Şimdiye kadar hep viraj boyunca sürekli artırarak gaz açılması gerektiğini duymuştum bugün art akademi bunu diyenlerden kaçmak gerektiğini söyledi bu motosiklette de mi hiçbir şeyin salt doğrusu yok ya
Şimdiye kadar hep viraj boyunca sürekli artırarak gaz açılması gerektiğini duymuştum bugün art akademi bunu diyenlerden kaçmak gerektiğini söyledi bu motosiklette de mi hiçbir şeyin salt doğrusu yok ya
Şu akademiler , ileri sürüş hocaları falan aynı meslekte kendilerinden başkalarını cahil , tecrübesiz hatta gereksiz zannediyorlar ya hastayım bunlara , utanmasalar diğer akademiler kapansın diğer hocalar bu meslekten el çektirilsin deyip piyasa bize kalsın , millet bizden ders almak için aylarca sırada beklesin istiyorlar herhalde , nasılki her tecrübeli yarış pilotunun kendine has bir sürüş tekniği var her biri virajı farklı tekniklerle dönebiliyor her hocanında farklı bir söylemi yada tecrübesi olabilir , birinin anlattığını belki ben uygulayamam diğerinin anlattığını siz uygulayamayabilirsiniz , biri için kesin şekilde yanlış biliyor demek ukalalıktır..
Viraj boyunca sürekli artırarak gaz açmaktan kasıt virajın sonunu gördükten sonra progresif bir şekilde gaz açmaksa çok da yanlış bir ifade değil aslında.
Ama daha virajın başında/ortasında viraj sonu görünmeden gaz açılırsa ve gaz açma miktarı abartılırsa kontra olumsuz yönde etkileneceği için motor yatmamaya başlayacaktır. Bu tabi ki virajın keskinliğine ve uzunluğuna göre de değişir.
Viraj içerisinde motosikletin stabilitesini bozmamak için gazla peke oynamamak gerekir.
Benim uyguladığım yöntemm viraja gelmeden önce vites, hız vs. ayarlayıp, viraj boyunca sabit bir gaz ile devam edip viraj sonunu gördükten sonra yavaşça gaz açmaya başlamak.
Viraj boyunca gazı artırarak açmak için girmek farklı, çıkış görünene kadar gaza dokunmamak için girmek farklı.
Her virajın, her sürüş türünün, her "an"ın ayrı dinamiği var. Genelleme olarak apex'ten itibaren gazın düzenli şekilde açılması güvenli ve doğru bir hareket. Ama ben "virajda gaz açma" diyince bambaşka bir şey düşündüm mesela. O yüzden böyle salt doğru aramak yerine, motosiklet ne ediyor ne yapıyor neler oluyor bunları anlayarak sürmek en doğrusu.
benim bildiğim apexe kadar gaz yavaşça kapanır, apexten sonra yavaşça açılır. apex neresi kestiremiyorsan, acemisi olduğun bir virajdaysan, gazı sabit tutarsın.
herşey garanti olsun dersen benim gibi ol.
iş yerindeki arkadaşlarımın bana taktığı lakap "Düz viraj"
Eğitimde bana söylenen, sabit gaz ile viraj dönülürse yatık pozisyon sebebiyle motor az da olsa hız kaybeder ve ön tekere çok fazla yük biner. Bunu önlemek için çıkışı görene kadar gazı yavaş yavaş açmak gerekir. Viraj çıkışını görünce daha fazla açılabilir sürücünün isteğine göre. Senin eğitmen öyle bir cevap vermiş ki sanki sana birisi virajın içinde gazı kökle demiş gibi. Ne ego var bunlarda da arkadaş ya.
Bu "Akademiler" de bir alem Hepsi şişkin egolu kibir abideleri. Hepsi en iyisini biliyor. Hepsi en tecrübeli. En uzağa onlar gidiyor, en çabuk da onlar dönüyor. En derine dalıyor, en yükseğe çıkıyorlar...
Bir de bunların yeni yeni palazlanmaya çalışan yavru yutubırları var Biraz daha temkinli ama yine de egodan taviz vermeyenleri. Hemen tanırsınız
Viraja doğru hız ve konumda girin ve aynı şekilde çıkın...( Hızınız güvendiğinizden daha az olmalı)......Benim öğrenebildiğim bu ...
Bir saattir bakıyorum birisi bir şey sorsun diye!
Herkes olmuş ulema.
Ayıp ya abi sen ne düşünüyorsun senin fikrin ne diyen bir kişi yok!
https://www.youtube.com/shorts/82CZM...?feature=share
hocam gaz acmak yada fren yapmak mevcut duruma gore degisir. yani frende yapilir gaz da acilir. senin o an virajin neresinde olduguna gore degisir. tek bir dogru yok bu islerde. O an oldugun duruma gore dogru var. ama Ugur hocanin genel olarak soyledigi sudur: oyle bir hizla girin ki ne fren yapmaniza ne de gaz acmaniza gerek kalsin. Ugur hoca benim icin camiada tek amaci egitmek olan, abuk subuk reklam almayan insanlarin gunahina girmeyen yegane adamlardan.
ama viraj cikisinda kesin gaz verilmeli , cok keyifli
hacıt motosikletde motor freni yuksek viraj herzaman az da olsa sabit gazda doınulur.ister basından itibaren istersern ortasından itibaren kademeli gaz açarsın.hatta duruma gore viraj ortasında kısıp tekrar açabilirsin.bunun dogrusu yok.belki demek istedigi virajın tam ortasında yarım gaz verme demektir.ozaman motorun dengesi bozulur
Henüz viraja girmeden hızımızı viraj dönme hızımıza düşürmeli, virajın sonunu gördükten sonra gazı yavaş yavaş arttırmalıyız.
Motosikletimizi yatırdığımızda lastiğimizin yere temas ettiği yüzey artınca sürtünme de artacak ve motosikletimizin hızı çok düşecektir. Dolayısıyla lowside yaşayabiliriz. Biraz destek gazı asfalt ile yakınlaşmamızın önüne geçecektir.
Keith code un da dediğine göre ağırlığın fazlasını arka tekere verip tutuşu kaybetmemek için viraj boyunca akıcı ve aynı oranda sürekli gazı açmak gerekiyor eğer viraj daha keskin bir hale geliyorsa da gazı açmayı durdurup olduğu yerde sabit tutarak kontra vermeyi artırmak gerekiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
Youtube da yorumuma gelen bir cevaptı bu zaten kendimi geliştirmek için video izleyelim diyoruz bunlar çıkıyor en iyisi barkın abiden devam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)