Benzin İstasyonunda Yaşadığım Olay
Reklamlar
-
15 Ağustos 2024, 09:25
#1
Merhaba. Geçenlerde scooter için benzin almak üzere Total istasyonuna gittim. Adama 200 liralık dedim. Adam rutin pompanın düğmelerine vs bastı depoya takıp başka yere gitti. Neyse sonra geldi cihaza baktığımda 202,80-TL yazıyordu. Sisteme 200-TL girmesine rağmen bana 200-TL lik fiş vermesine rağmen bu şekilde fazla doldurması ve cihazın buna müsade etmesi normal mi? (Fazla dolduruyorsa eksik doldurup fazla da gösterebilir o açıdan merak ediyorum) Bu makinelerden anlayan arkadaşlar yorumlayabilir mi? Bide depo full dolduğunda bu makinelerdeki sersörler otomatikman benzini kesmiyorlarmı yoksa müdahele edilmezse ara ara videolarda gördüğümüz gibi taşıyor mu?Bu konuda net cevap verecek olan varmı?
Reklamlar
-
15 Ağustos 2024, 09:42
#2
pompanın başından ayrılmasına izin vermeyin zaten iki dakikada dolar...
-
15 Ağustos 2024, 09:49
#3
Sisteme giriyor; ilk defa yazılandan fazla çıktıgına şahit oldum. zaten ayarlayan zımbırtı pompanın motora giren kısmı.
benzin dolunca da kendisi tak diye atıyor sensörler kısmı var.
-
15 Ağustos 2024, 10:18
#4
Pompanın benzin dolduğunda durmasını sağlayan sistem basit bir mekanik sistem. Venturi prensibi ile çalışıyor, kabaca pompanın ucunda bir ekstra delik var, oradan içeri geriye hava geliyor ve pompayı bu hava basıncı açık tutuyor. Depodaki yakıt yükselip pompanın ucuna ulaştığı zaman bu hava akışı kesiliyor ve pompa atıyor. Motosiklet depolarında bunu sıkça yaşayabilirsiniz, bomboş depo, hafif de açılı şekilde tam basarsanız yakıt aşağı yönelmek yerine pompa ucunun etrafında höpürdediği için yine bu hava deliği kapanır, tabanca atar.
Kaç TL/litre verileceğini belirleyen sensör ise pompanın büyük istasyon tarafında olmalı, emin değilim mantık yürütüyorum. Bunu düşünmemin bir sebebi, fix TL söyledikten sonra, akış biter bitmez pompa ucunu kaldırırsanız halen süzülür hızda yakıt geldiğini görebilirsiniz.
Bu kadar yıldır bir kere otomatik atmayan pompaya denk geldim, Çatalca tarafında bir Shell'de benzin dolduruyorduk, pompacı genç de bulutları kuşları izliyordu. Ben taşınca uyardım ama yerlere falan döküldü bayağı taştı. O yüzden artık ya kendim dolduruyorum ve ilk olarak tabancanın atıp atmadığını kontrol ediyorum. Ya da pompacı arkadaş dolduruyorsa pompada kaç litre yazdığına bakıyorum, atması gereken yerlere gelip atmayacak olursa müdahale etmek için.
-
15 Ağustos 2024, 10:49
#5
killingroad adlı üyeden alıntı
Pompanın benzin dolduğunda durmasını sağlayan sistem basit bir mekanik sistem. Venturi prensibi ile çalışıyor, kabaca pompanın ucunda bir ekstra delik var, oradan içeri geriye hava geliyor ve pompayı bu hava basıncı açık tutuyor. Depodaki yakıt yükselip pompanın ucuna ulaştığı zaman bu hava akışı kesiliyor ve pompa atıyor. Motosiklet depolarında bunu sıkça yaşayabilirsiniz, bomboş depo, hafif de açılı şekilde tam basarsanız yakıt aşağı yönelmek yerine pompa ucunun etrafında höpürdediği için yine bu hava deliği kapanır, tabanca atar.
Kaç TL/litre verileceğini belirleyen sensör ise pompanın büyük istasyon tarafında olmalı, emin değilim mantık yürütüyorum. Bunu düşünmemin bir sebebi, fix TL söyledikten sonra, akış biter bitmez pompa ucunu kaldırırsanız halen süzülür hızda yakıt geldiğini görebilirsiniz.
Bu kadar yıldır bir kere otomatik atmayan pompaya denk geldim, Çatalca tarafında bir Shell'de benzin dolduruyorduk, pompacı genç de bulutları kuşları izliyordu. Ben taşınca uyardım ama yerlere falan döküldü bayağı taştı. O yüzden artık ya kendim dolduruyorum ve ilk olarak tabancanın atıp atmadığını kontrol ediyorum. Ya da pompacı arkadaş dolduruyorsa pompada kaç litre yazdığına bakıyorum, atması gereken yerlere gelip atmayacak olursa müdahale etmek için.
hortumun girdiği çıktıgı nokta arasında sallıyorum hortum 2 litre alıyor, o 2 litre sürekli orada bulunuyor zaten. bu nedenle ana makınadan 10 litre geçtiği zaman en öndeki pompadan da 10 litre geçmiş oluyor. pompa devreyi kapattıgı zaman bu nedenle hortuma giren - cıkan arasında hiçbir fark olmuyor.
burada istisnai 2 durum var;
O pompa ilk devraldıgında benzin alan ilk kişi hortumu doldurdugu için oranın hacmi kadar eksik benzin almış oldu.
eğer hortumu bakım vs. amacıyla günlük olarak boşaltıyorlar ya da birşey yapıyorlarsa bu işlem sonrası benzin alan ilk kişi de hortuma benzin hediye etmiş oluyor.
yani hortumdaki benzin ilk kişilere ait; 2 ve sonrası kişilerin orada hakkı yok
-
15 Ağustos 2024, 10:52
#6
40 sene kadar evvel sektörün lideri bir benzin pompası imalatçısı grubun farklı bir şirketinde çalışıyordum.
Dijital pompalar yeni çıkmıştı ve Amerikan patentiyle burada imalata başlamışlardı.
O dönemde cep telefonları yeni çıkmıştı ve ekrandaki fiyatın değiştiğiyle ilgili
basında sürekli haberler çıkardı.
Bizde buna yönelik konuşan benzin pompası yapmıştık.
Yine o dönem bankalar bu dijital konuşmayı çıkarmıştı.
Bizimki robot gibi konuşmayan akıcı ve vurgulu rakkam söyleyen ilk sistemdi.
Mucidide benimdir ayıptır söylemesi.
Neyse takmayın kafaya. Her pompanın mutlaka bir hata payı vardır.
Bu hata payıda ölçülür pompalarda. Sanırım yeni bir yazılım yüklenmiş ve hata payını göstermiş ekranda.
benzinin litresi 45 lira. 200 / 45 = 4,444 lt benzin eder.
Pompa 2,8 lira fazla göstermiş.
2,8 liralık benzin ---> 2,8 / 45 = 0,062 lt eder.
Pompanın hata yüzdesiyse 0,062 / 4,444 = 0,0139 yani %1,4 çıkar.
Oldukça yüksek bir değer.
İzin verilen hata payı % 0,2 dir.
-
15 Ağustos 2024, 10:54
#7
arndiol adlı üyeden alıntı
hortumun girdiği çıktıgı nokta arasında sallıyorum hortum 2 litre alıyor, o 2 litre sürekli orada bulunuyor zaten. bu nedenle ana makınadan 10 litre geçtiği zaman en öndeki pompadan da 10 litre geçmiş oluyor. pompa devreyi kapattıgı zaman bu nedenle hortuma giren - cıkan arasında hiçbir fark olmuyor.
burada istisnai 2 durum var;
O pompa ilk devraldıgında benzin alan ilk kişi hortumu doldurdugu için oranın hacmi kadar eksik benzin almış oldu.
eğer hortumu bakım vs. amacıyla günlük olarak boşaltıyorlar ya da birşey yapıyorlarsa bu işlem sonrası benzin alan ilk kişi de hortuma benzin hediye etmiş oluyor.
yani hortumdaki benzin ilk kişilere ait; 2 ve sonrası kişilerin orada hakkı yok
abi hortumun içinde (hacminin tamamı kadar) benzin olsa tetiği çektiği an akması gerekmez mi?
ben hortumun makinadan çıktığı yerin hemen öncesinde bir kapak var ve öncesinde yakıt tutuluyor olarak düşündüm. istenen fiyata ulaşılınca kapak kapanıyor. Hortumun toplam hacmi 2 litre ise içinde kalan atıyorum 200ml varsa o yine kalıyor. Sonraki müşteri de o 200ml'yi iterek başlıyor ve o da yine kabaca 200ml bırakmış oluyor hortum içinde. (Hortumun tamamen eğimli gitmemesinden ötürü kalan miktardan bahsediyorum)
-
15 Ağustos 2024, 11:22
#8
Sanki bu hortumda kalan kısmı sürekli bidona alıp her gelene hortumdaki boşluk kadar eksik benzin satan haberleri duymuştum.Birde başında durmadığında pompayı depodan çıkarıp yandaki bidona bir miktar basıp çalanlarda vardı.
Bu hortumda kalan kısım için bir geliştirme yapıldımı bilmiyorum.
-
15 Ağustos 2024, 12:43
#9
abi yanlış anlamada, yan pompaya bakmış olabilirmisin
kafam çok doluyken bir defa fulle dediğimde pompada 650 tl gördüm ve gittim ödedim, sonra aklıma geldi ulan benim motor 650 tl lik benzin sığmaz diye.
-
15 Ağustos 2024, 13:18
#10
killingroad adlı üyeden alıntı
abi hortumun içinde (hacminin tamamı kadar) benzin olsa tetiği çektiği an akması gerekmez mi?
ben hortumun makinadan çıktığı yerin hemen öncesinde bir kapak var ve öncesinde yakıt tutuluyor olarak düşündüm. istenen fiyata ulaşılınca kapak kapanıyor. Hortumun toplam hacmi 2 litre ise içinde kalan atıyorum 200ml varsa o yine kalıyor. Sonraki müşteri de o 200ml'yi iterek başlıyor ve o da yine kabaca 200ml bırakmış oluyor hortum içinde. (Hortumun tamamen eğimli gitmemesinden ötürü kalan miktardan bahsediyorum)
internette araştırdıgımda bulmustum bunu.
pompanın ucundaki zımbırtı akışı kapatıyor klipsi bıraktıgı zaman; klipsten sonra akacak bölgede bir miktar daha benzin kalıyor içerisinde zaten makina stop ettiğinde ucundan biraz daha akıyor o nedenle ucunu yukarı kaldırıyorlar depodan çekerken.
gerçi teknoloji sürekli değişiyor; yeni sistem makınalarda farklı işleyiş de yapabilirler elbet.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
15 Ağustos 2024, 13:29
#11
Başında durmayınca bidona koyma paranoyası bende de var. Bir keresinde başıma geldi sanırım, tam anlayamadım ama hissetmiştim.
-
15 Ağustos 2024, 15:00
#12
arndiol adlı üyeden alıntı
internette araştırdıgımda bulmustum bunu.
pompanın ucundaki zımbırtı akışı kapatıyor klipsi bıraktıgı zaman; klipsten sonra akacak bölgede bir miktar daha benzin kalıyor içerisinde zaten makina stop ettiğinde ucundan biraz daha akıyor o nedenle ucunu yukarı kaldırıyorlar depodan çekerken.
gerçi teknoloji sürekli değişiyor; yeni sistem makınalarda farklı işleyiş de yapabilirler elbet.
Durduk yere araştıracak bir şey çıkartma başımıza ya.
Uçan spagettiler yönetiyor bu işi, onlar nerde dur derse benzin secde ediyor duruyor, bitti gitti :D
-
15 Ağustos 2024, 16:02
#13
yüksek grafik tasarım bilgim ile size olayı anlatıyorum
-
15 Ağustos 2024, 16:27
#14
Ne mutlu size hala benzin alacak durumunuz var.
Bunu da bulamayanlar var çok şükür deyip üçünü, beşini kurcalamadan tadını çıkarmaya bakın.
-
15 Ağustos 2024, 16:38
#15
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Ne mutlu size hala benzin alacak durumunuz var.
Bunu da bulamayanlar var çok şükür deyip üçünü, beşini kurcalamadan tadını çıkarmaya bakın.
kalan 3 damla bizim hakkımız mı onu hesaplıyoruz abi, durumumuz var da durumumuz durum değil rezalet
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
15 Ağustos 2024, 22:48
#16
8 yıldır petrol ofisinde calışıyorum.motosiklete tabanca bırakılıp gidilmez tabanca atmayabiliyor yada erken atıp yakıtı kesebiliyor.başınıza gelen olay bir ihtimal bazen rakamı yanlış yazabiliyoruz veya hiç yazmayabiliyoruz insanlık hali olabiliyor.az miktar geçerse ses etmiyor fazla olursa rica ediyoruz üstünü alyoruz.sizin olayda olmaması gereken kanopi ekranında 202,80 olupta çıkan fişin 200 lira olmasıdır.mümkün değildir.makine ne yakıt verirse fiştede kuruşu kuruşuna aynı çıkar.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
16 Ağustos 2024, 08:30
#17
babaçi adlı üyeden alıntı
8 yıldır petrol ofisinde calışıyorum.motosiklete tabanca bırakılıp gidilmez tabanca atmayabiliyor yada erken atıp yakıtı kesebiliyor.başınıza gelen olay bir ihtimal bazen rakamı yanlış yazabiliyoruz veya hiç yazmayabiliyoruz insanlık hali olabiliyor.az miktar geçerse ses etmiyor fazla olursa rica ediyoruz üstünü alyoruz.sizin olayda olmaması gereken kanopi ekranında 202,80 olupta çıkan fişin 200 lira olmasıdır.mümkün değildir.makine ne yakıt verirse fiştede kuruşu kuruşuna aynı çıkar.
Benimde tam olarak anlatmaya çalıştığım şey bu işte. Fiş 200-TL pompadaki miktar 202,80-TL. Eğer makine ne yakıt verirse fişte o çıkarsa demek ki o benzin pompası bozuk.Öyle değilmi? Çünkü elimdeki fiş 200-TL pompadaki fiyat 202,80-TL. Dediğim gibi miktara takılmayın az yada çok önemli değil ama sonuç itibariyle demek ki o makine bozuk.Bozuk makine kullanıyorlar.
-
16 Ağustos 2024, 08:49
#18
arndiol adlı üyeden alıntı
Oooooo Pastafaryanların mı parmağı var bu işte?
-
16 Ağustos 2024, 09:13
#19
mertowski adlı üyeden alıntı
Oooooo Pastafaryanların mı parmağı var bu işte?
+ dış mihraklar
-
16 Ağustos 2024, 09:47
#20
mertowski adlı üyeden alıntı
Oooooo Pastafaryanların mı parmağı var bu işte?
Forumda ne çok pastafaryan varmış. Ben de kendimi yalnız sanıyordum.
Hayırlı cumalar. Ahoy!!!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)