Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rodaj hakkında merak ettiğim sorular

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2024
    Merhaba, Sıfır Yamaha MT-25 motoruna sahip oldum ve şu an 330km oldu. İlk 250km'yi çok düzgün kullandım 7000 deviri geçirmedim. Sonrası için evim anayolda olduğu için basmak zorunda kaldım ve bazen 10 snlik 10000 deviri gördüm. Ama bazen 8000-9000 devir gördüm. Bu sizce çok zarar verir mi? Rodajı en doğru şekilde nasıl yapıyım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Kullanım kılavuzunda nasıl yapacağı yazıyordur. Trafikte ister istemez rodaj kurallarının dışına cikilabiliyor. Sollama vs gerektiği için. Anlık bir kaç defa çıkmak bir sorun teşkil etmez.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    Lunatique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Street Twin
    Kullanım kılavuzlarında rodaj hakkında yazan genel ifade, rodaj süresi boyunca ani hızlanma veya frenleme yapılmaması, uzun süre aynı vites ve devir aralığında kullanılmaması yönündedir.
    Beklenmedik veya acil durumlar da oluşabileceği için hiç yapmayın şeklinde yazmaz, yapmaktan kaçının, yapmamaya çalışın gibi ifadeler kullanılır.

    Anlık ve birkaç kez yapılmasından dolayı bir sorun olacağını sanmam. Sürekli hâle getirirseniz motorun gelecekteği sağlığı açısından iyi olmayabilir.

    Rodajın nasıl yapılması gerektiği marka, modele göre de değişiklik gösterebildiği için kendi motorunuzun kullanım kılavuzuna bakmanızı öneririm.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Dert etmeyin, anlık yüksek devir görmekle motorunuz zarar görmez ama yine de kitapçığınızı hatim edin, üşenmeyin ve tekrar tekrar okuyun, rodajınızı oradaki prosedürleri yerine getirerek tamamlayın.
    espresso bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    11 Eylül 2024
    Herkese teşekkür ederim cevaplarınız için hepsini uygulayacağım. Umarım kazasız güzel sürüşler yapma dileğiyle

  6. #6
    hiFuries - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2024
    Şehir
    Ordu
    Motosikleti
    CBR
    Rodaj döneminde motoru yüksek devirlerde kullanmak genellikle önerilmez, ancak kısa süreli olarak yüksek devirlere çıkmak genellikle büyük bir sorun yaratmaz. Önemli olan, motoru sürekli olarak yüksek devirlerde zorlamamaktır.

    Kısa süreli 8000-10000 devirlere çıkmanız, eğer sürekli bir alışkanlık haline gelmediyse, motorunuza ciddi bir zarar vermemiş olabilir. Ancak, rodaj sürecinin geri kalanında motoru daha düşük ve değişken devirlerde kullanmaya özen göstermek, motor parçalarının düzgün bir şekilde yerleşmesine yardımcı olacaktır.

    1. 0-1000 km (0-600 mil):
      Motoru 7000 devir/dakika üzerinde uzun süre kullanmaktan kaçının.
      1000 km (600 mil) sonrasında motor yağını değiştirin ve yağ filtresini yenileyin.
    2. 1000-1600 km (600-1000 mil):
      Motoru 8400 devir/dakika üzerinde uzun süre kullanmaktan kaçının.
    3. 1600 km (1000 mil) ve sonrası:
      Araç normal şekilde kullanılabilir.

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Geç kalmışsın üst devirlere çıkmak için.

  8. #8

    Üyelik
    09 Ekim 2023
    Şehir
    Samsun/İlkadım
    Motosikleti
    Drift L 125, 2023 Siyah
    Hocam kitapçığı açın ve ne yazıyorsa onu uygulayın, drift l nin kitapçığında ilk 800km 5000 devir, sonraki 800km 7000 deviri geçmeyin diyordu.
    Harfiyen uyguladım ve şu an kötü rodajlı motorlara göre daha iyi gidiyor motorum.

  9. #9
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Rodajda üst devirlere bal gibi çıkılır...hatta rodaj süresinin sonuna doğru tüm devirlerin gösterilmesi makbuldür. Ama bunun şartları var. Ani gaza yüklenmemek ve çıktığınız devirde uzun süre kalmamak gibi.

    Üst devirlere yumuşakça çıkılır ve yine yumuşakça inilir.

    Rodaj, belli bir kilometreyi hep düşük ve sabit devirlerde yapmak değildir. Gaz koluna nazik davrandığınız sürece problem olmayacaktır.

  10. #10
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    aksimum Motor Devri
    Önerileri
    Aşağıdaki tablo rodaj periyodunda tavsiye edilen
    maksimum motor devri değerini gösterir.
    İlk 800 km
    (500 mil) 4500 dev/dak’nın altında
    Aşağıdaki
    değere
    kadar:
    1600 km
    (1000 mil) 7000 dev/dak’nın altında
    Üzeri 1600 km
    (1000 mil) Kırmızı bölgenin altında

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Neden 1200 mil değil de 1000 mil =)

    Her iki motorumda da ... neyse sildim =))

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Yazılan abuk subuk rodaj hikayelerini okuyup psikoloji bozulan biri daha 10 sn 10.000 devir çeviren motorun çöp oldu birader hemen 50bin tl düşüğe sat kurtul not: benim oğlan vitesli motor istiyor ben alırım maksat forumdaşımız zarar görmesin :D rodajdaki motorunu korumak istiyorsan yüksek devir çevirmekten değil rölantide uzun süre çalıştırmaktan ve çok kısa mesafelerde sürmekten kaçın biraderim , yazılan saçma sapan şeyleri kafaya takma ilk 500 km sakin sürmen yeterli sonra yapıştır..
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazılan abuk subuk rodaj hikayelerini okuyup psikoloji bozulan biri daha 10 sn 10.000 devir çeviren motorun çöp oldu birader hemen 50bin tl düşüğe sat kurtul not: benim oğlan vitesli motor istiyor ben alırım maksat forumdaşımız zarar görmesin :D rodajdaki motorunu korumak istiyorsan yüksek devir çevirmekten değil rölantide uzun süre çalıştırmaktan ve çok kısa mesafelerde sürmekten kaçın biraderim , yazılan saçma sapan şeyleri kafaya takma ilk 500 km sakin sürmen yeterli sonra yapıştır..
    Uzun süreden kasıt nedir?

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun süreden kasıt nedir?
    1-2 dakikadan fazla rölantide çalıştırmayın , rölantide çalışırken ani gaz açmayın , sadece rodajda değil ömür boyu bunlara dikkat ederseniz motorunuz mutlu olur , içten yanma herhangi bir motoru kısa mesafelerde kullanmak pistte kullanmakdan daha zararlıdır..
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    73845 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Triumph Street Triple RS
    Hocam bu rolanti olayinin abartildigini dusunuyorum. Rodaj motoru tanima evresidir. motosikletler fabrikada testlere vs tabii tutulsada yaglandiktan sonra icindeki curufu vs atmasi gerek. ayrica takilan fren sistemlerinin, veya biyerinde kacak varsa bunu belirlemek adina sakin kullanimi ve motoru tanimayi isaret eder. normalde de motorunu sifir alan bir adam hemen 10 bin devirin ustune cikmaz zaten. mtoru deriyaji frenleri alismasi gerek.tek dikkat edilecek kisim ise yuksek devirlere zamanla yavas yavas cikmak. ayrica her vitesi denemek gerek. hiz yada agresif kullanmaktan kacinilmali. ama bu motosiklet kullanicilarinin genel prensibi olmali. ani frenler gaz acmalar rodajdan sonrada tehlikeli. basin ve torku surekli motora uygulamak zamanla sorunlara sebep olabilir.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    En dikkat etmemeniz gereken kısım kaç devir çevirdiği olabilir.. =)

  17. #17

    Üyelik
    10 Haziran 2020
    Şehir
    NRW
    Motosikleti
    nc750x
    4 sene önce 0km motor aldım Honda 'dan. teslim alırken satıcı motoru tanıttı ne nedir diye.
    dedim ki rodaj süresince neye dikkat edeceğim.
    yüzüme baktı dedi ne rodaji?
    bas git dedi.
    dedim yok mu rodaj vs.
    dedi o eskidendi, o zamanlar torna makineleri max. 1/100 hassasiyetle çalışıyorlardı ve parcalarin birbirine alisma aninda bir sürü çapak ve talaş çıkıyordu.
    şimdi dedi 1/10000 hassasiyetle yapılıyor bu motorlar.
    rodaj modaj yok bas git dedi.
    o motoru 2 sene kullandım sonra onu satıp yine hondadan 0 motor aldım.
    bu sefer satıcı baskasiydi, o da aynısını söyledi.
    geçen sene yine hondadan cb125r aldım.
    yine aynısını söyledi.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Bi metalurji dersine sokalım o satıcı arkadaşları o halde =)

    Şurası doğru ki, rodaj diye mıymıymıy kullanmanın bir anlamı yok + aslında zararı daha fazla. Japonlarda toleranslar çok daha düşük üretimler söz konusu evet rodajın eskisi kadar önemi yok, ama rodaj yok diye bir şey yok. İçten yanmalı motorlar olduğu müddetçe, bu bildiğimiz madenlerden üretildikleri sürece hep olacak.
    O arkadaşa de ki, peki neden Honda NSX satın alan müşterilerine "rodajını biz fabrikada yaptık, direkt piste gidebilirsiniz" diyor?


    haaa, var dediğim rodaj bizim anladığımız şey mi? asla değil.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı manifest adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 sene önce 0km motor aldım Honda 'dan. teslim alırken satıcı motoru tanıttı ne nedir diye.
    dedim ki rodaj süresince neye dikkat edeceğim.
    yüzüme baktı dedi ne rodaji?
    bas git dedi.
    dedim yok mu rodaj vs.
    dedi o eskidendi, o zamanlar torna makineleri max. 1/100 hassasiyetle çalışıyorlardı ve parcalarin birbirine alisma aninda bir sürü çapak ve talaş çıkıyordu.
    şimdi dedi 1/10000 hassasiyetle yapılıyor bu motorlar.
    rodaj modaj yok bas git dedi.
    o motoru 2 sene kullandım sonra onu satıp yine hondadan 0 motor aldım.
    bu sefer satıcı baskasiydi, o da aynısını söyledi.
    geçen sene yine hondadan cb125r aldım.
    yine aynısını söyledi.
    Tabi ki "rodaj yok, bas geç" derler. Servis çalışanları taş mı yesin? Evlerine ekmek götürmesinler mi? Şaka bir yana hiçbirinin kitapçığı açıp okumadığına eminim.
    ReapeRR ve espresso bunu beğendiler.

  20. #20
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı bahadir064 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, Sıfır Yamaha MT-25 motoruna sahip oldum ve şu an 330km oldu. İlk 250km'yi çok düzgün kullandım 7000 deviri geçirmedim. Sonrası için evim anayolda olduğu için basmak zorunda kaldım ve bazen 10 snlik 10000 deviri gördüm. Ama bazen 8000-9000 devir gördüm. Bu sizce çok zarar verir mi? Rodajı en doğru şekilde nasıl yapıyım?
    Yemişsin motoru. Kilometresini fazla yükseltmeden elden çıkart. Elinde patlamasın.
    İlan açıklamasına da "rodajı itinayla tarafımdan yapılmıştır" yazarsın.
    ReapeRR ve trequartista bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler