Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Virajın ortasında hayati karar

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Şahsen öyle bi durum yaşadığım zaman gaz kesmeden arka frene basıyorum. Fakat çok şiddetli değil, böyle yavaş yavaş kurtaracak kadar motoru yatırmasına müsaade ediyorum. Kurtardığı anda da yine freni bırakarak hızlanıyorum.

    Yalnız burada frenlemeyi heyecan yapmadan kontrol edebilmek çok önemli, fazla basarsanız low side yiyebilirsiniz. Virajda ön fren motoru dikleştirirken, arka fren daha fazla yatırmaktadır. Kurtarırsanız anca böyle kurtarırsınız, işe yaramazsa zaten yapılabilecek başka bişey kalmamıştır.
    yaşlıveacemi ve sayarsoft bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    29 Haziran 2014
    Şu ön fren motoru dikleştirir dikleştirmez hikayesine bende 2 kelam yazmak isterim.

    Bir çok yatış açışında denedim kuvvetli bir ön frenleme motoru her seferinde dikleşme eğilimi içine soktu.

    Ön Freni yumuşak kullandığımda sadece hızımı azalttı dikleşme eğilimine girmedi yada hissettirmedi.

    Ön amortisör çatalları kısmi de olsa kapanma yaşayacak kadar bir ön frenaj motoru dikleştiriyor gözlemlediğim kadarıyla.
    sayarsoft bunu beğendi.

  3. #63

    Üyelik
    01 Nisan 2024
    benim her zaman uyguladığım ve en doğrusu olduğunu düşündüğüm şu. viraja fazla hızlı girdiysem motoru hemen dikleştirip ön arka frenimi mümkün olduğunca önüme araba atlamış gibi sıkıyorum, tabi abssiz motor ise güvenli fren tecruben yoksa ilk onu öğrenmen gerek. frenden sonra zaten istediğim hıza inmiş oluyorum hemen, bariyere/yol dışına kadar frenliyorum (bu kısmın illa bariyere kadar olması gerekmiyor ne zaman hız uygun o zaman bitirebilirsin) sonra freni bırakıp hemen motoru viraj yönünde yatırıyorum. daha işe yaramadığı olmadı. virajda dönüş halinde de ön,arka frenler yaptığım oluyor ama söz konusu viraja çok yüksek bir hızla girmekse dönerken fren çok işe yaramaz.
    sayarsoft bunu beğendi.

  4. #64

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı garibantk03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim her zaman uyguladığım ve en doğrusu olduğunu düşündüğüm şu. viraja fazla hızlı girdiysem motoru hemen dikleştirip ön arka frenimi mümkün olduğunca önüme araba atlamış gibi sıkıyorum, tabi abssiz motor ise güvenli fren tecruben yoksa ilk onu öğrenmen gerek. frenden sonra zaten istediğim hıza inmiş oluyorum hemen, bariyere/yol dışına kadar frenliyorum (bu kısmın illa bariyere kadar olması gerekmiyor ne zaman hız uygun o zaman bitirebilirsin) sonra freni bırakıp hemen motoru viraj yönünde yatırıyorum. daha işe yaramadığı olmadı. virajda dönüş halinde de ön,arka frenler yaptığım oluyor ama söz konusu viraja çok yüksek bir hızla girmekse dönerken fren çok işe yaramaz.
    Bu kadar kısa zaman da çok karışık geldi.

  5. #65
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı tugbay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu ön fren motoru dikleştirir dikleştirmez hikayesine bende 2 kelam yazmak isterim.

    Bir çok yatış açışında denedim kuvvetli bir ön frenleme motoru her seferinde dikleşme eğilimi içine soktu.

    Ön Freni yumuşak kullandığımda sadece hızımı azalttı dikleşme eğilimine girmedi yada hissettirmedi.

    Ön amortisör çatalları kısmi de olsa kapanma yaşayacak kadar bir ön frenaj motoru dikleştiriyor gözlemlediğim kadarıyla.
    yok hocam sen yanlış görmüşsündür, dikleştirmiyormuş, sen yanlış görmüşsündür ya da yanlış hissetmişsindir (!)
    tugbay ve Beto87 bunu beğendiler.

  6. #66
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı garibantk03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim her zaman uyguladığım ve en doğrusu olduğunu düşündüğüm şu. viraja fazla hızlı girdiysem motoru hemen dikleştirip ön arka frenimi mümkün olduğunca önüme araba atlamış gibi sıkıyorum, tabi abssiz motor ise güvenli fren tecruben yoksa ilk onu öğrenmen gerek. frenden sonra zaten istediğim hıza inmiş oluyorum hemen, bariyere/yol dışına kadar frenliyorum (bu kısmın illa bariyere kadar olması gerekmiyor ne zaman hız uygun o zaman bitirebilirsin) sonra freni bırakıp hemen motoru viraj yönünde yatırıyorum. daha işe yaramadığı olmadı. virajda dönüş halinde de ön,arka frenler yaptığım oluyor ama söz konusu viraja çok yüksek bir hızla girmekse dönerken fren çok işe yaramaz.
    Helva garantili ileri sürüş stayla.
    7,5 metrelik yol kaplamasında bunu nasıl becerebiliyorsunuz? Yol trafiğe kapalı mı?

  7. #67
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Helva garantili ileri sürüş stayla.
    7,5 metrelik yol kaplamasında bunu nasıl becerebiliyorsunuz? Yol trafiğe kapalı mı?
    Osman usta yukarılarda aynısını yazdım , yazılan tekniği hergün hertürlü yolda yaparım abartılacakta bir şey değil yani çok maharet isteyen bir teknik değil demek istiyorum , bilmeyen yada denemeyen varsa ortamda bende motor sürüyorum demesin ;)

  8. #68
    dundanbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Bandırma
    Motosikleti
    TVS JUPİTER 125
    Sektörün-Forumun en civcivli mevzusu

    @sayarsoft hocam nedir son düşünceniz, bu kadar cevap içerisinden ?
    Aşklar biter yollar bitmez dedim, ne aşk bitti ne de yollar..

  9. #69
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar.

    Diyelim ki viraja girdik ve anladık kı hızlı girmişiz.
    Nedenini boş verin, olmuş diyelim.

    Şimdi ön frene basacak olsak, motor dikleşip, dönüş çemberini daha da genişletecek, akabinde gözümüz yandaki bariyerlere kayacak,
    bodoslama gireceğiz.

    Peki doğru olan refleks ne olmalı?

    Motoru biraz daha yatırıp, gazı açmak mı? Sonrasında da alçak yanlama (low side) olmaması için dua etmek mi?

    Acaba nedir nedir?
    Arka frene basarak, lastik sonunda değilseniz; motoru daha fazla yatırıp viraj çıkışından gözünüzü ayırmayın.

    Yada bu virajdan viraja ve gireceğiniz hızdan hıza değişir ama, hafifçe gaz kesip hafifçe gaz vererek konumunuzu ayarlayabilirsiniz. (her durum ve viraj için tabiki de geçerli değil). Keyfe keder.
    sayarsoft bunu beğendi.

  10. #70
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Metehan48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka frene basarak, lastik sonunda değilseniz; motoru daha fazla yatırıp viraj çıkışından gözünüzü ayırmayın.....
    Hocam bu orta üstü tecrübedeki bir sürücünün becerebilecegi bir kurtarma manevrasıdır , evet yazdığın doğru ama acemi sürücü için çok tehlikeli sonuçları olabilir..
    Metehan48 ve espresso bunu beğendiler.

  11. #71

    Üyelik
    03 Mart 2024
    Motosikleti
    2024 Tiger Sport 660
    Toz dumanın kalkmasını bekliyorum. Ortalık karıştı biraz
    Viraja hiç girmemeye karar verdim

    Arka fren lazım, bunu anladım. Çok değil, tadında.
    Gaz kapatmıyoruz, belki biraz daha açabiliriz bile.
    Ön fren ben istemesem de elim sıkarmış gibi geliyor.

    Bugüne kadar kendime uygun bir viraj bulup, tekrar tekrar o virajı dönerek çalışıyordum.
    Hızımı biraz daha arttırarak. Ama belli bir noktadan sonra riski göze alamıyorum tabii.
    Keşke bunları deneyebilmenin güvenli bir yolu olsaydı.

    Kendi adıma şunu söyleyebilirim, herkesten bir şey öğrenmeye çalışıyorum.
    Ama şunu da görüyorum ki bir bilenin A dediğine, pekala başka bir bilen B diyebiliyor.
    O yüzden deneyip, kendime en rahat geleni yapıyorum.

    Motosiklet iki tekerli midir desem, o konuda bile tartışma çıkar gibi geliyor bana.

  12. #72
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet iki tekerli midir desem, o konuda bile tartışma çıkar gibi geliyor bana.
    Neden olmasın?
    dundanbiri, espresso, sayarsoft ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #73
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Motorda ustalık virajda belli olur. Bisiklet sürecek kabiliyete sahip her vatandaş düz yolda motoru pek ala sürebilir. Hızı ayarlamış olarak girmen gerekiyor. Girdikten sonra gazla ve frenle oynamaman lazım. Zaten bunları her motorcu bilir. Bunların aksini yaparsan yukarıda bahsedilen soruya muhatap olursun. Burada yapılacak tek şey motoru yatırmak. Bir kere Afyon Antalya arası buna benzer durumda kaldım. Kapanan viraja giriyormuşum. Hızlı geldim. Motor dönmedi. Firenle durduracak zamanımda yoktu. Motorda yatmadı. Tüm gücümle sağa verdim ağırlığımı. Daha bir daha önünü göremediğim yolda gaz açmam. O korku yetti bana. Dönemeseydim, büyük ihtimal motor bariyere vuracak ve olduğu şeritte kalacaktı. Ben ise karşıdan gelenlerin şeridine uçacaktım. Artık üstümden kaç araç gelir geçerdi orasını Allah bilir.
    dundanbiri ve sayarsoft bunu beğendiler.

  14. #74

    Üyelik
    01 Nisan 2024
    Alıntı garibantk03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim her zaman uyguladığım ve en doğrusu olduğunu düşündüğüm şu. viraja fazla hızlı girdiysem motoru hemen dikleştirip ön arka frenimi mümkün olduğunca önüme araba atlamış gibi sıkıyorum, tabi abssiz motor ise güvenli fren tecruben yoksa ilk onu öğrenmen gerek. frenden sonra zaten istediğim hıza inmiş oluyorum hemen, bariyere/yol dışına kadar frenliyorum (bu kısmın illa bariyere kadar olması gerekmiyor ne zaman hız uygun o zaman bitirebilirsin) sonra freni bırakıp hemen motoru viraj yönünde yatırıyorum. daha işe yaramadığı olmadı. virajda dönüş halinde de ön,arka frenler yaptığım oluyor ama söz konusu viraja çok yüksek bir hızla girmekse dönerken fren çok işe yaramaz.
    benim taktik niye size tırt geldi anlamadım. 😀motoru dikleştirerek daha güvenli ve daha hızlı frenleme sağlıyorum, frenlemem bitince tekrar geri yatırıp virajı alıyorum. anlatınca belki uzun geliyor ama birkaç saniyelik bir iş. türkiye gibi yol şartlarında yatış halinde "sert" frenlemeden güvenli olduğu kesin. şehirlerarası virajlı yollarda da çok sürdüm. belki de konu viraja hızlı girdiğini artık allaha emanet olan vakitte fark edince ne yapmalı anlamında açıldı, ben yanlış anlamış olabilirim. ayrıca bir şey daha ekleyeyim. yolu bilsen de bilmesen de telefonda navigasyon açık gitmek her zaman güvenliliği artırıyor. yol tabelaları her zaman doğru değil. navigasyonda gireceğin virajın açısını, yoldaki çalışmayı, kazayı,yol şartlarını,güvenli hızı her şeyi görüyorsun.
    sayarsoft ve espresso bunu beğendiler.

  15. #75
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı garibantk03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim taktik niye size tırt geldi anlamadım. ��motoru dikleştirerek daha güvenli ve daha hızlı frenleme sağlıyorum, frenlemem bitince tekrar geri yatırıp virajı alıyorum. anlatınca belki uzun geliyor ama birkaç saniyelik bir iş. türkiye gibi yol şartlarında yatış halinde "sert" frenlemeden güvenli olduğu kesin. şehirlerarası virajlı yollarda da çok sürdüm. belki de konu viraja hızlı girdiğini artık allaha emanet olan vakitte fark edince ne yapmalı anlamında açıldı, ben yanlış anlamış olabilirim. ayrıca bir şey daha ekleyeyim. yolu bilsen de bilmesen de telefonda navigasyon açık gitmek her zaman güvenliliği artırıyor. yol tabelaları her zaman doğru değil. navigasyonda gireceğin virajın açısını, yoldaki çalışmayı, kazayı,yol şartlarını,güvenli hızı her şeyi görüyorsun.
    Dostum inan uyguladığın teknik tırt falan değil bilakis en güvenli metod , benimle siteden yol yapan arkadaşlar farketmiştir viraj gördüğümde içime Rossi kaçar abartırım :D motoru dikleyip saniyelik ön arka freni dibine kadar sıkıp (abs siz bir motorda biraz daha yumuşak) yavaşlatır çizgimi içeri alır yatırıp dönerim..
    espresso ve sayarsoft bunu beğendiler.

  16. #76
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı garibantk03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim taktik niye size tırt geldi anlamadım. ��motoru dikleştirerek daha güvenli ve daha hızlı frenleme sağlıyorum, frenlemem bitince tekrar geri yatırıp virajı alıyorum. anlatınca belki uzun geliyor ama birkaç saniyelik bir iş. türkiye gibi yol şartlarında yatış halinde "sert" frenlemeden güvenli olduğu kesin. şehirlerarası virajlı yollarda da çok sürdüm. belki de konu viraja hızlı girdiğini artık allaha emanet olan vakitte fark edince ne yapmalı anlamında açıldı, ben yanlış anlamış olabilirim. ayrıca bir şey daha ekleyeyim. yolu bilsen de bilmesen de telefonda navigasyon açık gitmek her zaman güvenliliği artırıyor. yol tabelaları her zaman doğru değil. navigasyonda gireceğin virajın açısını, yoldaki çalışmayı, kazayı,yol şartlarını,güvenli hızı her şeyi görüyorsun.
    Youtube 'da Kırmızı Kulaklı Adam, "Virajda fren yapılır mı? Nasıl yapılır?" isimli videosunda (dakika 4 civarı) aynı yöntemi salağa anlatır gibi anlatmış zaten

  17. #77
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bu orta üstü tecrübedeki bir sürücünün becerebilecegi bir kurtarma manevrasıdır , evet yazdığın doğru ama acemi sürücü için çok tehlikeli sonuçları olabilir..
    Abi acemi sürücüyse ve virajlı yollara gidiyorsa zaten hız yapmaması gerek, her virajda olabildiğince yavaşlaması gerek, heycan aramaması gerek bence.

    Biz burda ne kadar yazsakta acemi sürücü o viraja haddinden fazla bir süratla girdiyse zaten toparlaması, odaklanıp o virajdan çıkabilmesi çok zor. Şansa belki çıkar, çünkü tecrübesi yok.

    Ben kendim çok çok iyi sürüyorum demiyorum ama hala bildiğim virajlarda bile çok fazla heycana kapılmıyorum. Lastiği hiç bi zaman son sınırına kadar yatırmıyorum ki atıyorum virajda taş çıkar karşıdan araba geniş gelir bişey olur, hani payım olsunda gerektiğinde o fazla bıraktığım yanaktan toplayabileyim.

    Viraj öğrenmek istiyorsa da kısa mesafeli virajlı bir yola gidecek, ilk zamanlar yavaş yavaş tatlı tatlı viraj alacak. Baktı artık yapıyor bunu, hızını çok az arttıracak, atıyorum 80le viraja giriyorsa 82-85 arası deneyecek. Baktı oluyor cesareti de var daha da arttıracak. Tabi bunu gün aşırı yapsın demiyorum. Zamanla motora hakimiyeti oturdukça, motorunu ve kendi kabiliyetini tanıdıkça. Pat diye olacak bir şey değil zaten.

  18. #78

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu bireylere indirgememiz ne kadar doğru? Ben senden çok daha yavaş biri olabilirim ama virajın içinde frene oturup dönüşü daraltıyor da olabilirim. Bireysel yetkinliklere indirgemek doğru bir yaklaşım değil bence. Çok da bir şart yok, doğru şekilde ön fren kullanmayı öğrenmek yetiyor bunu doğru uygulayabilmek için. Eh freni doğru sıkabilmeyi öğrenmek de bence motosiklet üzerinde durabilip sağa sola gitmeye başladıktan sonra ilk geliştirilmesi gereken yetkinlik zaten.

    Ben herhangi bir teknik konunun eğitiminde insanlardan "bilgi saklamayı" doğru bulmuyorum. Pek tabii virajda ön fren kullanımı bir ileri sürüş tekniğidir, buna hiç itirazım yok. Gereksiz uzun videoda da, burada yazdığım bir çok mesajda da benzer şeyi tekrar ettim. Bir başlangıç eğitimi vardır, buna göre sürücü kendisini geliştirir, ancak bir süre sonra da artık ileri sürüş denen şey vardır ve insanlara bu da anlatılmalıdır. Ben demiyorum ki motosiklet ehliyetini alana "virajda ön frene çak bir tane dünya şenlensin" diyelim. Ama bunu doğru uygulayamaz diye insanlara olmayan bir fenomeni anlatmak veya işin başka bir boyutu "olmadığını" söylemek / olduğunu gizlemek hiç doğru değil. O yüzden işte on yıllardır on binlerce km motosiklet sürmüş ama hala başlangıç eğitimi diskurundan çıkamamış bir yığınla karşılaştığımızı düşünüyorum. Herkes acemi, herkes başlangıç eğitimi bilgisinde kalmış. İleri sürüş diye eğitim veren koca koca adamlar MSF beginner course'un 1970'te kalan kalıbını tekrar edip duruyorlar.

    Ona onu söylemeyelim hazır değil, buna bunu söylemeyelim hazır değil. Yaklaşım bu ve aldığımız sonuç da ortada. Mutlu muyuz yani bundan? Bu yaklaşımı koca dünyada killingroad kıçından uydurmuş olabilir mi? Defalarca kez Yamaha Champ School'un söylemlerinden bahsettim, Canyon Chasers'ın çok güzel videoları var dedim, videoda referans verdiğim başka kitaplar var. advrider'da 2020'de vfr forumlarında 2014'te dünyanın her yerinde on yıldır bu konu artık farklı şekilde ele alınıyor - elbette herkes tarafından değil. Ben mabadımdan uydurmuyorum yani bunu; elbette kimse ikna olmak zorunda değil ama şu konuyu da delinin biri bişeyler söylüyor durumundan çıkartalım artık.
    Konuyu açan bir birey, soruyu soran bir birey... Konuyu neden bireylere indirgemeyelim de ?

    Bilgi saklamak farklı birşey bilgiyi doğru sıralama ile doğru yerde vermek farklı birşey.

    Viraj içinde ön frene basınca ne olur, arka frene basınca ne olur, gaz kapatınca ne olur açınca ne olur bunları bilmeyen biri temel eğitimi tamamlamamıştır. Kapalı alanda çalışmamış yada trafikte yeterli tecrübe kazanmamış biri sorar bu soruları. Sana viraj içinde ön freni kullanarak motoru dikleştirmeden nasıl dönüş yapabilrim diye soran kişiye anlat bu saydıklarını. O zaman faydalı olur.

  19. #79
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....viraj içinde ön freni kullanarak motoru dikleştirmeden nasıl dönüş yapabilrim diye soran kişiye anlat bu saydıklarını. O zaman faydalı olur.

    Motoru dikleştirmeden fren yapılabiliyorsa herkes bunu yapabilir yazmanında bir zararı yok , bir sürü teknikle virajda yavaşlayabiliyorken motor dikleşir fren yapmayın sakın mı yazalım

  20. #80

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru dikleştirmeden fren yapılabiliyorsa herkes bunu yapabilir yazmanında bir zararı yok , bir sürü teknikle virajda yavaşlayabiliyorken motor dikleşir fren yapmayın sakın mı yazalım
    Hepsinden önce anlaşılabilir, yalın bir cümle kurmayı dene bence.


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)