Motorumun girdiği kesiciler düştü, nedendir?
Reklamlar
-
Drift L 125 kullanıcısıyım, yağ bakımlarını düzenli olarak yapıyorum ama hava filtresini vesaire hiç değiştirmedim.
En son zincir ayarını kendim yapmıştım ve yapamadğımı ondan olduğunu düşünüp gidip bayiisine yaptırdım ama düzelmedi.
4. viteste 92-94 de kesiciye girerken şimdi 88 de giriyor, 5. viteste 111 de girerken 108 de girmeye başladı.
Sebebi ne olabilir, motorda bir sorun olabilir mi?
Reklamlar
-
Zincir ve debriyaj bakılacak yerler.
-
Zinciri yağlattım, debriyaj ayarınıda kendime göre ayarladım ama nedendir ki
-
debriyaj kaçırıyor desek öyle 3-5 km fark yaratmaz ilk başlarda 30-40 km düşüş olur sonra kalırsın yolda , tahminimce arka lastik basıncı çok fazla km çok az düşük gösteriyor , göstergede hafif sapma yaşanıyorda olabilir , lastik basıncını düşürüp dene önce..
-
Tamamdır hocam lastik basıncını değiştirip deneyeceğim, yazıcam tekrardan buraya
-
sebebi psikolojik. kendini bir sorun olduğuna şartlandırdığın için...
-
Eren Bayram adlı üyeden alıntı
Drift L 125 kullanıcısıyım, yağ bakımlarını düzenli olarak yapıyorum ama hava filtresini vesaire hiç değiştirmedim.
En son zincir ayarını kendim yapmıştım ve yapamadğımı ondan olduğunu düşünüp gidip bayiisine yaptırdım ama düzelmedi.
4. viteste 92-94 de kesiciye girerken şimdi 88 de giriyor, 5. viteste 111 de girerken 108 de girmeye başladı.
Sebebi ne olabilir, motorda bir sorun olabilir mi?
Sonbahar yaklaştı. Rüzgarlar arttı. Bundan kaynaklı olabilir illa motoru suçlamayalım
-
Hocam psikolojik niye olsun ki? Motorun kaçta kesiciye girdiğini biliyorum, girmiyor artık o hızlarda :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------
Hocam bir süredir böyle, güzel havada da böyle. Bir ayarı kaçık büyük ihtimalle ama baktıracak ustam yok
-
Zincir bozuldu ise zinciri yağlamak yetmeyebilir.
-
Eren Bayram adlı üyeden alıntı
Zinciri yağlattım, debriyaj ayarınıda kendime göre ayarladım ama nedendir ki
Zincirin uygun olmayan gerginliği son hızı düşürür, debriyaj ayarından ziyade debriyajın kendisi buna sebep veriyor olabilir. Saçma bir bağlantı olabilir fakat belki motor yağınız buna sebep veriyor olabilir, yağdaki bozulmalar debriyajı azda olsa etkilemesi buna sebep veriyor olabilir. Mesela Spontini'de varyatör kirlendiği zaman son hızda bahsettiğiniz durumlar gerçekleşiyor ve açıp sadece temizlemem eski haline gelmesine yeterli oluyor.
-
Son hızın düşmesi ile kesiciye daha düşük hızda girmek farklı şeyler , arkadaşın motosiklet 8000 devirde eskiden 100 gösterirken şimdi aynı devirde 95 gösteriyormuş , sukuter olsa kayış kaçırıyor diyebilirdik ama bu zincirli bir motosiklet , debriyaj da bu kadar ufak farklara sebep olmaz kaçırsa daha büyük farklar olur ayrıca iki kişi gaza yüklenince ani devir yükselmeleri yaşanır , bunların hiçbiri yaşanmıyorsa arka dişliyi biri arkadaştan habersiz bir diş büyütmüştür böyle birşey de olamayacağına göre ya lastik basıncı çok fazla arka lastik çapı genişledi yada gösterge hafiften eksik göstermeye başladı..
-
Bu motor hızı nereden ölçüyor ki lastik basıncı azalıp dönüş çapı düşünce hızın düştüğünü bilsin? Motora bağlı hareketli bir parçadan ölçmek zorunda, şanzıman çıkışı, abs ring vs. Hiç biri lastiğin dönüş çapının azaldığını bilmiyor? "Sesli" düşünüyorum, aynı devirde hızın daha düşük çıkması için bir debriyaj problemi dışında bir şey gelmiyor aklıma - benim aklıma gelmiyor olması da olası tabi.
Ha evet fark çok daha fazla olmalıydı orasını ben de anlamadım.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Bu motor hızı nereden ölçüyor ki lastik basıncı azalıp dönüş çapı düşünce hızın düştüğünü bilsin? Motora bağlı hareketli bir parçadan ölçmek zorunda, şanzıman çıkışı, abs ring vs. Hiç biri lastiğin dönüş çapının azaldığını bilmiyor? "Sesli" düşünüyorum, aynı devirde hızın daha düşük çıkması için bir debriyaj problemi dışında bir şey gelmiyor aklıma - benim aklıma gelmiyor olması da olası tabi.
Ha evet fark çok daha fazla olmalıydı orasını ben de anlamadım.
Bazı büyük motorlarda şanzuman çıkışından ölçüm yapılıyor ama bir çok motorda tekerlek göbeğinden hız ölçülür ki Drift L de göbekten ölçüyordur , lastik basıncı çoksa çap 10-15 milimetre büyür kilometre göstergede düşer..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bazı büyük motorlarda şanzuman çıkışından ölçüm yapılıyor ama bir çok motorda tekerlek göbeğinden hız ölçülür ki Drift L de göbekten ölçüyordur , lastik basıncı çoksa çap 10-15 milimetre büyür kilometre göstergede düşer..
abi işte tekerdeki ringden ölçüyorsa, ring nereden bilecek çapın azaldığını da daha düşük bilgi iletecek ki? tekerdeki bilgi, biz atıyorum 45cm yarı çapında lastik kullanıyoruz, atıyorum saniyede 17 tur attığı zaman 95kmh ile gidiyoruz. 4. vites 8000rpm'de 17 tur atıyor lastik saniyede ve hızımız da kadrana 95kmh olarak yansıyor.
Lastik çapı azaldı diyelim lastik inik. Yine 4. vitesteyiz yine 8000rpm'deyiz, lastik ne durumda olursa olsun saniyede 17 tur atacak ve 95kmh'deyiz diyecek. O sırada lastik abartı büyükse gerçek hız 110kmh olur mesela ama kadran yine 95kmh der. Lastik çok ufaksa gerçek hız 78kmh olur mesela ama kadran yine 95kmh der. Kadranın gösterdiği hızın bilgisi tekerin saniyede kaç tur attığından geçiyorken debriyajın kaçırması dolayısıyla motor+lastik devrinin olması gereken olmaması dışında kadran nasıl yanlış gösterebilir? ben bişeyi mi kaçırıyorum?
-
ibresi, daha farklı bir kalibrasyonla eskisinden farklı hesaplıyor olabilir sürati
çaynabike larda genel bir durumdur
sorunun doğrusu: motosikletim, neden artık farklı süratlerde kesiciye giriyor?
-
killingroad adlı üyeden alıntı
abi işte tekerdeki ringden ölçüyorsa, ring nereden bilecek çapın azaldığını da daha düşük bilgi iletecek ki? tekerdeki bilgi, biz atıyorum 45cm yarı çapında lastik kullanıyoruz, atıyorum saniyede 17 tur attığı zaman 95kmh ile gidiyoruz. 4. vites 8000rpm'de 17 tur atıyor lastik saniyede ve hızımız da kadrana 95kmh olarak yansıyor.
Lastik çapı azaldı diyelim lastik inik. Yine 4. vitesteyiz yine 8000rpm'deyiz, lastik ne durumda olursa olsun saniyede 17 tur atacak ve 95kmh'deyiz diyecek. O sırada lastik abartı büyükse gerçek hız 110kmh olur mesela ama kadran yine 95kmh der. Lastik çok ufaksa gerçek hız 78kmh olur mesela ama kadran yine 95kmh der. Kadranın gösterdiği hızın bilgisi tekerin saniyede kaç tur attığından geçiyorken debriyajın kaçırması dolayısıyla motor+lastik devrinin olması gereken olmaması dışında kadran nasıl yanlış gösterebilir? ben bişeyi mi kaçırıyorum?
Buradan sonrasını ücreti mukabilinde anlatabilirim zira baya bi mühendislik eğitimine girer şaka bir yanada mesela 21 inç Africa Twin lastiğini çıkar 17 inç lik lastik tak göstergede hız olduğundan çok fazla gösterir , umarım anlayabilmişinizdir..(ön tekerden örnek verdim ama bazı motorlar arkadan ölçüyor mesela MT25)
-
verelim eline 20 lira da git şurda adam pıçakla bizim için
sanarsın quentin fiziği anlatacak
2 x pi x r çevre uzunluğundan, bir turda şukadar mesafe gidiyorsa, bunu kaç milisaniyede yapıyor (timer), çarparsın, bölersin, metreyi kilometreye, saniyeyi saate çevirirsin; al sana kaç km/h yapıyor. tabi ki tekerin çevre uzunluğu düştüğünde öncekine kalibre bir hız ölçer, gerçekte olduğundan daha hızlı gösteriyor olacaktır.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Buradan sonrasını ücreti mukabilinde anlatabilirim zira baya bi mühendislik eğitimine girer
şaka bir yanada mesela 21 inç Africa Twin lastiğini çıkar 17 inç lik lastik tak göstergede hız olduğundan çok fazla gösterir , umarım anlayabilmişinizdir..(ön tekerden örnek verdim ama bazı motorlar arkadan ölçüyor mesela MT25)
Yani 17inçlik lastikteki abs ring farklıdır dışında bir anlam çıkartamadan ben buradan yaw.
Rokethanede iki biraya hallederiz. =)
Yalnız göstergede olduğundan fazla olması başka bir şey, burada göstergedeki hız değişiyor, reelle arasındaki farkın ne olduğu değil konu.
tigermbz adlı üyeden alıntı
verelim eline 20 lira da git şurda adam pıçakla bizim için
sanarsın quentin fiziği anlatacak
2 x pi x r çevre uzunluğundan, bir turda şukadar mesafe gidiyorsa, bunu kaç milisaniyede yapıyor (timer), çarparsın, bölersin, metreyi kilometreye, saniyeyi saate çevirirsin; al sana kaç km/h yapıyor. tabi ki tekerin çevre uzunluğu düştüğünde öncekine kalibre bir hız ölçer, gerçekte olduğundan daha hızlı gösteriyor olacaktır.
Reel hızın değişmesinden bahsetmiyoruz ki. Ring yine 10 tur dönecek, 21-17 inç ringleri arasında fark olabilir ama arkadaşın sorusuna dönersek lastiğin basınç veya aşınmadan kaynaklanabilecek çap değişimleri çok düşük seviyede olacaktır. reel hız değişir, ama abs sensörünün bundan haberi yok, kadrandaki hız neden değişsin?[COLOR="Silver"]
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Reel hızın değişmesinden bahsetmiyoruz ki. Ring yine 10 tur dönecek, 21-17 inç ringleri arasında fark olabilir ama arkadaşın sorusuna dönersek lastiğin basınç veya aşınmadan kaynaklanabilecek çap değişimleri çok düşük seviyede olacaktır. reel hız değişir, ama abs sensörünün bundan haberi yok, kadrandaki hız neden değişsin?[COLOR="Silver"]
vazgeçtim. sömür bunu @nikkfurie
-
Sana da bir Türkçe öğretmeni tutayım mı yanında?
Lastik yarıçapı değiştiği zaman aracın reel hızı değişir. Lastiğin çapını hala aynı zanneden abs sensörü hala aynı sayıda tur attığı için kadrana aynı hızı verir.
Lastiği büyütürsen kadranın yine 3500rpm'de 100kmh gösterir ama sen 105kmh ile gidersin.
Lastiği küçültürsen kadranın yine 3500rpm'de 100kmh gösterir ama sen 90kmh ile gidersin.
ABS ring'in haberi mi var "aaa artık benim bir turum 80cm değil 90cm dur ona göre hızı göstereyim" diyecek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)