Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

subap ayarı hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bilog35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    çita 100r (yersen)
    hatalı subap ayarı yüzünden

    motor tekleme yapar mı?
    motor devirlenmiyor 150lik iken daha seriydi
    gaz kolunu açınca hafif boğuluyor ve 2 zamanlı gibi çalışıyor
    anlıcağınız yürümüyor alet
    tamirciyede götürmüyorum 2 senedir kendim uğraşırım.


    157kmf çita krankı 200cc üst kapak ve 65.5 150cm3 gelen silindir piston 69 boy çita(dereceli egzantriksiz) için uygun subap ayarı önerirmisiniz?
    karbüratör keihin pz30

    sıfır olan parçalar
    karbüratör
    üst kapak
    silindir
    piston
    manifolt
    buji
    buji başlığı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Pistonu , kapağı , krankı değiştiren adam subap ayarını mı sorar :D yinede cevap verelim ayar çok sıkıysa evet bu soruna sebep olabilir çünkü kompresyon çok düşer , kullanmaya devam edersen önce egzoz subapı yanar sonra silindir kapağı çatlar derhal kontrol et..
    espresso ve bilog35 bunu beğendiler.

  3. #3
    bilog35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    çita 100r (yersen)
    .10 .15/ .15 .20 / .20 .20 olucak şekilde üç tane ayar denedim sorun bir şekilde çözülmedi. belki başka birinin başına gelmiştir diye yazdım. blok indirip toplayabiliyorum ama bazen benimde işin içinden çıkamadığım durumlar oluyor nasıl olsa bi tamircinin yanında yetişmedim çıraklık yapmadım fikir verdiğin için teşekkürler

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    0,10 mm emme ve 0,15 mm egzoz için yeterlidir diye düşünüyorum ama hacme göre yazdım , değerler doğru olsada sente yanlışsa ayar tutmaz bilgine..
    bilog35 bunu beğendi.

  5. #5
    bilog35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    çita 100r (yersen)
    çitalarda senteyi kranktan ayarlıyorum krankta büyük ibareli T harfine çektikten sonra üst piyano boşa düşüyor öyle ayarlıyorum. 10 15 yaptım ama olmadı. sorunun siboplarda olduğuna eminim karbüratör sıfır azcıkta bobinden şüpheleniyorum ki benim motorumda elektrik tesisatı yok. akü de kullanmıyorum karadüzen anlıcağın ne kadar fazla gaz o kadar fazla korna sesi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------

    başka çözüm önerisi olan varmı?

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Selamlar, karbratörün emme manifoltu tarafında sarı bir valf var, eğer o conta ile kapatıldıysa dediğiniz problemi yapar. O valfin hava almasını sağlayın eğer kapalıysa

  7. #7
    bilog35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    çita 100r (yersen)
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, karbratörün emme manifoltu tarafında sarı bir valf var, eğer o conta ile kapatıldıysa dediğiniz problemi yapar. O valfin hava almasını sağlayın eğer kapalıysa
    aleyküm selam dostum. 200lük manifoltta sarı bir walf yok dümdüz manifolt karburatörün benzin yetiştiremediğinden şüpheleniyorum. pz30 takılı böyle baba bi karburatör nasıl benzin yetiştremiyor onuda çözemedim. gaz pistonun iğnesini en aşşağı çektim daha çok benzin göndermesi için fakat bi düzelme olmadı motorun orta devirleri resmen ölü 4. ve 5. vites zaten allaha emanet. önerin için teşekkür ederim başka çözüm önerilerine açığım.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Motor yeni toplandığı için tahmin yürütüyorum sente bir iki diş kaçık olabilir , allta T denk geldiğinde egzantrik dişlisi üzerindeki işaret tam yerindemi ? egzoz susturucusunuda kontrol edin içi dağılmış tıkanmış olabilir , ateşleme bobini yada kablosu çatlak ise buji çok zayıf ateşleyebilir ya da avansı düşebilir , herşey tastamam düzgün ise ya yanma odasında yeterli kompresyon yok yada yeni bile olsa karbüratörde bir sıkıntı var , aklıma başka bir şeyde gelmiyor..

  9. #9
    bilog35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    çita 100r (yersen)
    egzantrik ve krankta toplarken çok dikkat ettiğim noktalar var. birisi dolu bir yuvarlak birisi boş bir yuvarlak O ve o gibi düşün bunları birbirine tam oturttum. egzozda yapılı 2 adet susturucudan 1 tanesinin yarısı kesik. ateşleme bobinini bi kaç forumda daha okudum eğer arızalıysa dediğim sorun olabliyor. ama dediğin gibi yanma odasında yeterli kompresyon olmaması da çok kuvvetli bi ihtimal değil. karbüratörü bi gözden geçiririm. ama bobinden çok şüpheleniyorum nibbi performans bobinle değiştirmeyi düşünüyorum ama motorda akü yok bi sıkıntı çıkartırmı bilmiyorum.
    motoru teker yada ayak marşı ile çalıştırıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------

    açık hava filtresiyle durum biraz daha iyileşti galiba karburatör kaynaklı bir durum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler