatınca öne yığılıp kafadan kayarsın ya da arka frene asılırsan arka lastik kayar düşersin gibi. Onu motoru hissederek ve tabi ki tanıyarak yapmak gerekir diye düşünüyorum. En güzel asla risk almadan sürmek. Yanlışım varsa affola.

  3. #3
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Gaz açmadan bakışını çıkışa çevirip gidonu sıkmadan daha fazla kontra vereceksin beraberinde dua da edersen iyi olur.
    dundanbiri, sayarsoft ve fazil bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    12 Eylül 2024
    Şehir
    ÇORUM
    Motosikleti
    KUBA-XBOSS
    aea veya bi kaç motorcuda görmüştüm arka tekeri kaydırarak yönlerini keskin şekilde çeviriyorlardı
    sayarsoft bunu beğendi.

  5. #5
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı theERLİK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aea veya bi kaç motorcuda görmüştüm arka tekeri kaydırarak yönlerini keskin şekilde çeviriyorlardı
    Düşük hızda ya da toprak zeminde belki. Asfaltta ve trafik akış hızında sonu highside ile bitebilir bu yaklaşımın.
    sayarsoft ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Anlattığın senaryoda bilinmeyen bir sürü değişken var.

    Yol zemin durumu, viraj keskinliği, viraj çıkışı, motorun daha fazla yatırabilme durumu, ABS, Viraj ABS si, motosiklet tipi, lastikler, yük vs vs.

    Bunlara göre alacağın aksiyon değişir.

    İlk akla gelen şey gazı kapatmadan arka frene basmak olur.
    sayarsoft bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    anlatması zor,göstererek anlatmak gerek.motorun on kısmını gidonu viraj içine kırarak virajın en içine alıyorsun.arka frenle desteklemek sana kalmıs
    sayarsoft bunu beğendi.

  8. #8
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Kelime-i Şehadet getirmek. Bu taraf zçtı, hiç olmazsa öbür tarafı garantiye al.
    tommygun, sayarsoft ve espresso bunu beğendiler.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Kaldır motoru yapıştır ön arka freni yavaşla hafifçe ön freni bırakırken yatır motoru şeritten çıkmadan çizgini bul devam , hepsini bir saniyede yapman lazım yapamıyorsan düzlükde yavaş gitmeyi öğren virajada yavaş girebilirsin..
    sayarsoft, espresso ve ferhatkars bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ön fren yaptığında motor dikleşmez.

    Doğru refleks hangisi? Duruma göre değişir bunun tek bir cevabı yok.
    Bir çok değişkene göre verilmesi gereken karar değişebilir. Ben genellikle ön freni kullanarak hızımı azaltıyorum banko, ama (bazen bu da dahil) bunun dışındaki tüm diğer yapacaklarım o an karşılaştığım tehlikenin detayına göre değişiyor. Viraj daha da sertleşiyor olabilir, virajın arkası ormandan görünmüyor ya da dımdızlak görünüyor olabilir, asfalt temiz olabilr, kirli olabilir, eğim terse olabilir, karşıdan araç geliyor olabilir, arkamdan başkası geliyor olabilir. say say bitmez.. Hangi motoru kullandığıma göre de değişir, bu sıçış anına gelirken hangi çizgide geldiğine göre çok çok değişir.

    hiç bir tekniği, yordamı ezberlemeyin. motosikletin nasıl çalıştığını anlayın ve sonrasında size iyi denilen kötü denilen şeyleri ufak ufak deneyerek hangi durumda hangisini kullanabileceğinize dair fikriniz oluşsun. başka türlü olmaz.
    Osm@n, sayarsoft ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Öhö Öhö konudan bağımsız Osman emmi sen ateist değil miydin yahu? Öbür dünya falan.
    otopsici ve F54 bunu beğendiler.

  12. #12
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Benzer durumda bir kez kaldım. Haydarpaşa numunenin alt caddesinden Kadıköy yoluna çıkan bağlantıyı bilen vardır belki, virajın ortasında bir anda x2,x3 keskinleşir viraj. Motoru dikleştirip ön ve arka freni artan şiddetle kökledim ve bariyere ön tekeri hafif çarparak durmuştum. Zaten Allah ne verdiyse yatık bir şekilde virajı döndüğüm için daha da yatacak yer kalmamıştı. Tek bir doğru yok bu konuda, o anda ne yapmak daha akıllıca gelirse onu yaparsın.
    sayarsoft bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön fren yaptığında motor dikleşmez.

    Doğru refleks hangisi? Duruma göre değişir bunun tek bir cevabı yok.
    Bir çok değişkene göre verilmesi gereken karar değişebilir. Ben genellikle ön freni kullanarak hızımı azaltıyorum banko, ama (bazen bu da dahil) bunun dışındaki tüm diğer yapacaklarım o an karşılaştığım tehlikenin detayına göre değişiyor. Viraj daha da sertleşiyor olabilir, virajın arkası ormandan görünmüyor ya da dımdızlak görünüyor olabilir, asfalt temiz olabilr, kirli olabilir, eğim terse olabilir, karşıdan araç geliyor olabilir, arkamdan başkası geliyor olabilir. say say bitmez.. Hangi motoru kullandığıma göre de değişir, bu sıçış anına gelirken hangi çizgide geldiğine göre çok çok değişir.

    hiç bir tekniği, yordamı ezberlemeyin. motosikletin nasıl çalıştığını anlayın ve sonrasında size iyi denilen kötü denilen şeyleri ufak ufak deneyerek hangi durumda hangisini kullanabileceğinize dair fikriniz oluşsun. başka türlü olmaz.
    Viraj içinde ön fren yapıldığında motorun dikleşmediğini bizlere güzel bir video ile ispat edebilir misin ?
    sayarsoft bunu beğendi.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viraj içinde ön fren yapıldığında motorun dikleşmediğini bizlere güzel bir video ile ispat edebilir misin ?
    Abs çalışırsa dikleşmeye başlar ama öyle zıbam diye gelen bir etkileşimle değil kontranı artırmanı gerektirecek bir dikleşme..yeni nesil motosikletlerde ki viraj abs si bu etkiyi azaltıyor..

  15. #15

    Üyelik
    29 Haziran 2014
    Grossglockner tarafından bir geçitten aşağı inerken arka fren hissisleşiğ yumuşadığı için ön fren ve yüksek devir gazlaya gazlaya inmiştim.

    Ön fren ve viraj tecrübe istiyor dikleştirmemek için. Yoksa yatık motoru ön fren dikleştirir bu bir gerçek. Ama doğru kullanımda hızını azaltır.

    Asfalt düzgünse kontrayı artırıp arka freni gücünü artırıp yola girebilirsin. Hızı da doğru şekilde kesmek gerekli tabi.
    sayarsoft bunu beğendi.

  16. #16
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öhö Öhö konudan bağımsız Osman emmi sen ateist değil miydin yahu? Öbür dünya falan.
    İki harf fazlasıyla apateistim.
    Öbür dünya dediğim virajın, uçurumun diğer tarafı.
    espresso ve dundanbiri bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki harf fazlasıyla apateistim.
    Öbür dünya dediğim virajın, uçurumun diğer tarafı.
    https://i.postimg.cc/nz1yKxqc/Apateist.jpg
    İlk defa böyle bir şey duydum nedir diye google amcaya sorayım dedim ne inanç sistemleri varmış ağzım açık kaldı.

    Bende kendimi bilgili sanıyordum. Neredeyse adam başına iki inanç sistemi düşüyormuş haberim yok.

    Konu sahibinden özür konu dışı yazdığım için.
    Osm@n, espresso ve dundanbiri bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    03 Mart 2024
    Motosikleti
    2024 Tiger Sport 660
    Hepinize teşekkürler.
    İnsan sora sora öğreniyor.

    Ben şöyle düşünmüştüm. Madem virajın ortasında daha keskin bir dönüş yapmam gerektiğinin farkına varıyorum, o zaman motoru biraz daha yatırmam gerekir (kontrayı arttırmak da diyebiliriz)
    Bu durumda da gazı arttırmam lazım ki yatan motoru dengede tutan merkezkaç kuvveti de artsın ve yatan motorun yere yapışmasını engellesin.
    Ama kimse gazı açmak dememiş. Şaşırdım.

    Aslında bu motosiklet dünyasında neredeyse hiçbir şeyin genel kabul görmüş bir doğrusu olmuyor. Biliyorum her sorunun onlarca parametresi olabilir.
    Ortalama bir durumu hayal ettim. Asfalt yol, ABS var, artçı yok, yolda benden başka kimse yok, çift şeritli vs vs
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  19. #19
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepinize teşekkürler.
    İnsan sora sora öğreniyor.

    Ben şöyle düşünmüştüm. Madem virajın ortasında daha keskin bir dönüş yapmam gerektiğinin farkına varıyorum, o zaman motoru biraz daha yatırmam gerekir (kontrayı arttırmak da diyebiliriz)
    Bu durumda da gazı arttırmam lazım ki yatan motoru dengede tutan merkezkaç kuvveti de artsın ve yatan motorun yere yapışmasını engellesin.
    Ama kimse gazı açmak dememiş. Şaşırdım.

    Aslında bu motosiklet dünyasında neredeyse hiçbir şeyin genel kabul görmüş bir doğrusu olmuyor. Biliyorum her sorunun onlarca parametresi olabilir.
    Ortalama bir durumu hayal ettim. Asfalt yol, ABS var, artçı yok, yolda benden başka kimse yok, çift şeritli vs vs
    Motor yatıkken gazı açtığınızda yatık yönünüzün tam tersi istikamette yani viraj dışına doğru çıkarsınız diye aklımda kalmış.
    sayarsoft bunu beğendi.

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Virajın içinde gaz açarsanız arka tekerlek tutuşu artabilir ama şartlara göre highside da yaşayabilirsiniz , onun kararını vermek önce cesaret sonra tecrübe işi , benim karşılaştığım hatalar cesaretsizlik sonucu oluyor genellikle , biraz daha motoru yatırmak yerine dönemeyeceğim korkusuyla motoru kaldırınca işler sarpa sarı veriyor maalesef , aşırı cesarette sıkıntı elbette , fizik kurallarını aştığınızda da başınıza iş açarsınız , ince bir çizgi var ve öyle eğitim almakla falan oraya hemen erişemezsiniz , yol yapmak lazım , ara vermemek lazım , benim çevremde 3-5 ay ara veren kışın motorun selesine oturmayan çok kişi var ve ilk haftalar zor durumlara kendilerini sokabiliyorlar..
    sayarsoft bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)