Öncelikle araba ve trafik bilginiz ne kadar iyi bunu kendinize bi sorun.olmadigini varsayarsak scooter iyi bir başlangıç olur trafiği öğrenmek açısından.benim a ehliyetim var diye s1000rr alıp tapa gaz gidemem.
Öncelikle araba ve trafik bilginiz ne kadar iyi bunu kendinize bi sorun.olmadigini varsayarsak scooter iyi bir başlangıç olur trafiği öğrenmek açısından.benim a ehliyetim var diye s1000rr alıp tapa gaz gidemem.
Valla ben MT-25 ile başladım. Çok da iyi oldu. Mesele neyle başladığından çok, nasıl başladığın bence.
Akşam geç saatlerde boş yollarda sürerek başladım. Biraz boş otoparklarda çalıştım. Bol bol video izledim.
Okudum. Erkenden kendine aşırı güven geliştirme yeter.
Mükemmel bir özet olmuş vallahi, izninle sık sık bu benzetmeyi yapacağım.
Benim nazarımda ne tek başına ağırlık ne de tek başına diğer etkenler problem. Birlikte paket olarak bakıyorum, MT-25 kullanmış birisi olarak, ben de çocuğumu motosiklete MT-25 ile başlatmam. Sınıfının en hızlı motoru. Gitsin sınıfının en yavaşıyla başlasın, hızlı olmak istiyorsa onunla olsun; ondan sonra iyi/hızlı motor sürebileceği yılları olacak.
youtube.com/@bisuruyorum
Rahmetlinin dediği gibi; motorun trafikteki yerini biliyorsan, hem trafiği takip edip hem vitesleri ayarlayabileceksen neden olmasın ?
Arkadaşlar bazı detayları atlıyor , motosikletle trafiğe çıkmak başka sürebilmek başka birşey , yukarda yazmış bomboş saatlerde , otoparkta vs MT25 ile başlamış , yahu bu şekilde M1000RR da sürersin , biz acemi biri MT25 süremez demiyoruz , trafiğe çıkmaması hayırlı olur diyoruz , şimdi yazacağım şaka falan değil ben bu yaz bir festivalde KTM 1290 Adventure ile motosiklete sıfır tecrübe ile binmiş biri ile tanıştım , 170 bg deve gibi yüksek motora eşini bindirmiş , 3 çantayı doldurmuş adam İzmir'den kalkmış Erdeğe gelmiş , şok yaşadım duyunca , eşi yanında diye ben diyemedim ama patavatsızın teki abi ölürsünüz dedi (belkide iyi yaptı) MT25 i KTM 1290 Adv ile bir tutmuyorum ama gerek ağırlığı gerek akselerasyonu ile çok acemi birinin trafiğe çıkacağı ilk motor olmamalı , hele hele bu kişi kanı kaynayan , trafik nedir bilmeyen gencecik biriyse MT25 yada R25 gibi hacmen ufak ama hem ağır hemde yüksek hıza çıkabilen bir motosiklet kesinlikle yanlış tercih..
İşte bunlar hep "kullanmak" nedir bilmemekten kaynaklanıyor.
"Ben yaptım sorun olmadı" zihniyeti. Yaptın da ne yaptın be adam? İzmir'den Erdek'e gelebilmek demek motosiklet sürebilmek demek mi? Hasbelkader A'dan B'ye gidince bu iş halloldu sanıyor insanlar, zira sürücü kursları da böyle ehliyet veriyor..
Yahu eğri oturup doğru konuşun; sizce şu forumun müdavimlerinden 5+ yıldır 600+cc motosiklet kullananların kaçı altındaki motosikleti ciddi ciddi limitlerine yakın kullanabiliyor? On kişi sayabilir misiniz? Ben sayamam. Açıkçası beş kişi de sayamam. E peki diyeceksiniz ki bu kadar insan nasıl hayatta kalıyor? Sağ ellerine hakim olarak. Yani limitten fersah fersah uzakta kalarak.
Eğer bir insan bu özelliğe haizse, yani motosikletin gücüne saygı duyup, yeteneğinin sınırları içerisinde kullanabilecek kararlılıkta ve karakterde biriyse, bence bırakın 250cc herhangi bir motosikleti, uysal karakterli olmak koşuluyla çok daha yüksek hacimli bir motosikletle de başlayabilir...
Ha çok gençtir, deli doludur, risk alma eğilimindedir; bu tip insanlar için bence herhangi bir motosiklet tehlikeli zaten, hacminden bağımsız.
Büyük çoğunluğumuz motosiklet kullanmayı değil, üzerinde ölmemeyi biliyoruz sadece, kendim de dahil.
Konu "yeni başlamak" la ilgiliydi Haşmet motosikleti limitlerde kullanmak değil , 5 değil 55 sene tecrüben olsa limitlerde kullanmanın riski çok farklıdır , heleki pist dışında limitleri zorlamak Rossi için bile çok ciddi tehlike..
250cc olan motorların (special motorlar hariç) birçoğu başlangıç için uygundur. Bunun için üretilmiştirler zaten. Kendi içlerinde bazı motorlar daha uygun yada daha kolay diye öne çıkabilir (hafiflik, maliyet, yükseklik vs gibi farklar ile). Sonuç olarak MT-25 de başlangıç için uygun bir motordur.
Ama motosiklet sürmeye başlamak sadece uygun motor almak ile bitmez. Eğitim ve doğru ekipman kullanımıyla tamamlamak gerekir.
Demek istedigim o ki yeni baslayanla "tecrubeli" uyelerimiz arasindaki asil fark yolu okuyabilme, etraftaki araclarin olusturabilecegi potansiyel tehlikelerin farkinda olma, ve de sag eline hakim olma.
Ilk ikisi icin motosikletin hacminin cok bir onemi yok. Sonuncusu icin ise asil onemli olan surucunun amaci, mizaci ve olgunlugu. O yuzden dedim ki:
"Eğer bir insan motosikletin gücüne saygı duyup, yeteneğinin sınırları içerisinde kullanabilecek kararlılıkta ve karakterde biriyse, bence bırakın 250cc herhangi bir motosikleti, uysal karakterli olmak koşuluyla çok daha yüksek hacimli bir motosikletle de başlayabilir."
Silindir sayısı ile max torkun ne alakası var birader mabadınızdan birşeyler üretmeyin yahu , 250 cc de 26 nm ile en yüksek tork Mt25 de en yakın rakibi tek silindir 24 nm ile Ktm Duke 250 , benim bilmediğim bir motor varsa yaz..
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------
Yıllardır motosiklet kullanıyorsun Haşmet tecrübe seviyen ortalamanın çok üzerindedir eminim , böyle yüksek hacimli tavsiyelerde bulunmak doğru değil motosikletten bihaber onlarca genç burayı okuyor..
250cc herhangi bir motoru kafasına geçirebilecrk adamın motosiklet kullanmaması hayrına olur. Konu ne güç ne tork ne de ağırlık bence. Konu eğitim, karakter ve zekâ ile ilgili. Vitesliden önce scooter dense bir nebze anlar ve katılırım ama, ona çok itirazım olmaz, daha muhafazakâr yaklaşım der geçerim. Ben kendi çocuğuma öyle tavsiye ederim büyük ihtimal.
Konuyla ilgili samimi düşüncemi paylaşıyorum. En doğrusu da bence bu. İnsanlara kendi iyilikleri için yalan söyleyecek halim yok. Hepimiz üçüncü şahıslar için internette rastgele kişilikleriz. Kimin lafını kale alıp hangi yönde karar verecekleri okuyucuya ait tercihler. Bi zahmet onu da onlar yapsın. Hata yapmış olabilirim. Bu yüzden biri kaza da geçirebilir. Aksine sevdiği motosikleti almayıp, sonra kesinlikle alamayacak hale düşecek biri de olabilir. Bu noktada ikimizin de suçu yok. Sadece düşüncelerimizi yazıyoruz. Hangi yöne karar kılacakları okuyucuya ait tercihler, bu noktada sorumluluk ta tamamen onlarda. Bence varsa tek sorumluluğumuz doğru bildiğimizi yazmak.
Forumu okuyanların aklı başında yetişkinler olduğunu varsayıyorum. Kötü kararlar vermek isteyen kişi bunu benim yorumlarım olmadan da pekala yapacaktır eminim. "Kaza geçirdim çünkü motosiklet forumunda Haşmet diye biri böyle bir yorum yapmıştı" diyen birinin daha başına gelecek çoook şey vardır. Daha neler neler yazıyor internette millet, neler neler söylüyor videolarda... Diyeceğim o ki aklınızı kullanıp kimi dinleyeceğinizi iyi seçin gençler.
Valla ben motosiklet kullanmayı biliyorum, üzerinde ölmemeyi değil. Ne kadar biliyorum? Bilmem. Bence sen de üzerinde ölmemekten fazlasını biliyorsun ama argüman uğruna kendini doğruyorsun şu an =)
Motorumu limitte mi kullanıyorum? Hayır. Limitle ölmemeyi başarmak arasında everest var. Ayrıca bana ne sana ne forumun ya da xyz'nin genelinden? Niye eğri oturup doğru konuşalım? Burada bir işin felsefesini masaya yatırıyoruz, pratikteki örnekleri değil. Sigara içip ölmeyen insanlar da var benzeri bir analojinin burada bir anlamı yok ki?
Sağ eline, nefsine, kanuna falan uymakla bu iş bitiyorsa ehliyeti cebine koyan Superleggera ile başlasın? State-of-art elektronikler, amortisörler her türlü kabiliyetin son noktası? Gazı çevirmezsen gitmiyor bu meret sonuçta, kişi de kendini biliyorsa? Evet abartıyorum, zira önermenin doğruluğunu test edebilmek için bunu yapmam lazım sanki? =)
Konuyla alakası yok ama bunu yazdığın için belirtiyorum Haşmet insan psikolojisi hakkında çok bir tecrüben yok sanırım sen artık motosiklete yeni başlama hevesiyle yanıp tutuşan , burayı aylardır takip eden gençler için artık "Haşmet diye biri" değilsin , samimiyetle yazıyorum bu kişilerin sitede başka idolleri , yazdıklarını ilgiyle takip ettikleri Tommygun , Levent , F54 , Hırbonen vs vs gibi üyelerde var..
SS ile başlama çok başka bir konu. Onun için bunu açık açık belirttim:
Agresif geometrinin güç ile birleştiği bir motosiklette sportif kullanım için
ekstra eğitim şart.
Ancak VLX600 gibi 600cc bir cruiser ilk motosiklet olabilir bence. Motosiklete yeni başlayan biri için 250cc naked motosikleti öcüleştirmenin anlamını göremiyorum.
Her nsan ille de 125cc ile mi başlamalı? Aklı başında biri 250cc ile başladığında ne kaybedecek?
Hmm. Muridlerimiz var diyosun? O zaman eminim ki benim muridlerim aklı başında, 125cc üstü motosiklet görünce öcüüü diye haykırıp annesinin kucağına koşturmayan, elektrikli bisiklet kıvamında zerzevatla vakit kaybetmeden, adamakıllı bir motosikletle bu işi kısa sürede kıvırıp yollara atılan müthiş birer motosikletlidir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------
Evet, kişinin karakteri çok önemli. @voltaren gibi geç yaşta motosiklete başlayan insanlar aklıma gelmişti daha çok, ya da genç olmasına rağmen olgun karakterde insanlar da mevcut. Kendi oğlum oldum olası tehlikeden uzak durmuştur. Zamanı geldiğinde altına 250cc naked vermekten çekinmem açıkçası.
Burada yazanlar genellikle İstanbul'lu ve trafiksiz ortamda başlama gibi lükslerimiz pek yok. Geniş ve düz, trafiksiz yollara sahip olmadığımız için bileği bükmek konusunda küçükten başlamak, tabi seleksiyona daha az maruz kalmayı sağlar. Ama daha başka şehirlerimizde, size öğretecek kişi bulmaktada sıkıntı yaşayacağınız, ekonomik sebepler ile zaten acelenizin olmaması size büyük hacim ihtiyacı hissettirmez.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)