UMA yüzünden garanti dışı kaldı
-
Arkadaşlar TVS RTR200 motora sahibim. Motorumun kullanım kılavuzunda içindekiler kısmında bir adet periyodik bakım tablosu bölümü var o sayfaya baktığımızda motorun bakımı üç bin kilometrede bir yapılacak ve ikinci bakımı 2500-3000 km arasında olacak yazıyor. Ben de buna göre motorum 2500 olunca bakımını yaptırdım. Usta ise bakımının iki bin kilometrede bir olduğunu söyledi yani 2000 km de yapılması gerekiyormuş. UMA yı aradığım zaman öğrendim ki son sayfaya kendi periyodik bakım tablolarını eklemişler ve orda bu şekilde yazıyor. Telefondaki arkadaşta ukala ukala orda yazıyor işte diyor. Bu yüzden 500km geç yaptırdığım için motorum garanti dışı kalmış böyle saçmalık mı olur? Motorun orijinal kitapçığında tek bakım tablosu var ve ben buna uyuyorum nerden bilebilirim akıllı distribütörlerimizin son sayfalara kafasına göre yeni bakım tablosu eklediğini? Ne yapabilirim bu konuda
Reklamlar
-
Tüketici hakem heyetine şikayet et.
-
Geçmiş olsun. Bu ülkede maalesef garantiye var olsa da güvenmeyen biriyim. O yüzden çok da canınızı sıkmayın bence. Eliniz anahtar vs tutuyorsa yağ filtre değişimini kendiniz yapın. Tvs nin uzecegini hiç sanmıyorum
-
İnanın kendileri kaybederler. Garanti mekanizması zaten topal yürüyo bizim ülkede. Rtr200 de öyle sürekli sorun çıkaracak bi motor değil. Bakımlarınızı istediğiniz şekilde istediğiniz yağı koyarak, istediğiniz malzemeyi kullanarak yapın geçin, sorun çıkarsa bile emin olun cebinizden karşılarsınız, kısa-orta vadede dahi garantisi devam etsin diye servise vereceğiniz absürd bakım fiyatlarından kurtulmuş olursunuz ve kâra geçersiniz. İçiniz rahat olsun. Yine söylüyorum kendileri kaybederler. Yarın öbür gün bu kafayla bakım yapacak motor bulamadıklarında akılları başlarına gelir.
-
Bakım konusunda hiç sıkıntı yok aslında. Zaten iki binde bir yağ değişimine tonla para alıyorlar. Yapılacak iş gayet basit ve üçte biri fiyatına kendim yaparım. Benim çekincem sonuçta hint malı sıkıntı çıkarırsa veya satarken değer kaybeder mi son olarak da en önemlisi hakkımın yenmesinden rahatsız oldum. Belki de hayırlısı bu oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------
Haklısınız hocam teşekkürler
-
Hakkınızı yedirmeyim. Bunlar nasıl olsa kimse uğraşmıyor diye pervasız oluyorlar.
Madem kitapçıkta 2.500 / 3.000 km diye ibare var her türlü garantiye girer.
Üşenmeyin gidin thh şikayet dilekçesi verin.
Benim motosikletin ufak bir parçası vardı. Serviste yoktu onun yerine başka motosikletin parçasını takalım aynı zaten dediler kabul etmedim.
Onlar da af edersiniz kabul etmezsen etme çokta şeyimizdeydi havasına girdiler.
Gittim PTT den iadeli taahhütlü ihtar çektim üç kuruşluk parça için beş kuruşluk. Dedim bana on sene orijinal parça temin etmek zorundasınız siz yetkili servissiniz diye.
Yüzüme bakmayan usta kılıklılar kapıda beni abicim abicim diye karşıladı.
Üşenme git şikayetini yap kitapçığın sayfasını da dilekçene ekle onlar işi çözer.
-
bu motorlar üretildikleri yerde 3-4 binde bir bazen daha fazla sürede bakıma giriyorlar. türkiyeye gelince 2 binde bir bakım. saçmalık resmen
-
kafanızı yormayın uğur motorlu araçların getirdiği bir üründen herhangi bir garanti servisi/parça tedariği zaten alamazdınız. iyi bi usta bulun bakımları ona yaptırın.
-
kuva.la adlı üyeden alıntı
kafanızı yormayın uğur motorlu araçların getirdiği bir üründen herhangi bir garanti servisi/parça tedariği zaten alamazdınız. iyi bi usta bulun bakımları ona yaptırın.
İşte millet böyle düşündüğü için bu firmalar pervasız olup kendilerine çeki düzen vermiyor.
Boş ver ne kakalarsam kaardır diyor. Yaptıkları hizmeti bir lütuf, ihsan olarak görüyor.
Üç beş dakikanızı ayırırsanız bunlar meydanın boş olmadığını görür kendilerine çeki düzen verir.
Kanunlarımız ve kurumlarımız çok iyi yeter ki vatandaş devletten talepte bulunsun.
-
bu işleri çok uzatıyorlar kimse çözüm odaklı çalışmıyor, iş devletle uğraşmaya gelince kimse uğraşmak istemediği için böyle kalıyor malesef. tüketici hakem heyeti çok geç sonuç veriyor internetten parçayı kendin almak ruh sağlığın için daha yararlı oluyor. illaha kanunlarla iş yapacağım dersen de parça fabrikada olmadığı için yine birşey de yaptıramıyorsun. hepimizde de genel bir cahillik var mesela böyle bi durumda tüketici hakem heyetine mi gidilmeli dava mı açılmalı avukat mı gerek? kimsenin bilgisi yok kanun nedir ne değildir doğru düzgün kimse bilmiyor bu nedenle çok güzel sömürüyorlar bizi. he şöyle birşey de var kanunu bilsen de çok fark etmeyecek mahkemeler 2-3 seneden aşağı sonuçlanmıyor, bu zamanda hem maddi hem manevi uğrayacağın zarar da ekleniyor duruma. ilk motorum mondial drift hala garajimda duruyor servise ilk rodaj bakımı hariç götürmedim usta diye 2 tane bisikletçi şopar koydukları için, garantisini de umursamadım, zaten sorun çıkarana kadar garantileri bitiyor. güzel ülkem orman kanunlarıyla yürüyor kısacası, herkes kendi başının çaresine.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)