Kawasaki hakkında ne düşünüyorsunuz?
Reklamlar
-
Küçükken yanımda konuşulurdu, motosikletin zirvesi denirdi. Fiyatlarını çok yüksek sanırdım ama emsalleriyle yakın fiyattaymış. Naked motorlarını inceledim. Şuan elimdeki motoru birkaç ay daha kullanıp satmayı, cc yükseltmeyi planlıyorum. Z400 ve Z500 modelleri çok ilgimi çekti.
Kawasaki markası hakkında ne düşünüyorsunuz? Honda, Yamaha, Suzuki markalarından önde mi? Onlarla eşdeğer midir? Ve ülkemiz için en önemli konulardan biri... Servis kalitesi nasıldır, parça fiyatları çok yüksek midir? Ben al satçı değilim, eğer ki o seviyede bir motosiklet alırsam senelerce binmeyi planlıyorum.
Kısacası... Özellikle Kawasaki kullanmış dostlarım düşüncelerini paylaşırsa sevinirim.
Reklamlar
-
Kaliteli olabilir ama Değişik distribütörün den dolayı Türkiye Bulaşılmayacak markalardan biridir. Türkiye de Büyüklerden Honda bir Yamaha ikidir. Diğerleri de Ehh işte
-
Senelerce binmek işi ülkemizdeki en büyük yeni başlayan motosikletçi kolpalarından biri. Siz de Z 400 ya da Z 500 aldığınızda bana güvenin senelerce sürmeyeceksiniz. Hatta 10.000 km yapmadan ilana koyacağınıza adım gibi eminim. Bu nedenle kar/zarar konusu sizin için önemliyse Kawasaki sizlik bir marka değil.
Kawasaki ülkemizde distribütörünün yatırım mantığından kaynaklı butik bir marka olarak kaldı, klasik Japon sorunsuzluğu ve dayanıklılığı var ama teknoloji ve heyecan konusunda Avrupalı rakipleri arasında geride kaldı. Ben 16 senelik bir Kawasaki ile 137.000 km'ye geldim. Muhtemelen motorumun modeli özelinde en yüksek km bana ait.
İmaj olarak Türkiye'de Kawasaki 90 ve erken 2000'li yılların meyvesini ve sokak kredisini kullanıyor. Türkiye için konuşursak Honda ve Yamaha bence Kawasaki'yi fersah fersah geçti. Suzuki de yeni distribütörü Doğan Trend ile Kawasaki'nin tabutuna son çiviyi çaktı.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
İmaj olarak Türkiye'de Kawasaki 90 ve erken 2000'li yılların meyvesini ve sokak kredisini kullanıyor.
Mahallede top oynarken caddeden bi piuvvvv sesi geldiği an tüm çocuklar "gavazakiii" diye bağırıp yola koşardı. yeşilse zaten tamam ama değilse bile hatta belki yamaha veya hondaysa bile o "gavazaki" idi bizim için.
-
wing50i adlı üyeden alıntı
Mahallede top oynarken caddeden bi piuvvvv sesi geldiği an tüm çocuklar "gavazakiii" diye bağırıp yola koşardı. yeşilse zaten tamam ama değilse bile hatta belki yamaha veya hondaysa bile o "gavazaki" idi bizim için.
Bugün bile motordan anlamayan adama "Kaw1asaki" de, adam hemen "benim bir eniştem vardı, Kawasaki kullanırdı, 300 ile duvara çarptı, motora tövbe etti" minvalinde şeyler söyler. Bir dönem için konuşursak Kawasaki=Hız
-
Bulasilmamasi gereken bir marka ve distribitor
-
Böyle.
-
yani bulundugunuz sehir ve servis agi onemli. sonucta motor disinda hemen hemen bircok iyi marka benzer parcalari kullaniyor. ornegin nissin yada brembo kaliperler, showa ohlins amartisorler vs. motor bloklari burada belirleyici. ama kalani neredeyse ayni denebilir. Kawasakiye kotu demek mumkun degildir ama ulkendeki veya sehirdeki servisine, getirilen distirbutore kotu denebilir. burada senin hayalin ve maddi durumun nedir o onemli. ben triumph 3 silindirli blogunu cok seviyorum. mt 9-10 almadim, 3 silindir moto 2 blogu olan strs 765 aldim. korlas ve buyuk sehirlerdeki servisini gormezden geldim. ikinci eli de sorun. herseye ragmen gonlumdeki aslani aldim. motosiklet luks tur bir cogu icin. hayal dir. oncelikle icine ne sinecekse onu yapmalisin.
-
Kawasaki iyidir onda bir sıkıntı yok ama distribütörü bu işi hobi için yapıyomuş gibi bir tavrı var. Bahsettiğiniz sınıfta zaten pek alternatif yok duke 390 falan var ama onlar da kawasaki yanında çin gibi kalıyor. Ben motorda ağırlıklı olarak blok ömrüne baktığım için böyle düşünüyorum.
Bide bana kalırsa arabada da motorda da ne kadar az teknoloji o kadar az sorun. ABS TCS devam. Hatta kawasakinin eski yarı dijital yarı analog kadranını çok seviyorum. Yenilerine tercih ederim. Masrafı da az oluyor. :D
-
Amerika'da marka imaj algısı olarak Kawasaki'nin diğer 3 Japondan hiç bir farkı yok. Fiyatları da farklı değil. Avrupa markalar (BMW, Ducati, KTM, Triumph) bir gömlek yukarıda.
Ayrıntılı bilgi için: https://www.motosiklet.net/forum/mot...i-haslama.html
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Senelerce binmek işi ülkemizdeki en büyük yeni başlayan motosikletçi kolpalarından biri. Siz de Z 400 ya da Z 500 aldığınızda bana güvenin senelerce sürmeyeceksiniz. Hatta 10.000 km yapmadan ilana koyacağınıza adım gibi eminim. Bu nedenle kar/zarar konusu sizin için önemliyse Kawasaki sizlik bir marka değil.
Kawasaki ülkemizde distribütörünün yatırım mantığından kaynaklı butik bir marka olarak kaldı, klasik Japon sorunsuzluğu ve dayanıklılığı var ama teknoloji ve heyecan konusunda Avrupalı rakipleri arasında geride kaldı. Ben 16 senelik bir Kawasaki ile 137.000 km'ye geldim. Muhtemelen motorumun modeli özelinde en yüksek km bana ait.
İmaj olarak Türkiye'de Kawasaki 90 ve erken 2000'li yılların meyvesini ve sokak kredisini kullanıyor. Türkiye için konuşursak Honda ve Yamaha bence Kawasaki'yi fersah fersah geçti. Suzuki de yeni distribütörü Doğan Trend ile Kawasaki'nin tabutuna son çiviyi çaktı.
Neden öyle dediğinizi anlamadım hocam, öğrenmek için soruyorum. Neden satmak isteyeceğimi düşünüyorsunuz?
Kawasakiyle alakalı bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim. Açıkçası benim için servis ağı çok önemli, eğer premium bir ücret vereceksem hiç değilse ülkemizin şartlarında servis ağı iyi diye rahatlayabilmeliyim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Ben ülkemizde bu iki markaya neden bu kadar muazzam seviyede bir ilgi duyulduğunu, neden sadece bu iki markanın neredeyse tekel olduğunu anlayamadım hocam. Evet çok kaliteliler ama alternatifleri hep kilometrelerce geride kalıyor, rağbet gösterilmesi hususunda.
Ama kawasaki hakkında öğrendiklerimden sonra, ileride tercih edeceğimi sanmıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------
Aynı fikirdeyim, son paragrafınızda değindiğiniz şeyler konusunda.
-
Kawasaki ile ilgili değil, insanın doyumsuzluğu ile ilgili. Biraz hızlandın mı, biraz daha diyorsun. Veya yav bu bana göre değil ben enduro istiyorum diyorsun. Vs vs kendine bir sürü bahane buluyorsun.
-
güzel motorlar ama bence pahalılar bide hiç bir özelliği yok yani.şu an kesin alıcaksanız koştur koştur suzuki gx8s almaya gidin 399bin tl ye 30 40 bin tl fark ile dağlar kadar bir motora sahip olursunuz.bedavaya gidiyor güzelim motor hiç kaçırmayın ehliyetiniz karşılıyorsa düşünücek bir şey yok.kawasaki diye bir firma benim için yok şahsen.eski yaptıkları atılımlar tamaman bitti.ne bi makyaj ne bi donanım iyileştirme yok allah yok.yeniliğe önem veren bir firma değil yani kawasaki.bunu dert etmeyenler için sağlamlığı kalitesi hala kendini koruyor.ama suzuki kawasaki yarışında bariz suzuki çok güzel işler yaptı son 3 senede sürekli yeni modeller yeni motorlar çıkarttı.bu para skalasında açık ara ehliyet sorun değilse 399a tabiki gs8s diğer hepsine kafa atar
-
Benim anlamadığım marka neden bu distribütör ile alakalı bir şey yapmıyor. Peynir ekmek gibi satabilecekken böyle yanlış işletiliyor. Sonra hop honda yamahada popo kalkması ve karaborsa
-
Lütfen yanlış anlama ama, dünyanın en saçma soruları arasında böyle sorular.
Kawasaki Yamaha ile denk mi yoksa bir çıtır altında mı.. Hmmm..
Motosikletin zirvesi? hmmm.. breh breh breh.. Onu diyen adamla eskiden olsa bir çay içip dinlemek isterdim de artık pek sabrım yok :D
Yaw sundukları belli, alırsan sonrasında muhattap olacağın bayileri servisleri alım aşamasında görüyorsun. Ondan sonrasın senin paşa keyfinin işi. Kawasaki alıp servisten ötürü pişman olan kimseyle tanıştın mı, ne anlattılar?
Benim için servis ağı önemli demişsin.
Bu cümleyi sarf ettiysen öncelikle Honda, yoksa Yamaha alacaksın. Evet sıralı olarak önce Honda, sonra Yamaha.
Önemli olmalı mı falan filan bunlar saatlerce tartışılır da, sen önemli dediysen konu burada kapanıyor. Peki neden Honda ve Yamaha?
En büyük pazar payı onlarda olduğu için en çok servis de onlarda var bu kadar basit. Dünyayı gezmek istesem ve Rahmi Koç gibi kaynaklarla gezecek olsam istediğim motorla çıkarım, ama ben bireysel olarak bunu yapacaksam CRF300 alır devam ederim zira Dünya'nın herhangi bir köşesinde Honda motosiklet bilinir ve parçasını bulmak daha kolaydır.
Ben buna gereğinden fazla takıldığını düşünüyorum insanların, ama benim haddime değil, önemliyse durum da bu. Bu Suzuki'yi denk bir Honda motosikletten kötü yapmaz, hatta bana göre daha iyi özenilmiş motorlar yapıyorlar. Ancak Suzuki global ölçekte de Türkiye'de olduğu gibi Honda'nın yanında cacık büyüklüğünde..
Yani şöyle düşün. Daikin klimalar Arçelik klimalardan iyi mi? Şüphen olmasın, fersah fersah iyi.
Ama Balıkesir'in kervan geçmez köyündeysen ve bir şey olduğunda şak diye servis bulabilmek, yarın bir parça değişimi gerekirse gidip kolayca bulup işlemi yapabilmek senin için en önemli kriterse gideceksin paşa paşa Arçelik alacaksın.
-
2012 yılında 2011 model ninja 250r motorum vardı
rahmetli yüksek hızlarda stop ederdi, sonra stop etmesinin sebebi denge sensörü olduğunu araştırmalarım sonucu anladım.
hemen z motoya gittim benim motorun denge sensörü bozuk stop ediyor dedim baktılar olabilir dediler ruhsatı istediler
parçayı değiştiler
ooo siz taaa beylikdüzü nden gelmişsiniz sizden ücret almıyoruz dediler.
vay beeeeee
canım ninja 250r canım
-
IRau adlı üyeden alıntı
2012 yılında 2011 model ninja 250r motorum vardı
rahmetli yüksek hızlarda stop ederdi, sonra stop etmesinin sebebi denge sensörü olduğunu araştırmalarım sonucu anladım.
hemen z motoya gittim benim motorun denge sensörü bozuk stop ediyor dedim baktılar olabilir dediler ruhsatı istediler
parçayı değiştiler
ooo siz taaa beylikdüzü nden gelmişsiniz sizden ücret almıyoruz dediler.
vay beeeeee
canım ninja 250r canım
Ben en son Z-Moto'ya gittiğimde "yalnız biz eski motorlara bakmıyoruz" demişlerdi. Oksijen sensörü istemiştim de "yalnız biz perakende olarak son kullanıcıya parça satmıyoruz, yetkili servislerimiz üzerinden sipariş geçeceksiniz" demişlerdi
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Ben en son Z-Moto'ya gittiğimde "yalnız biz eski motorlara bakmıyoruz" demişlerdi.
Oksijen sensörü istemiştim de "yalnız biz perakende olarak son kullanıcıya parça satmıyoruz, yetkili servislerimiz üzerinden sipariş geçeceksiniz" demişlerdi
işte eski türkiye de böyle değildi :D
z moto da değişmiş
-
sene 2006 2007 civarı, 1998 model zx6 vardı arkadaşımın, hemen hemen her gün bende kalıyordu motor,
sonra 2004 model yeşil zx6,36 yı gördüm, o gün bu gündür bir gün benim olacaksın dedim ama olmadı malesef.
hem 90 lar 2000 lerdeki popülaritesinden, hemde o eski efsane reklamlarından benim ve bir çok kişinin sempati duyduğu, ama z-moto sayesinde tüm sevenlerinin nefret ettiği bir marka.
F¥CK ¥OU
Kawasaki Is Back...
-
selsa adlı üyeden alıntı
Benim anlamadığım marka neden bu distribütör ile alakalı bir şey yapmıyor. Peynir ekmek gibi satabilecekken böyle yanlış işletiliyor. Sonra hop honda yamahada popo kalkması ve karaborsa
Markanın da Türkiye pek umrunda değil. Bir bilgi de vereyim. Kawayı Türkiye ye getiren aynı firma aynı zamanda Harleyi de getiriyormuş. Sahibide multi milyoner habaş ın sahibi Mehmet Rüştü Başaran. Adamın mal satmış satmamış pek umrunda değil
Honda nın kapanan fabrikasını trik para basarak içinde ki makinalar ile komple satın almıştı. Şu an Hidrojenli otobüs üretimi üzerinde çalışmaları varmış. 2025 de araba üretme planları varmış.
https://x.com/eozpeynirci/status/1835660622182179164
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler