Yeni Başlayacak Biri İçin Motor Tavsiyeleri
Reklamlar
-
Merhaba 2 ay içerisinde A2 ehliyetimi alıyorum ilk motorumu da aralığa kadar almayı planlıyorum ama malum piyasa çok dolu ve sıkıntılı motorlar var çok araştırdım ama her yerden farklı bir fikir çıkıyor. Bütçem pek yüksek değil şehir içi kullanacağım ama olur da otobana çıkmam gerekirse en azından beni tehlikeye atmayacak bir hız istediğim için 200 250cc istiyorum scooter deneyimim var vitesli deneyimim de scooter kadar olmasa da istop ettirmeyecek rahat vites atabilecek kadar var ama trafik tecrübem yok. Şimdilik baktığım ve bulduğum motorları alta ekliyorum. Aralarından hangisini seçerdiniz ya da bunlar yerine şunu almanı tavsiye ederim dediğiniz motorlar varsa her türlü öneriye açığım. (tercihen absli)
Cfmoto 250nk (2022 sonrası ikinci el)
cfmoto 250sr (2022 sonrası ikinci el)
bajaj dominar 250 (2018 sonrası ikinci el)
bajaj ns200 (2022 sonrası ikinci el)
bajaj rs200 (2022 sonrası ikinci el
bajaj n250 (2022 sonrası ikinci el)
tvs apache rtr200 (sıfır)
tvs raider 125 (uzun tutmam deneyim kazanır satarım muhtemelen)
Benelli 125s
qj trx 12
qj srk 125s
rks rk125s
rks r250
Şimdiden tavsiyeler için teşekkürler boyum 192 kilom 95 civarı motor tipi çok önemli değil aşırı küçük olmaması benim için yeterli. Chopper modeller de ilgimi çekiyor ama hangi markadan ne alınır bilemedim çoğu çinden üretim sonradan farklı marka ismiyle satıldığı için işin içinden çıkamadım. Chopper önerilerine de açığım cross hariç her motor olabilir yani.
Reklamlar
-
düşük cc ile başlamanı öneririm zira ben 80 cc ile başlamıştım ne var abi viteslide sürerim diye sonucunda asfalt yanığı ve hüsran kazalarla tanıştım halen ilk motorumu kullanıyorum arada rs200 dominer 4000 sürüyorum benim motorumu arkadaşlarım sürmek istediği için ve pişmanım keşke 50 bi scoooterla başlasam diye senin scooter tecrüben varmış zaten bence cg tarzı bi vitesliyle başla veya en azından 125 cc ile
aralarından en salam dominar çin malı önermem benelli ve cf,rks kullanan çevrem maddi yönden sıfır motorlara çok para harcadı ilk raider kullan (5k km yapıp tecrübe et)sonra satıp dominara geçersin
-
125-150 cc ile başla düşük deniyordu artık düşük algısı 80 cc'e kadar düştü mü?
125 cc altı motorlar trafikte risktir; hem size sollama vs. zorluk cıkartır hem de frenleme yeteneğinizi geliştirmez bence.
Briares1 soruna gelecek olursak;
Yakınında yetkili servis yoksa; motordan da biraz anlamıyorsan CF moto'dan uzak dur derim. Ancak su an sanırım 127 bine abs'li sıfır 250cc motor kampanyası var; sanırım piyasada önemli bir satış yapacak.
RTR için iyi diyorlardı ama dun bir arkadaş forumda çok fazla kronikten bahsetti, emin olamadım.
Japon almıyorsan; en iyi seçenek hint secenekleri. o listede ns200 en iyi motor.
yedek parça uygun ve bol, ustası var. piyasa aktif. 24-25 beygir güç veriyor 200 cc blok. ben kendim kullanıyorum 2 mola ile 600 km yol gidiyorum bana mısın demiyor alet.
tabi bi japon değil
-
Seçeneklerde RKS ve benelliyi almışsın fakat tnt249-s modelini yazmamışsın. Tahminime göre videolarında motorun çok övülmemesinden kaynaklanıyor.
Seçeneklerin arasına tnt249-s yazmanı tavsiye ederim, zira onda bulunan özellikler ve parça kalitesi yukarda yazmış olduğun modellerin hiçbirisinde mevcut değil. Listende yer alan modellerin fabrika çıkış lastiğine bakmanı ve dolaylı olarak yeni sıfır "iyi lastik" fiyatlarına da bir göz gezdirmeni tavsiye ederim.
-
kendi tecrübeme göre bi kazanımım ve benim tavsiyem bu yönde arndiol abi fromda benden daha köklü motor olarak benden daha tecrübelisiniz ama düşük cc ile başlamakta yarar var sehir içinde ne kadar hız yapabiliriz ki kasisler.işiklar sağolsun sinyalsiz sürücülerden bahsetmiyorumn bile güvenli sürmekte yarar var derim iyi forumlar
-
180 bine bayiler CL250 veriyordu nakitte. CF parasının üzerine biraz koyabiliyorsan bakmanı tavsiye ederim.
Yamaha Virago XV 250 - Honda Spacy 110 - RKS K-Light 202 - Yamaha Xmax 250 - BMW F800 GS - Piaggio Medley 150 S
-
arndiol adlı üyeden alıntı
125-150 cc ile başla düşük deniyordu artık düşük algısı 80 cc'e kadar düştü mü?
125 cc altı motorlar trafikte risktir; hem size sollama vs. zorluk cıkartır hem de frenleme yeteneğinizi geliştirmez bence.
Briares1 soruna gelecek olursak;
Yakınında yetkili servis yoksa; motordan da biraz anlamıyorsan CF moto'dan uzak dur derim. Ancak su an sanırım 127 bine abs'li sıfır 250cc motor kampanyası var; sanırım piyasada önemli bir satış yapacak.
RTR için iyi diyorlardı ama dun bir arkadaş forumda çok fazla kronikten bahsetti, emin olamadım.
Japon almıyorsan; en iyi seçenek hint secenekleri. o listede ns200 en iyi motor.
yedek parça uygun ve bol, ustası var. piyasa aktif. 24-25 beygir güç veriyor 200 cc blok. ben kendim kullanıyorum 2 mola ile 600 km yol gidiyorum bana mısın demiyor alet.
tabi bi japon değil
Hocam bahsettiğiniz 127 bine abs'li sıfır 250cc motor hangi marka model?
-
-
Briares1 adlı üyeden alıntı
Merhaba 2 ay içerisinde A2 ehliyetimi alıyorum ilk motorumu da aralığa kadar almayı planlıyorum ama malum piyasa çok dolu ve sıkıntılı motorlar var çok araştırdım ama her yerden farklı bir fikir çıkıyor. Bütçem pek yüksek değil şehir içi kullanacağım ama olur da otobana çıkmam gerekirse en azından beni tehlikeye atmayacak bir hız istediğim için 200 250cc istiyorum scooter deneyimim var vitesli deneyimim de scooter kadar olmasa da istop ettirmeyecek rahat vites atabilecek kadar var ama trafik tecrübem yok. Şimdilik baktığım ve bulduğum motorları alta ekliyorum. Aralarından hangisini seçerdiniz ya da bunlar yerine şunu almanı tavsiye ederim dediğiniz motorlar varsa her türlü öneriye açığım. (tercihen absli)
Cfmoto 250nk (2022 sonrası ikinci el)
cfmoto 250sr (2022 sonrası ikinci el)
bajaj dominar 250 (2018 sonrası ikinci el)
bajaj ns200 (2022 sonrası ikinci el)
bajaj rs200 (2022 sonrası ikinci el
bajaj n250 (2022 sonrası ikinci el)
tvs apache rtr200 (sıfır)
tvs raider 125 (uzun tutmam deneyim kazanır satarım muhtemelen)
Benelli 125s
qj trx 12
qj srk 125s
rks rk125s
rks r250
Şimdiden tavsiyeler için teşekkürler boyum 192 kilom 95 civarı motor tipi çok önemli değil aşırı küçük olmaması benim için yeterli. Chopper modeller de ilgimi çekiyor ama hangi markadan ne alınır bilemedim çoğu çinden üretim sonradan farklı marka ismiyle satıldığı için işin içinden çıkamadım. Chopper önerilerine de açığım cross hariç her motor olabilir yani.
hocam sizin yas boy kilo ve arac ehliyeti tecrubeniz nedir? baslangic motoru kisiye gore degisiyor bence.
-
73845 adlı üyeden alıntı
hocam sizin yas boy kilo ve arac ehliyeti tecrubeniz nedir? baslangic motoru kisiye gore degisiyor bence.
yaş 19 boy 192 kilo 95 trafik tecrübem az da olsa var ama usta şöförüm diyemem motoru alırsam da araya kaçıp edeceğimi sanmıyorum alışana kadar dikkatli kullanırım o yüzden tecrübesizlik pek etkilemez diye düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------
John Gotti adlı üyeden alıntı
180 bine bayiler CL250 veriyordu nakitte. CF parasının üzerine biraz koyabiliyorsan bakmanı tavsiye ederim.
malesef keşke koyabilsem duruşuna bayıldığım bir motor cl250 ama hem parçası pahalı hem de bütçemi aşıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------
sedattemiz adlı üyeden alıntı
Seçeneklerde RKS ve benelliyi almışsın fakat tnt249-s modelini yazmamışsın. Tahminime göre videolarında motorun çok övülmemesinden kaynaklanıyor.
Seçeneklerin arasına tnt249-s yazmanı tavsiye ederim, zira onda bulunan özellikler ve parça kalitesi yukarda yazmış olduğun modellerin hiçbirisinde mevcut değil. Listende yer alan modellerin fabrika çıkış lastiğine bakmanı ve dolaylı olarak yeni sıfır "iyi lastik" fiyatlarına da bir göz gezdirmeni tavsiye ederim.
siz söyleyince iyice baktım çift silindir 31 beygir güçlü bir alet ama ikinci el 30k kilometreleri baktığım motorlarla aynı fiyata satılıyor 140k civarına koyulmuş bloklarına güvenebilir miyim bilemedim 30.000 de alsam ne kadar daha gider sizce olabildiğince temizini bulduğum takdirde
-
Yaşınız tutuyorsa direkt A ehliyeti alın, nasıl olsa bir süre sonra 125cc yetmiyor diyeceksiniz, bir daha ehliyet masrafına girmeyin.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Yaşınız tutuyorsa direkt A ehliyeti alın, nasıl olsa bir süre sonra 125cc yetmiyor diyeceksiniz, bir daha ehliyet masrafına girmeyin.
A malesef alamıyorum A2 alacağım ama ilerde yükselteceğimi de sanmam 600cc üstü motorların fiyatlarını görünce o paraya araba alır arkadaşlarımla gezerim kafasına giriyorum ki önümüzdeki 5 yıl içinde de öyle bir bütçem olacağını sanmıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:57 ----------
theERLİK adlı üyeden alıntı
düşük cc ile başlamanı öneririm zira ben 80 cc ile başlamıştım ne var abi viteslide sürerim diye sonucunda asfalt yanığı ve hüsran kazalarla tanıştım halen ilk motorumu kullanıyorum arada rs200 dominer 4000 sürüyorum benim motorumu arkadaşlarım sürmek istediği için ve pişmanım keşke 50 bi scoooterla başlasam diye senin scooter tecrüben varmış zaten bence cg tarzı bi vitesliyle başla veya en azından 125 cc ile
aralarından en salam dominar çin malı önermem benelli ve cf,rks kullanan çevrem maddi yönden sıfır motorlara çok para harcadı ilk raider kullan (5k km yapıp tecrübe et)sonra satıp dominara geçersin
cg kesinlikle düşünmüyorum 125cc olarak da boyum 192 kilom 95 125cc tüm motorlar altımda oyuncak gibi kalıyor depoyu sarmayı geç bacağımın altında kalanlar var neredeyse o yüzden 200 250liklere yöneldim
-
Hocam oncelikle ben olsam bi scooter ile baslardim. boy kilo olarak 125 lik motor almaktansa scooter dan sonra alacagim motor 250 lik olurdu. sehir istanbul ankara gibi yerlerdeysem naked a gecerdim ama daha kirsal dag tepe ise daha enduro tarzina bakardim. sehir de onemli.
ornegin ben motora ufak bir honda ile basladim scooter, 10 yasindaydi. daha sonra MZ ve Jawa kullandim, ara ara da arkadasin yamaha 125 lik cross unu aldim. racing benim almak istedigim motosiklet sinifi idi ama bel boyun fitigindan binemedim. yani benim tavsiyem kendine uygun motoru bulana kadar deneyimle motosiklet tiplerini. ki araba almak daha cazip geliyor ise, belki motosikleti sevmeyeceksin. kucuk ve elden cikaracagin zarar etmeyecegin temiz kullanilmis piyasa motoru alabilirsin.
-
Briares1 adlı üyeden alıntı
yaş 19 boy 192 kilo 95 trafik tecrübem az da olsa var ama usta şöförüm diyemem motoru alırsam da araya kaçıp edeceğimi sanmıyorum alışana kadar dikkatli kullanırım o yüzden tecrübesizlik pek etkilemez diye düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------
malesef keşke koyabilsem duruşuna bayıldığım bir motor cl250 ama hem parçası pahalı hem de bütçemi aşıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------
siz söyleyince iyice baktım çift silindir 31 beygir güçlü bir alet ama ikinci el 30k kilometreleri baktığım motorlarla aynı fiyata satılıyor 140k civarına koyulmuş bloklarına güvenebilir miyim bilemedim 30.000 de alsam ne kadar daha gider sizce olabildiğince temizini bulduğum takdirde
Motorum şu an 30000 km'de.Mevcut motorumu alalı yaklaşık 7000km oldu. Bu süreçte baskı balata, balata takımı ve zincir haricinde bir masrafım olmadı. tnt249-s modelinde kullanılan blok ile tnt250 ile birebir aynı. Sensörlerin tümü enjeksiyonlu modellerindeki ile aynı. Kullanıcı profili açısından 30000 kmde alacağınız bir motor mt25 gibi feleğin çemberinden geçmiş bir motor olmayacaktır.
Eksileri kısmına geldiğinizde servis ağı yok demek yanlış olmaz. Enjeksiyonlu motordan anlayan ustaya ihtiyacınız var. Parça konusunda tnt249-s parçaları yazdığınızda çok bir parça çıkmayacaktır, fakat dediğim gibi birçok modelle aynı parçalara sahip parçaları nasıl bulacağınız konusunda biraz araştırma yapmak durumunda kalıyorsunuz. Fiyat konusunda benim gözümde ilanlarda yazılanlar gerçekçiliğini yansıtmıyor bu yüzden pazarlık ile zorlayabilirsiniz diye düşünüyorum. memnun musun diye soracaksan şayet cc yükseltmeyi düşünmediğim sürece bu cc grubunda alternatif şunu alayım diyeceğim motor yok diyebilirim
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Peki bunlarla pulsar ns 200 kıyaslarsak hangisini seçerdiniz?
-
- Bajaj RS200
Artılar: Standart ABS ile donatılmıştır, bu da güvenli bir sürüş sağlar. Hint malı olması dolayısıyla genellikle Çin malı motosikletlerden daha güvenilir olarak kabul edilir. Ayrıca, bu modelin ikinci el piyasası güçlüdür, dolayısıyla satarken daha hızlı elden çıkarabilirsiniz.
Eksiler: Uzun sürüşler için konforu sınırlı olabilir. Yüksek hızda rüzgar koruması zayıf olabilir.
- CFMoto 250NK
Artılar: Sportif tasarım, güçlü motor, ABS mevcut.
Eksiler: Parça bulunabilirliği bazı bölgelerde sınırlı olabilir.
- CFMoto 250SR
Artılar: Agresif stil, iyi yol tutuşu, ABS.
Eksiler: Uzun boylular için biraz sıkışık olabilir.
- Bajaj Dominar 250
Artılar: İyi güç ve tork, konforlu sürüş, ABS.
Eksiler: Diğer modellere göre biraz daha ağır.
- Bajaj NS200
Artılar: Popüler bir model, iyi hızlanma.
Eksiler: Uzun kullanımda konfor sınırlı olabilir.
- Bajaj N250
Artılar:Modern tasarım, güçlü performans.
Eksiler: Yeni bir model olduğu için kullanıcı geri bildirimleri sınırlı olabilir.
- TVS Apache RTR200
Artılar: Sportif sürüş, iyi fiyat/performans oranı, ABS.
Eksiler: Parça temini bazen sorun olabilir.
- TVS Raider 125
Artılar: Uygun fiyat, ekonomik yakıt tüketimi.
Eksiler: Güç sınırlı, uzun vadede değiştirmeniz gerekebilir.
- Benelli 125S
Artılar: İtalyan tasarımı, şehir içi kullanım için ideal.
Eksiler: Güç ve hız sınırlı, uzun boylular için küçük olabilir.
- QJ TRX 12 ve QJ SRK 125S
Artılar: Uygun fiyatlar, şehir içi kullanım için yeterli.
Eksiler: Performans sınırlı, uzun vadede değişim gerektirebilir.
- RKS RK125S ve R250
Artılar: Ekonomik seçenekler, basit kullanım.
Eksiler: Güç sınırlı, özellikle otoban kullanımı için yeterli olmayabilir.
Öneri: Boyunuz ve kilonuz göz önüne alındığında, Bajaj Dominar 250 veya Bajaj RS200 gibi modeller sizin için daha uygun olabilir. RS200, ABS gibi güvenlik özellikleriyle ve iyi bir ikinci el piyasasıyla dikkat çekiyor. Her iki model de konforlu sürüşler sunar ve otoban sürüşlerinde güvenli bir seçenek oluşturur. Güvenli sürüşler dilerim!
-
hiFuries adlı üyeden alıntı
- Bajaj RS200
Artılar: Standart ABS ile donatılmıştır, bu da güvenli bir sürüş sağlar. Hint malı olması dolayısıyla genellikle Çin malı motosikletlerden daha güvenilir olarak kabul edilir. Ayrıca, bu modelin ikinci el piyasası güçlüdür, dolayısıyla satarken daha hızlı elden çıkarabilirsiniz.
Eksiler: Uzun sürüşler için konforu sınırlı olabilir. Yüksek hızda rüzgar koruması zayıf olabilir.
- CFMoto 250NK
Artılar: Sportif tasarım, güçlü motor, ABS mevcut.
Eksiler: Parça bulunabilirliği bazı bölgelerde sınırlı olabilir.
- CFMoto 250SR
Artılar: Agresif stil, iyi yol tutuşu, ABS.
Eksiler: Uzun boylular için biraz sıkışık olabilir.
- Bajaj Dominar 250
Artılar: İyi güç ve tork, konforlu sürüş, ABS.
Eksiler: Diğer modellere göre biraz daha ağır.
- Bajaj NS200
Artılar: Popüler bir model, iyi hızlanma.
Eksiler: Uzun kullanımda konfor sınırlı olabilir.
- Bajaj N250
Artılar:Modern tasarım, güçlü performans.
Eksiler: Yeni bir model olduğu için kullanıcı geri bildirimleri sınırlı olabilir.
- TVS Apache RTR200
Artılar: Sportif sürüş, iyi fiyat/performans oranı, ABS.
Eksiler: Parça temini bazen sorun olabilir.
- TVS Raider 125
Artılar: Uygun fiyat, ekonomik yakıt tüketimi.
Eksiler: Güç sınırlı, uzun vadede değiştirmeniz gerekebilir.
- Benelli 125S
Artılar: İtalyan tasarımı, şehir içi kullanım için ideal.
Eksiler: Güç ve hız sınırlı, uzun boylular için küçük olabilir.
- QJ TRX 12 ve QJ SRK 125S
Artılar: Uygun fiyatlar, şehir içi kullanım için yeterli.
Eksiler: Performans sınırlı, uzun vadede değişim gerektirebilir.
- RKS RK125S ve R250
Artılar: Ekonomik seçenekler, basit kullanım.
Eksiler: Güç sınırlı, özellikle otoban kullanımı için yeterli olmayabilir.
Öneri: Boyunuz ve kilonuz göz önüne alındığında,
Bajaj Dominar 250 veya Bajaj RS200 gibi modeller sizin için daha uygun olabilir. RS200, ABS gibi güvenlik özellikleriyle ve iyi bir ikinci el piyasasıyla dikkat çekiyor. Her iki model de konforlu sürüşler sunar ve otoban sürüşlerinde güvenli bir seçenek oluşturur. Güvenli sürüşler dilerim!
Dominar malesef hem kendisinin hem de parçasının pahalılığı sebebiyle bütçemi aşıyor o yüzden pek yanaşmak istemiyorum. Rs200 de çok güzel bir motor ama 2021 2022 modellerine 130.000TL fiyat çekiyorlar o fiyata hatta daha aza da bloğu çok övülen az kronikli rtr200 var. Deiğiniz motorlar gibi yine ön arka çift abs hatta ön süspansiyonu showa. Tip olarak pek beğenmesem de servislerle görüşünce parçasının ucuz olduğunu ve pek kroniğinin olmadığı söylendi. Ayrıca sıfır ve garantili alacak olmak beni cezbetti tek sorunu garanti bakımı 2500km bu da biraz düşük. Aylık da sanırsam 900km yol yapma zorunluluğu koymuşlar akıl sır ermiyor bu duruma siz bu durumda ne yapardınız sıfır rtr fiyatı Bursa'da 109.000 başka ildeki bir bayiden alıp aracı firmayla getirtirsem 103.000 civarına geliyor. ÜStüne de plaka işlemleri eklenecek tabi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)