Ktm 790/890 eksantrik mili problemi – KTM camshaft failure
Reklamlar
-
Merhaba,
Düzenli takip ettiğim Motoeuro kanalı biraz önce KTM'nin 790-890 Duke ve Adventure serilerinde ve aynı bloğu ve/veya kopyasını kullanan Husqvarna Norden 901, Kove 800x ve CF Moto'nun ilgili modellerinde eksantrik mili problemi olduğunu paylaştı.
Video şu:
https://www.youtube.com/watch?v=jOW8sqU-sQU
KTM Avusturyanın olayın üstünü kapatmaya çalıştığından, bunun çok az rastlanan bir sıkıntı olduğundan, istenirse ücreti mukabilinde motora bakılabileceğinden ve de sorun tespit edilirse fiyatta iyiniyet kapsamında bir güzellik yapılacağından bahsetti. Yani KTM'nin görünürde bununla ilgili bir geri çağırmaya yanaşacak gibi durmadığını düşündüğünü belirtti.
Zamanında Hondanın da bir modelinde benzer bir sıkıntı yaşandığını, ama Honda'nın arızayı tespit edip üstüne de satılmış tüm modelleri geri çağırıp sorunu giderdiğini ve o motosikletin bir sonraki versiyonunun tamamen sorunsuz olarak üretildiğini de ekledi.
Son dönemlerde adı maddi sıkıntılarla anılmakta olan KTM firmasının ve bu motor bloğunu ve/veya kopyasını kullanan diğer markaların da bundan ciddi şekilde etkileneceğinden de dem vurdu.
Alttaki videodaki vatandaşın kendi motosikletini kendi imkanlarıyla tamir ettirdiğini ve 2500 pound harcamak durumunda kaldığını da belirtti.
https://www.youtube.com/watch?v=Q6GLWIgr1CE
Kendisi de 790 Adventure sahibi olan Motoeuro, videonun sonunda da önceki videolarında hiç rastlamadığım ve kendisinden de hiç beklemediğim bir cümle kullandı: Avusturyalı'yı almayın. Japon alın.
Bu motora sahip motosiklet sahibi olan ya da sahibi olmayı planlayan forumdaşların dikkatine.
Paran varsa
Japon, yoksa
alman.
A wise man once told his wife . . . nothing because he was a wise man.
If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
Reklamlar
-
yaklaşık 2 yıldır bilinen problem.cam mili zamanla aşınıyor.ktm yeni serilerde sanırım 2024 modelden itibaren duzelttik dedi.eski serilerdeki camshaftın yenilenmesi için ucreti ustlendik dediler.ne kadar dogru bilinmez.
denene gore problemi yasayanlar azınlıkmıs.
https://www.rideapart.com/news/72750...amshaft-issue/
-
KTM sorun yaşayan herkesin motosikletini garanti kapsamında yapacaklarına, ve geçmişte bu sorunu yaşayıp tamir masrafını kendi üstlenenlerin de masraflarını karşılayacaklarını yazmışlar. Bence yeterli.
Lakin bunu bu kadar geç yapmaları sorun. Daha önce müdahele etmeleri lazımdı. An itibariyle durum daha çok "isimleri çıktıktan sonra eli mahkum yapmak zorunda kaldılar" gibi görünüyor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
KTM sorun yaşayan herkesin motosikletini garanti kapsamında yapacaklarına, ve geçmişte bu sorunu yaşayıp tamir masrafını kendi üstlenenlerin de masraflarını karşılayacaklarını yazmışlar. Bence yeterli.
Bence yeterli değil. Sorunun kaynağını net açıklamıyorlar. Camshaft'ını değiştirip yine aynı problemi yaşayanlar mevcut.
-
aşınan parçayı aynı parçayla değiştiriyorlarsa ki bunu anladım anlattıklarınızdan aynı problem tekrar yaşanıcak anlamına geliyor.garanti bitince de 2.kez olduğu zaman da bunu karşılıyorlarsa ne ala,ama yok para isteniyorsa acil olarak elinizden çıkartmak daha mantıklı.duke 790nın kapısından dönen biri olarak çok ballıymışım son anda öğrendim çin üretimi olduğunu bile.güzel ama kusuru büyük
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)