Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kışlık Mont Varyasyonları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Temmuz 2024
    Motosikleti
    RKS - Titanic 150
    Merhaba arkadaşlar, başlıktan anlaşılacağı üzere kışlık mont için varyasyonları değerlendirmek üzerine bu konuyu açmak istiyorum. Yavaştan kış geliyor ve ekipman toplamaya başlıyor herkes.

    Öncelikle; "kışlık mont" olarak satılan montların çoğu(kalitesi üst düzey olan her bütçeye uygun olmayanları tenzil ediyorum) yağmur geçiriyor. Bu durumda en mantıklı çözüm balıkçı yağmurluğuyla motora binmek oluyor. Orta düzey bir yağmurluk da yağmurla beraber rüzgarı da kesiyor. E o zaman hem ağır baba kışlık bir mont alıp üstüne yağmurluk giyip içime kazak giyeceksem, bunun yerine 4 mevsimlik(kışa daha uygun olanlardan bahsediyorum-4 mevsimlik montlar bence kışı kapsar yazı kapsamaz çünkü-)mont alıp da üstüne yağmurluk + eldiven + kazak vs. vs. eklemek daha mantıklı gözüküyor. Bu durumda soğuk bir memleket için uygun olan kullanımı henüz netleştiremedim. Pantolon için ise işe gidip gelenler, ya da motorcuyum diye bağıra bağıra gezmek istemeyen arkadaşlar kot pantolon kullanıyor. Ki bu durum gayet anlaşılabilir. Şahsen işe giderken en azından kot pantolon giyebilmek istiyorum çünkü. Bu durumda da korumalı bir kot pantolonun üstüne çamur ihtimali için yağmurluk giymek gerekiyor. Kotun üstüne bu yağmurluk geçirilip, günlük motor kullanımını halledebileceğimizi düşünüyorum. Bu konu hakkındaki görüşünüzü merak ediyorum. *Korumalar nezdinde konuşmaya gerek yok, korumasız mont/pantolon vs. zaten gündem dahi değil.*

    Bir diğer seçenek ise kışı çok sert geçirmeyen memleketlerde yazlık montu termal içlikle kullanmak olacaktır. 4 mevsim mont veya termal içlik için link bırakmıyorum, teste tabi tutulmuş herhangi bir ürün aynı işlevi görecektir.

    Alternatif olarak önerileriniz, görüşleriniz nedir arkadaşlar?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bir çok şeyi kendini bulmuşsunuz zaten.

    Ben işe gidip geldiğim zamanlarda korumalı kot pantalon giyiyordum, olur da yağmur çamur olursa diye alt üst takım yağmurluk almıştım, hatta ayağımda uzun botlar varken de çok zorlanmadan giyebileyim diye iki bedne büyük aldım yağmurluk takımını, alt yağmurluğu pantalonun üzerine giyince pantalon ıslanmaz diyerek böyle almıştım. Ama yağmurluk takımının altını belki bir iki kere giymişimdir, bir keresinde İstanbul'dan Tekirdağ'a giderken yağmur bastırdı, hemen benzin istasyonuna çekip alt-üst yağmurluğu giydim, 10dk kadar yağmurun yavaşlamasını bekledim sonra devam etmiştim.
    Yağmurluğun üst kısmı parlak sarı renkli ve reflektörlü, yağış olmasa bile görüşün düştüğü zamanlarda montun üzerine giyiyordum görünürlük açısından da faydası oluyordu.
    Benim o zamanki motor xmax 250 olduğu için yağmurda yolda su çamur botlarıma bile gelmiyordu, bu yüzden yağmurluğun alt kısmını giymeyi bırakmıştım, yağmur çoğalınca kenara çekip üst yağmurluğumu giyiyordum, onun da faydası daha çok görünürlük açısından iyi oluyordu.

    Montum Revit Safari 2 modeli, 4 mevsim diye geçiyor ama yazın yazlık mont aldım, kışın İstanbul'un nemli üşüten havalarında 5 derecelerde bile sırtım terlediği oluyordu, üşütmüyor yani, ama çok aşırı yağurda su alıyor hem de ekstra görünürlük için yağmurluk üstünü giyiyorum. Hem görünürlük artsın hem soğukta rüzgarı kessin diye yağmurluk işe yarıyor hem mont çamurlanmamış oluyor.

    Botlarım uzun adventure botlardan, yaz kış sıcak soğuk her tür havada konforlu, kışın zaten scooter sürdüğüm için su bile gelmiyordu.

    Kışlık ekipmanlarımı yazayım fikir verir belki (4 mevsim sürekli giydiklerim hariç)

    Mont: Revit Safari 2
    Yapmurluk: 4Riders alt-üst takım (Motomax mağazasından en ucuzundan almıştım)
    Uzun adventure bot (scooter için fazla deniyor ama 2 kez kazada beni güzel korudu, bir daha kısa bot almam)

    Yağmura yakalanınca kaskın kenarlarından boyundan su içeri sızıp üşütebiliyor, boyuna buff geçirmeyi ihmal etemek lazım, çok işe yarıyor.

    Korumalı kot pantalonun üzerine yağmurluk geçirince işyerine varınsa kupkuru pantalonla ofiste zaman geçiyor. Hele şimdiki korumalı pantalonlarında diz korumaları çıkarılabiliyor, ofisteyken daha rahat olabilir, benim pantalon eski model, diz korumaları dışarıdna çıkarılamıyor ama alıştım, bütün gün ofiste rahatsız olmuyorum fazla.

    Tabi işyerinde takım elbise/kumaş pantalon/gömlek giymek zorunda olanların işi zor. Benim yıllardır çalıştığım bütün işlerde giyim kuralları "giyinik ol yeter" şeklinde olduğu için giyim konusunda rahatım, hele şimdi artık evden çalışıyorum ofise yılda bir gitsem oluyor.
    dundanbiri ve Z3RD bunu beğendiler.

  3. #3
    dundanbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Bandırma
    Motosikleti
    Pulsar NS 200
    Üst için "Prosev Corta Vento Korumalı Motosiklet Yağmurluk Neon" çok soğuk ise altına polar giyiyorum, değilse kazak ile devam.

    https://www.hepsiburada.com/forte-gt-2001086-hattena-4-mevsim-motosiklet-montu-pm-HBC00000QEDTR bunu almıştım, ama çok terliyorum, hava durumuna göre tişört ile giydiğimde oluyor.

    Pantol "Revit Herküles" bir iki beden büyük almıştım bende, yağış varsa pantolun üzerine giyiyorum, maşallahı var sağanak da giydim kaç defa, gram su almadı, kışlık bot yok onun yerine normal bot giyiyorum, her ihtimale karşı bot için yağmur korumalıkları da var.

    Kışın scooter rahatlık oluyordu, şimdi ns200 ile çok rahat edemiyorum :( zaten giy çıkar giy çıkar bezdiriyor
    Z3RD bunu beğendi.
    Aşklar biter yollar bitmez dedim, ne aşk bitti ne de yollar..

  4. #4

    Üyelik
    15 Temmuz 2024
    Motosikleti
    RKS - Titanic 150
    Hocam teşekkürler uzun uzadıya arkadaşlara bilgi verecek bir yazı olmuş. Ben bu konu başlığını herkes güncel kullanımını sıralasın diye açmıştım zaten. Mont önerisinden ziyade ekipman varyasyonu hangi hava koşulunda nasıl yapılsa daha iyi olur gibisinden bir bilgi aktarma konusu olarak düşünüyordum açarken

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

    Şahsen kendim https://www.motosikletonline.com/urun/revit-control-h2o-mont-siyah-antrasit bunu almayı düşünüyorum. Ankara ayazı malum ruhumuzu kesebilir o yüzden biraz tedbiri artırıp içime de termal içlik alacağım. En büyük soru işaretim bot ve pantolon konusu. Ofiste çalışıyorum. Sersefil bir halde ofise girmek sıkıntı olabilir. Ama okuduğum-gördüğüm kadarıyla da yağmurluk bu durumun tek kurtarıcısı
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Z3RD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam teşekkürler uzun uzadıya arkadaşlara bilgi verecek bir yazı olmuş. Ben bu konu başlığını herkes güncel kullanımını sıralasın diye açmıştım zaten. Mont önerisinden ziyade ekipman varyasyonu hangi hava koşulunda nasıl yapılsa daha iyi olur gibisinden bir bilgi aktarma konusu olarak düşünüyordum açarken

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

    Şahsen kendim https://www.motosikletonline.com/urun/revit-control-h2o-mont-siyah-antrasit bunu almayı düşünüyorum. Ankara ayazı malum ruhumuzu kesebilir o yüzden biraz tedbiri artırıp içime de termal içlik alacağım. En büyük soru işaretim bot ve pantolon konusu. Ofiste çalışıyorum. Sersefil bir halde ofise girmek sıkıntı olabilir. Ama okuduğum-gördüğüm kadarıyla da yağmurluk bu durumun tek kurtarıcısı
    Termal içlik değil de montun altına giyerim diye neopren uzun kollu bir şey almıştım. İstanbulda 5 derece sıcaklıkta bir kere giydim, işyerine gidene kadar 1 saat içinde 50km yolda sırtım terledi, bir daha giymedim, öyle duruyor dolapta asılı. Ankara'da iş görebilir tabi. Normal kazağın üzerine mont gibi giyilen neopren bir şeydi, bunların kolsuz yelek gibi olanları da var belki onlar daha kullanışlı olabilir ben çok üşüyen bir insan olduğum için sıcaktan çekinmem soğuktan korkarım diye uzun kollu almıştım.

    Korumalı pantalon kot görünümlü olunca işyerinde sorun çıkarmıyordu bana, ofiste rahatsız olmuyordum çok. Botlarım uzun adventure tip botlardan ama pantalon paçalarının altından çok belli olmadıkları için ofiste ayrıca ayakkabı değiştirmeme de gerek kalmıyordu.


    Kıyafet aslında çok kişisel bir konu. Ben gençken bizim tayfanın moda anlayışı üstüne bir şey geçir çık şeklindeydi, umursamazdık, yaşlanınca da artık uursamıyorum, giysi benim için koruma amaçlı giyilen bir şey, sıcaktan, soğuktan, güneşten ve de motor kullanırken kaza yaparsam olacak şeylerden korusun nasıl göründüğü hiç umurumda değil, giyimin nasıl göründüğünü dert eden ortamlarda bulunmayınca soru olmuyor, öyle ortamlara girmiyorum zaten. Ama gençler dert edebilir, yine de görünümden önce koruma ve işlev tarafına öncelik verin.
    dundanbiri bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    15 Temmuz 2024
    Motosikleti
    RKS - Titanic 150
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Termal içlik değil de montun altına giyerim diye neopren uzun kollu bir şey almıştım. İstanbulda 5 derece sıcaklıkta bir kere giydim, işyerine gidene kadar 1 saat içinde 50km yolda sırtım terledi, bir daha giymedim, öyle duruyor dolapta asılı. Ankara'da iş görebilir tabi. Normal kazağın üzerine mont gibi giyilen neopren bir şeydi, bunların kolsuz yelek gibi olanları da var belki onlar daha kullanışlı olabilir ben çok üşüyen bir insan olduğum için sıcaktan çekinmem soğuktan korkarım diye uzun kollu almıştım.

    Korumalı pantalon kot görünümlü olunca işyerinde sorun çıkarmıyordu bana, ofiste rahatsız olmuyordum çok. Botlarım uzun adventure tip botlardan ama pantalon paçalarının altından çok belli olmadıkları için ofiste ayrıca ayakkabı değiştirmeme de gerek kalmıyordu.


    Kıyafet aslında çok kişisel bir konu. Ben gençken bizim tayfanın moda anlayışı üstüne bir şey geçir çık şeklindeydi, umursamazdık, yaşlanınca da artık uursamıyorum, giysi benim için koruma amaçlı giyilen bir şey, sıcaktan, soğuktan, güneşten ve de motor kullanırken kaza yaparsam olacak şeylerden korusun nasıl göründüğü hiç umurumda değil, giyimin nasıl göründüğünü dert eden ortamlarda bulunmayınca soru olmuyor, öyle ortamlara girmiyorum zaten. Ama gençler dert edebilir, yine de görünümden önce koruma ve işlev tarafına öncelik verin.
    Ofiste sorun etmeyecekleri kadar resmiyete yakın olması görsellik açısından yeterli bana göre .

    Şu an kullandığım bot ofise uygun değil maalesef sürekli değiştirmem gerekti yaz boyunca. Kışın da aynı sorunu yaşayacağım büyük ihtimalle.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler