KTM motoru Royal Enfield'dan daha uzun ömürlü müdür?
Reklamlar
-
arkadaşlar , ktm ve re motosikletleri ve ktm motor bloğu kullandığı için bajaj motosiklet kullananları da ilgilendirebilecek bir forum paylaşımı buldum .
umarım ilgili ve meraklı arkadaşlar için faydalı olur .
https://www.quora.com/Will-KTM-engine-last-longer-than-Royal-Enfield
selamlar .
Reklamlar
-
Ktm blokları gergin çalışır fakat Royal Enfield öyle değildir, sıkıştırma oranı ve devir ne kadar çoksa rektefiye zamanı düşük sıkıştırma oranına sahip olana göre daha hızlı gelecektir. Goldwing ile Cbr'ın ömrü bir olur mu ?
-
https://youtu.be/9GAUo8eUXeU?si=w3rIcXbiXHwTBZ08
bunu bir izlemenizi öneririm iki markanın da yağa bıraktıkları partikül verileri mevcut.
quora linkinde extra bi bilgi göremedim iyi bakarsan ikisi de uzun gider diyor.
-
Arkadaşlar doğruya doğru çoğumuz aldığı motoru 100'lerce bin km kullanmıyoruz. En tiri viri motoru da alsak zaten öyle ya da böyle 30-40000 km görüyor. Motosiklet bir bütün ve sadece blok sağlığından ibaret değil. Elektroniği var, mekaniği var, sensörü var, o'su var bu'su var. Blok sağlam kalsa bile öyle denyo bir yerden sıkıntı yaratır ki ne kolay kolay teşhis edebilirsin ne de sıkıntını çözecek malzemeyi bulabilirsin. Konuyu açan arkadaş iyi niyetle konu açmış ama 2 motorun da kullanıcı kitlesi farklı. Ktm alacak adam RE almaz, RE alacak adam Ktm'ye dönüp bakmaz bence.
-
kuva.la adlı üyeden alıntı
Bu video açıkçası pekte sonuç verecek bir video değil, en büyük sebebi nasıl kullanıldığı ve hangi şartlar altında kullanıldığı hiç belli değil. Benim için bu videonun hiç bir geçerliliği yok.
-
RE 650 bloklu motosikletlerini Avrupa'da 5 yıl garanti ile satıyor. Başka da bir şey söylemeyeceğim. RE bloklarını KTM yapmıyor bu arada farklı gruplara ait markalar bunlar.
-
rektefiyesiz 100bin deviren ktmler var.ktm nin çoğu motoru yuksek sıkıstırmalı calısıyor,az benzinle daha fazla güç.buna baglı motor içi parçalar diger motorlardan farklı.tommy yazmıs royal alan ktm almaz ,tam tersi işte.
bunlar eski saçma konular.gunumuzde çoğu otomobil aynı km yapıyor.
çok çok eskiden 1-2 japon yuksek km yapıyordu.devir değişti.şimdi parça aşınıyor değiştiriyorsun.yedegi bol,takıp sokmesi kolay.herseyin manueli işçiligi sır değil artıkç.
konuya gelince,evet ktm goreceli aşınır makinalar yapıyor.zaten alan kitle genelde sportif suruyor
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bu video açıkçası pekte sonuç verecek bir video değil, en büyük sebebi nasıl kullanıldığı ve hangi şartlar altında kullanıldığı hiç belli değil. Benim için bu videonun hiç bir geçerliliği yok.
rodaj kurallarına uyularak süreç tamamlanmış motosikletten çıkan makinada dönen ilk yağın testi, üretim standartı açısından bir görüş sunuyor uzun süreli bir aşınma testi değil tabii ki.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar doğruya doğru çoğumuz aldığı motoru 100'lerce bin km kullanmıyoruz. En tiri viri motoru da alsak zaten öyle ya da böyle 30-40000 km görüyor. Motosiklet bir bütün ve sadece blok sağlığından ibaret değil. Elektroniği var, mekaniği var, sensörü var, o'su var bu'su var. Blok sağlam kalsa bile öyle denyo bir yerden sıkıntı yaratır ki ne kolay kolay teşhis edebilirsin ne de sıkıntını çözecek malzemeyi bulabilirsin. Konuyu açan arkadaş iyi niyetle konu açmış ama 2 motorun da kullanıcı kitlesi farklı. Ktm alacak adam RE almaz, RE alacak adam Ktm'ye dönüp bakmaz bence.
katiliyorum. Bugun dominar alcak adam bloktan yana cekince duymaz. ama kafada bir suru soru var? akuyu degistir stator hassas, istop ediyor sensor degistir yok mars almiyor yok sarj etmiyor ekran reset atiyor devir dalgalaniyor binbir turlu can sıkıci sorun.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
RE 650 bloklu motosikletlerini Avrupa'da 5 yıl garanti ile satıyor. Başka da bir şey söylemeyeceğim.
Burada araçların garanti süresi şöyle: Honda ve Toyota 3 yıl, Mercedes ve BMW 4 yıl, Hyundai 5 yıl garanti ile geliyor. 2020'den önce Hyundai 7 yıl garanti ile geliyordu. Zaten o sayede başarılı oldu.
Velhasıl bu garanti olayı kalite demek değil. Mantıken öyle geliyor ama değil. Daha çok pazarlama ile alakalı.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Burada araçların garanti süresi şöyle: Honda ve Toyota 3 yıl, Mercedes ve BMW 4 yıl, Hyundai 5 yıl garanti ile geliyor. 2020'den önce Hyundai 7 yıl garanti ile geliyordu. Zaten o sayede başarılı oldu.
Velhasıl bu garanti olayı kalite demek değil. Mantıken öyle geliyor ama değil. Daha çok pazarlama ile alakalı.
O halde çok yüksek bir kâr marjıyla çalışıyor olmalılar ama fiyatları da epeyi düşük. Yani pazarlama yapılır tabi de işin ucu zarar etmeye varacak kadar bir kampanya yapılmaz.
650'ler hava/yağ soğutmalı, supap ayarı NC'ler gibi somunla yapılan, sık (5000km) bakım aralıklarına sahip ve kalıbına göre az (sadece 47hp/52Nm) güç ve tork üreten, stressiz çalışan basit motorlara sahip. Motorlarını limitlerde zorlayan KTM kadar sorun çıkarma potansiyelleri olduğunu düşünmüyorum.
-
kuva.la adlı üyeden alıntı
Her motor firmasından tek bir motor alınıyor sadece. Bu videodan elde edilen sonucun bilimsel bir geçerliliği yoktur. Bu video, sadece test edilen o motorlar için geçerli oluyor maalesef :(
Kontrollü bir ortamda standart testlere uğratacak bütçe de Fortnine'da yok maalesef. Her firmadan n tane motoru, aynı ortamda standart bir prosedürden geçirebilmek lazım bunun için.
-
Konu en baştan yanlış ele alınmış. KTM nin kullandığı birtek blok yada model yok. Aynı şey Royal Enfield içinde geçerli.
Royal Enfield çok eski bir marka, İngiltere den doğmuş, şimdi Hindistan merkezli. Son himalayan modeli şimdiye kadar ürettikleri ilk su soğutmalı motor. Diğer modelleri zaten Türkiye'de pek satılmıyor.
KTM ürettiği birçok motor bloğu da Rotax'a uzanır ki Rotax'tan birçok mühendisi de bünyesine almıştır.
LC8 bloğu, 950, 990, 1050, 1090, 1190, 1290 cc olarak halen kullanılıyor. Çok da sağlam bloktur. Rotax ile birlikte geliştirilmiştir. Temelinin sağlamlığını araştırmak isteyen Rotax motorları nerelerde kullanılmış bir araştırsın. Yakın zamana kadar BMW'nin F650-F800 bloklarını rotax üretiyordu, yine yakın zamana kadar Bayraktar TB2'nin motorları rotax idi.
Motor bloklarının servis süresi, performansları vs'yi ele alınca KTM ile Royal Enfield kıyaslanamaz bile.
-
Su soğutmalı motor kullandın hortum delindi conta yaktı segmanlar haşlandı
Ama çok kaliteli motordu ne oldu ?
O zaman hava soğutmalı daha çok dayanır
Bu iş bin kritere bakar iyi bakılan tapagaz anormal devirler çevirmeyen yağına suyuna iyi bakılan çin motoru bile yeterince dayanır
-
790 üzeri KTM bloklarının çok sağlam olduğunu hissediyorum ama 125,250 ve 390 blokları nedense bana çin malı motor bloğu gibi hissettiriyor. Bakın teknik veri falan değil tamamiyle hissiyat. Muhtemelen tek silindir olması ve yüksek kompresyonda çalışmasının verdiği bir hissiyat. 4000 km oldu bir türlü atamadım o hissi üstümden. Motordan aldığım zevki bile kısıyor bazen. Ne bileyim sollama yapacağım zaman ya da yüksek devir kullanmam gerektiği zaman içim bi cız ediyor. Sakınılan göze çöp batacağını bildiğim için de aman aman kibar davranmıyorum.
Mesela benim bilinçaltında cfmoto, bajaj ve ktm kafa kafaya. Bu listeye mondial gibi ultra düşük kaliteler hariç genel olarak çinlileri de dahil edebilirsiniz.
Sırf bu yüzden düzgün bir japona geçmek istiyorum. Benim bilinçaltı japonlar tarafından fena şekilde manipüle edilmiş durumda. Muhtemelen seneye japon bir makineyle el sıkışacağız.
-
ktm in 990 1090 1190 gibi motorları çok sağlam çok uzun ömürlü olabilir ama küçük cc ler öyle değildir
tıpkı honda yamaha gibi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)