Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yağ kaçak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Kasım 2021
    İki adet maruzatım olacak
    2008 hyosung gv650 karbüratörlü kullanıcısıyım
    1.Baskı kapağında iki cıvata dan yağ kaçağı var cıvataları sırayla söküp sıvı conta veya beyaz bant uygulaması yapsam kurtara bilirmiyim
    https://hizliresim.com/1nn09t8
    Hyosung yazısının sol üstünde

    2. Arka silindir karbüratör üst kapak contası da yağ kaçağı var contanın sıfırını bulamıyorum bu contayı kurtarabilir iyim biraz değişik Bi conta
    https://zirvemotor.com/urun/hyosung-...i-alt-contasi/
    Linkteki
    Kaçaksa bu şekilde
    https://hizliresim.com/5oyo016


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    1. Oranın contası yüksek ihtimalle kilingirittir, kapağı söküp contacıya götürüp ona göre conta kestirebilirsiniz.

    2. O conta yüksek ihtimalle artık kemikleşmiş taş gibi olmuştur onu kurtarmanın pekte bir yolu maalesef yok, belki etrafını temizleyip sıvı conta sürerseniz bir miktar daha idare edebilir.
    bassturbin bunu beğendi.

  3. #3
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Üst sübap kapağındaki kaçak için eğer siyah lastik conta yırtılmamış ezilmemiş çürümemişse söküp siyah ısıya dayanıklı altlı üstlü ince sürüp geri takılırsa sorun kalmaz zaten motor açılınca o kısımlar sıvı contalanıp geri takılır fazla aşırı sürülmemeli zar gibi sürülmeli.

    Aynı şey debriyaj kapak contası içinde geçerli kapakta yamukluk yoksa contası sökerken çok parçalanmazsa yeni keçe conta verya orjinali veya kestirip tekrar sıvı ısıya dayanıklı (siyah kaliteli olanlar var kırmızı renkli dandik vs kullanmayın) sıvı conta ile zar gibi sürüp geri kapatılınca sorun hallolacaktır.

    Debriyaj kapağı ve üst kapak aynı torkta tüm vidalar eşit sıkılmalı...

    Birde motora fazla yağ konuncada motoru sıkıştırıncada öyle bazı yerlerden terleme atma yapabilir.

  4. #4

    Üyelik
    22 Kasım 2021
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üst sübap kapağındaki kaçak için eğer siyah lastik conta yırtılmamış ezilmemiş çürümemişse söküp siyah ısıya dayanıklı altlı üstlü ince sürüp geri takılırsa sorun kalmaz zaten motor açılınca o kısımlar sıvı contalanıp geri takılır fazla aşırı sürülmemeli zar gibi sürülmeli.

    Aynı şey debriyaj kapak contası içinde geçerli kapakta yamukluk yoksa contası sökerken çok parçalanmazsa yeni keçe conta verya orjinali veya kestirip tekrar sıvı ısıya dayanıklı (siyah kaliteli olanlar var kırmızı renkli dandik vs kullanmayın) sıvı conta ile zar gibi sürüp geri kapatılınca sorun hallolacaktır.

    Debriyaj kapağı ve üst kapak aynı torkta tüm vidalar eşit sıkılmalı...

    Birde motora fazla yağ konuncada motoru sıkıştırıncada öyle bazı yerlerden terleme atma yapabilir.
    Karbüratör üst kapak contasını buldum değiştirip sıvı conta ile desteklemeye düşünüyorum sadece yağ birikimi olan yerden kaçırıyor

    Baskı balata aslında değişelim daha bir sene oldu contasında sorun olacağını düşünmüyorum o yüzden kapağı sökmeden bi çözüm arıyorum cıvatayı sıvı conta ile veya sızdırmazlık bandı ile sıkmayı düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Oranın contası yüksek ihtimalle kilingirittir, kapağı söküp contacıya götürüp ona göre conta kestirebilirsiniz.

    2. O conta yüksek ihtimalle artık kemikleşmiş taş gibi olmuştur onu kurtarmanın pekte bir yolu maalesef yok, belki etrafını temizleyip sıvı conta sürerseniz bir miktar daha idare edebilir.
    Yan kapağı açmak yerine cıvataları düzeltmek gibi bi fikrim var açıkçası baskı balata yaklaşık 1 sene önce değişti conta da sorun olmaması gerek ama klingirit conta sipariş ettim cıvata ile çözülmez ise mecbur conta keseceğim

    Karbüratör üst kapağının contasını buldum değiştireceğim tek temennim kapağın altı çok karışık olmaması tork değerlerini bulmam gerek

  5. #5

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı gv650lici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör üst kapak contasını buldum değiştirip sıvı conta ile desteklemeye düşünüyorum sadece yağ birikimi olan yerden kaçırıyor

    Baskı balata aslında değişelim daha bir sene oldu contasında sorun olacağını düşünmüyorum o yüzden kapağı sökmeden bi çözüm arıyorum cıvatayı sıvı conta ile veya sızdırmazlık bandı ile sıkmayı düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------



    Yan kapağı açmak yerine cıvataları düzeltmek gibi bi fikrim var açıkçası baskı balata yaklaşık 1 sene önce değişti conta da sorun olmaması gerek ama klingirit conta sipariş ettim cıvata ile çözülmez ise mecbur conta keseceğim

    Karbüratör üst kapağının contasını buldum değiştireceğim tek temennim kapağın altı çok karışık olmaması tork değerlerini bulmam gerek
    Tork değerlerini bulamazsanızda çok sıkı olmayacak şekilde sıkarsanız işiniz çözülür, yan kapak için dışarıdan müdahele etmenizi önermem onun yerine kapağı komple söküp tüm yüzeylerini zımparalayıp metal görünüm elde edene kadar temizleyip yeni conta takmak en sağlıklısı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)