Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

MT-25 ile motor sürmeye başlanır mı?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    03 Mayıs 2022
    Şehir
    UMRANIYE
    Motosikleti
    YAMAHA YZF R25 ABS
    Öncelikle araba ve trafik bilginiz ne kadar iyi bunu kendinize bi sorun.olmadigini varsayarsak scooter iyi bir başlangıç olur trafiği öğrenmek açısından.benim a ehliyetim var diye s1000rr alıp tapa gaz gidemem.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    03 Mart 2024
    Motosikleti
    2024 Tiger Sport 660
    Valla ben MT-25 ile başladım. Çok da iyi oldu. Mesele neyle başladığından çok, nasıl başladığın bence.
    Akşam geç saatlerde boş yollarda sürerek başladım. Biraz boş otoparklarda çalıştım. Bol bol video izledim.
    Okudum. Erkenden kendine aşırı güven geliştirme yeter.
    ReapeRR bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben çocuğumun MT25 gibi bir motosikletle başlamasına asla izin vermem Haşmet..
    Mükemmel bir özet olmuş vallahi, izninle sık sık bu benzetmeyi yapacağım.

    Benim nazarımda ne tek başına ağırlık ne de tek başına diğer etkenler problem. Birlikte paket olarak bakıyorum, MT-25 kullanmış birisi olarak, ben de çocuğumu motosiklete MT-25 ile başlatmam. Sınıfının en hızlı motoru. Gitsin sınıfının en yavaşıyla başlasın, hızlı olmak istiyorsa onunla olsun; ondan sonra iyi/hızlı motor sürebileceği yılları olacak.
    espresso bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  4. #24

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Rahmetlinin dediği gibi; motorun trafikteki yerini biliyorsan, hem trafiği takip edip hem vitesleri ayarlayabileceksen neden olmasın ?
    ReapeRR bunu beğendi.

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mükemmel bir özet olmuş vallahi, izninle sık sık bu benzetmeyi yapacağım.

    Benim nazarımda ne tek başına ağırlık ne de tek başına diğer etkenler problem. Birlikte paket olarak bakıyorum, MT-25 kullanmış birisi olarak, ben de çocuğumu motosiklete MT-25 ile başlatmam. Sınıfının en hızlı motoru. Gitsin sınıfının en yavaşıyla başlasın, hızlı olmak istiyorsa onunla olsun; ondan sonra iyi/hızlı motor sürebileceği yılları olacak.
    Arkadaşlar bazı detayları atlıyor , motosikletle trafiğe çıkmak başka sürebilmek başka birşey , yukarda yazmış bomboş saatlerde , otoparkta vs MT25 ile başlamış , yahu bu şekilde M1000RR da sürersin , biz acemi biri MT25 süremez demiyoruz , trafiğe çıkmaması hayırlı olur diyoruz , şimdi yazacağım şaka falan değil ben bu yaz bir festivalde KTM 1290 Adventure ile motosiklete sıfır tecrübe ile binmiş biri ile tanıştım , 170 bg deve gibi yüksek motora eşini bindirmiş , 3 çantayı doldurmuş adam İzmir'den kalkmış Erdeğe gelmiş , şok yaşadım duyunca , eşi yanında diye ben diyemedim ama patavatsızın teki abi ölürsünüz dedi (belkide iyi yaptı) MT25 i KTM 1290 Adv ile bir tutmuyorum ama gerek ağırlığı gerek akselerasyonu ile çok acemi birinin trafiğe çıkacağı ilk motor olmamalı , hele hele bu kişi kanı kaynayan , trafik nedir bilmeyen gencecik biriyse MT25 yada R25 gibi hacmen ufak ama hem ağır hemde yüksek hıza çıkabilen bir motosiklet kesinlikle yanlış tercih..
    killingroad, ilker a., espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #26

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bazı detayları atlıyor , motosikletle trafiğe çıkmak başka sürebilmek başka birşey , yukarda yazmış bomboş saatlerde , otoparkta vs MT25 ile başlamış , yahu bu şekilde M1000RR da sürersin , biz acemi biri MT25 süremez demiyoruz , trafiğe çıkmaması hayırlı olur diyoruz , şimdi yazacağım şaka falan değil ben bu yaz bir festivalde KTM 1290 Adventure ile motosiklete sıfır tecrübe ile binmiş biri ile tanıştım , 170 bg deve gibi yüksek motora eşini bindirmiş , 3 çantayı doldurmuş adam İzmir'den kalkmış Erdeğe gelmiş , şok yaşadım duyunca , eşi yanında diye ben diyemedim ama patavatsızın teki abi ölürsünüz dedi (belkide iyi yaptı) MT25 i KTM 1290 Adv ile bir tutmuyorum ama gerek ağırlığı gerek akselerasyonu ile çok acemi birinin trafiğe çıkacağı ilk motor olmamalı , hele hele bu kişi kanı kaynayan , trafik nedir bilmeyen gencecik biriyse MT25 yada R25 gibi hacmen ufak ama hem ağır hemde yüksek hıza çıkabilen bir motosiklet kesinlikle yanlış tercih..
    İşte bunlar hep "kullanmak" nedir bilmemekten kaynaklanıyor.
    "Ben yaptım sorun olmadı" zihniyeti. Yaptın da ne yaptın be adam? İzmir'den Erdek'e gelebilmek demek motosiklet sürebilmek demek mi? Hasbelkader A'dan B'ye gidince bu iş halloldu sanıyor insanlar, zira sürücü kursları da böyle ehliyet veriyor..
    espresso bunu beğendi.

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bazı detayları atlıyor , motosikletle trafiğe çıkmak başka sürebilmek başka birşey , yukarda yazmış bomboş saatlerde , otoparkta vs MT25 ile başlamış , yahu bu şekilde M1000RR da sürersin , biz acemi biri MT25 süremez demiyoruz , trafiğe çıkmaması hayırlı olur diyoruz
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte bunlar hep "kullanmak" nedir bilmemekten kaynaklanıyor.
    Yahu eğri oturup doğru konuşun; sizce şu forumun müdavimlerinden 5+ yıldır 600+cc motosiklet kullananların kaçı altındaki motosikleti ciddi ciddi limitlerine yakın kullanabiliyor? On kişi sayabilir misiniz? Ben sayamam. Açıkçası beş kişi de sayamam. E peki diyeceksiniz ki bu kadar insan nasıl hayatta kalıyor? Sağ ellerine hakim olarak. Yani limitten fersah fersah uzakta kalarak.

    Eğer bir insan bu özelliğe haizse, yani motosikletin gücüne saygı duyup, yeteneğinin sınırları içerisinde kullanabilecek kararlılıkta ve karakterde biriyse, bence bırakın 250cc herhangi bir motosikleti, uysal karakterli olmak koşuluyla çok daha yüksek hacimli bir motosikletle de başlayabilir...

    Ha çok gençtir, deli doludur, risk alma eğilimindedir; bu tip insanlar için bence herhangi bir motosiklet tehlikeli zaten, hacminden bağımsız.

    Büyük çoğunluğumuz motosiklet kullanmayı değil, üzerinde ölmemeyi biliyoruz sadece, kendim de dahil.
    ReapeRR ve sayarsoft bunu beğendiler.

  8. #28
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Konu "yeni başlamak" la ilgiliydi Haşmet motosikleti limitlerde kullanmak değil , 5 değil 55 sene tecrüben olsa limitlerde kullanmanın riski çok farklıdır , heleki pist dışında limitleri zorlamak Rossi için bile çok ciddi tehlike..
    Osm@n bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    17 Mart 2014
    250cc olan motorların (special motorlar hariç) birçoğu başlangıç için uygundur. Bunun için üretilmiştirler zaten. Kendi içlerinde bazı motorlar daha uygun yada daha kolay diye öne çıkabilir (hafiflik, maliyet, yükseklik vs gibi farklar ile). Sonuç olarak MT-25 de başlangıç için uygun bir motordur.

    Ama motosiklet sürmeye başlamak sadece uygun motor almak ile bitmez. Eğitim ve doğru ekipman kullanımıyla tamamlamak gerekir.
    ReapeRR bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Alıntı neshary adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, bundan 3 ay önce A2 ehliyet aldım şuana kadar sürücü kursunda sürdüğüm dışında bir motor tecrübem yok. Motor için para biriktirdim motor almak istiyorum sizce MT-25 ile başlanır mı? Daha düşük CC motor bende alıp biraz tecrübelenmek isterim fakat daha düşük bir motoru alıp satarsam MT-25 için param kalmayacak almışken Yamaha olsun iyi bir marka olsun istiyorum. Veya RS200 ile başlamayı düşünüyorum hem daha az torklu daha iyi kontrol edebileceğimi düşünüyorum. Tavsiyelerinize açığım.
    Başlanır kendine hakim olucaksın ama yeri geldiğinde illaki hızlanacaksın . Zaten MT25 çift silindir olduğu için 250CC başka tek silindir motora göre daha az torklu

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu "yeni başlamak" la ilgiliydi Haşmet motosikleti limitlerde kullanmak değil , 5 değil 55 sene tecrüben olsa limitlerde kullanmanın riski çok farklıdır , heleki pist dışında limitleri zorlamak Rossi için bile çok ciddi tehlike..
    Demek istedigim o ki yeni baslayanla "tecrubeli" uyelerimiz arasindaki asil fark yolu okuyabilme, etraftaki araclarin olusturabilecegi potansiyel tehlikelerin farkinda olma, ve de sag eline hakim olma.

    Ilk ikisi icin motosikletin hacminin cok bir onemi yok. Sonuncusu icin ise asil onemli olan surucunun amaci, mizaci ve olgunlugu. O yuzden dedim ki:

    "Eğer bir insan motosikletin gücüne saygı duyup, yeteneğinin sınırları içerisinde kullanabilecek kararlılıkta ve karakterde biriyse, bence bırakın 250cc herhangi bir motosikleti, uysal karakterli olmak koşuluyla çok daha yüksek hacimli bir motosikletle de başlayabilir."

  12. #32
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı uurrdmrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Zaten MT25 çift silindir olduğu için 250CC başka tek silindir motora göre daha az torklu
    Silindir sayısı ile max torkun ne alakası var birader mabadınızdan birşeyler üretmeyin yahu , 250 cc de 26 nm ile en yüksek tork Mt25 de en yakın rakibi tek silindir 24 nm ile Ktm Duke 250 , benim bilmediğim bir motor varsa yaz..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek istedigim o ki yeni baslayanla "tecrubeli" uyelerimiz arasindaki asil fark yolu okuyabilme, etraftaki araclarin olusturabilecegi potansiyel tehlikelerin farkinda olma, ve de sag eline hakim olma.

    Ilk ikisi icin motosikletin hacminin cok bir onemi yok. Sonuncusu icin ise asil onemli olan surucunun amaci, mizaci ve olgunlugu. O yuzden dedim ki:

    "Eğer bir insan motosikletin gücüne saygı duyup, yeteneğinin sınırları içerisinde kullanabilecek kararlılıkta ve karakterde biriyse, bence bırakın 250cc herhangi bir motosikleti, uysal karakterli olmak koşuluyla çok daha yüksek hacimli bir motosikletle de başlayabilir."
    Yıllardır motosiklet kullanıyorsun Haşmet tecrübe seviyen ortalamanın çok üzerindedir eminim , böyle yüksek hacimli tavsiyelerde bulunmak doğru değil motosikletten bihaber onlarca genç burayı okuyor..
    ReapeRR bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    250cc herhangi bir motoru kafasına geçirebilecrk adamın motosiklet kullanmaması hayrına olur. Konu ne güç ne tork ne de ağırlık bence. Konu eğitim, karakter ve zekâ ile ilgili. Vitesliden önce scooter dense bir nebze anlar ve katılırım ama, ona çok itirazım olmaz, daha muhafazakâr yaklaşım der geçerim. Ben kendi çocuğuma öyle tavsiye ederim büyük ihtimal.
    espresso, hasmet ve ReapeRR bunu beğendiler.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllardır motosiklet kullanıyorsun Haşmet tecrübe seviyen ortalamanın çok üzerindedir eminim , böyle yüksek hacimli tavsiyelerde bulunmak doğru değil motosikletten bihaber onlarca genç burayı okuyor..
    Konuyla ilgili samimi düşüncemi paylaşıyorum. En doğrusu da bence bu. İnsanlara kendi iyilikleri için yalan söyleyecek halim yok. Hepimiz üçüncü şahıslar için internette rastgele kişilikleriz. Kimin lafını kale alıp hangi yönde karar verecekleri okuyucuya ait tercihler. Bi zahmet onu da onlar yapsın. Hata yapmış olabilirim. Bu yüzden biri kaza da geçirebilir. Aksine sevdiği motosikleti almayıp, sonra kesinlikle alamayacak hale düşecek biri de olabilir. Bu noktada ikimizin de suçu yok. Sadece düşüncelerimizi yazıyoruz. Hangi yöne karar kılacakları okuyucuya ait tercihler, bu noktada sorumluluk ta tamamen onlarda. Bence varsa tek sorumluluğumuz doğru bildiğimizi yazmak.

    Forumu okuyanların aklı başında yetişkinler olduğunu varsayıyorum. Kötü kararlar vermek isteyen kişi bunu benim yorumlarım olmadan da pekala yapacaktır eminim. "Kaza geçirdim çünkü motosiklet forumunda Haşmet diye biri böyle bir yorum yapmıştı" diyen birinin daha başına gelecek çoook şey vardır. Daha neler neler yazıyor internette millet, neler neler söylüyor videolarda... Diyeceğim o ki aklınızı kullanıp kimi dinleyeceğinizi iyi seçin gençler.
    Punctum bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu eğri oturup doğru konuşun; sizce şu forumun müdavimlerinden 5+ yıldır 600+cc motosiklet kullananların kaçı altındaki motosikleti ciddi ciddi limitlerine yakın kullanabiliyor? On kişi sayabilir misiniz? Ben sayamam. Açıkçası beş kişi de sayamam. E peki diyeceksiniz ki bu kadar insan nasıl hayatta kalıyor? Sağ ellerine hakim olarak. Yani limitten fersah fersah uzakta kalarak.

    Eğer bir insan bu özelliğe haizse, yani motosikletin gücüne saygı duyup, yeteneğinin sınırları içerisinde kullanabilecek kararlılıkta ve karakterde biriyse, bence bırakın 250cc herhangi bir motosikleti, uysal karakterli olmak koşuluyla çok daha yüksek hacimli bir motosikletle de başlayabilir...

    Ha çok gençtir, deli doludur, risk alma eğilimindedir; bu tip insanlar için bence herhangi bir motosiklet tehlikeli zaten, hacminden bağımsız.

    Büyük çoğunluğumuz motosiklet kullanmayı değil, üzerinde ölmemeyi biliyoruz sadece, kendim de dahil.
    Valla ben motosiklet kullanmayı biliyorum, üzerinde ölmemeyi değil. Ne kadar biliyorum? Bilmem. Bence sen de üzerinde ölmemekten fazlasını biliyorsun ama argüman uğruna kendini doğruyorsun şu an =)
    Motorumu limitte mi kullanıyorum? Hayır. Limitle ölmemeyi başarmak arasında everest var. Ayrıca bana ne sana ne forumun ya da xyz'nin genelinden? Niye eğri oturup doğru konuşalım? Burada bir işin felsefesini masaya yatırıyoruz, pratikteki örnekleri değil. Sigara içip ölmeyen insanlar da var benzeri bir analojinin burada bir anlamı yok ki?

    Sağ eline, nefsine, kanuna falan uymakla bu iş bitiyorsa ehliyeti cebine koyan Superleggera ile başlasın? State-of-art elektronikler, amortisörler her türlü kabiliyetin son noktası? Gazı çevirmezsen gitmiyor bu meret sonuçta, kişi de kendini biliyorsa? Evet abartıyorum, zira önermenin doğruluğunu test edebilmek için bunu yapmam lazım sanki? =)

  16. #36
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....motosiklet forumunda Haşmet diye biri böyle bir yorum yapmıştı.....
    Konuyla alakası yok ama bunu yazdığın için belirtiyorum Haşmet insan psikolojisi hakkında çok bir tecrüben yok sanırım sen artık motosiklete yeni başlama hevesiyle yanıp tutuşan , burayı aylardır takip eden gençler için artık "Haşmet diye biri" değilsin , samimiyetle yazıyorum bu kişilerin sitede başka idolleri , yazdıklarını ilgiyle takip ettikleri Tommygun , Levent , F54 , Hırbonen vs vs gibi üyelerde var..

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağ eline, nefsine, kanuna falan uymakla bu iş bitiyorsa ehliyeti cebine koyan Superleggera ile başlasın? State-of-art elektronikler, amortisörler her türlü kabiliyetin son noktası? Gazı çevirmezsen gitmiyor bu meret sonuçta, kişi de kendini biliyorsa? Evet abartıyorum, zira önermenin doğruluğunu test edebilmek için bunu yapmam lazım sanki? =)
    SS ile başlama çok başka bir konu. Onun için bunu açık açık belirttim:

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Eğer bir insan motosikletin gücüne saygı duyup, yeteneğinin sınırları içerisinde kullanabilecek kararlılıkta ve karakterde biriyse, bence bırakın 250cc herhangi bir motosikleti, uysal karakterli olmak koşuluyla çok daha yüksek hacimli bir motosikletle de başlayabilir."
    Agresif geometrinin güç ile birleştiği bir motosiklette sportif kullanım için
    ekstra eğitim şart.

    Ancak VLX600 gibi 600cc bir cruiser ilk motosiklet olabilir bence. Motosiklete yeni başlayan biri için 250cc naked motosikleti öcüleştirmenin anlamını göremiyorum.

    Her nsan ille de 125cc ile mi başlamalı? Aklı başında biri 250cc ile başladığında ne kaybedecek?

  18. #38
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklı başında biri 250cc ile başladığında ne kaybedecek?
    Allah akıl dağıtsa yine gider, kendi aklımızı seçeriz. Burada genç bir kardeşimiz aklı başında olup olmadığına bence sağlıklı olarak karar veremez bence.
    Osm@n ve espresso bunu beğendiler.

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyla alakası yok ama bunu yazdığın için belirtiyorum Haşmet insan psikolojisi hakkında çok bir tecrüben yok sanırım sen artık motosiklete yeni başlama hevesiyle yanıp tutuşan , burayı aylardır takip eden gençler için artık "Haşmet diye biri" değilsin , samimiyetle yazıyorum bu kişilerin sitede başka idolleri , yazdıklarını ilgiyle takip ettikleri Tommygun , Levent , F54 , Hırbonen vs vs gibi üyelerde var..
    Hmm. Muridlerimiz var diyosun? O zaman eminim ki benim muridlerim aklı başında, 125cc üstü motosiklet görünce öcüüü diye haykırıp annesinin kucağına koşturmayan, elektrikli bisiklet kıvamında zerzevatla vakit kaybetmeden, adamakıllı bir motosikletle bu işi kısa sürede kıvırıp yollara atılan müthiş birer motosikletlidir...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah akıl dağıtsa yine gider, kendi aklımızı seçeriz. Burada genç bir kardeşimiz aklı başında olup olmadığına bence sağlıklı olarak karar veremez bence.
    Evet, kişinin karakteri çok önemli. @voltaren gibi geç yaşta motosiklete başlayan insanlar aklıma gelmişti daha çok, ya da genç olmasına rağmen olgun karakterde insanlar da mevcut. Kendi oğlum oldum olası tehlikeden uzak durmuştur. Zamanı geldiğinde altına 250cc naked vermekten çekinmem açıkçası.

  20. #40
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Burada yazanlar genellikle İstanbul'lu ve trafiksiz ortamda başlama gibi lükslerimiz pek yok. Geniş ve düz, trafiksiz yollara sahip olmadığımız için bileği bükmek konusunda küçükten başlamak, tabi seleksiyona daha az maruz kalmayı sağlar. Ama daha başka şehirlerimizde, size öğretecek kişi bulmaktada sıkıntı yaşayacağınız, ekonomik sebepler ile zaten acelenizin olmaması size büyük hacim ihtiyacı hissettirmez.
    lehibeny bunu beğendi.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)