Yeni Cub 50cc elektrik tesisatını Cub 100cc elektrik tesisatına çevirmek. (mekanik)
-
22 Ağustos 2024, 20:43
#1
Arkadaşlar merhaba. Rmg motogusto spark 50 yarı enjeksiyonlu model sahibiyim. 100c cevrilmiş olanlardan. Bu motorla ilgili epey şikayetim var ama zamanla adam etmeye çalışıyorum. Böyle standart dışı motor olmaz olsun. motor ne enjeksiyonlu nede karburatörlü epz14 elektrik bağlantılı karburatör vardı ilk iş ondan kurtuldum zira gaz hiç yemiyordu. pz18 gayet yeterli ve tutarlı çalışıyor. Ama yarı enjeksiyon olunca elektrik tesisatı işinin içine cdi beyin dışında birde ecu eklenmiş sanki enjeksiyon varda. hal böyle olunca da tesisat epey dolambaçlı bir hal alıyor ve standart parça değişikliği yapmak epey zorlaşıyor. Mesela cdi 5 pinli ama pinlerdeki kablolar bambaşka renk ve düzende üstündeki cdi da özel sanırım diğerlerine benzemiyor bozulursa bulabilirsen bul. En son tespitim 5pinli ecu alt orta kablo normalde stop etme olarak çalışması gerekirken bizimki devir kesici kablo olarak çalışıyor bağlatıyı sökünce devir sınırı kalkıyor. Sanırım bunların hepsinin sorumlusu sisteme eklenen esasen hiçbir halta yaramayan ecu. Aklımda şöyle 2 senaryo var. Ya tesisatı komple söküp eski tip cub 100 tesisatına çevirmek ki en sağlıklısıda bence bu olur ama orada da sıkıntı acaba ön tesisat uyacakmı (far gösterge sinyaller kumandalar vb.)statör konjektör cdi hallolur. Yada 2.senaryo var olan tesisatı ellemeden statörden gelen kabloları sadece mavi-beyaz(Okuyucu zamanlama), kırmızı-siyah(ac+) ayırıp diğer tesisata bulaşmadan yeni bir ateşleme kablosu tesisatı yapıp direk yeni standart bir cdi'a bağlamak. cdi da diğer 3 uç şase bobin ve stop etme kalıyor. şase istediğin yere bağla bobin kablosu eski cdi dan yenisine aktar geriye tek stop kalıyor onuda gerekirse ayrı bir düğme bağlanıp bir yere sabitlerim. Bu şekilde mantıken çalışması lazım. statörden çıkan diğer kablolarıda sökmediğimizden şarjı da yapmaya devam eder. yani özetle ateşleme sistemi dışında kalan herşey aküden beslenir oda statörden dolar. Bu senaryodaki tek eksik motorun kontak anahtarından kapanamıyor olması olur ama onada dediğim gibi ayrı bir düğme yapılabilir. Ya niye giriyorsun bu işlere diyenler olacaktır bunun birçok nedeni var. parça sıkıntısı, çıkabilecek sorunları çözebilmek, abuk subuk tekleme devir kesme gibi garip sorunları bertaraf etme vb (Mümkün mertebe mekanik olsun). Sonuç olarak bunların tamamı mantık dahilinde ürettiğim çözümler. Tecrübeli arkadaşlar var ise yorumlarınızda faydalı olacaktır. Hatta bazılarımıza kendi benzer sorunları için fikirde verebilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler