Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor sürerken garip gelen şeyler

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar 250D
    Herkese iyi forumlar, motora yeni başladım ortalama iki hafta oldu onda da işe gidip geliyorum günlük 35-40 kilometre yol yapıyorum. Yeni başladığım için bazı şeyleri garipsiyorum sizlere sormak istedim umarım vaktiniz ayırıp cevaplarsanız çok sevinirim.

    1.Gazdan çektiğim anda gelen motor freni çok garipsiyorum araba gibi değil hemen sanki yığılma yapıyormuş gibi hissediyorum. Yokuş aşağı giderken frene basmadan çok motor freni ile inmeye çalışıyorum 4-5 bin devir arasında ama o motordan gelen ses sanki motor hazımsızmış ve ben motora zarar veriyormuşum gibi hissettiriyor. Oluru nedir ?

    2. Virajlara çok hızlı giremiyorum zaten biraz korkuyorum özellikle otobanda araçlar varken genelde sağ şeride geçip 60-70 km/h hızlarla giriyorum acaba tehlikeli duruma mı sokuyorum olması gereken nedir diye düşünüyorum bazen ama hiç tehlikeli durum yaşamadım daha. Normal midir ?

    3. Bir de örnek ışıklardan sağa doğru virajlara girerken bazen arka teker kayarak düzeliyormuş gibi hissediyorum ama motorun hakimiyetini kaybettiğini düşünmüyorum sanki teker yavaşça yerine geliyormuş gibi hissediyorum. Oluru nedir anlayamadım şahsen arkadaşlara sorunca da tam tatmin edici cevap alamadım. Siz ne düşünüyorsunuz ?

    4. Kasislere bazen araba gibi yavaşlayarak giriyorum bazen biraz hızlı giriyorum hafif sekiyor sele zarar veriyor mudur motora ideali nedir acaba ?

    5. Son olarak da otobanda seyrederken genelde 4-5 bin devir arasındayım normal midir oluru nedir ?

    Bu sorularıma vakit ayırıp cevaplarsanız çok sevinirim şimdiden çok teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    1. Dominar da yığılma bana da biraz fazla geldi. Dominar 400 um var. Tek silindir olmasına bağlıyorum. Mümkün mertebe çok sıkıştırmamaya çalışırım.

    2. Virajlara kendi limitlerinizi bilerek girmeniz doğru olanı. Ama otobanda da 60-70 km hızla seyretmek sizin açınızdan risk de oluşturur. Tırlar bile o hızın üzerine çıkıyor. Sizi sıkıştıran olabilir.

    3. Soruyu pek anlamadım. Ama Dominar in orijinal lastikleri çok kötü. Bu nedenle böyle bir hisse kapılmış olabilirsiniz.

    4. Sele zarar verme demeyelim de amortisör zarar görür sert vurursa.ki hızlı geçmek sizin canınız için de tehlikeli. Kontrolü kaybetmek istemezsiniz.

    5. Ortalama trafik akış hızından biraz hızlı gidip araç kalabalığından kurtulmak en iyisi. Zira küçük bir taşıt. Sürekli düşük Devirli kullanmakta iyi değil. Örnek veriyorum 10 bin devirde kesiciye giren motosikleti 6 bin devirde kullanmak zararlı değil
    dundanbiri bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    25 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar 250D
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1. Dominar da yığılma bana da biraz fazla geldi. Dominar 400 um var. Tek silindir olmasına bağlıyorum. Mümkün mertebe çok sıkıştırmamaya çalışırım.

    2. Virajlara kendi limitlerinizi bilerek girmeniz doğru olanı. Ama otobanda da 60-70 km hızla seyretmek sizin açınızdan risk de oluşturur. Tırlar bile o hızın üzerine çıkıyor. Sizi sıkıştıran olabilir.

    3. Soruyu pek anlamadım. Ama Dominar in orijinal lastikleri çok kötü. Bu nedenle böyle bir hisse kapılmış olabilirsiniz.

    4. Sele zarar verme demeyelim de amortisör zarar görür sert vurursa.ki hızlı geçmek sizin canınız için de tehlikeli. Kontrolü kaybetmek istemezsiniz.

    5. Ortalama trafik akış hızından biraz hızlı gidip araç kalabalığından kurtulmak en iyisi. Zira küçük bir taşıt. Sürekli düşük Devirli kullanmakta iyi değil. Örnek veriyorum 10 bin devirde kesiciye giren motosikleti 6 bin devirde kullanmak zararlı değil

    1. Dikkat edeceğim hocam ben de çok devir düşürmemeye çalışıyorum yokuş aşağı sürekli frenleme yapmak istemediğim için motor freni ile inmeye çalışıyorum elimden geldiğince.

    2. Aslında hızım etrafımdaki araçlara göre normal hocam çok yavaş kalmıyorum belki otoban diyerek yanlış bir algı oluşturdum güzergahı şöyle bırakayım ben;


    3. MRF'ler varken evet kaydığını bizzat hissediyordum ama şuan Michelin Pilot Street kullanıyorum farkı hissedebildim sanırım o dediğim olayda normal olanı arabadan sonra sanırım hissiyat garip geldi.

    4. Dikkat edeceğim çok sert girmiyorum ama araçlardan bir tık hızlı geçiyorum o yüzden merak ettim.

    5. Araç kullanırken genelde 3-3.5 devir arasında kullanmaya alışık olduğum için motora geçince 6 bin devirler bana çok yüksek geliyor acaba çok mu bağırıyor motor diye düşüncemden biraz korkuyorum hocam. Değerli yorumlarınız için de teşekkür ederim.
    sailor33 bunu beğendi.

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    4-5bin arası iyidir, hatta 6bin de iyidir. Araba gibi değil motosiklet motorları daha yüksek devirde çalışır.

    Lastik havalarını kontrol etme alışkanlığı edinin. 1 psi bile oynasa farkediliyor. Lastik ne kadar iyi de olsa doğru basınçta kayar.

    Yokuş inişlerde motor freni de iyidir, lazım zaten, yoksa fren diskleri gereksiz ısınır ve fren lazım olduğunda bir bakmışsınız tutmamış. Yokuşları çıktığınız viteste inin diye boşuna söylemiyorlar.


    En önemlisi de, eğitim alın. Kapalı alanda hakimiyet eğitimi devamında yol eğitimi alın, ehliyet almakla öğrenilmiyor, ehliyet kursunun eğitimi sınavı geçecek kadar.

    Ekipman giymeyi de ihmal etmein, yz sıcak falan demeyin, motoru 10m öteye sürecek olsanız bile bütün ekipmanlarınız üzerinizde olsun. Kask ve ont giydim bir de elime eldiven giydim şeklinde yola çıkanlara çıplak sürüyor diyoruz.
    sailor33, AKS ve tommygun bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    25 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar 250D
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4-5bin arası iyidir, hatta 6bin de iyidir. Araba gibi değil motosiklet motorları daha yüksek devirde çalışır.

    Lastik havalarını kontrol etme alışkanlığı edinin. 1 psi bile oynasa farkediliyor. Lastik ne kadar iyi de olsa doğru basınçta kayar.

    Yokuş inişlerde motor freni de iyidir, lazım zaten, yoksa fren diskleri gereksiz ısınır ve fren lazım olduğunda bir bakmışsınız tutmamış. Yokuşları çıktığınız viteste inin diye boşuna söylemiyorlar.


    En önemlisi de, eğitim alın. Kapalı alanda hakimiyet eğitimi devamında yol eğitimi alın, ehliyet almakla öğrenilmiyor, ehliyet kursunun eğitimi sınavı geçecek kadar.

    Ekipman giymeyi de ihmal etmein, yz sıcak falan demeyin, motoru 10m öteye sürecek olsanız bile bütün ekipmanlarınız üzerinizde olsun. Kask ve ont giydim bir de elime eldiven giydim şeklinde yola çıkanlara çıplak sürüyor diyoruz.
    Lastik havalarını kontrol edecek cihazım yok maalesef o konuda da önerilere açığım hocam. Eğitim almayı çok istiyorum hafta sonlarım müsait ama ekipman, motor bakım derken çok param kalmadı yarın 25 bin bakımına götüreceğim. Ankara'da da eğitim kim veriyor neresi iyi bir fikrim yok açıkçası maalesef. Ekipmanı da sürekli giyiyorum hocam yaz terleme demeden daraltsa da giyiyorum. Eldiven konusunda da bir tane idarelik bir şey aldım yalan söylemeyeceğim arkadaşım düştü kaydı eldiveni kurtardı fiyatı uygundu çok bütçem olmadığı için 500 TL'ye onunkinden aldım ama kışlık kaliteli bir tane de almak istiyorum kış yaklaşırken.

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı AKS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik havalarını kontrol edecek cihazım yok maalesef o konuda da önerilere açığım hocam. Eğitim almayı çok istiyorum hafta sonlarım müsait ama ekipman, motor bakım derken çok param kalmadı yarın 25 bin bakımına götüreceğim. Ankara'da da eğitim kim veriyor neresi iyi bir fikrim yok açıkçası maalesef. Ekipmanı da sürekli giyiyorum hocam yaz terleme demeden daraltsa da giyiyorum. Eldiven konusunda da bir tane idarelik bir şey aldım yalan söylemeyeceğim arkadaşım düştü kaydı eldiveni kurtardı fiyatı uygundu çok bütçem olmadığı için 500 TL'ye onunkinden aldım ama kışlık kaliteli bir tane de almak istiyorum kış yaklaşırken.
    Lastik havalarını kontrol edecek cihaz yoksa benzin istasyonlarındakileri kullanabilirsiniz. En azından haftada bir kontrol edin. Benzin istasyonlarında eski, bozuk olanlar olabiliyor ama bir kaç farklı benzin istasyonundan kontrol edip hangisi düzgün ölçüyor bulabilirsiniz. Motorunkullanma klavuzundan olması gereken basınçlar yazar. Tabi lastik soğukken bakın basınca, mesela benim motorda arka lastik 37PSI hava basıyorum, yola çıkıp yarım saat gazlayınca 39'a çıkıyor lastik ısınınca.

    Eğitim konusunda da Ankara'da kimler vardır bilmiyorum ama Milli Eğitim Bakanlığından ve TMF'den eğitmen sertifikalı eğitmenler ille orada da vardır, en kötüsü bile hiç yoktan iyidir, en azından kapalı alanda hakimiyet eğitimi alın çok faydası oluyor. Eğitime harcayacağınız parayı kasko sigortası gibi düşünün, kaza yapınca daha çok masraf çıkacak.

    Ekipman derken de mont, kask, eldiven dışında mutlaka korumalı pantalon ve korumalı bot da edinin. Normal botlar 50km hızla giderken kaza yapıp sürüklendiğinizde asfalta sürtünmekten anında dağılır sonra ayağınız dağılır, ayak bilekleri zor tamir olan yerler, bot da kask kadar önemli.
    tommygun ve AKS bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    25 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar 250D
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik havalarını kontrol edecek cihaz yoksa benzin istasyonlarındakileri kullanabilirsiniz. En azından haftada bir kontrol edin. Benzin istasyonlarında eski, bozuk olanlar olabiliyor ama bir kaç farklı benzin istasyonundan kontrol edip hangisi düzgün ölçüyor bulabilirsiniz. Motorunkullanma klavuzundan olması gereken basınçlar yazar. Tabi lastik soğukken bakın basınca, mesela benim motorda arka lastik 37PSI hava basıyorum, yola çıkıp yarım saat gazlayınca 39'a çıkıyor lastik ısınınca.

    Eğitim konusunda da Ankara'da kimler vardır bilmiyorum ama Milli Eğitim Bakanlığından ve TMF'den eğitmen sertifikalı eğitmenler ille orada da vardır, en kötüsü bile hiç yoktan iyidir, en azından kapalı alanda hakimiyet eğitimi alın çok faydası oluyor. Eğitime harcayacağınız parayı kasko sigortası gibi düşünün, kaza yapınca daha çok masraf çıkacak.

    Ekipman derken de mont, kask, eldiven dışında mutlaka korumalı pantalon ve korumalı bot da edinin. Normal botlar 50km hızla giderken kaza yapıp sürüklendiğinizde asfalta sürtünmekten anında dağılır sonra ayağınız dağılır, ayak bilekleri zor tamir olan yerler, bot da kask kadar önemli.
    Ankara içi eğitim için araştıracağım umarım faydalı bir şey bulurum ben de çok istiyorum bir şeyi yaparken en iyisini öğrenmeyi isterim. Haftada bir de kontrol edeceğim tavsiyenizi dikkate alacağım teşekkür ederim.

    Dizlik kullanıyorum o daha kullanışlı geliyor şimdilik çünkü iş yerinde kıyafet değiştirmek istemiyorum. Sürekli aynı pantolon ve bot giymek hoş olmayacaktır diye düşünüyorum hocam. Bot olarak YDS Astor botum var acaba o uygun olur mu ?



    Ekipman konusunda çok eksiğim var eldiven, bot ve daha montumun sırt koruması yok ama maalesef maddi durumlarda çok el vermiyor kışın bir süre servisle gidip geleceğim Ocak, Şubat gibi taksitlerim de bitiyor yeni bahar döneminde daha kaliteli tam ekipmanlarla seneye başlamayı düşünüyorum şahsen.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı AKS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ankara içi eğitim için araştıracağım umarım faydalı bir şey bulurum ben de çok istiyorum bir şeyi yaparken en iyisini öğrenmeyi isterim. Haftada bir de kontrol edeceğim tavsiyenizi dikkate alacağım teşekkür ederim.

    Dizlik kullanıyorum o daha kullanışlı geliyor şimdilik çünkü iş yerinde kıyafet değiştirmek istemiyorum. Sürekli aynı pantolon ve bot giymek hoş olmayacaktır diye düşünüyorum hocam. Bot olarak YDS Astor botum var acaba o uygun olur mu ?

    https://static.ticimax.cloud/cdn-cgi...yah-e32268.jpg

    Ekipman konusunda çok eksiğim var eldiven, bot ve daha montumun sırt koruması yok ama maalesef maddi durumlarda çok el vermiyor kışın bir süre servisle gidip geleceğim Ocak, Şubat gibi taksitlerim de bitiyor yeni bahar döneminde daha kaliteli tam ekipmanlarla seneye başlamayı düşünüyorum şahsen.
    Bot rahat geliyorsa uygundur. Motosiklet için üretilmiş en kötüsü bile en iyi ayakkabıdan sağlamdır herhalde diye düşünüyorum.

    işyeri mevzuları pantaon konusunda sorun oluyor haklısınız. Ben işyerinde giyim kuralı olarak "giyinik ol yeter" tarzı çalıştığım için sorun olmuyordu ama zaten artık her gün işe gidip gelmiyorum, işe gittiğim zamanlar da kot pantalon görünümlü korumalı pantalonla sorun yaşamıyordum bütün gün ofiste.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)