A2 Ehliyet Parkurunda 8'de Düşmek.
Reklamlar
-
Selamlar,
Bu hafta a2 ehliyet derslerim başladı günlük hayatta da motor süren birisiyim kursta ns200 kullanıyoruz tüm parkurları sıkıntısız bir şekilde yapabiliyorum fakat sekize girdiğimde sağa dönüşte düşüyorum sürekli bugün 4. günüm hala 8i yapamıyorum 8 de sağa dönerken aşırı bir şekilde motor düşme hissiyatı geliyor. Hoca motor düşmüyor sen motoru atıyorsun diyor. Tecrübeleriniz varsa aydınlatır mısınız.
Reklamlar
-
İnstagram'a gir Mehmet Çetin'i bul 8 çizme videosunu izle.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
Ben normalde de dönüşlerde sıkıntım yok fakat sekizdeyken psikolojik olarak motor düşecekmiş gibi hissiyat geliyor hocam.
-
Bakışı kaçırma en önemlisi bakış.
Bir de sabit gazda debriyaj ve arka frenle dengeleyip dene, ön frene kesinlikle dokunma.
-
ilk denememde bende düşmüştüm ikinci denememde "ulan nasıl düşmeyi başardım" diye şaşırmıştım hatta.
gidona ve yere bakmayın boy hizasında bir yerlere odaklanın öyle deneyin.
-
şöyle söyliyim bakışlarımda vs. sorun yok sağa keskin dönüş yaptığımda motor yatıp düşme hissiyatı geliyor içime ve motoru atıyorum
-
nereye bakarsan oraya gidersin mantığı. gidonu tamamen çizgilere denk getirmek yerine vücudunla azcık motoru döndüğün tarafa doğru yatır gözlerin daima çizgilerde olsun işin kolaylaşır
-
kaankrtx adlı üyeden alıntı
şöyle söyliyim bakışlarımda vs. sorun yok sağa keskin dönüş yaptığımda motor yatıp düşme hissiyatı geliyor içime ve motoru atıyorum
depoyu bacagınla iyice sık o his geldiğinde. yapacak birşey yok; 8 önemli.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
o zaman biraz sağa yatış çalış, genişten başla git gide daralt, sağa dönüşler genelde daha zor gelir kullanıcıya. (gaz kolu vs)
rahat olana kadar çalış, sonra zig zag yap ki 8'de soldan sağa dönüşün idmanını yapmış olursun.
-
motor düşecek hissine kapılıyorsan dengen bozuluyor demektir. ya motoru az yatır ya da hızlı git.
-
Hangi ildesiniz? Ben MEB usta öğretici ve ileri sürüş eğitmeniyim. Sekizi yapamayan birisine 15 dk lık bir çalışma ile sekizi geçtim, sekizin tek yuvarlağından döndürebiliyorum. Bütün sır bakışta.
-
Arka teker döndüğü sürece 3-4 km hızda bile olsan düşmezsin.
- Arka tekerdeki gücü kesme, sabit tut.
- Güç fazla geliyor, dengeleyemiyorsan, bileğin alışmadıysa, yarım debriyaj kullan. Motor sana değil sen motora hükmedersin böylelikle.
- Gitmek istediğin noktaya bak. 8'de bu dairelerin merkezi olur.
- Kontrayı öğren. Gidonu çevirerek değil de gemi dümeni gibi düşünüp gideceğin yöne baskı uygulayarak kullan. Düşük hızlarda kontra çabuk tepki verir, unutma!
Korkunu da yendin mi çizememen imkânsız. Beynin düşeceğim diyorsa altındaki motoru yatır, üst bedenin dik kalsın. Alt bedenin motorla birlikte yatsın hafif.
-
Tam olarak ne olduğunu bilmeden buradan ne söylesek boş.
Sadece sağda olmasından ötürü bir tahminde bulunarak gaz kolunu tutuşla ilgili bir sebepten gerildiğini düşünüyorum. Sebep her ne ise, 8 dediğin şey en nihayetinde iki tane U dönüşünün birbirine bağlanmasından ibaret. 8' çevirmeden tek başına U dönüşü çalışıp ne zaman ne oluyor nerede tedirgin oluyorsun bunu analiz etmeye çalışırsan nerede düzeltme yapman gerektiğini bulabilirsin.
*
Arkadaşlar bakış motoru döndürmez. Bakış vücudun gerekli postürü alması için bir destekleyicidir ama motoru döndüren şey bakış değildir.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bakış motoru döndürmez. Bakış vücudun gerekli postürü alması için bir destekleyicidir ama motoru döndüren şey bakış değildir.
Bakış tabi ki motoru döndürmez. Ama gideceğin yöne doğru vücudun makine üzerinde yapması gerekenleri beyne iletir. Bakıştan ziyade odaklandığın nokta diyebiliriz sanıyorum.
-
yec adlı üyeden alıntı
Bakış tabi ki motoru döndürmez. Ama gideceğin yöne doğru vücudun makine üzerinde yapması gerekenleri beyne iletir. Bakıştan ziyade odaklandığın nokta diyebiliriz sanıyorum.
Gıcıklık yapmak istemiyorum ama, vücudun makine üerinde yapması gereken bir şey yok ki, motosiklet gidondan yönlendirilir. Vucüt hareketi kolaylık sağlar ama kişi düşeceğini sanıyorsa ben tahmin hakkımı bakıştan ziyade başka bir şeye kullanmayı tercih ederim - elbette yanılıyor da olabilirim. Bu arada bakışta işe yarayan şey aslında gözün/beynin odaklanmasından ziyade kafanın, çenenin, göğsün o tarafa dönmesi.
Bakış önemsizdir demiyorum, bakış çok önemlidir. Ancak burada spesifik bir yöne dönerken 8 yaparken olan bir problem var. Konu bakışla ilgili değil gibime geliyor. Bir de bakış çok önemli olmakla birlikte motoru döndüren şey olmadığı için üzerine gerekmeyen bir anlam yüklenince biraz sesim çıkıyor dayanamıyorum :p
Adam sola şak diye U atabiliyor ve sağa atamıyorsa bunun bakıştan değil gaz tutuşundan olduğuna yemin edebilirim ama ispat yükümlülüğümüz bulunmamaktadır =)
Bizim buradan bir çözüm üretmemiz de pek mümkün değil zaten. Ehliyet kursunun hocası da buna çare bulamaz muhtemelen. En doğrusu konuda araştırma okuma yapıp daha sonra kendini objektif şekilde izleyip ne olduğunu anlamaya çalışmak veya iyi bir eğitmenden eğitim almak. Konu sahibi arkadaş İstanbul'da ise Honda GS2'ye katılarak çok büyük fayda göreceğini düşünüyorum.
-
ben 1. vites yarım debriyaj ile püfür püfür dönmüştüm
2 sene önce
-
pratikle çözersin sürekli dene
-
kulak doktoruna bi görün bence.
-
Yeni başlayan olarak aynı durumu bende de var. Ne bakış ne de gaz kolu benim düşünceme göre.
Sola dönerken arka freni rahatça ayarlayıp bir şey olursa düşmeden sol ayağımı yere koyabileceğimi biliyorum her ne kadar koymasam da. Sağa dönerken ayağı koymakla frene basmak aynı anda olmayacağı için bir güvensizlik yaratıyor diye düşünüyorum. Çözümü henüz bulamadım
-
dr.katil adlı üyeden alıntı
Yeni başlayan olarak aynı durumu bende de var. Ne bakış ne de gaz kolu benim düşünceme göre.
Sola dönerken arka freni rahatça ayarlayıp bir şey olursa düşmeden sol ayağımı yere koyabileceğimi biliyorum her ne kadar koymasam da. Sağa dönerken ayağı koymakla frene basmak aynı anda olmayacağı için bir güvensizlik yaratıyor diye düşünüyorum. Çözümü henüz bulamadım
Ayağı yere koymayı bir güvenlik hareketi / kurtarma hareketi olarak görmekten vazgeçmekte fayda olabilir.
Düşük hızlarda bunu sigorta olarak görmekten ötürü yapılması gereken harekete karşı bir korku oluştuğunda ayağı yere atma refleksi gelişir. Bu da sürüş gelişimini etkiler. Ayrıca düşük hızlarda da bu tehlike mevcut olmakla birlikte, bu refleks yerleşirse orta/yüksek hızlarda çok tatsız sonuçları da olabilir.
Halen bu refleksi yenememiş birisi olarak söylüyorum, terk etmekte fayda var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)