başın sağolsun ihtiyar:(
başın sağolsun ihtiyar:(
Wanna see my Bannnnnnnkai?!?!!!
İhtiyar ; abi gerçekten çok üzüldüm.
(Yaa ailemden bir parça ; kendi canımdan bir parça demektir.)
Allah sabır versin.
Başın saolsun...
bu yaz ayın birinde Beldibinden antalyaya geliyordum.ışıklı bir kavşak var.kırmızı yandı.benim hızım 20 km/h fşlandı.frene basar basmaz motor kaydı.meğer fren yaptığım yerde çakıl varmış.baktım motor soldaki kaldırıma girecek.kendimi bi anda çimenliğin üstünde buldum.yüzümü kaldırdım.sağımda soluma kırık çıkık varmı diye kontrol ettim ve yavaşça ayağa dikildim.baktım motor yerde çalışı vaziyette.motoru stop ettirdim sonra biraz çömelerek oturdum.
baya bi sakindim
ben motorumu sadece ise gidip gelmek icin ve yolumun ustundeyse eger bazi ufak tefek,alısveris gib isleri halletmek icin kullaniyorum.kardesimle ayni isyerinde calisiyoruz ve dolyisiyla motorda heo iki kisiyiz.bir keresindede motor kopuklu su yuzunden altimizdan kayip gitti ustelikte cok yavastik.20 felan.
allahtanki akici trafikte degildik.
bu kucuk kazadan sonra kardesimle biraz konustuk ona bu tur bir kaza eger akan bi trafikte olsaydi biz buyuk bi ihtimalle olurduk dedim.ama kazadan degil arkamizdan gelen araclar bizi ezerdi.frene bile bassalar.
hem kardesime hem siz arkadaslara anlatmaya calistigim eger motor altinizdan kayarsa sizde yuvarlanirsaniz mumkun oldugu kadar arkayi kontrol edin ve hatta mumkunse kenara dogru yuvarlanin.
yani bence (allah gostermesin)bi kaza aninda MUMKUNSE ilk yapilmasi gereken bu.
ayrica ihtiyar abi basin sagolsun.
az sadaka cok belayi def eder. h.s.
Arabamızın benzin pompasının fırlaması ve altından şarıl şurul benzin akıtması neticesinde elde ettiğim deneyimleri de paylaşmak isterim. Kendinizi ve varsa yolcunuzu kurtarıp güvenli bir sahaya, yol dışına geçip şoku atlattıktan sonra motorunuzu (yol durumunu ve seyir halindeki araçları da göz önünde bulundurarak) kontrol edin. Eğer benzin sızıntısı varsa, çalışan hiçbir aksam bırakmayın ve olay mahallinden hemen uzaklaşın (Biz şok anında dörtlüleri yakmıştık ama hemen farkına varıp kapattık). Eğer imkanınız varsa kaza mahallinden önceki yol kısmında süratle önlem almanızı tavsiye ederim, çünkü özellikle güneş batmadan önceki loş saatlerde ve gece karanlığında, son sürat seyreden araçlar dörtlüleri yanmayan koca arabayı farketmiyorlar dibine gelene kadar, ki yerde devrilmiş bir motoru ne kadar farkederler, orası aşikar. Şu yol kenarlarında kullanılan konilerden (ne denirdi bunlara?) bulabiliyorsanız, kaza mahallinden 200-300 metre geriye koymak başka kazaların önüne geçecektir (tabii burası Türkiye, ne olacağı belli olmaz, siz kendinizi sağlama alın, koniye moniye güvenmeyin)
Bu öneriler motordan sağ sağlim, aksaksız çıkanlar için tabii ki, Allah daha kötüsüyle karşılaştırmasın.
Başın sağolsun birader.
[CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]
johnny_rook bilgiler için teşekkür ederiz.
ihtiyar üzüldüğümü söylemeden geçemicem.Başınız sağolsun.
Allah Rahmet Eylesin İhtiyar. Zor İşler Bunlar.
kaçabiliyorsan hemen bas git! motor dağılmışsa doğru tamirciye toplatmaya! veya paramparça olduysa ve hala tek parçaysan 2 rekat şükür namazına!
itina ile kaza yapılır
kaza yaptıktan sonra burda okuduklarının hiçbirini düşünücek durumda olmassın emin ol..
sürebiliyorum, öyleyse varım :)
[URL="www.bikepics.com/members/ice300"]www.bikepics.com/members/ice300[/URL]
Tam tersi, psikolojik olarak hazırlanmalı, ihtimalleri ve karşı tepkilerini iyice hazmetmeli ki kaza sonrası sakin kalmayı başarabilsin. En büyük depremlerde bile, deprem olduktan bir dakika sonra kurtarma çalışmaları başlar. Önemli olan nokta, şoku hızlıca atlatmak ve sakin kalabilmek. Kolay değil tabii ki ama öğrenilmesi gereken bir davranış biçimi.
[CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]
Kazadan sonra motoru kımıldatmamak gibi bir lüksümüz olduğunu sanmıyorum, benim motor yan yatınca benzin akıtıyor :( herhalde hava emişinden geliyordur bu benzin, depodan gelmediği kesin. -t
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
arakadaşlar çok faydalı bilgiler vermişsiniz.ellerinize sağlık.ben 1 ay önce yola giren bir araca çarpmamak için var gücümle frene bastım ve dolayısıyla dengemi kaybedip yavaş bir şekilde düştüm.ayağa kalktım hemen bende bişey yoktu.motorun aynasaının dış tarafında çizikler vardı.arac durdu ve içinden
55-60 yaşlarında bir adam indi.suç adamdaydı ama.bende motoru yerde bırakıp
adamın üstüne koştum ve o sinirle adama tekmeyi basıverdim.biraz tartakladıktan sonra motoru kaldırıp yoluma devam ettim.polis çağırmaya artık
gerek yoktu.ilahi adalet yerini bulmuştu.
UNUTMA OYUN BİTİNCE VEZİR VE PİYON AYNI KUTUYA KONUR:bounce:
tkalfaoğlu benzin filtrendende olabilir bir bak istersen!
ben motoru aldığım 10 aydan beri en az 15 sefer tehlikeli kaza geçirdim.hepsindende ucuz yırttım Allaha şükür.
motorun kalitesi düşük parçalar sağlam değil.ama ne yapalım paramız vardıdamı japon almadık!(şikayet etmiyorum yinede motorum beni taşıyor 8300 km'dir ve beni hiç yolda bırakmadı)
ama başıma gelen en büyük olay sağ zincir gerdiricinin yerinden düşmüş oduğunu farketmeden 90'la gitmem oldu.
teker göbeğindeki mili tutan civata fırladı son anda zar zor frenleyip durdum.bir baktım zincir atmış mil civatası yok,gergi yok.
biraz arayıp civatayı buldum taktım mile.ağır ağır 30 kmlik mesafeyi gittim.
yani zincir gergisi çok önemli arkadaşlar.gerçi motorda bir gariplik olduğunu hissediyordum ama ... olack ya oldu işte.tecrübe edinmiş olduk.
itina ile kaza yapılır
yerinden kıpırdama, polisi bekle !
ben beklemedim, haklı durumdayken başıma bin tane iş açıldı !
Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim arkadaşım. Tatbikatını yaptım bile.
İhtiyar;
Başın sağ olsun. Bu tip şeyleri duyduğum zaman inan çok üzülüyorum. Pisipisine gitmek bu olsa gerek...
arkadaşım sana bi tiyo veriyim sende ve motorunda pek bi hasar yoksa yani kendin düşmüssen polis ve ambulans çağırma eğer sende hasar varsa hastaneye git ama hastanede bi yalan uydur boşu boşuna ceza yemeye gerenk yok gerenk!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)