Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

KTM motoru Royal Enfield'dan daha uzun ömürlü müdür?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Eylül 2023
    Şehir
    egenin incisi .
    Motosikleti
    vardı bir şeyler
    arkadaşlar , ktm ve re motosikletleri ve ktm motor bloğu kullandığı için bajaj motosiklet kullananları da ilgilendirebilecek bir forum paylaşımı buldum .
    umarım ilgili ve meraklı arkadaşlar için faydalı olur .

    https://www.quora.com/Will-KTM-engine-last-longer-than-Royal-Enfield

    selamlar .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Ktm blokları gergin çalışır fakat Royal Enfield öyle değildir, sıkıştırma oranı ve devir ne kadar çoksa rektefiye zamanı düşük sıkıştırma oranına sahip olana göre daha hızlı gelecektir. Goldwing ile Cbr'ın ömrü bir olur mu ?

  3. #3
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    https://youtu.be/9GAUo8eUXeU?si=w3rIcXbiXHwTBZ08
    bunu bir izlemenizi öneririm iki markanın da yağa bıraktıkları partikül verileri mevcut.
    quora linkinde extra bi bilgi göremedim iyi bakarsan ikisi de uzun gider diyor.
    maximusti, bunu beğendi.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Arkadaşlar doğruya doğru çoğumuz aldığı motoru 100'lerce bin km kullanmıyoruz. En tiri viri motoru da alsak zaten öyle ya da böyle 30-40000 km görüyor. Motosiklet bir bütün ve sadece blok sağlığından ibaret değil. Elektroniği var, mekaniği var, sensörü var, o'su var bu'su var. Blok sağlam kalsa bile öyle denyo bir yerden sıkıntı yaratır ki ne kolay kolay teşhis edebilirsin ne de sıkıntını çözecek malzemeyi bulabilirsin. Konuyu açan arkadaş iyi niyetle konu açmış ama 2 motorun da kullanıcı kitlesi farklı. Ktm alacak adam RE almaz, RE alacak adam Ktm'ye dönüp bakmaz bence.
    dundanbiri, kuva.la, abyasar ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı kuva.la adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://youtu.be/9GAUo8eUXeU?si=w3rIcXbiXHwTBZ08
    bunu bir izlemenizi öneririm iki markanın da yağa bıraktıkları partikül verileri mevcut.
    quora linkinde extra bi bilgi göremedim iyi bakarsan ikisi de uzun gider diyor.
    Bu video açıkçası pekte sonuç verecek bir video değil, en büyük sebebi nasıl kullanıldığı ve hangi şartlar altında kullanıldığı hiç belli değil. Benim için bu videonun hiç bir geçerliliği yok.
    abyasar ve dundanbiri bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    RE 650 bloklu motosikletlerini Avrupa'da 5 yıl garanti ile satıyor. Başka da bir şey söylemeyeceğim. RE bloklarını KTM yapmıyor bu arada farklı gruplara ait markalar bunlar.

  7. #7

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    rektefiyesiz 100bin deviren ktmler var.ktm nin çoğu motoru yuksek sıkıstırmalı calısıyor,az benzinle daha fazla güç.buna baglı motor içi parçalar diger motorlardan farklı.tommy yazmıs royal alan ktm almaz ,tam tersi işte.
    bunlar eski saçma konular.gunumuzde çoğu otomobil aynı km yapıyor.
    çok çok eskiden 1-2 japon yuksek km yapıyordu.devir değişti.şimdi parça aşınıyor değiştiriyorsun.yedegi bol,takıp sokmesi kolay.herseyin manueli işçiligi sır değil artıkç.
    konuya gelince,evet ktm goreceli aşınır makinalar yapıyor.zaten alan kitle genelde sportif suruyor

  8. #8
    kuva.la - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    250 Duke
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu video açıkçası pekte sonuç verecek bir video değil, en büyük sebebi nasıl kullanıldığı ve hangi şartlar altında kullanıldığı hiç belli değil. Benim için bu videonun hiç bir geçerliliği yok.
    rodaj kurallarına uyularak süreç tamamlanmış motosikletten çıkan makinada dönen ilk yağın testi, üretim standartı açısından bir görüş sunuyor uzun süreli bir aşınma testi değil tabii ki.

  9. #9

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar doğruya doğru çoğumuz aldığı motoru 100'lerce bin km kullanmıyoruz. En tiri viri motoru da alsak zaten öyle ya da böyle 30-40000 km görüyor. Motosiklet bir bütün ve sadece blok sağlığından ibaret değil. Elektroniği var, mekaniği var, sensörü var, o'su var bu'su var. Blok sağlam kalsa bile öyle denyo bir yerden sıkıntı yaratır ki ne kolay kolay teşhis edebilirsin ne de sıkıntını çözecek malzemeyi bulabilirsin. Konuyu açan arkadaş iyi niyetle konu açmış ama 2 motorun da kullanıcı kitlesi farklı. Ktm alacak adam RE almaz, RE alacak adam Ktm'ye dönüp bakmaz bence.
    katiliyorum. Bugun dominar alcak adam bloktan yana cekince duymaz. ama kafada bir suru soru var? akuyu degistir stator hassas, istop ediyor sensor degistir yok mars almiyor yok sarj etmiyor ekran reset atiyor devir dalgalaniyor binbir turlu can sıkıci sorun.
    espresso, tommygun ve dundanbiri bunu beğendiler.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RE 650 bloklu motosikletlerini Avrupa'da 5 yıl garanti ile satıyor. Başka da bir şey söylemeyeceğim.
    Burada araçların garanti süresi şöyle: Honda ve Toyota 3 yıl, Mercedes ve BMW 4 yıl, Hyundai 5 yıl garanti ile geliyor. 2020'den önce Hyundai 7 yıl garanti ile geliyordu. Zaten o sayede başarılı oldu.

    Velhasıl bu garanti olayı kalite demek değil. Mantıken öyle geliyor ama değil. Daha çok pazarlama ile alakalı.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada araçların garanti süresi şöyle: Honda ve Toyota 3 yıl, Mercedes ve BMW 4 yıl, Hyundai 5 yıl garanti ile geliyor. 2020'den önce Hyundai 7 yıl garanti ile geliyordu. Zaten o sayede başarılı oldu.

    Velhasıl bu garanti olayı kalite demek değil. Mantıken öyle geliyor ama değil. Daha çok pazarlama ile alakalı.
    O halde çok yüksek bir kâr marjıyla çalışıyor olmalılar ama fiyatları da epeyi düşük. Yani pazarlama yapılır tabi de işin ucu zarar etmeye varacak kadar bir kampanya yapılmaz.

    650'ler hava/yağ soğutmalı, supap ayarı NC'ler gibi somunla yapılan, sık (5000km) bakım aralıklarına sahip ve kalıbına göre az (sadece 47hp/52Nm) güç ve tork üreten, stressiz çalışan basit motorlara sahip. Motorlarını limitlerde zorlayan KTM kadar sorun çıkarma potansiyelleri olduğunu düşünmüyorum.

  12. #12
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Alıntı kuva.la adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://youtu.be/9GAUo8eUXeU?si=w3rIcXbiXHwTBZ08
    bunu bir izlemenizi öneririm iki markanın da yağa bıraktıkları partikül verileri mevcut.
    quora linkinde extra bi bilgi göremedim iyi bakarsan ikisi de uzun gider diyor.
    Her motor firmasından tek bir motor alınıyor sadece. Bu videodan elde edilen sonucun bilimsel bir geçerliliği yoktur. Bu video, sadece test edilen o motorlar için geçerli oluyor maalesef :(

    Kontrollü bir ortamda standart testlere uğratacak bütçe de Fortnine'da yok maalesef. Her firmadan n tane motoru, aynı ortamda standart bir prosedürden geçirebilmek lazım bunun için.
    dundanbiri bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Konu en baştan yanlış ele alınmış. KTM nin kullandığı birtek blok yada model yok. Aynı şey Royal Enfield içinde geçerli.

    Royal Enfield çok eski bir marka, İngiltere den doğmuş, şimdi Hindistan merkezli. Son himalayan modeli şimdiye kadar ürettikleri ilk su soğutmalı motor. Diğer modelleri zaten Türkiye'de pek satılmıyor.

    KTM ürettiği birçok motor bloğu da Rotax'a uzanır ki Rotax'tan birçok mühendisi de bünyesine almıştır.

    LC8 bloğu, 950, 990, 1050, 1090, 1190, 1290 cc olarak halen kullanılıyor. Çok da sağlam bloktur. Rotax ile birlikte geliştirilmiştir. Temelinin sağlamlığını araştırmak isteyen Rotax motorları nerelerde kullanılmış bir araştırsın. Yakın zamana kadar BMW'nin F650-F800 bloklarını rotax üretiyordu, yine yakın zamana kadar Bayraktar TB2'nin motorları rotax idi.

    Motor bloklarının servis süresi, performansları vs'yi ele alınca KTM ile Royal Enfield kıyaslanamaz bile.
    Guven bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Su soğutmalı motor kullandın hortum delindi conta yaktı segmanlar haşlandı
    Ama çok kaliteli motordu ne oldu ?
    O zaman hava soğutmalı daha çok dayanır
    Bu iş bin kritere bakar iyi bakılan tapagaz anormal devirler çevirmeyen yağına suyuna iyi bakılan çin motoru bile yeterince dayanır

  15. #15
    lehibeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2023
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    790 üzeri KTM bloklarının çok sağlam olduğunu hissediyorum ama 125,250 ve 390 blokları nedense bana çin malı motor bloğu gibi hissettiriyor. Bakın teknik veri falan değil tamamiyle hissiyat. Muhtemelen tek silindir olması ve yüksek kompresyonda çalışmasının verdiği bir hissiyat. 4000 km oldu bir türlü atamadım o hissi üstümden. Motordan aldığım zevki bile kısıyor bazen. Ne bileyim sollama yapacağım zaman ya da yüksek devir kullanmam gerektiği zaman içim bi cız ediyor. Sakınılan göze çöp batacağını bildiğim için de aman aman kibar davranmıyorum.

    Mesela benim bilinçaltında cfmoto, bajaj ve ktm kafa kafaya. Bu listeye mondial gibi ultra düşük kaliteler hariç genel olarak çinlileri de dahil edebilirsiniz.

    Sırf bu yüzden düzgün bir japona geçmek istiyorum. Benim bilinçaltı japonlar tarafından fena şekilde manipüle edilmiş durumda. Muhtemelen seneye japon bir makineyle el sıkışacağız.

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ktm in 990 1090 1190 gibi motorları çok sağlam çok uzun ömürlü olabilir ama küçük cc ler öyle değildir
    tıpkı honda yamaha gibi
    lehibeny bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)