Virajın ortasında hayati karar
Reklamlar
-
Selamlar.
Diyelim ki viraja girdik ve anladık kı hızlı girmişiz.
Nedenini boş verin, olmuş diyelim.
Şimdi ön frene basacak olsak, motor dikleşip, dönüş çemberini daha da genişletecek, akabinde gözümüz yandaki bariyerlere kayacak,
bodoslama gireceğiz.
Peki doğru olan refleks ne olmalı?
Motoru biraz daha yatırıp, gazı açmak mı? Sonrasında da alçak yanlama (low side) olmaması için dua etmek mi?
Acaba nedir nedir?
Reklamlar
-
Ne kadar hızlı girdiğine hangi konumda olduğuna yol durumuna göre vs değişir. Bir defa yaşadım böyle bir durum ve gazı kapatmadan arka frene dokunarak karşı şeride geçmeden toparlamıştım. 10km/h daha hızlı olsam muhtemelen toparlayamazdım. Bilenler daha net söyler ama bence burda püf nokta ağırlık transferini kontrol edebilmek. Örneğin gazı kapatınca öne yığılıp kafadan kayarsın ya da arka frene asılırsan arka lastik kayar düşersin gibi. Onu motoru hissederek ve tabi ki tanıyarak yapmak gerekir diye düşünüyorum. En güzel asla risk almadan sürmek. Yanlışım varsa affola.
-
Gaz açmadan bakışını çıkışa çevirip gidonu sıkmadan daha fazla kontra vereceksin beraberinde dua da edersen iyi olur.
-
aea veya bi kaç motorcuda görmüştüm arka tekeri kaydırarak yönlerini keskin şekilde çeviriyorlardı
-
theERLİK adlı üyeden alıntı
aea veya bi kaç motorcuda görmüştüm arka tekeri kaydırarak yönlerini keskin şekilde çeviriyorlardı
Düşük hızda ya da toprak zeminde belki. Asfaltta ve trafik akış hızında sonu highside ile bitebilir bu yaklaşımın.
-
Anlattığın senaryoda bilinmeyen bir sürü değişken var.
Yol zemin durumu, viraj keskinliği, viraj çıkışı, motorun daha fazla yatırabilme durumu, ABS, Viraj ABS si, motosiklet tipi, lastikler, yük vs vs.
Bunlara göre alacağın aksiyon değişir.
İlk akla gelen şey gazı kapatmadan arka frene basmak olur.
-
anlatması zor,göstererek anlatmak gerek.motorun on kısmını gidonu viraj içine kırarak virajın en içine alıyorsun.arka frenle desteklemek sana kalmıs
-
Kelime-i Şehadet getirmek. Bu taraf zçtı, hiç olmazsa öbür tarafı garantiye al.
-
Kaldır motoru yapıştır ön arka freni yavaşla hafifçe ön freni bırakırken yatır motoru şeritten çıkmadan çizgini bul devam , hepsini bir saniyede yapman lazım yapamıyorsan düzlükde yavaş gitmeyi öğren virajada yavaş girebilirsin..
-
Ön fren yaptığında motor dikleşmez.
Doğru refleks hangisi? Duruma göre değişir bunun tek bir cevabı yok.
Bir çok değişkene göre verilmesi gereken karar değişebilir. Ben genellikle ön freni kullanarak hızımı azaltıyorum banko, ama (bazen bu da dahil) bunun dışındaki tüm diğer yapacaklarım o an karşılaştığım tehlikenin detayına göre değişiyor. Viraj daha da sertleşiyor olabilir, virajın arkası ormandan görünmüyor ya da dımdızlak görünüyor olabilir, asfalt temiz olabilr, kirli olabilir, eğim terse olabilir, karşıdan araç geliyor olabilir, arkamdan başkası geliyor olabilir. say say bitmez.. Hangi motoru kullandığıma göre de değişir, bu sıçış anına gelirken hangi çizgide geldiğine göre çok çok değişir.
hiç bir tekniği, yordamı ezberlemeyin. motosikletin nasıl çalıştığını anlayın ve sonrasında size iyi denilen kötü denilen şeyleri ufak ufak deneyerek hangi durumda hangisini kullanabileceğinize dair fikriniz oluşsun. başka türlü olmaz.
-
Öhö Öhö konudan bağımsız Osman emmi sen ateist değil miydin yahu? Öbür dünya falan.
-
Benzer durumda bir kez kaldım. Haydarpaşa numunenin alt caddesinden Kadıköy yoluna çıkan bağlantıyı bilen vardır belki, virajın ortasında bir anda x2,x3 keskinleşir viraj. Motoru dikleştirip ön ve arka freni artan şiddetle kökledim ve bariyere ön tekeri hafif çarparak durmuştum. Zaten Allah ne verdiyse yatık bir şekilde virajı döndüğüm için daha da yatacak yer kalmamıştı. Tek bir doğru yok bu konuda, o anda ne yapmak daha akıllıca gelirse onu yaparsın.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Ön fren yaptığında motor dikleşmez.
Doğru refleks hangisi? Duruma göre değişir bunun tek bir cevabı yok.
Bir çok değişkene göre verilmesi gereken karar değişebilir. Ben genellikle ön freni kullanarak hızımı azaltıyorum banko, ama (bazen bu da dahil) bunun dışındaki tüm diğer yapacaklarım o an karşılaştığım tehlikenin detayına göre değişiyor. Viraj daha da sertleşiyor olabilir, virajın arkası ormandan görünmüyor ya da dımdızlak görünüyor olabilir, asfalt temiz olabilr, kirli olabilir, eğim terse olabilir, karşıdan araç geliyor olabilir, arkamdan başkası geliyor olabilir. say say bitmez.. Hangi motoru kullandığıma göre de değişir, bu sıçış anına gelirken hangi çizgide geldiğine göre çok çok değişir.
hiç bir tekniği, yordamı ezberlemeyin. motosikletin nasıl çalıştığını anlayın ve sonrasında size iyi denilen kötü denilen şeyleri ufak ufak deneyerek hangi durumda hangisini kullanabileceğinize dair fikriniz oluşsun. başka türlü olmaz.
Viraj içinde ön fren yapıldığında motorun dikleşmediğini bizlere güzel bir video ile ispat edebilir misin ?
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Viraj içinde ön fren yapıldığında motorun dikleşmediğini bizlere güzel bir video ile ispat edebilir misin ?
Abs çalışırsa dikleşmeye başlar ama öyle zıbam diye gelen bir etkileşimle değil kontranı artırmanı gerektirecek bir dikleşme..yeni nesil motosikletlerde ki viraj abs si bu etkiyi azaltıyor..
-
Grossglockner tarafından bir geçitten aşağı inerken arka fren hissisleşiğ yumuşadığı için ön fren ve yüksek devir gazlaya gazlaya inmiştim.
Ön fren ve viraj tecrübe istiyor dikleştirmemek için. Yoksa yatık motoru ön fren dikleştirir bu bir gerçek. Ama doğru kullanımda hızını azaltır.
Asfalt düzgünse kontrayı artırıp arka freni gücünü artırıp yola girebilirsin. Hızı da doğru şekilde kesmek gerekli tabi.
-
-
Osm@n adlı üyeden alıntı
İlk defa böyle bir şey duydum nedir diye google amcaya sorayım dedim ne inanç sistemleri varmış ağzım açık kaldı.
Bende kendimi bilgili sanıyordum. Neredeyse adam başına iki inanç sistemi düşüyormuş haberim yok.
Konu sahibinden özür konu dışı yazdığım için.
-
Hepinize teşekkürler.
İnsan sora sora öğreniyor.
Ben şöyle düşünmüştüm. Madem virajın ortasında daha keskin bir dönüş yapmam gerektiğinin farkına varıyorum, o zaman motoru biraz daha yatırmam gerekir (kontrayı arttırmak da diyebiliriz)
Bu durumda da gazı arttırmam lazım ki yatan motoru dengede tutan merkezkaç kuvveti de artsın ve yatan motorun yere yapışmasını engellesin.
Ama kimse gazı açmak dememiş. Şaşırdım.
Aslında bu motosiklet dünyasında neredeyse hiçbir şeyin genel kabul görmüş bir doğrusu olmuyor. Biliyorum her sorunun onlarca parametresi olabilir.
Ortalama bir durumu hayal ettim. Asfalt yol, ABS var, artçı yok, yolda benden başka kimse yok, çift şeritli vs vs
-
sayarsoft adlı üyeden alıntı
Hepinize teşekkürler.
İnsan sora sora öğreniyor.
Ben şöyle düşünmüştüm. Madem virajın ortasında daha keskin bir dönüş yapmam gerektiğinin farkına varıyorum, o zaman motoru biraz daha yatırmam gerekir (kontrayı arttırmak da diyebiliriz)
Bu durumda da gazı arttırmam lazım ki yatan motoru dengede tutan merkezkaç kuvveti de artsın ve yatan motorun yere yapışmasını engellesin.
Ama kimse gazı açmak dememiş. Şaşırdım.
Aslında bu motosiklet dünyasında neredeyse hiçbir şeyin genel kabul görmüş bir doğrusu olmuyor. Biliyorum her sorunun onlarca parametresi olabilir.
Ortalama bir durumu hayal ettim. Asfalt yol, ABS var, artçı yok, yolda benden başka kimse yok, çift şeritli vs vs
Motor yatıkken gazı açtığınızda yatık yönünüzün tam tersi istikamette yani viraj dışına doğru çıkarsınız diye aklımda kalmış.
-
Virajın içinde gaz açarsanız arka tekerlek tutuşu artabilir ama şartlara göre highside da yaşayabilirsiniz , onun kararını vermek önce cesaret sonra tecrübe işi , benim karşılaştığım hatalar cesaretsizlik sonucu oluyor genellikle , biraz daha motoru yatırmak yerine dönemeyeceğim korkusuyla motoru kaldırınca işler sarpa sarı veriyor maalesef , aşırı cesarette sıkıntı elbette , fizik kurallarını aştığınızda da başınıza iş açarsınız , ince bir çizgi var ve öyle eğitim almakla falan oraya hemen erişemezsiniz , yol yapmak lazım , ara vermemek lazım , benim çevremde 3-5 ay ara veren kışın motorun selesine oturmayan çok kişi var ve ilk haftalar zor durumlara kendilerini sokabiliyorlar..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)