ilk kez scooter motor kullanacak kişiye ne tavsiye edersiniz
Reklamlar
-
daha önce hep vitesli motor kullandım scooter motor alacam ama küçücük tekeri olduğu için beni biraz korkutuyor çukura düşünce falan nasıl oluyor denge zor olmuyor mu bozuk yollarda sürülür mü
bide dik yokuşları inerken viteslide 1. viteste ağır ağır iniyoruz ya bunlarda nasıl oluyor frene mi abanıyoruz
Reklamlar
-
Piaggio Medley düşünebilirsiniz. Nispeten daha geniş jantlıdır. Ek olarak yokuş aşağı bir nebze motor freni oluyor sonra kendini boşa alıyor. frenlerken çok hafif gaz verip bıraktığınızda tekrar devreye giriyor bu şekilde idare edebilirsiniz.
-
Honda SH125i
Küçücük teker değil. Ön 100/80-16, Arka 120/80-16. Çok güzel motor. Vitesliden sonra rahat edersiniz.
Ayrıca CVT şanzumanlarda yokuş aşağı frene sürekli basmak, motor frenini iptal edeceğinden önerilmez. Fren+hafif gaz şeklinde devam etmelisiniz. Çok kolay olur alışması.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
.....CVT şanzumanlarda yokuş aşağı frene sürekli basmak, motor frenini iptal edeceğinden önerilmez. Fren+hafif gaz şeklinde devam etmelisiniz. Çok kolay olur alışması.
200.000 km sukuter tecrübem var ilk defa duydum bunu , cvt de sürekli fren yapınca motor freni iptal olmaz , 20 km/s altına düşünce cvt debriyajı otomatik ayrılır , elbette vitesli bir motordaki gibi motor freni yani kompresyon kullanılamaz ama azda olsa 20 km ye kadar sukuteri yavaşlatır..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
200.000 km sukuter tecrübem var ilk defa duydum bunu , cvt de fren yapınca motor freni iptal olmaz , 20 km/s altına düşünce cvt debriyajı otomatik ayrılır , elbette vitesli bir motordaki gibi motor freni yani kompresyon kullanılmaz ama azda olsa 20 km ye kadar sukuteri yavaşlatır..
arabalardaki cut-off çalışma prensibi gibi, faydalı bilgi
tickles my pickle to see that motor wiggle
-
Bu arada Medley i bende tavsiye ederim şu an orijinal Piaggio çanta hediyeli (15.000 tl) vede indirimli 169.000 e veriyor Doğan Trend , yaz başı çantasız 220.000 e satıyordu , Honda'nın SH125 i de güzel makina ama 150 lik 17 bg Medley yanında SH125 güç olarak biraz zayıf kalır , ikisininde teker çapları sınıfında en büyük ebatlarda , elbette ikinci elde Honda daha popüler..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
200.000 km sukuter tecrübem var ilk defa duydum bunu , cvt de sürekli fren yapınca motor freni iptal olmaz , 20 km/s altına düşünce cvt debriyajı otomatik ayrılır , elbette vitesli bir motordaki gibi motor freni yani kompresyon kullanılamaz ama azda olsa 20 km ye kadar sukuteri yavaşlatır..
Soruyu soran, "dik yokuşlarda ağır ağır inerken" fren konusunu sormuş. Tabii ki belli bir hız sonrasından bahsetmiyoruz.
Bir de böyle her "bozma" girişiminde kat edilen yol bilgisini paylaşmak da, ne bileyim...
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Soruyu soran, "dik yokuşlarda ağır ağır inerken" fren konusunu sormuş. Tabii ki belli bir hız sonrasından bahsetmiyoruz.
Bir de böyle her "bozma" girişiminde kat edilen yol bilgisini paylaşmak da, ne bileyim...
"Bozma girişimi" şeklinde yorumlaman üzdü hocam , bugüne kadar ne bu sitede nede başka bir mecrada insanları bozma yada küçümseme gibi bir zihniyette olmadımda yazmadımda , mesleğimin getirdiği merak ve ilgiyle teknik konularda yazmayı severim siteyi biraz takip eden genellikle teknik konularda yazdığımıda fark eder , sizede yazmamın ve tecrübemi belirtmemin sebebi bu , ego kasmak gibi bir derdim 53 yaşıma kadar inan hiç olmadı , Cunda Motofest ten sonra Eylül ikinci haftası İzmir'de yim tanışmak isterim
-
Debriyaj çekme alışkanlığına dikkat etmen gerekiyor.
Scooterde sol manet arka fren.
Bazan dalgınlıkla debriyaj niyetine çekilebiliyor.
-
Guven adlı üyeden alıntı
Debriyaj çekme alışkanlığına dikkat etmen gerekiyor.
Scooterde sol manet arka fren.
Bazan dalgınlıkla debriyaj niyetine çekilebiliyor.
Düz vites kullanmaya alışan birinin otomatik vites arabaya geçince ilk gün debriyaj diye frene zart diye basınca yaşanılan durumun aynısı hocam yalnız bende tam tersi oldu aylarca vitesli kullanmadım hep sukuterle şehir içi uzun yol gittim , vitesliye binince dalgınlıkla arka fren diye debriyajı çektim yav motor niye yavaşlamıyor dedim anlık şok yaşanabiliyor trafikte :D
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
"Bozma girişimi" şeklinde yorumlaman üzdü hocam , bugüne kadar ne bu sitede nede başka bir mecrada insanları bozma yada küçümseme gibi bir zihniyette olmadımda yazmadımda , mesleğimin getirdiği merak ve ilgiyle teknik konularda yazmayı severim siteyi biraz takip eden genellikle teknik konularda yazdığımıda fark eder , sizede yazmamın ve tecrübemi belirtmemin sebebi bu , ego kasmak gibi bir derdim 53 yaşıma kadar inan hiç olmadı , Cunda Motofest ten sonra Eylül ikinci haftası İzmir'de yim tanışmak isterim
Bir hafta ile Cunda Motofest'i kaçırıyorum...
"Bozma girişimi" meselesi şu: Niyetiniz öyle olmasa dahi, km tecrübenizden yola çıkarak "hiç duymadım" ifadesi ile bu hassasiyetin ortaya çıkmasına vesile oluyorsunuz. Halbuki bu teknik bir mesele. 200 bin km yaparak öğrenmek ile 200 km yaparak öğrenmek arasında fark olmayan, son derece sıradan bir bilgi. Bilginin kullanıldığı yer ise, dik yokuşlardan yavaş iniş. Dolayısı ile buradaki teknik bilginin kat edilen yol bilgisiyle pekiştirilmesine de gerek kalmıyor...
Neyse, ben de 55 yaşıma kadar forumlarda neler gördüm neler...yine de sizin teknik bilginize ve yazışma üslubunuza saygı duyuyorum. Oluyor böyle şeyler yazışırken...selamlar...
-
Eğer alabiliyordan pcx almani oneririm bende var iki senedir bende neredeyse 10 bin km surdum gecenlerde ilk defa bu motorla kaza yaptim aracin arka tamponun köşesi komple gitmisken ben devrilmedim bile sadece one taktirdigim bar biraz yamuldu o kadar
-
Bu yaştan sonra kim kandırdı?
Kim kanına girdi?
Gel boş ver sen yine vitesli motosiklete dön.
-
İlk binince kendinizi kamyonetin kasasına koyulmuş kum çuvalı gibi hissedeceksiniz bunun en büyük sebebi bacak aramızın boş olması ve sadece gaz verince giden bir alet olması. En başlarda sıkılırsınız ama sonra sonra alışırsınız çok dertte edilecek bir konu değil , aç gazı git işte dümdüz yol.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)