Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Virajın ortasında hayati karar

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi kurban olayım tek amacı bir sonraki kelimeyi tahmin etmek olan bir dil robotuna bunu sorup cevap aramayalım. Hem bana hem kendine çok büyük saygısızlık ettiğinden başka bir şey hissetmiyorum bunu görünce. Merkalısı varsa ChatGPT'yi 10 dakikada 28 kere "özür dilerim yanlış cevap verdim" diye delirttiğim bir konuşma çekeyim yani =)

    Böyle dolaylı kanıt(?)lar ile ilerleyeceksek Yamaha Champions School demeye devam ediyorum. Onlar mı ChatGPT mi? =)


    Kesinlikle haklısın viraj içerisinde frene oturmak ile trail brake aynı şey değil. Ancak viraj içerisinde frene başlandığında da motor dikleşemek "zorunda değil". @Nikkfurie bunun için güzel bir girizgah yaptı aslında. Freni "abrupt" şekilde bindirdiğimiz zaman amortisörün çalışacak yeri kalmıyor ve kuvveti doğrudan lastiğe iletiyor. Burada motorun trail&rake setup'ı davranışın nasıl olacağına çok etki etmekle birlikte, eğer amortisörün çalışmasına izin vermezsek motor dikleşiyor evet. Ama doğru şekilde fren uygulanırsa, virajın öncesinde değil içerisinde frene oturulsa bile, ciddi fren basınçlarına çıkıldığında dahi motor dikleşmiyor, aksine içeriye doğru dönüşü daraltabiliyoruz.
    Peki viraja hızlı girildiğinde motor dışarıya doğru açılmaya başlarsa ne yapabilirim diye soran birine "virajda ön fren motosikleti dikleştirmez" demek ne kadar doğru ? Bak dikleşmemesi için bir sürü şart yazdın. Senin dediğin; olay bilerek kasten yapılacak bıçak sırtı bir tekniğin defalarca tekrarlarlanması ile refleks haline gelmesi lazım ki, panik fren sırasında uygulanabilsin. Bunu ileri sürüş tekniği olarak anlatman daha mantıklı. Benim çok iyi bir sürücü olduğum şeklinde bir iddiam yok ama bir çok farklı şartta kazasız belasız motor sürmüşlüğüm vardır. Birkaç yarış etkinliği de dahil. Buna rağmen ben viraj içinde ön freni kullanarak panik fren yapabileceğimi düşünmem. Belki reflekleslerim yeterli gelir zor durumdan kurtulurum, belkide beceremem.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    https://youtu.be/hHRWg91hv-M?si=k3yHhLIU_jY_a4a5

    şunu tekrar izleyin bakalım abs siz motosiklet freni haşırt diye sıkınca neden dikleşmiyorda yere yapışıyor acaba ? dakika 2,15 e de dikkatinizi çekerim..

  3. #43
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://youtu.be/hHRWg91hv-M?si=k3yHhLIU_jY_a4a5

    şunu tekrar izleyin bakalım abs siz motosiklet freni haşırt diye sıkınca neden dikleşmiyorda yere yapışıyor acaba ? dakika 2,15 e de dikkatinizi çekerim..
    Ön teker tutuş kaybediyor nasılsın dikleşsin ki.

  4. #44
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön teker tutuş kaybediyor nasılsın dikleşsin ki.
    Konuyu başından takip etmedin sanırım , elbette sonuç normal ben abs farkına dikkat çekmek istedim..

  5. #45
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Mallaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim verirken " bakışın viraj çıkışında olacak" dediğimde gelen soru şu oluyor. O zaman hocam bakışım viraj çıkışında tamam. Fakat o anda köpek çıktı, araba çıktı ya da yolda bir cisim, yağ denk geldi. Bakışımız da viraj çıkışında olunca nasıl göreceğiz?

    Çenen çıkış noktasına baksa da gözlerin sürekli ileriden geriye yolu sürekli tarayacak, bilgi değişikliklerine göre aksiyon alacaksın diyerek uygulamalı gösteriyorum. Tabiri caiz ise gözler fıldır fıldır olacak.
    Burada eğitimlerde öğretilen "gözlerin fıldır fıldır olması"nin tam aksine viraj çıkışına sabitlenmiş olması.

    Keith Code'un kitabında anlattığı gibi, zaten gayrı ihtiyari sağa sola dikkati çekiliyor insanın. Yola köpek çıktığında gözünüz illa ki takılacak ister istemez. Ama insanın bu doğal eğiliminin sonucu olarak göz yanlış yere takılınca motosikletin o yöne gitmesi (fixation) ciddi ve gerçek bir sorun be kaza sebebi.

    O yüzden motosiklet üzerinde aktif olarak bunu yenmeye çalışmak gerekiyor. Bilakis teşvik etmek bunu engelleyen bir tavsiye bence. Çünkü insan gayrı ihtiyari önünü görmek istiyor.

    Sırf bunu yenmek için egzersizler verdiler eğitimde burada. Çok şaşırdım sonucunda. Yere bakmadan kavisli iki çizginin tam ortasından dönebiliyor insan. Ama yerdeki çizgilere baktığında mümkün değil. Halbuki tam tersini bekliyor insan.
    dr.katil ve sayarsoft bunu beğendiler.

  6. #46
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu başından takip etmedin sanırım , elbette sonuç normal ben abs farkına dikkat çekmek istedim..
    Konuyu başından beri takip ediyorum.Abs siz motorda ön freni haşır diye çekince neden dikleşmedi de yeri öptü diye sormuşsun bende ona cevaben yazmıştım. Konuyla ilgili olarak da şunu söyleyim virajda abs li yada değil sadece ön freni sıkıp başka herhangi bir şey yapmazsanız kontrayı arttırma yada vücut ile ağırlık vermek gibi... motor fiziksel olarak dikleşecektir. Viraj da fren kullanımı her zaman risktir. Ama bu her fren kullandığınızda düşeceğiniz anlamına gelmez. İdeal olanı virajda ön arka teker ağırlık oranı ne yüzde 50 yüzde 50 tutabilmektir.

  7. #47
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu başından beri takip ediyorum.Abs siz motorda ön freni haşır diye çekince neden dikleşmedi de yeri öptü diye sormuşsun bende ona cevaben yazmıştım. Konuyla ilgili olarak da şunu söyleyim virajda abs li yada değil sadece ön freni sıkıp başka herhangi bir şey yapmazsanız kontrayı arttırma yada vücut ile ağırlık vermek gibi... motor fiziksel olarak dikleşecektir. Viraj da fren kullanımı her zaman risktir. Ama bu her fren kullandığınızda düşeceğiniz anlamına gelmez. İdeal olanı virajda ön arka teker ağırlık oranı ne yüzde 50 yüzde 50 tutabilmektir.
    Sonuç olarak virajda fren yaparken dikleşmemesini de becerebiliriz değil mi ? burada hemfikirmiyiz..
    Alpbatur bunu beğendi.

  8. #48
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada eğitimlerde öğretilen "gözlerin fıldır fıldır olması"nin tam aksine viraj çıkışına sabitlenmiş olması.

    Keith Code'un kitabında anlattığı gibi, zaten gayrı ihtiyari sağa sola dikkati çekiliyor insanın. Yola köpek çıktığında gözünüz illa ki takılacak ister istemez. Ama insanın bu doğal eğiliminin sonucu olarak göz yanlış yere takılınca motosikletin o yöne gitmesi (fixation) ciddi ve gerçek bir sorun be kaza sebebi.

    O yüzden motosiklet üzerinde aktif olarak bunu yenmeye çalışmak gerekiyor. Bilakis teşvik etmek bunu engelleyen bir tavsiye bence. Çünkü insan gayrı ihtiyari önünü görmek istiyor.

    Sırf bunu yenmek için egzersizler verdiler eğitimde burada. Çok şaşırdım sonucunda. Yere bakmadan kavisli iki çizginin tam ortasından dönebiliyor insan. Ama yerdeki çizgilere baktığında mümkün değil. Halbuki tam tersini bekliyor insan.
    Haşmet Kardeşim Selamlar,

    Keith Code çok değer verdiğim bir duayendir. Hatta acemilik zamanlarımda kitabını okuyarak bir çok KR (Korku Refleksleri) mi sayesinde yendim.

    Şöyle açıklayım. Viraj esnasında virajın çıkışına bakmak, limit noktası sayesinde hızı, vitesi uygun konuma getirmek zaten sistemli sürüşün olmazsa olmaz dinamikleri. Fakat bunun sabitlenmek olarak değerlendirilmesini ben doğru bulmuyorum. Sabitlenmek motosiklet sürüş dinamiklerine ters bir durum. Pist davranışlarında viraj çıkış noktasına sabitlenmek uygun olabilir fakat gerçek trafik ve yol koşullarında bu sabitlenmek, diğer onlarca tehlikeyi görünmez kılabiliyor.

    Yere bakmadan kavisli iki çizginin arasından dönebilmek , evet dediğiniz bakmama tekniği gayet işe yarayan bir sistemdir. bazen sürücü kursularında eğitim verirken sekizi çizdirmek için sarı çizgiye baktırmam adaylara. Döneceği tarafa bakışı attırdıktan sonra kolayca dönerler.

    Yalnız benim gözlerin fıldır fıldır olması hususunu tam anlamıyla anlatamadım her halde; Virajda iken çıkış noktasına çenemiz bakacak fakat ilerden geriye doğru da gözlerimiz diğer tehlikeli hususları arayacak anlamında söyledim. Virajın çıkışı motorun konumundan uzak bir nokta. O nokta ile motorun konumu arasındaki onlarca tehlike unsurunu görmezden gelmek büyük bir felakete sebep olacaktır.

    Burada gözler tararken kilitlenmek, bakışı kaçırmak vb hatalardan bahsetmiyorum.

    kavisli iki çizgi veya sekiz çizgisini dönerken bakmamak ile viraj veya sürüş esnasında gözlerin sürekli ayna, ileriden geriye yol taraması yapması çok farklı şeyler. Sadece viraj ise konumuz, sistemli sürüşün gerekliliklerini uygularken, bakışımız viraj çıkışında olsa da kenetlenmeden gözlerimizle ileriden geriye yolu taramaz isek kör bir şekilde viraj yapmış, belki ileri fakat güvenli sürüş yapmamış oluruz.

    Yola köpek çıktığında illa gözümüze takılacak demişsin. Sadece gözümüze takılmakla kalmaz, motorumuza da takılır o köpek. Zamanında kaçış refleksine mesafe bırakmak için göz taraması yaparsak o köpeği, dar yoldan çıkan aracı görüp, erkenden önlem alabiliriz.

    Bilgi sürekli değişir biliyorsun. O değişen bilgileri bakmadan ve görmeden nasıl değiştireceğiz? Virajda da sürekli bilgi değişir.

    Velhasılkelam gözlerle bakmayı hatta fıldır fıldır bakmayı , nesneye sabitlenecek, sürüşümüze engel olacak şekilde değil, değişen bilgiyi görmek için yapmalıyız.

    Bu benim şahsi tecrübelerimdir. katılınır, katılınmaz, herkesin tecrübesine ve bilgisine saygım vardır. Tekerinize taş değmesin.
    hasmet, sayarsoft ve dundanbiri bunu beğendiler.

  9. #49
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor yatıkken gazı açtığınızda yatık yönünüzün tam tersi istikamette yani viraj dışına doğru çıkarsınız diye aklımda kalmış.
    Aksine sayarsoft un anlattığı gibi yapılırsa motoru içeri bile çeker

    Sevgilerimle
    tommygun ve sayarsoft bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  10. #50

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikletin düz gitme eğilimine örnek vermek için sürücüyü üzerinden atma konusuna değindim.
    hocam size göre dikleşmiyor olabilir, ancak kendi tecrübelerim ve etrafımda gördüklerim ön frene basıldığında motorun dikleştiğini gösteriyor.
    burada sırf muhalefet olmak için veya başka bir sebeple istediğiniz kadar teori sıralayabilirsiniz, ancak pratikte çoğunlukla olan durum motosiklet yatık vaziyetteyken ön fren yapıldığında dikleştiğidir. çoğu kullanıcı da bunu tecrübe etmiştir. benim için önemli olan kısım bu. siz çok profesyonelsinizdir, abs yi devreye sokacak kadar fren sıkarsınız motor yatık vaziyette, ancak motosiklet kullananların %99'unda -bende dahil olmak üzere- bu kabiliyet yok.
    burada sizin yazdığınızı okuyan bir sürü acemi sürücü "yok ya virajda fren sıkınca bişi olmuyormuş" deyip karşı şeride geçince acı gerçekle yüzleşecek, bu da hiç istemediğim bir durum, o yüzden dediklerinizin insanları yanlış yönlendireceğini düşünüyorum.
    Sırf muhalefet olmak için mi?
    Allah ıslah etsin ne diyeyim ki ben daha..

  11. #51
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    frenleme motoru diklenmeye zorlar (bir noktaya kadar)
    zira motor diklenmeye zorlanıyorsa yatık pozisyondadır. bu da motorun atalet yönünün tersine yatık durumda olduğunuz (virajı dönüş yönünün tersine bir açıyla dönemeyeceğimize göre), frene bastığınızda atalet yönünün tersine doğru lastik yüzeylerinden kuvvet uygulanacağı anlamına gelir. bir nesneyi altından bir yöne çekerseniz, üstü ters yöne doğru hareket edeceğinden, lastiklere uygulayacağınız çekme kuvveti, üst kısmı yatış açısının tersine zorlayacaktır, yani diklenmeye. tabi teker tutunma kuvvetini aşmayan bir atalet durumunda; bu aşıldığında, yeri öpüyoruz.
    @lynxmaster bir bakıma haklıdır
    sayarsoft bunu beğendi.

  12. #52
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepinize teşekkürler.
    İnsan sora sora öğreniyor.

    Ben şöyle düşünmüştüm. Madem virajın ortasında daha keskin bir dönüş yapmam gerektiğinin farkına varıyorum, o zaman motoru biraz daha yatırmam gerekir (kontrayı arttırmak da diyebiliriz)
    Bu durumda da gazı arttırmam lazım ki yatan motoru dengede tutan merkezkaç kuvveti de artsın ve yatan motorun yere yapışmasını engellesin.
    Ama kimse gazı açmak dememiş. Şaşırdım.

    Aslında bu motosiklet dünyasında neredeyse hiçbir şeyin genel kabul görmüş bir doğrusu olmuyor. Biliyorum her sorunun onlarca parametresi olabilir.
    Ortalama bir durumu hayal ettim. Asfalt yol, ABS var, artçı yok, yolda benden başka kimse yok, çift şeritli vs vs
    Yatış acısını arttirdigimizda merkezkac etkisinin artması için gazı açmak yöntemlerden birincisidir, ikinci yol ise zayıf gaz desteği eşliğinde gidonun Dönüş yönünde hareketine izin vermektir .Bu hem amaçlanan içe doğru yonlenme hemde merkezkac etkisinin artması sonuçlarını aynı anda getirir.

    Sevgilerimle
    sayarsoft bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  13. #53

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki viraja hızlı girildiğinde motor dışarıya doğru açılmaya başlarsa ne yapabilirim diye soran birine "virajda ön fren motosikleti dikleştirmez" demek ne kadar doğru ? Bak dikleşmemesi için bir sürü şart yazdın. Senin dediğin; olay bilerek kasten yapılacak bıçak sırtı bir tekniğin defalarca tekrarlarlanması ile refleks haline gelmesi lazım ki, panik fren sırasında uygulanabilsin. Bunu ileri sürüş tekniği olarak anlatman daha mantıklı. Benim çok iyi bir sürücü olduğum şeklinde bir iddiam yok ama bir çok farklı şartta kazasız belasız motor sürmüşlüğüm vardır. Birkaç yarış etkinliği de dahil. Buna rağmen ben viraj içinde ön freni kullanarak panik fren yapabileceğimi düşünmem. Belki reflekleslerim yeterli gelir zor durumdan kurtulurum, belkide beceremem.
    Konuyu bireylere indirgememiz ne kadar doğru? Ben senden çok daha yavaş biri olabilirim ama virajın içinde frene oturup dönüşü daraltıyor da olabilirim. Bireysel yetkinliklere indirgemek doğru bir yaklaşım değil bence. Çok da bir şart yok, doğru şekilde ön fren kullanmayı öğrenmek yetiyor bunu doğru uygulayabilmek için. Eh freni doğru sıkabilmeyi öğrenmek de bence motosiklet üzerinde durabilip sağa sola gitmeye başladıktan sonra ilk geliştirilmesi gereken yetkinlik zaten.

    Ben herhangi bir teknik konunun eğitiminde insanlardan "bilgi saklamayı" doğru bulmuyorum. Pek tabii virajda ön fren kullanımı bir ileri sürüş tekniğidir, buna hiç itirazım yok. Gereksiz uzun videoda da, burada yazdığım bir çok mesajda da benzer şeyi tekrar ettim. Bir başlangıç eğitimi vardır, buna göre sürücü kendisini geliştirir, ancak bir süre sonra da artık ileri sürüş denen şey vardır ve insanlara bu da anlatılmalıdır. Ben demiyorum ki motosiklet ehliyetini alana "virajda ön frene çak bir tane dünya şenlensin" diyelim. Ama bunu doğru uygulayamaz diye insanlara olmayan bir fenomeni anlatmak veya işin başka bir boyutu "olmadığını" söylemek / olduğunu gizlemek hiç doğru değil. O yüzden işte on yıllardır on binlerce km motosiklet sürmüş ama hala başlangıç eğitimi diskurundan çıkamamış bir yığınla karşılaştığımızı düşünüyorum. Herkes acemi, herkes başlangıç eğitimi bilgisinde kalmış. İleri sürüş diye eğitim veren koca koca adamlar MSF beginner course'un 1970'te kalan kalıbını tekrar edip duruyorlar.

    Ona onu söylemeyelim hazır değil, buna bunu söylemeyelim hazır değil. Yaklaşım bu ve aldığımız sonuç da ortada. Mutlu muyuz yani bundan? Bu yaklaşımı koca dünyada killingroad kıçından uydurmuş olabilir mi? Defalarca kez Yamaha Champ School'un söylemlerinden bahsettim, Canyon Chasers'ın çok güzel videoları var dedim, videoda referans verdiğim başka kitaplar var. advrider'da 2020'de vfr forumlarında 2014'te dünyanın her yerinde on yıldır bu konu artık farklı şekilde ele alınıyor - elbette herkes tarafından değil. Ben mabadımdan uydurmuyorum yani bunu; elbette kimse ikna olmak zorunda değil ama şu konuyu da delinin biri bişeyler söylüyor durumundan çıkartalım artık.
    mehmetyasin ve sayarsoft bunu beğendiler.

  14. #54
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sırf muhalefet olmak için mi?
    Allah ıslah etsin ne diyeyim ki ben daha..
    Eeee Allahını sopası yokki.Bir gün gelir doğruyu söylersin ve çoluk çocuğun kulaktan dolma bilgileri ile saldırıya uğrarsın. Hadi sana bir kıyak yapayım. En fazla motor düşürülen manevralardan biri düşük hızda Dönüş yaparken on frene basmaktir. Motor direk içer düşer. Orada içeri düşen motor virajda neden diklessinki.Ama hocam hız farklı diyenin ağzına kürekle vururum haberi olsun.

    Virajda motoru dikleştiren etki gazın sertçe kapatilmasidir on fren degil. Bu nedenle seninle daha önce çok tartıştığımız trail braking konusunda gaz yatış başlamadan önce kapatılır ama frenleme apexe kadar on fren ile devam eder. Eğer on fren motoru diklestirseydi hiçbir yarışçı virajda motorunu o derecelere yatiramazdi.

    Sevgilerimle

  15. #55

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Biz seninle bir şey tartışmadık hocam. Ülkedeki bok gibi olduğunu adın gibi bildiğin eğitmenlere çok laf çaktım diye beni eğitim düşmanı belleyip kafa göz daldın, başka bir şey olmadı.

    Daha önce de yazdın, son zamanlarda forumda yazdığın en iyi mesajlardan biriydi, neden yavaş hızda ön frenle motorun içe düştüğünü sorgulatman. Ben bunu bana kıyak olarak değil, şurada bişeyler okuyan insanlara fayda olarak görüyorum. Yoksa burada bir münazara "kazanınca" madalya vermiyorlar bana.
    Okan Sinan Ocan, Beto87 ve sayarsoft bunu beğendiler.

  16. #56
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    https://www.instagram.com/reel/DAh6l...EzZXk4amdqeQ==

    Linki izlerseniz sertçe gaz kapatmanın motoru nasıl sertçe kaldırdığını görebilirsiniz. Fren çok sonradan geliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontrayı bırakmak derken? Kontra sürekli uygulanan bir kuvvet değil dolayısıyla bırakılması gibi bir şey de söz konusu değil. Açı oturduktan sonra, dönüşü başlatmak için gerekenle alakası olmayacak kadar ufak bir miktar stabilite için tutulur o kadar.

    Motosikletin sürücüyü üstünden attıktan sonra düz gitmesi de bununla alakalı değil. Sap saman birbirine girmiş.
    İşte şimdi seni çok takdir ettim. Şu yukarida verdigin bilgiye vakıf olan adam sayısı o kadar az ki. CSS de virajda gidonu bırakın dendiğinde milletin yüzündeki o şaşkın ifade hala gözümün önünde.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  17. #57
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Viraj uzun değilse o anda zaten düşünemezsin. Şöyle yaparım böyle yaparım diyenleri geç, 0.2 saniyeden filan bahsediyoruz ya düşersin yada düşmezsin.

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz seninle bir şey tartışmadık hocam. Ülkedeki bok gibi olduğunu adın gibi bildiğin eğitmenlere çok laf çaktım diye beni eğitim düşmanı belleyip kafa göz daldın, başka bir şey olmadı.
    Rica ederim. Okan hocamız özbeöz yerli malıdır. Kalın lastik takınca lastiğin yerle temas yüzeyi artar zanneder, bunu yazar, düzeltince kabullenmek yerine bozulur, laf çakar. Egosu, doğru bilgi ve eğitimden önce gelir. Aynı sorunu paylaşan sayısız eğitimcilerimizden biridir.

    https://www.motosiklet.net/forum/mot...elistirin.html
    Beto87 bunu beğendi.

  19. #59
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim. Okan hocamız özbeöz yerli malıdır. Kalın lastik takınca lastiğin yerle temas yüzeyi artar zanneder, bunu yazar, düzeltince kabullenmek yerine bozulur, laf çakar. Egosu, doğru bilgi ve eğitimden önce gelir. Aynı sorunu paylaşan sayısız eğitimcilerimizden biridir.

    https://www.motosiklet.net/forum/mot...elistirin.html
    Valla Haşmet uzun zaman sonra seninle hemfikir olmak mutlu etti :D
    hasmet bunu beğendi.

  20. #60
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla Haşmet uzun zaman sonra seninle hemfikir olmak mutlu etti :D
    Şahsen eğitime ve eğitimcilere saygım büyük. Lakin nazikçe yapılan basit bir düzeltmeyi bile kaldıramayıp, ego meselesi yapıp trole dönüşen bir eğitimcinin verdiği bilgiye nasıl güveneceğiz? Eğitim sertifikaları ve tecrübesi çok değerli ama söylediği şeyi sürekli yaptığı gibi birileriyle sidik yarışına girdiği için mi söylüyor, yoksa harbi harbi doğru bilgi mi? Kim uğraşacak ki hangisi diye bulmak için?

    Sitem etmişti bir keresinde, forumda eğitimcilere ait bir yer vardı, orada yazıyorduk, sonradan kaldırıldı falan diye. Ayrıntılarını bilmiyorum açıkçası. Ama isabet olmuş.

    Eğitimciysen eğitimci gibi davran, doğruya ve bilgiye hürmetin olsun. Yok "dediğim mutlak doğrudur çünkü ben hepinizden üstünüm" kafasında üyeleri trolleyeceksen de sıradan bir üye olman daha iyi, ki insanlar yanlış ve saçma şeyler yazdığında "aha bak yine saçmalıyo" deyip sana karşı söz haklarını kullanabilsin.
    Beto87 bunu beğendi.


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)