hangisi tercih edilmeli
sıfır çin mondial mi 100.000 e gelmiş japon honda mı
hangisi tercih edilmeli
sıfır çin mondial mi 100.000 e gelmiş japon honda mı
100.000 km ye ulaşmış bütün motorlar sence aynı kondisyonda mı ?
İşte sorduğun sorunun cevabını vermiş oldun..
Bütçe ve tarz belirtebilirseniz belki farklı tavsiyeler verebilecek arkadaşlarız olabilir.
100.000 kilometreye gelmiş bir motosiklet iyide olabilir kötüde , mesela ben günün birinde Ns200 ümü toplayacağım ve sıfırdan tek farkı neredeyse kilometresi olacak. Hatta biraz fanteziye kaçıp arabımın renginde boyamayı düşünüyorum ikisinide yan yana çekince aynı ton olsun istiyorum , makarayı bir yana bırakırsam iyi bakılmış motosiklet üzmez fakat bunu yapan adam sayısı 2 elin 10 parmağını geçmez, yüksek ihtimallede çoğu parçaları maliyetten dolayı yan sanayi kullanılmıştır. Kısacası Japon görünümlü Çinliye binme ihtimaliniz çok yüksek, her Çin kötüde değil mesela ben Spontini'nin bir kaç şeyi hariç memnunum.
Bizim ülkede motosiklet bakımı sadece yağ,filtre, buji olarak algılandığı için (genellikle) 100.000 Km'de Japon dahi olsa motosiklet yıpranıyor. Avrupa ülkelerinde ise 100.000 Km'de ve üzeri motosikletler neredeyse rodajı yeni tamamlanmış yol yapmaya hazır olarak algılanıyor. O yüzden ikinci el sitelerinde 40-60 bin km dolaylarında tüm eski model japonlar, fakat km değerlerinin gerçek olma ihtimali de çok düşük. Fotoğraflar değil de yanına gittiğinizde motorun kendisi zaten kaç km'de ve bakımlı olup olmadığını belli eder kendisi. 100.000 Km'de gerçekten gerekli olan tüm bakımı yapılmış, parçaları yenileri ile değiştirilmiş motor bulabilirseniz Çinli tüm model ve markalar yerine tercih edebilirsiniz.
137.000'de 2008 model bir Japon kullanıyorum. Sadece bloktan yana gol yerim diye düşünmeyin, bunun elektrik sistemi var, enjeksiyon sistemi var, kaliperleri var, diskleri var, filtreleri var, rulmanları var, debriyaj balatası var, sigortaları var, zincir dişli seti var, ekzantriği var, contaları var, subap ayarı var, var oğlu var. Uğraşacak vaktiniz, nakdiniz, motorun dilinden anlayan iyi bir ustanız varsa anca öyle öneririm 100.000'de Japon'u.
Başından ne geçtiği belli olmayan bir motordansa bu ikilemde ben net çinli tercih ederim.
Blok olarak kendini kanıtlamış bir makineyse ve de Hırbonen'in Africa'sı gibi ilk elden kullanılıp düzenli bakım gördüyse oyumu 100 bini devirmiş motordan yana kullanıyorum.
Paran varsa Japon, yoksa alman.
A wise man once told his wife . . . nothing because he was a wise man.
If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
Koreliye de bir şans vermek ilazım.
çok zor bir suru 100k km çevirmiş bir motor kazasız ise eğer orta sınıf tabir edilen ınır 600 650 sınıfında ise en az 50000 tl masraf açar hazırlıklı olun
ha küçük cc ise bu kadar masrafı olmaz ama gene de masraf açacaktır
motoru görmeden git japon al diyemeyiz
6 ay önce 2015 model vstrom 650 aldım. Çok yakın bir arkadaşımın motoruydu, Arkadaş motoru aldığında ne kadar titiz baktığını, bütün aksesuarların en iyisinden aldığını falan bildiğim makinaydı. Buna rağmen masrafı var, üzerindeki lastikler 2018 yılında takılmış yani dişleri sağlam da olsa bitik, en az 15bin lira lastik masrafı var. Yağ değişimi bakım falan derken bunda bile masraf oldu, tabi bunlar motorun yaşına göre sarf malzemesi sayılacak masraflar ama geçmişi belli temiz motor bile olsa ikinci el masraf açıyor, ikinci el alırken masraf bütçesini de düşünmek lazım. Buna rağmen motoru ilk alırken yetkili serviste bakım yaptırmak dışında masraf etmedim, 6 ayda 3bin km yol yaptım, bol bol benzin ve köfte masrafı yaptım.
Bir de benim şansıma motorda üzerine eklenebilecek ne kadar aksesuar varsa ekliydi, şunu da alıp taksam mı diyebileceğim bir şey bırakmamış arkadaş bana hatta motorun çantalarından bir sürü de yedek parça çıktı, fren balataları, hava ve yağ filtresi hatta komple debriyaj seti ve debriyaj teli bile ne olur ne olmaz yedek olsun diye arkadaş Avrupa'ya gittiğinde almış koymuş çantada hepsi geldi. Motoru aldığımda 30bin km'deydi ki bu sınıfta bir motor için rodajı yeni bitmiş sayılabilecek kadar düşük km, ben en az 100bin km yaparım bu motorla.
Yani ikinci el japon alırken de temizini arayın, iyi araştırın, denk gelirse çok avantajlı oluyor ama yine de çıkabilecek masraflar için ha deyince 20-30bin harcayabilecek yedek akçeniz olsun.
Her şey gelip dolaşıp satıcının ahlakına geliyor. Sana şu zamanda şunu yaptırdım, şöyle yaptırdım diyebilecek kaç satıcı var? Elin dinsiz Japonu veya neye inanıyorsa, araç satacağı zaman eksper bir not veriyor araca ona göre alıyorsun. Bu arada adam kapısı çizilmiş pasta ile düzeltmiş manyak onu bile yazmış. Çiziği bulamadık nerede diye aradılardı. Bu yüzden araç A almamıştı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:31 ----------
Chinese geç, Korean çok kaba konuşuyooo, Japanese iyidir.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)