Herkese Merhaba ,
Dominar 400 ile hiç TET rotası deneyimleyen var mı ? Sonuçta bu motor tur motoru geçiyor .Blok koruma elcik koruma vs aksesuarları var. :D
Herkese Merhaba ,
Dominar 400 ile hiç TET rotası deneyimleyen var mı ? Sonuçta bu motor tur motoru geçiyor .Blok koruma elcik koruma vs aksesuarları var. :D
hem TÜRKİYE hem gürcistanı baştan başa gezdiğim için şöyle bir yorumda bulunabilirm 17 jant ı bırak 19 jant lı bir motosiklet ile bile tet rotası yapılmaz belki küçük küçük bölümler yapılır ama ben kocaeliden gireyim artvin den çıkayım yapamazsın
benim yaımda 19 jant lı v storm vardı neler çekti neler
sadece jant ta değil motosikletin full depo ile 300 km yapması lazım çünkü her bölüm buna göre hazırlanmış ben normal asfaltta 420 460 km yol yaparken tet rotasında 330 yapıyordum benzin bitiyordu
Ben vstrom 650 XT ile en azından Trakya'daki TET rotalarının bazı bölümlerini gezeyim diye niyetleniyorum, hatta yeni lastik alırken de ona göre lastik seçeyim gidip full asfalt lastiği almayayım diyordum, hiç kalkışmasam mı? Yazın yollar kuruyken toprak yollarda bir şekilde giderim diyordum, çamurda ne yaparım, ileride çamur görürsem geri dönerim diyordum.
Mesela Kıyıköy'den İğneada'ya olan rotayı gider mi vstrom?
İstanbul'da evden çıkıp direk girilecek bir TET rotası olsa girerim o yollara da üç çanta ful dolu çantaların üstü ıvır zıvır bağlı cesaret edemem , hakkatten 700-800 km öteden gelip bu zorlu rotalara nasıl giriyorlar , hadi yan çantaları yok diyelim tek bir üst çantadamı yok bu adamlarda yada hepsi Akdenizde mi oturuyor , F54 Sakarya'dan gelip o yola nasıl girdin , hiç çantan yokmuydu yada yükünü biryeremi emanet verdin nedir anlat hele :D
İstanbul'dan gelip gireceğin Trakya TET rotaları var. Kıyıköy - İğneada arasını gördüm mesela oraları aklıma takıldı. Yan çantaları almadan sadece arka çanta ile gidilir gibi geldi bir gün içinde bana oraları. Öyle parça parça yapılabilir sanki. Gelecek yaz için niyetlenelim mi?
Doğrusunu istersen geçen hafta 1500 mt rakımlı bir yaylaya çıkınca uzun zamandır sahillerde takıldığımı farkettim , yüksek rakımdaki havayı teneffüs etmenin güzelliğini hatırladım , rakım düşük olsada yapalım bir Trakya rotası ama ben günübirlik işlerden keyif alamıyorum , gittiğim yerde en az bir gece konaklayıp demlenip ertesi gün tekrar yola revan olmak keyif veriyor , böyle bir organizasyon olursa seve seve gelirim olmazsada gelirim
naylon yan çanta takımı ve kamp malzemeleri ile yola çıktık olabildiğince az malzeme ve kuru yollar
malzeme emanet gibi bir durum yok çünkü bir yerden giriyorsun depo dolu yemek vs alıyorsun o rota yaklaşık 300 km sürüyor yani emanet bırakayım geri döneyim alayım vs o iş bitmez
hatta hatta beğendiğin yerde kamp bile yapamıyorsun çünkü rotayı bitiremezsin ki amaç zaten o rota yı tamamlamak
şimdi arkadaş ile görüştüm 1 hafta ya buraya videoları koyacağım toplam 200 saat görüntü var ayıklama yapıyorum dedi edit vs yapıyor
ben sakarya dan yola çıkıp çorum kargı dan rotaya girdik oradan şavşat a kadar hiç yola inmeden gittik yemek benzin için indik sadece
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------
crf ile gidersin en büyük problem benzin olacak depo 7 lt 200 km gitse sana yetmeyecek parça parça parça da inan zevk vermez çünkü rotaya gireceksin tam ortasına gelince benzin ışığı yanacak hayda
bana sorarsan en kötü xt660 tenere olur veya eski kasa sı
evet insan geçmemiş çok yer var çok mükemmel yerler yani bir fotoğraflar var burası türkiye mi dersin
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------
BİRKAÇ resim paylaştım motosiklette en az bu kadar offroad lastiği olmalı ve tek başına girme diye tavsiye ediyorum çünkü yan yatma durumunda olmadık bir yerde düşersin motosikleti kaldırmazsın veya sana birşey olur kimsecikler bulamayabilir seni
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Fotolarda vstrom gördüm, benm vstrom'un beyazına benziyor.
Tek başıma böyle yollara cesaret etmem zaten, motoru yatırırsam kaldırmam zor olur, normalde biraz sola eğimli yerde yan ayakta parkedince bile üzerine binince dikleştirmek için çok uğraşıyorum zaten, hatta şurada duraklayayım bir iki foto çekip sonra devam edeyim diye yolun kenarına çekip yan ayak yere tam basamıyor motor fazla yana eğiliyor diye durmaktan vazgeçip devam ettiğim olmuştu.
Arazi lastiği derken aklımda metzeler karo street var, metzeler tourance next 2 düşünüyordum ama o çok fazla asfalta yönelik, ben de otoban sürüşlerini ara sıra tem otobanından istanbul'a gidip gelme haricinde ihtiyaç duymuyorum diye karo street'e yönelmiştim, çamurda belki yetmez ama yazın kuru toprak yollarda işe yarar sanırım. u an motorumda anlas'ın arazi tarzı lastikleri var, mıcırlı ve toprak yollarda korkmadna sürebiliyorum ama çok eskidi, ilk fırsatta yeni lastik alacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------
Kıyıköy'den başlayıp İğneada'ya giden TET rotası görmüştüm Trakya TET rotalarına bakarken. ikisi arasında Panayır İskelesi denen bir yer var, dandik bir kamp yeri de varmış. Kıyıköy'den çıkıp Oraya kadar sürüp orada kamp yapılıp ertesi gün de iğneada'ya devam edilebilir gibi. google maps linkini bırakayım: https://maps.app.goo.gl/1ibCmAk2dsMS1u1FA
Tabi yazın olur ancak yollar çamur olmadığı kuru yollar zamanı olabilir. Neyse, önümüzdeki bahar sonu planlarız.
tet yapacak arkadaşlara küçük bir tavsiye bu hafta sonu sakarya dan girip karabükten çıktık
bu yolda çok zorlyacı yerler yoktu fakat gürcü de 8 günde yediğim tozu 1 günde yedim
ben arkadan gidiyorum navigasyon genelde önümdeki arkadaşlar da oluyor android te osmand diye bir uygulama çok güzel çalışıyor bende apple var ben fotoğraf çekiyorum
bir diğer uyarım geçen ay çorumdan girip tr +gürcü komple tet yapan arkadaş ın oppo tel zortingen şitrayze oldu :D kamera gümledi bi story atıyor sanki kamera aşşağı yukarı oynuyor yani bu işi yapacak arkadaşlar çok uzun süre yapacaksanız bana birşey olmasın gerisi mühim değil yaşam tarzı sürmüyorsa maddi anlamda çok üzülür
benim yediğim içtiğim benzin hariç 9000 km tet te motora bakım için 25k para harcadım yağ yağ ve hava filtresi ön arka balata 1 takım lastik koruma demiri ve çanta demirleri boyanması lazım +işçilik
bir arkadaşın telefon gitti + 45000 tl bakım masrafı tekrar yağ değişimi de yapılması lazım
diğer arkadaşın sis farları çöp + bakım masrafları
yani yol masrafları hariç te motorlar çok hırpalandığı için biraz maserifli bir aktivite
evden çıkarken yanınıza aldığınız birçok şey geri gelmeyebilir size birşey olmasın
Ben o zaman Trakya'daki ufaktan kolay TET rotalarından başlayayım. Zaten kuru yolda toprak yol mıcır yol dert etmiyorum da çamura denk gelirsem geri dönerim. Yapılabilecek en tatlı su TET rotasını yaparım yani.
Nikki ile gidersek kesin yanımıa çadır alırız, hatta en son köy/kasaba'dan bira alıp arka çanta boş kalan yerlere doldurmak lazım, çadırı kurduktan sonra bira açmak lazı o yorgunluğun üzerine. ateş başında da 2 bira gider, demek ki kişi başı en az 3 bira lazım.
Budur işte Espresso ben öyle gün içi haldır haldır sürmekten keyif alamıyorum , 10 sene önce Bodruma , Antalya'ya gidip geliyorduk belki yaşlandık yada kamp kültürünü keşfettim gittiğim yerde kalmak , doğanın , sahilin , tanımadığım bir şehir , kasaba , köyün havasını solumak ıstiyorum ;)
TET rotası sert bir rotadır. Ön jantın büyük olması, tel jantlı olması (taşa veya kayaya vurunca jantın esnemesi lazım yoksa jant kırılır), süspansiyonun çalışma aralığının uzun olması, lastiğin toprak yola uygun olması lazım vs vs. Ancak kısa ve basit bir parkuru deneyebilirsiniz.
Evet o motor tur motoru diye geçiyor, bu yüzden TET yapılmaz.
Benim motorla tatlı su TET'i yapılır herhalde. ön jant 19 inch, tel jantlı, bir de toprak yola uygun lastik alırsam, mesela şu an üzerinde anlas capra r lastikler var ama bitik yani dişleri yerinde de motor yatmaktan tarihi geçmiş, 2018'de taktırmıştı önceki sahibi. Tabi ben lastik alırsam anlas almam, metzeler modellerinden seçicem.
Gün içi haldır haldır sürmeyi de seviyorum ama kamp yapmayı da seviyorum. bir yerde kalmak, gün boyu sürüşten sonra çadırı kurup ateş başında iki bira içmek de güzel.
Yol üstünde bir köydeki kasaptan sucuk alıp kamp ateşi başında sucuk ekmek hem lezzetli hem de pratik oluyor.
Abi TET rotası denen şey birilerinin çıkardığı Avrupa kıtası içinde yer alan toprak yollar. Yani bir klasifikasyon falan belirlemiyor.
Toprak yolda herhangi bir lastikle de zaten sürülebilir. Yazmıştım sanırım navigasyonun bir bok yemesi yüzünden ben RS'le girdim toprak yola. Çok da güzel eğlendim =) Hız düşük ve yükseklik farkı yüksek zeminlerde problem başlıyor. Yoksa Metz tur lastiği ile de istediğin yerde usul usul gezersin.
youtube.com/@bisuruyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)