TVS Raider 125 ile tecrübelerim
-
29 Ağustos 2024, 01:06
#1
**Öncelikle herkese merhabalar,**
1 ay önce bayiden Drift L bakmaya gitmiştim (bütçe kaynaklı). Bayi sahibi TVS’de güzel bir indirim yapınca, öylesine gittiğim bayiden motor aldım. İlk olarak zorunlu sigorta yapılması istendi ve klasik ruhsat, plaka işlemleri yapıldı. Sigorta 8, diğer işlemler ise 2k’ya yakın tuttu. Şu ana kadar motordan çok memnun kaldım; hem sesi hem gidişi her şeyiyle “iyi ki almışım” dedirtti. Rodaj süreci boyunca vites rahattı fakat çok da yağ gibi geçmiyordu, vitesler büyük ihtimalle içindeki kalın yağ yüzünden. Bakımdan sonra vitesler çok rahat geçiyor artık.
Ayrıca dikkatimi çeken şey bazen ekranda bazı küçük yerlerin ışığı azalıyor, sönüyor gibi oluyor ve geri yanıyor. Güneşten mi yoksa ileride bir sorun mu olacak diye bekliyorum. Önerim, garanti dışı bırakmamanız motoru.
Ek bilgi olarak motorun koruma demirleri motoru koruyabiliyor ama gidonu değil. Tabii ki eğimli yolda dönerken maalesef düştüm ve debriyaj yamuldu. Diğer türlü motorun üzerinde veya ayak pedallarda herhangi bir çizik oluşmadı. Şu an motor 650 km’de. Maksimum gördüğüm hız şu an için 104 km/h.
---
**Sorunlar**
Şu ana kadar yaşadığım 2 sorun oldu:
1. Otoyolda 80 km/h ile giderken vites pedalı vidası çıktı ve düştü. Gece saat 1:30’da başka bir motorcu yardımıyla hallettik.
2. Motorun arkasından gıcırtı sesi geliyordu, eski motor kullanıyormuşum gibi ses geliyordu. WD-40 ile her yeri yağladım ama yetersiz kaldı. Sorunun kaynağının ustanın “makas” dediği orta gövdede bulunan 2 demir çubuktan kaynaklı olduğunu öğrendim. WD-40 yetersiz kaldı, yağ sıktığımda düzeldi.
---
**Rodaj Bakımı**
510 km’de rodaja götürdüm, Serik yetkili servisi Mondial yetkili servis ilgileniyor. Servisten istediklerim şu şekilde:
- Fren ayarı
- Plaka vida işleri
- Gıcırtı sesi
- Vites pedalı vidası sıkma
Bunlarla birlikte hangi yağı istediğimi sordular; Castrol ve Motul varmış ellerinde. Motul 5000 10W40 yağ koydular. Toplam olarak 1200 TL verdim (21.08.2024). Açıkçası 800 civarı bir fiyat bekliyordum. Rodaja giderken kullanım kılavuzunun sonuna mühür bastırmayı unutmayın; kitapçıkta imza yoksa garanti dışı kalır gibi bir şey okuduğumu hatırlıyorum.
---
**Modlar Hakkında**
Eco modu ilk başta güzel geliyor fakat yoğun trafik için uygun gelmedi. Durmadan motorun durması vs. şehir içi haricinde Eco modu önermiyorum. 7000-7500 devir civarında motoru yazılımsal olarak kesiciye sokuyor, bu da 94-96 km/h’a denk geliyor. Eğer motor düşük km’de ise motorun sağlığı için güzel bir özellik olduğunu düşünüyorum.
Power modunda start-stop özelliği kapanıyor ve herhangi bir kısıtlama olmuyor. Modlar arasında ben herhangi bir performans farkı görmedim.
---
**Lastikler**
Lastikler kendi ürettiği bir markaya ait naylon lastikler ve bunların da belirli bir rodajı olsa da, şu ana kadar çok iyi tuttuklarını söyleyemem. Aslında ıslak yolda arka freni denedim, 60 km/h hız civarı ve kaydırmadı. Fakat 1 defa ön teker ıslak zeminde kaydı. Kısaca lastiğin ıslandığını ve önceki gibi tutmadığını direkt hissediyorsun. Önerim değiştirmenizden yanadır.
---
**Frenler**
İlk olarak arka fren ayarı yaptırmalısınız. Çok basmak gerekiyor, tutması için zaten kampana arka fren tutmuyor desem yeridir. CBS sisteme sahip yani arkaya bastığınızda belirli oranda ön freni de sıkıyor. Bunu sonradan değiştirebilir ya da iptal ettirebilirsiniz fakat ben alışmaya ve memnun kalmaya başladım.
---
**Tecrübelerim bu şekilde. Aklınıza takılan bir şey olursa en kısa sürede cevap vermeye çalışacağım, zamanla da konuyu güncelleyeceğim.**
Reklamlar
-
29 Ağustos 2024, 09:39
#2
CBS'de arkaya basınca ön freni sıkmaz diyen çok bilmiş enayiler de okur umarım ben tartışmaktan yoruldum çakma hocalarla
-
29 Ağustos 2024, 10:55
#3
wing50i adlı üyeden alıntı
CBS'de arkaya basınca ön freni sıkmaz diyen çok bilmiş enayiler de okur umarım ben tartışmaktan yoruldum çakma hocalarla
bu CBS sistemini her marka kendi kafasına göre tasarlayıp uyguluyor. Kimi markalarda CBS varken arka freni sıkınca ön freni sıkmıyor sadece ön freni sıkınca belli oranda arka freni sıkıyor, o marka/modeli kullanmış biri de sanki bütün CBS sistemi olan motorlar öyleymiş gibi arka freni sıkınca ön fren sıkmıyor diye iddia edebiliyor ama bu çin malı motorlarda daha basit cbs sistemi kullanılıyor, arka freni sıkınca da bir miktar ön fren sıkıyor, bu hali tehlikeli, yavaş manevralarda yalnızca arka frenle motorun dengelendiği durumlarda ön freni de sıktığı için düşmeden nasıl manevra yapılabiliyor benim aklım almıyor.
Benim anladığım bu CBS sistemi hiç olmamasından daha tehlikeli bir şey.
-
29 Ağustos 2024, 11:01
#4
espresso adlı üyeden alıntı
bu CBS sistemini her marka kendi kafasına göre tasarlayıp uyguluyor. Kimi markalarda CBS varken arka freni sıkınca ön freni sıkmıyor sadece ön freni sıkınca belli oranda arka freni sıkıyor, o marka/modeli kullanmış biri de sanki bütün CBS sistemi olan motorlar öyleymiş gibi arka freni sıkınca ön fren sıkmıyor diye iddia edebiliyor ama bu çin malı motorlarda daha basit cbs sistemi kullanılıyor, arka freni sıkınca da bir miktar ön fren sıkıyor, bu hali tehlikeli, yavaş manevralarda yalnızca arka frenle motorun dengelendiği durumlarda ön freni de sıktığı için düşmeden nasıl manevra yapılabiliyor benim aklım almıyor.
Benim anladığım bu CBS sistemi hiç olmamasından daha tehlikeli bir şey.
kesinlikle katılıyorum. güvenilir markalarda belki daha işlevsel kullanılıyor olabilir fakat özellikle bu çin-hint vs. alt segment motorlarda tehlike arz ediyor. abs şartından kurtulmak için uydurulmuş bi göz boyama tekniği. aynı dandik hazır gıda ürünlerinde kanserojen renklendiricilerin kullanılması gibi. hiç olmasa daha iyi olacak...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler