Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Virajın ortasında hayati karar

    REKLAM ALANI
  1. #81

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu açan bir birey, soruyu soran bir birey... Konuyu neden bireylere indirgemeyelim de ?


    Ciddi değilsin di mi şu yazdığında?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------

    Alıntı tugbay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu ön fren motoru dikleştirir dikleştirmez hikayesine bende 2 kelam yazmak isterim.
    Bir çok yatış açışında denedim kuvvetli bir ön frenleme motoru her seferinde dikleşme eğilimi içine soktu.
    Ön Freni yumuşak kullandığımda sadece hızımı azalttı dikleşme eğilimine girmedi yada hissettirmedi.
    Ön amortisör çatalları kısmi de olsa kapanma yaşayacak kadar bir ön frenaj motoru dikleştiriyor gözlemlediğim kadarıyla.
    İkinci üçüncü satırlar çok güzel bir özet aslında.
    Ufak bir itirazım var, amortisörün işini yapmasına / kapanmasına müsaade edildiği zaman dikleşmez. Yani doğru şekilde fren yapılırsa dikleşmez.
    Videodaki ufak kesitlerde bu var, neredeyse pistte uyguladığım fren basıncını uyguluyorum ve motor hiç dikleşmeye çalışmıyor.
    youtube.com/@bisuruyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepsinden önce anlaşılabilir, yalın bir cümle kurmayı dene bence.
    Tmm ilkokula tekrar kayıt yaptırıyorum , şurada yazılanı anlayamadıysan beraber gidip gelelim okula ;)

  3. #83
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Ben Nikki'nin de anlattığı şekilde motoru dikleştirp ön fren arka fren anlık şekild eolabildiğince yavaşlayıp tekrar yatırıyordum bu durumlarda ama zaten çoğu zaman viraja yavaş giriyorum. Hele şimdi motoru değiştirdim, eskiden xmax ile girdiğim virazlara vstro ile daha yavaş giriyorum, motora henüz tam alışamama ve lastiklere hiç güvenmememin etkisi büyük tabi. xmax ile alışmıştım, asfalt iyiyse virajlarda kendimce güzel yardırıyordum.

  4. #84

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ciddi değilsin di mi şu yazdığında?
    İlk mesajın konuyu açan bireye cevap değilmiydi ? Bir manifesto yayınladın da ben mi kaçırdım.



    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tmm ilkokula tekrar kayıt yaptırıyorum , şurada yazılanı anlayamadıysan beraber gidip gelelim okula ;)
    "Şu" bir gösterme sıfatıdır. Nereyi gösteriyorsun "şurada yazılan" derken Hadi gidelim okula.

  5. #85
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......"Şu" bir gösterme sıfatıdır. Nereyi gösteriyorsun "şurada yazılan" derken Hadi gidelim okula.

    Vazgeçtim okula gitmekten hem zamanım yok hemde burada sen bizi eğitiyorsun ;)

  6. #86

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çektim ama izlemedim demiştin =)
    Az önce bir videoya denk geldim, talep ettiğim videonun bir örneği olarak paylaşıyorum

    https://www.instagram.com/reel/C_z1TCBge9v/

    Müsait zamanında viraj içinde motoru dikleştirmeden ön fren videonu çekersen görmek isterim.

  7. #87

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az önce bir videoya denk geldim, talep ettiğim videonun bir örneği olarak paylaşıyorum

    https://www.instagram.com/reel/C_z1TCBge9v/

    Müsait zamanında viraj içinde motoru dikleştirmeden ön fren videonu çekersen görmek isterim.
    Olan bir şeyi tekrar yapmamı mı istiyorsun yani?
    Evet soruyu birey sordu ama burada varoluşsal problemlerden bahsetmiyoruz. Bunu ben yapamıyor olsam da fizik kanunlarıyla yapılabildiğini anlatıyorum. Ne olacak video çekince - ki var ama 5dk'nı harcayıp içerisinde ilgili bölümü bulmaya üşeniyorsun diye tekrar video çekemem =)

  8. #88

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olan bir şeyi tekrar yapmamı mı istiyorsun yani?
    Evet soruyu birey sordu ama burada varoluşsal problemlerden bahsetmiyoruz. Bunu ben yapamıyor olsam da fizik kanunlarıyla yapılabildiğini anlatıyorum. Ne olacak video çekince - ki var ama 5dk'nı harcayıp içerisinde ilgili bölümü bulmaya üşeniyorsun diye tekrar video çekemem =)
    Fizik kanunlarına 500 metre yükseklikte ip üzerinde yürümekte mümkün kaç kişi yapabiliyor ? Yapabilenler birde vahşi bir ayıdan kaçarken yapsınlar bunu. Sen viraj içinde ön frene basıp motorun dikleşmesini engelleyebiliyorsun, ama frene basınca motosiklet dikleşmez diyorsun. Bende bunu panik frende yap haydi diyorum Yoksa niye viraj içinde ön frene basalım ki ?

  9. #89

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Fizik kanunlarına göre 500 metrede ip üstünde yürümekle 7500 metrede ya da 17500 metrede yürümek arasında bir fark yok, yükseklik arttıkça psikolojik faktörler giriyor devreye. Bu ne biçim benzetme? Kahvede çalışır, ama yazdıklarına bakınca senin de bunun alakasız bir benzetme olduğunun farkında olduğunu düşünüyorum.

    Az önce video istiyordun, şimdi senin yapmanın bir önemi yok diyorsun.
    Öncelikle durduğun yeri bir netleştirmen lazım ki konuyu ele alabilelim. Ben argüman sundukça sen istediğin noktaya geçip oradan cevap verirsen anca sidik yarıştırmaya döner.

    Evet virajda ön fren sıkılırsa motosiklet dikleşmek zorunda değil. Bunun fizik kanunları çerçevesinde açıklaması da var, uygulamalı videosu da var. Birini izlemekten imtina edip sonra tekrar çekilmesini istiyorsun, diğerine hiç bulaşma niyeti göstermiyorsun. Böyle bir yere varamayız. Why front brake stands motorcycles diyerek kendi düşünceni destekler bir arama yaparsan yaklaşık 25-30dk içerisinde o işin öyle olmadığını anlatan istemeyeceğin kadar farklı türden argümana, ulaşabilirsin. Ben pes ediyorum. =) Belki Yamaha Champions School ikna edebilir seni, belki Canyon Chasers.

    The bike standing up means we were abrupt. We NEED to be able to go to the brakes when we are nervous, when the corner tightens, whatever million other things that can happen, but we NEED to transition to the brake smoothly. When we do that, the forks compress, trail decreases, the front tires contact patch gets bigger, the bike will slow down and the radius will tighten.

  10. #90
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    motorlar adamına göre muamele yapıyor anlaşılan, kimi dikleşiyor kimi dikleşmiyor.
    Osm@n ve jonvolkan bunu beğendiler.

  11. #91
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorlar adamına göre muamele yapıyor anlaşılan, kimi dikleşiyor kimi dikleşmiyor.
    Aynı iki motor sürücüler farklı , biri 4 lt yakıyor biri 8 lt , bu nasıl oluyor ?
    espresso bunu beğendi.

  12. #92
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorlar adamına göre muamele yapıyor anlaşılan, kimi dikleşiyor kimi dikleşmiyor.
    Üstat bu konuya şu eserinde barnak basmış(Beş > On beş > Beleş). Motor motordur sonuçta.

  13. #93

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    silinebilir.

  14. #94

    Üyelik
    15 Kasım 2020
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    RKS Arome 125
    Aynı şey başıma geldi. İlk kez girdiğim bir virajdı. Güzel bir eğimle gidiyordu. Saatte 120'yle bile rahat geçilecek bir viraj gibi görünüyordu. Ben de 90'la gidiyordum. Sonra birden keskinleşti ve bariyerlere doğru açılmaya başladım. Önce hafif bir ön fren yaptım. (Bir kaç saliseliğine yani) Motor dikleşti ve bariyerlere yöneldi. Ben de öleceğimden hemen hemen emin bir şekilde gaza sonuna kadar basıp motoru yatırabildiğim kadar yatırdım. Allah'ın yardımıyla ucu ucuna çıkışa ulaşabildim. Hiç bir donanımım yoktu. Üzerimde kısa kollu bir tişört vardı. Olaydan 3 saat sonra bile kalp atışlarım hala düzene girmemişti. Bu olaydan sonra paraya kıyıp tüm donanımları aldım.
    hasmet ve espresso bunu beğendiler.

  15. #95

    Üyelik
    17 Ocak 2024
    Şehir
    TEKİRDAĞ ÇORLU
    Motosikleti
    TVS RAİDER 125İ
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar.

    Diyelim ki viraja girdik ve anladık kı hızlı girmişiz.
    Nedenini boş verin, olmuş diyelim.

    Şimdi ön frene basacak olsak, motor dikleşip, dönüş çemberini daha da genişletecek, akabinde gözümüz yandaki bariyerlere kayacak,
    bodoslama gireceğiz.

    Peki doğru olan refleks ne olmalı?

    Motoru biraz daha yatırıp, gazı açmak mı? Sonrasında da alçak yanlama (low side) olmaması için dua etmek mi?

    Acaba nedir nedir?
    eğitim aldığım zamanlarda rc390 ile ülkü parkta ben bu durumu yaşadım. Hızlı girdim. İnsan beyninin tecrübe ile orantılı olarak ne kadar hızlı işlem yapabilme yeteneğini o zaman öğrendim. Ben düşünmedim beynim düşündü.
    girdim hızlı. toto kasıldı tabi. tutuştu. Bakış gitti kırmızı beyaz seride bakıyorum. Sonrası beynim sürdü motoru. Bakışı çevirdim. Gazı kesmeden hafif arka frene dokunarak ince bir (kontra diyeyim) verdim. Az daha yatırdım motoru. Ama halen dışa doğru açılıyorum hissediyorum. Asvaltın hafif hafif yumpiri yampiri oluşunu arka maşanın çabalayışını asvaltın dişlerinin lastiğiğin yanlarındaki su kanallarının bitişinde anlık kayış ve tekrar tutuşlarını hissettikten sonra baktımki dönüyor. Sonra asıl mesele baş gösterdi. Viraj çıkışı motoru dikleştirmek. Terse kontra versem gidonu tutamayacağım tükürüp atacak. Ufak ufak normale çevirsem falan diye düşünürken vicudumu yüseltmeden depo üstünden ağırlığımı diğer tarafa basarak dengeleyip o zaman gidona müdahale ettim. ve döndüm. Kalbim çıkacak gibi oldu heyecen falan tavanda. Hoca bile dedi oğlum ne yapıyon sen öldürecen kendini nasıl döndün öyle 15 saniyelik bir şeydi bu ama halen hatırlarım. Verin bakışı kokmayın lastiğiniz iyi ise döner dönmesse kayarsınız. Bence bir yere çıkıp patlamaktansa kaymak mimkün ise taklalar atmamak en mantıklısı

  16. #96
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı iki motor sürücüler farklı , biri 4 lt yakıyor biri 8 lt , bu nasıl oluyor ?
    o konuda da çoğunun yanlış bildiği ama en iyisini, en doğrusunu bilen uzman arkadaşların bi görüşü vardır elbet.

  17. #97
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı H@ppy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı şey başıma geldi. İlk kez girdiğim bir virajdı. Güzel bir eğimle gidiyordu. Saatte 120'yle bile rahat geçilecek bir viraj gibi görünüyordu. Ben de 90'la gidiyordum. Sonra birden keskinleşti ve bariyerlere doğru açılmaya başladım. Önce hafif bir ön fren yaptım. (Bir kaç saliseliğine yani) Motor dikleşti ve bariyerlere yöneldi. Ben de öleceğimden hemen hemen emin bir şekilde gaza sonuna kadar basıp motoru yatırabildiğim kadar yatırdım. Allah'ın yardımıyla ucu ucuna çıkışa ulaşabildim. Hiç bir donanımım yoktu. Üzerimde kısa kollu bir tişört vardı. Olaydan 3 saat sonra bile kalp atışlarım hala düzene girmemişti. Bu olaydan sonra paraya kıyıp tüm donanımları aldım.

    Dostum hafif frenle motor dikleşme eğilimine girmez sen korkuyla motoru kaldırmış olabilirsin ki acemi sürücülerin en çok yaptıkları hata budur , bak kendin diyorsun 120 ile donülebilecek bir viraja 90 la girdim , yani öyle bir yolda 90 la heyecan yaptıysan motorun geometrisini bozan sendin frenler değil..

  18. #98

    Üyelik
    15 Ekim 2020
    Motosikleti
    Ducati 848, Hero X-Pulse 200
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Toz dumanın kalkmasını bekliyorum. Ortalık karıştı biraz
    Viraja hiç girmemeye karar verdim

    Arka fren lazım, bunu anladım. Çok değil, tadında.
    Gaz kapatmıyoruz, belki biraz daha açabiliriz bile.
    Ön fren ben istemesem de elim sıkarmış gibi geliyor.

    Bugüne kadar kendime uygun bir viraj bulup, tekrar tekrar o virajı dönerek çalışıyordum.
    Hızımı biraz daha arttırarak. Ama belli bir noktadan sonra riski göze alamıyorum tabii.
    Keşke bunları deneyebilmenin güvenli bir yolu olsaydı.

    Kendi adıma şunu söyleyebilirim, herkesten bir şey öğrenmeye çalışıyorum.
    Ama şunu da görüyorum ki bir bilenin A dediğine, pekala başka bir bilen B diyebiliyor.
    O yüzden deneyip, kendime en rahat geleni yapıyorum.

    Motosiklet iki tekerli midir desem, o konuda bile tartışma çıkar gibi geliyor bana.
    35 yaşındayım, en az 20 senedir farklı konulardan forumlarda takılmışımdır, net söylüyorum üye olduğum en boktan forum. Bütün mevzu farklı konularda birbirine laf çarpan ve alakasız yerlere yelken açan beş on kişi ve aynı konuyu her hafta tekrar açan yeni insanlar üzerinden dönüyor (motor alacağım ns200 mü ikinci el nk250 mi vs vs). Bilgi almak için danışılacak en son yerlerden birisi, o yüzden bence yurt dışından güvenilir YouTube ve Reddit kaynaklarına yönelmekte fayda var.

    Sen ne halt yemeye hala buraya yazıyorsun dersen, valla birincisi alternatif yok, ikincisi tommygun gezilerini görüp gaza geliyorum, o kadar.
    tommygun ve Beto87 bunu beğendiler.

  19. #99
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı JK5F adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    35 yaşındayım, en az 20 senedir farklı konulardan forumlarda takılmışımdır, net söylüyorum üye olduğum en boktan forum. Bütün mevzu farklı konularda birbirine laf çarpan ve alakasız yerlere yelken açan beş on kişi ve aynı konuyu her hafta tekrar açan yeni insanlar üzerinden dönüyor (motor alacağım ns200 mü ikinci el nk250 mi vs vs). Bilgi almak için danışılacak en son yerlerden birisi, o yüzden bence yurt dışından güvenilir YouTube ve Reddit kaynaklarına yönelmekte fayda var.

    Sen ne halt yemeye hala buraya yazıyorsun dersen, valla birincisi alternatif yok, ikincisi tommygun gezilerini görüp gaza geliyorum, o kadar.
    Foruma boktan bir mesaj eklediğin için sanada tebrikler..
    Osm@n bunu beğendi.

  20. #100
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı JK5F adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen ne halt yemeye hala buraya yazıyorsun dersen, valla birincisi alternatif yok, ikincisi tommygun gezilerini görüp gaza geliyorum, o kadar.
    Bu yaz bizim de geziler yalan oldu. 1,5 ay motorsuzdum, son bir aydır da her hafta sonu otobandan motorla İzmir-İstanbul yapıp dönüyorum.
    espresso bunu beğendi.


5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)