Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Lastiklerimi değiştirmeli miyim?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Merhabalar, hayırlı cumalar.

    2 yıl önce aldığım motorum ve üzerinde gelen stok lastikleri 20.000 km'dir kullanıyorum. İnternet üzerinde araştırma yapınca genel olarak bu işin üstadları lastik ömrü janta takıldıktan sonra 2 yıldır, 2 yıl sonra değişim yapmak gerekmektedir diyorlar.

    Şuanda lastiklerim ilk zamanki gibi performans veriyor, ne virajda tutuş kaybı hissiyatı yaşıyorum, ne basarken bir sallama vs. aksi durum hissettirmiyorlar.

    Sürüş öncesi ve sonrası lastik kontrollerimde de, hala aynı sertlik, yapışaklığı ve yumuşaklığı verdiğini hissediyorum.

    Sizce bu kıvamdaki lastikleri değiştirmeli miyim? Yoksa farklı bir püf noktası var mıdır? Şunlar olmaya başlarsa o zaman değiştirsen daha iyi olur dediğiniz elzem bir nokta var mıdır?

    Dip Not: Lastik takımının güncel fiyatı 26 bin TL. Şuanlık kafam da, performans ve tutuşta bir değişkenlik olmadığı için daha ileriki bir zamanda değiştirmeyi düşünüyorum. Gelecek cevaplara göre tabi ki karar vereceğim.

    Lastik Marka/Modeli: Avon Cobra Chrome
    Ön Lastik: 150/80R 17
    Arka Lastik: 240/50R 16

    Değiştirdiğimde aynı ebatlarda fakat "Metzeler Cruisetec" marka model olan lastiklerle değiştireceğim mecburen. Yeni üretimlerde bu lastiğe geçilmiş ve malesef Türkiye'de Avon marka lastik bulamıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Performans kaybı yaşamıyorsan ve herhangi bir şikayetin yoksa bence değiştirme.

    2 yıl veya şu kadar kilometre ortalama bir değer. Sıcak iklimde güneş altında lastikler daha çok yıpranır ılıman ve güneş altında olmayan bir iklime göre.

    Kullanıcı ve kullanılan yol durumuna göre de yıpranma farklı olur. Kimisi gazlamayı sever gaza daha çok yüklenir ona göre de daha çok frene basar böyle uzar gider.
    Metehan48 ve fazil bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    İkinci sezonunu tamamlayan lastik artık ciddi manada sertleşmiş, tutunma kabiliyetini kaybetmiş oluyor. İki sene yatan falan değil tabii aktif kullanımdan bahsediyorum. Problem yaşamıyorsan senin sürüşünü destekleyebilecek kadar canı kalmış olabilir, buna dışarıdan bir yorum getirmek çok zor.

    Bir tek şu ilüzyona dikkat etmek lazım. Lastikler bir günde tutuş kaybı yaşamadıkları için zamanla olan kayıpları fark etmek çok zor olabiliyor. Bundan ötürü anlamıyorsundur demiyorum yine senin sürüşüne yetecek canı olabilir, sadece böyle bir konu da var diye belirtmek istedim.
    izzmarit, espresso ve Metehan48 bunu beğendiler.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    4.5 yıl 17bin km'dir kullanıyorum; aklımda deli sorular
    TIGERSHARK ve Metehan48 bunu beğendiler.

  5. #5
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Performans kaybı yaşamıyorsan ve herhangi bir şikayetin yoksa bence değiştirme.

    2 yıl veya şu kadar kilometre ortalama bir değer. Sıcak iklimde güneş altında lastikler daha çok yıpranır ılıman ve güneş altında olmayan bir iklime göre.

    Kullanıcı ve kullanılan yol durumuna göre de yıpranma farklı olur. Kimisi gazlamayı sever gaza daha çok yüklenir ona göre de daha çok frene basar böyle uzar gider.
    En ufak bir performans kaybı hissetmiyorum, hissetmeyi de geçtim hala yaşamadım.
    Yerine göre yüksek hızda gitmeyi, gazlamayı seviyorum, virajda yapıyorum. Motorum kapalı garajda sürekli, güneş ışığı altında sadece sürdüğüm zamanlarda kalıyor.
    Fren kısmına gelcek olursakta motorum diğer motorların komprasyonundan çok daha farklı, baya sıkı bir komprasyonu var, fren atıyormuş gibi yavaşlıyorum zaten, fren kullanımım oldukça az diyebilirim farklı sürdüğüm motorlarla kıyaslayınca.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkinci sezonunu tamamlayan lastik artık ciddi manada sertleşmiş, tutunma kabiliyetini kaybetmiş oluyor. İki sene yatan falan değil tabii aktif kullanımdan bahsediyorum. Problem yaşamıyorsan senin sürüşünü destekleyebilecek kadar canı kalmış olabilir, buna dışarıdan bir yorum getirmek çok zor.

    Bir tek şu ilüzyona dikkat etmek lazım. Lastikler bir günde tutuş kaybı yaşamadıkları için zamanla olan kayıpları fark etmek çok zor olabiliyor. Bundan ötürü anlamıyorsundur demiyorum yine senin sürüşüne yetecek canı olabilir, sadece böyle bir konu da var diye belirtmek istedim.
    Ya ben ilk motoru aldığımda, rödajdan sonra kendi çapımda lastiklerin yumuşaklığını ıvırını zıvırını kendimce ölçtüm. Şimdi tekrar kıyaslıyorum hala aynı hissettiriyo.

    Özellikle foruma sormak istedim, iki çocuğum var, hanımla onları bırakıp beraber çıkıp sürüşe, viraj yapmaya gidiyoruz. Bu durumdayken beni yola bağlayan tek unsur olan lastikler çok önemli. Kendimi geçtim hanımı ve sonrasında çocuklarımı görmezden gelme şansım yok.

    Bir günde tutuş kaybı tabiki de yaşatmaz. Bizim genel rotamız burada belli ve sınırlı olduğu için, her sürüşte dikkat ediyorum, ne sürüşümde değişiklik var, ne yola tutunmamda. Şimdi üstadlar da 2 yıldan sonra değiştirin diyince, riskliyse riske girmek istemiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4.5 yıl 17bin km'dir kullanıyorum; aklımda deli sorular
    Aman maşallah. Tekerine taş değmesin reis.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ya abi şöyle bir durum var, yanlış anlaşılmaya biraz müsait bir durum çok da böyle yazmak istemiyorum. Yani kişi zaten o lastiğin performansı düşmüş halini bile zorlamayacak şekilde sürüyor olabilir. Modern lastiklerin tutuş kabiliyetleri çok yüksek, biz kendimizce gazlasak da lastiğin tutuşunun azaldığını hissettirecek yükü bindiremiyor olabiliyoruz.

    Bir de lastiği bilmiyorum Avon'un ama Rocket'le geldiğine göre zaten oldukça dayanıklı bir tur lastiğidir. Onun da ömrü ekstradan uzun olacaktır mutlaka. Konuyu tamamen engellemese de güneş altında kalmaması, ortamın nemi vs de etki ediyor yaşlanmaya.

    Ama hanım çocuklar pimpirikliyim diyorsun ona bir şey diyemem =) Nereden çıktı 2 yıl dersen işte lastiğin kimyasal süreçleri bir kere başladığı zaman yaşlanmaya devam etmesi söz konusu. Misal ben geçen sene Ekim miydi Kasım mıydı sıfır set Rossa Corsa 4 alıp ertesi gün piste çıktım, iki gün pistte kullanıp söktüm tekrar evde sakladım o lastikleri. Güneş yok nem alıcılar o ufak paketler var etrafında falan filan iyi korudum ben, ama nolursa olsun ısıma soğuma yaşadı ve oksijenle muhattap olmaya devam etti. O yüzden Kasım'da çıkardığım lastik değil o artık. Ne kadar fark var, orası tavşan deliği işte =)

    Sınırı aştığını hissettiğinde bile en ufak bir soru işareti bırakmıyorsa işini yapmaya devam ediyordur diyebiliriz.
    espresso ve Metehan48 bunu beğendiler.

  7. #7
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Selamlar.
    Galiba siz fethiyede yaşıyorsunuz. Buna istinaden sizin oralarda mevsim ılıman geçtiği için dandik lastikler bile yol tuyuor olması gerekir. Bu yüzden lastik sertleşse dahi siz veriim kaybını hissetmiyorsunuz diye düşünüyorum.

    Ben 2017 pulsarımda ki dandik mrf lastiklerimi 13 bin km hala kullanıyorum. Sadece yazları kullandığım için sıcak havadan dolayı hiç kaydığını hissetmedim. Benim dandik lastik yol tutuyorsa sizin lastikler hayli hayli tutmaya devam edecektir.

    Ben sizin yerinizde olsam gözle kontrol ederim. Çatlama ,dökülme ,erime vs şeyler yok ise 1 sezon daha kullanmaya devam ederim.
    Metehan48 bunu beğendi.

  8. #8
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya abi şöyle bir durum var, yanlış anlaşılmaya biraz müsait bir durum çok da böyle yazmak istemiyorum. Yani kişi zaten o lastiğin performansı düşmüş halini bile zorlamayacak şekilde sürüyor olabilir. Modern lastiklerin tutuş kabiliyetleri çok yüksek, biz kendimizce gazlasak da lastiğin tutuşunun azaldığını hissettirecek yükü bindiremiyor olabiliyoruz.

    Bir de lastiği bilmiyorum Avon'un ama Rocket'le geldiğine göre zaten oldukça dayanıklı bir tur lastiğidir. Onun da ömrü ekstradan uzun olacaktır mutlaka. Konuyu tamamen engellemese de güneş altında kalmaması, ortamın nemi vs de etki ediyor yaşlanmaya.

    Ama hanım çocuklar pimpirikliyim diyorsun ona bir şey diyemem =) Nereden çıktı 2 yıl dersen işte lastiğin kimyasal süreçleri bir kere başladığı zaman yaşlanmaya devam etmesi söz konusu. Misal ben geçen sene Ekim miydi Kasım mıydı sıfır set Rossa Corsa 4 alıp ertesi gün piste çıktım, iki gün pistte kullanıp söktüm tekrar evde sakladım o lastikleri. Güneş yok nem alıcılar o ufak paketler var etrafında falan filan iyi korudum ben, ama nolursa olsun ısıma soğuma yaşadı ve oksijenle muhattap olmaya devam etti. O yüzden Kasım'da çıkardığım lastik değil o artık. Ne kadar fark var, orası tavşan deliği işte =)

    Sınırı aştığını hissettiğinde bile en ufak bir soru işareti bırakmıyorsa işini yapmaya devam ediyordur diyebiliriz.
    Yanlış anlaşılcak bir durum yok yahu. Pinpirikliyim evet, bu yüzden net cevaba olabildiğince yaklaşmaya çalışıyorum ki ona göre hareket edebileyim.

    Avon'u bende ilk kez kullandım ve oldukça memnun kaldığım bir lastik. Hatta şuana kadar kullandığım en iyi lastik benim gözümde. Şu güne kadar virajda bir kez salma yapmadı, virajda bir kez olsun TCS'ye ihtiyacım olmadı (maşallah diyim). Keza frenlemede aynı şekilde, bir kez duramayacağımı vs. hissettirmedi. Nereyi gözüme kestiriyorsam virajda girdim çıktım, nerede durmak istediysem durdum.

    Şuanki görüşüm biraz daha kullanıp durumu gözlemlemeye devam etmek olacak sanırım. Ne biliyim bi ufak ufak bile salma olmaya başlasa aha tamam dicem, direk değiştircem amma işte. Ben az daha kullanam.

    Biladerde de MT-09 var. Bu Rosso 3 lastik var Diablo'ydu galiba. Meşhur olan lastik. Mesela onun motoruyla da çıkıyorum ara ara, o motoru ilk sürdüğüm zamanla şuan ki lastik kıvamında fark var. Aşağı yukarı aynı zamanda aldık motorları. Hala iyi maşallahı var ama eskisinden bi tık daha az güven veriyor. He bir de mesela o daha 10-12 bin km arasında. Aslında kıyaslama değil yapmak istediğim de, hissiyat farklılıklarından yola çıkıyorum. Yoksa iki farklı marka, birbirinden 4 farklı lastik, çapı, ebatı ve kullanım farklılıkları mevcut.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------

    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar.
    Galiba siz fethiyede yaşıyorsunuz. Buna istinaden sizin oralarda mevsim ılıman geçtiği için dandik lastikler bile yol tuyuor olması gerekir. Bu yüzden lastik sertleşse dahi siz veriim kaybını hissetmiyorsunuz diye düşünüyorum.

    Ben 2017 pulsarımda ki dandik mrf lastiklerimi 13 bin km hala kullanıyorum. Sadece yazları kullandığım için sıcak havadan dolayı hiç kaydığını hissetmedim. Benim dandik lastik yol tutuyorsa sizin lastikler hayli hayli tutmaya devam edecektir.

    Ben sizin yerinizde olsam gözle kontrol ederim. Çatlama ,dökülme ,erime vs şeyler yok ise 1 sezon daha kullanmaya devam ederim.
    Selamlar hocam.

    Evet Fethiye'de yaşıyorum ve ılıman geçmiyor, bildiğiniz Cehennem'in Fethiye şubesi gibi, kavruluyoruz.

    Dediğiniz gibi de olabilir bu yönden düşünmemiştim hiç. Bu mantıkla yola çıkarsak daha soğuk ayları bekleyip gözlemlemek daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Kışında yağmursuz havada, soğukta olsa sürmeye devam ediyorum ben.

    Her sürüş öncesi, ön ve arka lastik havalarını kontrol edip, sonrasında lastiklere de bakıyorum hocam. Henüz bir çatlama, dökülme vs. görmedim. Erimeden kastınızı tam anlayamadım ama sanırım öyle bir durum da yok.

  9. #9
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Metehan48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlaşılcak bir durum yok yahu. Pinpirikliyim evet, bu yüzden net cevaba olabildiğince yaklaşmaya çalışıyorum ki ona göre hareket edebileyim.

    Avon'u bende ilk kez kullandım ve oldukça memnun kaldığım bir lastik. Hatta şuana kadar kullandığım en iyi lastik benim gözümde. Şu güne kadar virajda bir kez salma yapmadı, virajda bir kez olsun TCS'ye ihtiyacım olmadı (maşallah diyim). Keza frenlemede aynı şekilde, bir kez duramayacağımı vs. hissettirmedi. Nereyi gözüme kestiriyorsam virajda girdim çıktım, nerede durmak istediysem durdum.

    Şuanki görüşüm biraz daha kullanıp durumu gözlemlemeye devam etmek olacak sanırım. Ne biliyim bi ufak ufak bile salma olmaya başlasa aha tamam dicem, direk değiştircem amma işte. Ben az daha kullanam.

    Biladerde de MT-09 var. Bu Rosso 3 lastik var Diablo'ydu galiba. Meşhur olan lastik. Mesela onun motoruyla da çıkıyorum ara ara, o motoru ilk sürdüğüm zamanla şuan ki lastik kıvamında fark var. Aşağı yukarı aynı zamanda aldık motorları. Hala iyi maşallahı var ama eskisinden bi tık daha az güven veriyor. He bir de mesela o daha 10-12 bin km arasında. Aslında kıyaslama değil yapmak istediğim de, hissiyat farklılıklarından yola çıkıyorum. Yoksa iki farklı marka, birbirinden 4 farklı lastik, çapı, ebatı ve kullanım farklılıkları mevcut.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------



    Selamlar hocam.

    Evet Fethiye'de yaşıyorum ve ılıman geçmiyor, bildiğiniz Cehennem'in Fethiye şubesi gibi, kavruluyoruz.

    Dediğiniz gibi de olabilir bu yönden düşünmemiştim hiç. Bu mantıkla yola çıkarsak daha soğuk ayları bekleyip gözlemlemek daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Kışında yağmursuz havada, soğukta olsa sürmeye devam ediyorum ben.

    Her sürüş öncesi, ön ve arka lastik havalarını kontrol edip, sonrasında lastiklere de bakıyorum hocam. Henüz bir çatlama, dökülme vs. görmedim. Erimeden kastınızı tam anlayamadım ama sanırım öyle bir durum da yok.
    Erimeden kastım lastiğin ortasının düzleşmesi.
    Metehan48 bunu beğendi.
    Dört Silindirin Gücü Adınaaaa ......!

  10. #10
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    sürüşü etki edecek eskime yoksa bence yeni lastik alın ama sezon başı yani nisan da değiştirin derim
    bir takım lastik için hem 2 yıl hemde 20000 km çok çok az arabaya göre adamlar sıfır km araba alıyor 50 60 k kullanıyor biz neden böyle çok çok az km değiştiriyoruz anlamıyorum
    Metehan48 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    yüksek cc ve hp motor lastiklerinden bahsediyorum.spor lastikler 6-12k km giderken touringler 13-18k km gidiyor.
    hamur ömrü olarak da 2 yıl performans odaklı,3. yılda yuzde 70 performans diyebiliriz.
    tavsiyem 3. yıla geldiginizden ve 20k km doldugundan nisan gibi yenilemeniz
    Metehan48 bunu beğendi.

  12. #12
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erimeden kastım lastiğin ortasının düzleşmesi.
    Anladım hocam. Dengeli bir şekilde eskime mevcut şuan, dediğiniz şekilde gözle görülür net bir düzleşme yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------

    Alıntı motomad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek cc ve hp motor lastiklerinden bahsediyorum.spor lastikler 6-12k km giderken touringler 13-18k km gidiyor.
    hamur ömrü olarak da 2 yıl performans odaklı,3. yılda yuzde 70 performans diyebiliriz.
    tavsiyem 3. yıla geldiginizden ve 20k km doldugundan nisan gibi yenilemeniz
    Teşekkürler yorumunuz için.
    Önümüzdeki seneye sarkıtırsam zaten kesin değiştiririm 3 yıl biteceği için. Ki öyle gibi de gözüküyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:47 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sürüşü etki edecek eskime yoksa bence yeni lastik alın ama sezon başı yani nisan da değiştirin derim
    bir takım lastik için hem 2 yıl hemde 20000 km çok çok az arabaya göre adamlar sıfır km araba alıyor 50 60 k kullanıyor biz neden böyle çok çok az km değiştiriyoruz anlamıyorum
    Araba ile motosiklet sonuç olarak bir değil hocam. Motosiklette güvenliğe ekstradan daha çok önem veriyoruz haliyle. Belki bu yüzden lastik sınırlarını çok zorlamadan değiştiriyoruzdur.

    Birde araba ile motosiklet lastikleri yapısal olarak farklılar.

  13. #13
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Aynı şeyi kask için de söylerler ama ben bunun biraz da tüketimi artırmak için olduğunu düşünüyorum. Bir lastiği en az 6-7 sene kullanıyorum. Hatta motoru fazla kullanmadığım için 10 yıla kadar çıkıyor. Bence lastik uzun süre güneşte kalmadıkça ve fazla yağmura, suya maruz kalmadıysa epey süre kullanılabilir.
    Lastik yumuşaklığını korudukça sorun yok bence. Bu arada kaskı da 10 sene kullanıyorum.
    Metehan48 ve TIGERSHARK bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    yani normal bir motor olsa 3.yıl yine görülür ama 20bin km az değil.öyle ağır ve aşırı ötesi torklu bir makina için 20 bin km binmeniz zaten muhteşem bir mesafe.lastikler bitmiş görmemize gerek yok bunun bahsine girmeye hiç gerek yok.evet fiyattan ötürü bir durum var ortada ama işte lafın tam yeri burada oturuyor ilk kez sanırım yazıcam 'aslan besleyen yemini düşünmez'
    Metehan48 ve espresso bunu beğendiler.

  15. #15
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Lastik konusu acaba demeye başlandığında değişmeli bence. En önemli hayati parçalardan biri.
    Böyle diyorum ama 3 ay önce motoru değiştirdim, üzerinde 2018'de takılmış anlas marka lastikler var, değiştirmem lazım ama bütçe sorunlarından hala değiştiremedim, eski motoru satabilirsem ilk iş lastik değiştirmek olacak, ama lastiklerin bitik olduğunun farkında olarak sürüyorum olabildiğince riske girmeden sürüyorum.
    Metehan48 bunu beğendi.

  16. #16
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    benimde hiç duymadığım bir marka, gözle dikkatli bir kontrol ile erime, çatlama vs. görülmüyorsa, performans kayıbı da hissetmiyorsanız da bence bir sezon daha şans verin derim.
    Metehan48 bunu beğendi.

  17. #17
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Ben motorun üzerinde gelen michelin citygrip lastikleri 6. yılda değiştirmiştim. o zamanlar lastiklerin ömrü konusunda bilgim yoktu, henüz 8bin km olmuştu, diş derinliği falan iyi durumdaydı zaten motoru az kullanıyordum, tuvturk muayenesinde görevli lastiklerin diş derinlikleri geçer ama tarihi eski kalmış 5 yıldan sonra değiştirmeyi tavsiye ediyoruz değiştirseniz iyi olur demişti o zaman akıl edip araştırmıştım. Gidip michelin city grip 2 taktırdım, yeni lastikleri taktırınca acayip farketti meğer lastiklerin tutuşu hiç yokmuş.
    Metehan48 bunu beğendi.

  18. #18
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı şeyi kask için de söylerler ama ben bunun biraz da tüketimi artırmak için olduğunu düşünüyorum. Bir lastiği en az 6-7 sene kullanıyorum. Hatta motoru fazla kullanmadığım için 10 yıla kadar çıkıyor. Bence lastik uzun süre güneşte kalmadıkça ve fazla yağmura, suya maruz kalmadıysa epey süre kullanılabilir.
    Lastik yumuşaklığını korudukça sorun yok bence. Bu arada kaskı da 10 sene kullanıyorum.
    Kaskta da kaza bela düşme olmadan 5 yıl diye biliyorum bende. 2 kaskım var biri 2 diğeri de 1 yaşında. Onların daha ömürleri var.

    Yukarıda da yazdığım gibi, lastik kıvamında, yol tutuşunda, virajlarda vs. herhangi bir problem yok. Hani viraja falan girerken acaba dediğim hiç olmuyor. Genel kanıya bakacak olursak değiştirmeyeceğim. En azından kışında bir performansına bakmam lazım, sonrasında gerekirse seneye yaz sezonuna doğru değiştiririm artık. Fiyatlar ne olur tabi bilemiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:00 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik konusu acaba demeye başlandığında değişmeli bence. En önemli hayati parçalardan biri.
    Böyle diyorum ama 3 ay önce motoru değiştirdim, üzerinde 2018'de takılmış anlas marka lastikler var, değiştirmem lazım ama bütçe sorunlarından hala değiştiremedim, eski motoru satabilirsem ilk iş lastik değiştirmek olacak, ama lastiklerin bitik olduğunun farkında olarak sürüyorum olabildiğince riske girmeden sürüyorum.
    Daha hiç acaba demedim, o yüzden 2025'e kadar devam.

    Dikkat edin hocam vallahi. Bizim arkadaş bitik lastikle gezinirken düzde hızlanıyordu ekipmansız. Lastik ortadan koptu, içerisindeki demirlerin hepsi sırtına çarptı. Resimlerde gördük, 7-8 farklı yerinden kırbaçlanmış, yarılmış şekildeydi sırtı.

    Zaten siz bilinçli olarak dikkat ederek sürüyormuşsunuz, ben yine de örneklendireyim dedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------

    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde hiç duymadığım bir marka, gözle dikkatli bir kontrol ile erime, çatlama vs. görülmüyorsa, performans kayıbı da hissetmiyorsanız da bence bir sezon daha şans verin derim.
    Gözle görülür herhangi bir problem yok hocam. Markayı ilk kez bende bu motora geçiş yaptığımda deneyimledim. 10/10.

    Konu açma nedenim üstadların 2 yıl sonra değiştirin demesi. Forumun genel kullanım ve deneyimine göre bende değiştirip değiştirmeyeceğime karar vermekti. Değiştirmemeye karar verdim. En azından bu yıl için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motorun üzerinde gelen michelin citygrip lastikleri 6. yılda değiştirmiştim. o zamanlar lastiklerin ömrü konusunda bilgim yoktu, henüz 8bin km olmuştu, diş derinliği falan iyi durumdaydı zaten motoru az kullanıyordum, tuvturk muayenesinde görevli lastiklerin diş derinlikleri geçer ama tarihi eski kalmış 5 yıldan sonra değiştirmeyi tavsiye ediyoruz değiştirseniz iyi olur demişti o zaman akıl edip araştırmıştım. Gidip michelin city grip 2 taktırdım, yeni lastikleri taktırınca acayip farketti meğer lastiklerin tutuşu hiç yokmuş.
    Ya bizim ofisin 2008 model bi Kymco'su var. Ön lastik o kadar kötüydü ki ve 2 yıl öyle kullandık o motoru. Lastik kim bilir kaç yıllıktı. Nasıl kullandık bilmiyorum. Hatta yazarken resmine baktım, buldum paylaşıyorum. Düzgün aşınma bile yok lastikte. Ama işini yapıyordu bi şekilde.

    maximusti, ve espresso bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    yıla çok takılmayın daha yeni işte tutuyor vs diye bir şey yok.ben mt07 almıştım 0km bu motor 1 sene bayide yatıyor ben alıyorum daha sonrada korona oluyor.yani motor yatmakla geçti hayatı.lastikler yatmaktan öylee bir sertleştiki 100 ile giderken sadece öne abanınca sadece abs tıktık ediyor lastik boşa kayıyor kızaklanıyor.hız göstergesi 3 4 km şeklinde yavaşlıyordutakribi 100 metreyi geçer bu şekilde frene basmaya devam etsem.bakarsan lastik 0 yani tertemiz ama ölüm kol geziyordu.
    espresso ve Metehan48 bunu beğendiler.

  20. #20
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yıla çok takılmayın daha yeni işte tutuyor vs diye bir şey yok.ben mt07 almıştım 0km bu motor 1 sene bayide yatıyor ben alıyorum daha sonrada korona oluyor.yani motor yatmakla geçti hayatı.lastikler yatmaktan öylee bir sertleştiki 100 ile giderken sadece öne abanınca sadece abs tıktık ediyor lastik boşa kayıyor kızaklanıyor.hız göstergesi 3 4 km şeklinde yavaşlıyordutakribi 100 metreyi geçer bu şekilde frene basmaya devam etsem.bakarsan lastik 0 yani tertemiz ama ölüm kol geziyordu.
    Yani şükür böyle bir durumum yok şuanda. Demek istediğinizi gayet iyi anlıyorum. Ufak tefek hiç bir problemim yok lastikte. Ne kızaklama, ne istediğim mesafede duramama, ne kayma, ne sertlik. Kışı bekleyeceğim, kış performansını da şuanda merak ediyorum. Kışı da geçirirsem seneye yaza doğru değiştirmeyi düşünüyorum. Buna karar verdim bakalım.

    Bide internet üzerinde biraz araştırma yaptım, şuanda Avon marka lastik yok malesef Türkiye'de. Yeni modellerde Metzeler Cruisetec lastiklere geçilmiş. Bu lastiklerden şikayetçi çok fazla insan var. Daha 1000mil gitmiş gitmemiş adam lastikte yapısal deformeler olmaya başlamış, bir çok kişi de bu yüzden şikayetçi yabancı forumlarda. Ondan da acele etmiyorum şikayetim olmadığından.

    Garaja gidersem de lastiklerin fotoğrafını atarım. Ufakta olsa görsel olarak bir yorum yapılabilir belki.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)