Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Lastik Kalınlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ağustos 2024
    Selam dostlar motosiklet işinde çok yeniyim vitesli motor öğrenmek adına kuba rx9 aldım. Aldığım arkadaş 110cc ye yükseltmiş. Öğrenip ehliyet alıp model yükseltirim diye düşündüm ama resmen tutuldum buna. Bir süre daha kullanmayı düşünüyorum.Doğuda öğretmenlik yapıyorum sadece güzel havalarda gezmek amacım. Motordan hiç anlamıyorum bu yüzden Siz tecrübeli arkadaşlara çok ihtiyacım var. Bir kaç soru sormak istiyorum.

    1. Lastikleri 2.50-17 ön ve 2.75-17 arka şeklinde bunları 0.25 kalınlaştırmam mümkün mü ? Kalınlaştırmamın artısı ve eksisi ne olur? Eğer bu mümkünse bana güzel 4 mevsimlik lastik önerir misiniz?

    2. Aynaların arkasında metal kısımdaki kılcal çizikleri kendim pasta ile yok edebilir miyim? Mümkünse uygun bir pasta ürünü önerir misiniz?

    3. Ls2 airflow 2 kask aldım ek olarak motorun nostaljisine uygun retro bir kask arıyorum uygun fiyatlı. Bu tarz bir kask önerir misiniz?

    4. Elektronik aksamın ve frenlere giden kablolar berbat gözüküyor bunu nasıl güzelleştirebilirim?

    5. Egzozun iç kısmı temizleniyormu. Temizleniyorsa yöntemi nedir?

    6. Yağ değişimi dışında gerekli bakımları konusunda hiç bir fikrim yok. Beni bu konuda aydınlatır mısınız?

    Forumdaki ilk mesajımdan 100 lerce soru sorup benden nefret etmenizi istemem o yüzden bu sorular ile yetiniyorum.
    İlgilenen arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SerdarC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2023
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Kuba Dragon50 Custom ve Ramzey Cup100
    Alıntı x16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam dostlar motosiklet işinde çok yeniyim vitesli motor öğrenmek adına kuba rx9 aldım. Aldığım arkadaş 110cc ye yükseltmiş. Öğrenip ehliyet alıp model yükseltirim diye düşündüm ama resmen tutuldum buna. Bir süre daha kullanmayı düşünüyorum.Doğuda öğretmenlik yapıyorum sadece güzel havalarda gezmek amacım. Motordan hiç anlamıyorum bu yüzden Siz tecrübeli arkadaşlara çok ihtiyacım var. Bir kaç soru sormak istiyorum.

    1. Lastikleri 2.50-17 ön ve 2.75-17 arka şeklinde bunları 0.25 kalınlaştırmam mümkün mü ? Kalınlaştırmamın artısı ve eksisi ne olur? Eğer bu mümkünse bana güzel 4 mevsimlik lastik önerir misiniz?

    2. Aynaların arkasında metal kısımdaki kılcal çizikleri kendim pasta ile yok edebilir miyim? Mümkünse uygun bir pasta ürünü önerir misiniz?

    3. Ls2 airflow 2 kask aldım ek olarak motorun nostaljisine uygun retro bir kask arıyorum uygun fiyatlı. Bu tarz bir kask önerir misiniz?

    4. Elektronik aksamın ve frenlere giden kablolar berbat gözüküyor bunu nasıl güzelleştirebilirim?

    5. Egzozun iç kısmı temizleniyormu. Temizleniyorsa yöntemi nedir?

    6. Yağ değişimi dışında gerekli bakımları konusunda hiç bir fikrim yok. Beni bu konuda aydınlatır mısınız?

    Forumdaki ilk mesajımdan 100 lerce soru sorup benden nefret etmenizi istemem o yüzden bu sorular ile yetiniyorum.
    İlgilenen arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.
    Merhaba
    1-Lastileriniz ideal değerde daha geniş lastikte zaten az olan gücünüz düşecektir, üzerinde hangi lastikler var bilmiyorum ama illa lastik değişecekseniz aynı ebatta daha kaliteli bir lastik almanızı tavsiye ederim (anlas v.s)
    2-Ayna ile bence hiç uğraşmayın zaten çin malı motorların aynası düzeltmek için harcayacağınız fiyata gelecektir, ayna vida diş mm sini tespit edip ona göre yenilerini almanız daha mantıklı olacaktır.
    3-Bu konuda pek tavsiye veremeyeceğim sadece nostalji olsun diye vizörsüz kask almayın ceza yersiniz.
    4-Kablolar motor kabortasız olduğu için özellikle gidon yanlarında direk dışarıda durmakta, görsel olarak istiyorsanız renkli kablo kılıfları alıp üstlerine geçirip daha derli toplu hale getirebilirsiniz. resim eklendi.
    5-Egzoz içini neden temizlemek istiyorsunuz buna gerek olduğunu sanmıyorum tıkalı yada hasarlı vs ise değiştiriniz.
    6-Yağ değişimi dışında bu motorlarda titreşim kaynaklı somunlar gevşemekte arada onları sıkmak lazım, lastik havalarına arada bakmak gerek ve zincir temizleme ve yağlamanız yeterli, 1000km de bir gevşek somunları her bindiğinizde lastikleri zinciri de göz kararı kontrol edebilirsiniz.

    Kablo kılıfı
    abyasar bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ağustos 2024
    Alıntı SerdarC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    1-Lastileriniz ideal değerde daha geniş lastikte zaten az olan gücünüz düşecektir, üzerinde hangi lastikler var bilmiyorum ama illa lastik değişecekseniz aynı ebatta daha kaliteli bir lastik almanızı tavsiye ederim (anlas v.s)
    2-Ayna ile bence hiç uğraşmayın zaten çin malı motorların aynası düzeltmek için harcayacağınız fiyata gelecektir, ayna vida diş mm sini tespit edip ona göre yenilerini almanız daha mantıklı olacaktır.
    3-Bu konuda pek tavsiye veremeyeceğim sadece nostalji olsun diye vizörsüz kask almayın ceza yersiniz.
    4-Kablolar motor kabortasız olduğu için özellikle gidon yanlarında direk dışarıda durmakta, görsel olarak istiyorsanız renkli kablo kılıfları alıp üstlerine geçirip daha derli toplu hale getirebilirsiniz. resim eklendi.
    5-Egzoz içini neden temizlemek istiyorsunuz buna gerek olduğunu sanmıyorum tıkalı yada hasarlı vs ise değiştiriniz.
    6-Yağ değişimi dışında bu motorlarda titreşim kaynaklı somunlar gevşemekte arada onları sıkmak lazım, lastik havalarına arada bakmak gerek ve zincir temizleme ve yağlamanız yeterli, 1000km de bir gevşek somunları her bindiğinizde lastikleri zinciri de göz kararı kontrol edebilirsiniz.

    Kablo kılıfı
    https://i.hizliresim.com/tggzhqp.png

    Hocam tek kelimeyle harikasınız. Meğer internette saatlerce araştırmak yerine bir bilene sormak 5 dakikada derdime derman oluyormuş. Çok teşekkür ederim.Kalın lastik devrilme vs konusında güven verir diye düşünmüştüm. Retro kasktan kastım yine vizörlü bir kasktı. Birde kablo kılıflarını tamircilerde bulabilirim değil mi?

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Daha kalın lastik daha iyi viraj kabiliyeti sunmaz.
    Aksine viraj kabiliyetinin düşmesine sebep olma ihtimali çok daha yüksek.
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Lastikleri göz kararı ya da elle bastırarak havaları tam mı anlayamazsınız. ya lastik basınç ölçer edinin ya da benzin alırken istasyondaki hava pompasında kontrol edin, lastik basınçlarının ne olması gerektiği kullanım klavuzunda yazar, tam o değerlerde olmasına dikkat edin.

    Benzin istasyonlarındaki hava pompaları bazılarındakiler eski bakımsız olabiliyor, düzgün olan istasyon bulup hep aynı yerde basınç ölçer ara sıra da başka istasyonlarla karşılaştırırsanız en azından kendinize basınç ölçer alana kadar idare eder.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha kalın lastik daha iyi viraj kabiliyeti sunmaz.
    Aksine viraj kabiliyetinin düşmesine sebep olma ihtimali çok daha yüksek.
    Esasen daha geniş lastik daha iyi viraj yapabilir ama 110 luk janta 120-130 lastik takarsak işler tersine dönüyor , lastikle beraber jantıda genişletmeliyiz tabi bununda motosikletin ağırlığına , gücüne , geometrisine göre limitleri vardır , jantı 180 yaptım lastiğide 180 taktım deyip 125 cc bir motordan viraj performansı beklemekde hata olur..

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esasen daha geniş lastik daha iyi viraj yapabilir ama 110 luk janta 120-130 lastik takarsak işler tersine dönüyor , lastikle beraber jantıda genişletmeliyiz tabi bununda motosikletin ağırlığına , gücüne , geometrisine göre limitleri vardır , jantı 180 yaptım lastiğide 180 taktım deyip 125 cc bir motordan viraj performansı beklemekde hata olur..
    Valla o kadar çok değişkeni var ki, net bir kesinlik belirtmek zor geliyor bana.
    Bir de önce daha iyi viraj yapmanın tanımını yapmak lazım.

    Virajda maksimum tutunma ise daha büyük lastik buna dahi zarar verebilir. Daha büyük contact patch her halukarda daha iyi tutuşu garanti etmek zorunda değil. Kıvraklığa zarar vereceği ise allahın kelamı gibi bir kesinlik.

    O yüzden.
    Ellemen guzum :D
    youtube.com/@bisuruyorum

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    [QUOTE=killingroad;4787580]....önce daha iyi viraj yapmanın tanımını yapmak lazım.....[QUOTE]

    Ok tanımınıda yaparız
    paraya kıyıp kalite lastik her şartta iyi netice veriyor , mesela bendeniz 10.000 km de biten Metzeler Next yerine pintilik yapıp 20.000 giden Bridgestone Battle bilmemne taktım , arada hissedilir tutuş farkı var maalesef :(
    killingroad ve espresso bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ok tanımınıda yaparız
    paraya kıyıp kalite lastik her şartta iyi netice veriyor , mesela bendeniz 10.000 km de biten Metzeler Next yerine pintilik yapıp 20.000 giden Bridgestone Battle bilmemne taktım , arada hissedilir tutuş farkı var maalesef :(

    kesinlikle lastik farkı hiç yadsınamaz bir durum. iyi amortisör,iyi fren gibi iyi lastik de kullanıp artılarını ve artılarını görerek kullandıktan sonra anlaşılabilen bir şey. yoksa "ben bir problem yaşamadım" ekolü çok tehlikeli. aynı örneği vermişimdir, 7-8 psi basınçlı lastikle işe gittim ben, bir problem yaşamadım yani :D


    e hani tanım? :D
    şunun için dedim, kimisi için mutlak tutuş limiti daha iyi viraj, kimisi için kıvraklık, kimisi için bilmem ne. o yüzden ellemen guzumla bitirdim.
    en klasik akla gelecek olanı mutlak tutuş olsun, ama daha geniş lastk çapı = daha büyük contact patch = daha iyi tutuş her zaman çalışan bir denklem değil.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ok tanımınıda yaparız
    paraya kıyıp kalite lastik her şartta iyi netice veriyor , mesela bendeniz 10.000 km de biten Metzeler Next yerine pintilik yapıp 20.000 giden Bridgestone Battle bilmemne taktım , arada hissedilir tutuş farkı var maalesef :(
    Rahmetli AeA çok severdi (!) battlaxları.

  11. #11
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    [QUOTE=Nikkfurie;4787599][QUOTE=killingroad;4787580]....önce daha iyi viraj yapmanın tanımını yapmak lazım.....

    Ok tanımınıda yaparız
    paraya kıyıp kalite lastik her şartta iyi netice veriyor , mesela bendeniz 10.000 km de biten Metzeler Next yerine pintilik yapıp 20.000 giden Bridgestone Battle bilmemne taktım , arada hissedilir tutuş farkı var maalesef :(
    Metzeler tourcance next düşünüyordum ben de, 10bin km'de biteceğini hesaba katmamıştım. öyle mi sahiden? Bir de bu lastiğin mıcır/toprak yolda tutuşu nasıl?

  12. #12

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    yuksek taban lastikde dusurmek viraj kabiliyetini artiriyor.soyleki 150 taban yerine 140 takip piste cikan var.150 yerine 160 takarsan da duz yolda stabilite artiyor.
    Ancak bunlar yuksek cc motorlar icin gecerli.
    Dusuk cc ve ince lastikli motorlarda lastik tabanini artirmak genel dengeyi ve viraj hakimiyetini iyilestirir.
    90 yerine 100,100 yerine 110 takabilirsin arka ve one 10mm daha genis taban.daha ustu sanirim janta sigmaz.
    Aynayla bence ugrasmaya degmez yan sanayi begendigin birsey tak.
    motosiklet genel bakim,kisiden kisiye gore degisir ortalama 400km de bir lastik hava basinc olcme,zincir gerginligi,gevsek vida ve yag kacak kontrolu,her turlu yamukluk eksiklik gozle kontrol,300-500 km arasi zincir yaglama.
    Geri kalanlar ariza durumunda tamir edilir.
    bazi konulari ustalar gormezden gelir onlari ogrenmen laxim.
    Mesela surus guvenligi icin belli kmlerde on arka teker rulmanlari degisir.
    Retro kask scorpion hx1 iyidir

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    [QUOTE=espresso;4787620][QUOTE=Nikkfurie;4787599]
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....önce daha iyi viraj yapmanın tanımını yapmak lazım.....

    Metzeler tourcance next düşünüyordum ben de, 10bin km'de biteceğini hesaba katmamıştım. öyle mi sahiden? Bir de bu lastiğin mıcır/toprak yolda tutuşu nasıl?
    3 çanta ful dolu kamp malzemesi iki kişi arka lastik düzlesiyor 10.000 de 4-5 takım kullandım , tutuş mükemmel yumuşak lastik , Bridgestone kemik gibi bitmiyor ama fark belirgin , bilerek aldım ama biraz pişman oldum , idare edicez artık benzinde 45 lira oldu daha yavaş sürüyoruz :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------

    @Espresso ya yazdım da yanlış mesajı alintilamisim.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    wing50i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Wing50i
    hocam retro vizörlü kask eğer biraz da kaliteli olsun diyosanız ülkemizde bulma şansınız yok maalesef yurtdışı sitelere bakın diyeceğim güncel vergilerle o da pek mantıklı olmayacktır. hem kısmen nostaljik hem de en azından güneş vizörlü olarak ls2 crazy gold modelini önerebilirim size hem fiyatı da uygun.

  15. #15
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    [QUOTE=Nikkfurie;4787629][QUOTE=espresso;4787620]
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    3 çanta ful dolu kamp malzemesi iki kişi arka lastik düzlesiyor 10.000 de 4-5 takım kullandım , tutuş mükemmel yumuşak lastik , Bridgestone kemik gibi bitmiyor ama fark belirgin , bilerek aldım ama biraz pişman oldum , idare edicez artık benzinde 45 lira oldu daha yavaş sürüyoruz :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------

    @Espresso ya yazdım da yanlış mesajı alintilamisim.
    Ben çoğunlukla yalnız geziyorum, yan çantaları söktüm evde duruyor, artçı ile kampa falan gidersem takarım, yani her zaman 3 çanta iki kişi gezmem.
    Gezdiğim yollar da senin de gördüğün Ahmetbey köy yolları gibi ama o yollar gezdiğim en düzgün asfaltlı yollar, köyler arası mıcırlı toprak tarla yolları var oralarda gezmeyi de sevdim, şu an motorun üzerindeki anlas lastikler iri dişli mıcırlı yollarda güzeller ama eskidiler, arka lastik düzleşt, bir an önce yeni lastik lazım, lastik alırken de alabileceğim en iyi lastik olsun varsın iki kasa bira az içeyim kafasındayım.

    Metzeler tourance next 2 ile pirelli scorpion trail 3 arasında kararsız kaldım.

    @killingroad motorunda pirelli scorpion kulanıyormuş sanırım. Onun da fikrini merak ettim.

    10bin km'de bitmesi bana sorun olmaz, bir yılda anca 10bin km yol yaparım, her yıl bir çift lastik de alayım, gezdiğime eğlendiğime sayarım, yeter ki mıcır olsun toprak yol olsun üzmesin, otobana çıkınca yardırırken de üzmesin, yağmura yakalanınca korkmayayım.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    [QUOTE=espresso;4787635][QUOTE=Nikkfurie;4787629]
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ben çoğunlukla yalnız geziyorum, yan çantaları söktüm evde duruyor, artçı ile kampa falan gidersem takarım, yani her zaman 3 çanta iki kişi gezmem.
    Gezdiğim yollar da senin de gördüğün Ahmetbey köy yolları gibi ama o yollar gezdiğim en düzgün asfaltlı yollar, köyler arası mıcırlı toprak tarla yolları var oralarda gezmeyi de sevdim, şu an motorun üzerindeki anlas lastikler iri dişli mıcırlı yollarda güzeller ama eskidiler, arka lastik düzleşt, bir an önce yeni lastik lazım, lastik alırken de alabileceğim en iyi lastik olsun varsın iki kasa bira az içeyim kafasındayım.

    Metzeler tourance next 2 ile pirelli scorpion trail 3 arasında kararsız kaldım.

    @killingroad motorunda pirelli scorpion kulanıyormuş sanırım. Onun da fikrini merak ettim.

    10bin km'de bitmesi bana sorun olmaz, bir yılda anca 10bin km yol yaparım, her yıl bir çift lastik de alayım, gezdiğime eğlendiğime sayarım, yeter ki mıcır olsun toprak yol olsun üzmesin, otobana çıkınca yardırırken de üzmesin, yağmura yakalanınca korkmayayım.
    Tek biniyorsan çanta yükünde yoksa Next 15.000 gider diye tahmin ediyorum , Izmir'li bir arkadaşım Goldwing'e Pirelli taktı , oda ful çanta iki kişi geziyor motorun kendisi zaten 400 kg + 200 kg 600 kg arka lastik 5000 km de düzleşti , lastikciler bile yüklü motora Bridgestone takacan diyor..
    espresso bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    13 Ağustos 2024
    Alıntı wing50i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam retro vizörlü kask eğer biraz da kaliteli olsun diyosanız ülkemizde bulma şansınız yok maalesef yurtdışı sitelere bakın diyeceğim güncel vergilerle o da pek mantıklı olmayacktır. hem kısmen nostaljik hem de en azından güneş vizörlü olarak ls2 crazy gold modelini önerebilirim size hem fiyatı da uygun.
    Hocam çok güzelmiş bu da ben ls2 airflowu iptal edip ece 22.05 sertifikalı jk-526 mat yeşil kask aldım. artçı olarak eşimi gezdiriyorum küçücük motorda bu bahsettiğiniz modelide 2. kask olarak alacağım

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @killingroad motorunda pirelli scorpion kulanıyormuş sanırım. Onun da fikrini merak ettim.

    10bin km'de bitmesi bana sorun olmaz, bir yılda anca 10bin km yol yaparım, her yıl bir çift lastik de alayım, gezdiğime eğlendiğime sayarım, yeter ki mıcır olsun toprak yol olsun üzmesin, otobana çıkınca yardırırken de üzmesin, yağmura yakalanınca korkmayayım.
    abi benim Tuareg'de Scorpion Rally STR var, 80-20 lastik (yol/offroad)
    Turlama vs işleri için çok uygun bir lastik değil. Büyük dişleri olduğu için asfalta tutunmakta ideal bir yapısı yok. Ha o görüntüsüne baktıktan sonra insanı şaşırtacak derecede iyi asfalt tutuşu var, orası ayrı, ama yine de uzun turlama için ben Tourance gibi lastikler bakardım.
    Kuru toprakta bayağı başarılı, kumda falan bir cacık beklememek lazım. Bir de çamurda da yine cacık, felaket kayıyor.
    youtube.com/@bisuruyorum

  19. #19
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi benim Tuareg'de Scorpion Rally STR var, 80-20 lastik (yol/offroad)
    Turlama vs işleri için çok uygun bir lastik değil. Büyük dişleri olduğu için asfalta tutunmakta ideal bir yapısı yok. Ha o görüntüsüne baktıktan sonra insanı şaşırtacak derecede iyi asfalt tutuşu var, orası ayrı, ama yine de uzun turlama için ben Tourance gibi lastikler bakardım.
    Kuru toprakta bayağı başarılı, kumda falan bir cacık beklememek lazım. Bir de çamurda da yine cacık, felaket kayıyor.
    Çamurda cacıksa direkt vazgeçtim.
    Benim sürüşüm 50/50 gibi yol/offroad olarak ki offroad olarak da yol olmayan yere girmiyorum tabi ki, yol ama mıcırlı yol toprak yol ama yol işte olan yerlere giriyorum, 20km boyunca iki köy arası mıcır dökülmüş kum gibi mıcırlı yolda sürdüğüm oldu 40-50 ile gidince bendek eskimiş anlas lastikler bile üzmedi, ilk 5dk korkmuştum ama sonrasında çok keyif aldım öyle sürmekten.
    Asfalt da ara sıra istanbulda işim olunca tem otobanına çıkıp 150-160'la yardıra yardıra giderken de üzmesin. öyle hızlı viraj yapayım merakım yok zaten. Uçmakdere virajlarında asfalt nispeten düzgündü ama yine 40-50 ile döndüm o virajları bana yetti. Mıcırda üzmesin, yağmura yakalanırsam korkutmasın, çamura girersem kötü olmasın yeter.
    Bu durumda bana metzeler tourance next 2 uygun gibi görünüyor. Metzeler karo street gördüm daha dişli görünümlü hem daha ucuz ama aradaki fiyat farkı önemsiz.

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çamurda cacıksa direkt vazgeçtim.
    Benim sürüşüm 50/50 gibi yol/offroad olarak ki offroad olarak da yol olmayan yere girmiyorum tabi ki, yol ama mıcırlı yol toprak yol ama yol işte olan yerlere giriyorum, 20km boyunca iki köy arası mıcır dökülmüş kum gibi mıcırlı yolda sürdüğüm oldu 40-50 ile gidince bendek eskimiş anlas lastikler bile üzmedi, ilk 5dk korkmuştum ama sonrasında çok keyif aldım öyle sürmekten.
    Asfalt da ara sıra istanbulda işim olunca tem otobanına çıkıp 150-160'la yardıra yardıra giderken de üzmesin. öyle hızlı viraj yapayım merakım yok zaten. Uçmakdere virajlarında asfalt nispeten düzgündü ama yine 40-50 ile döndüm o virajları bana yetti. Mıcırda üzmesin, yağmura yakalanırsam korkutmasın, çamura girersem kötü olmasın yeter.
    Bu durumda bana metzeler tourance next 2 uygun gibi görünüyor. Metzeler karo street gördüm daha dişli görünümlü hem daha ucuz ama aradaki fiyat farkı önemsiz.
    Abi usturuplu sürdüğün zaman asfaltta her şey ile sürebilirsin zaten sıkıntı tinne.
    Çamurda cacık olmasını istemiyorsan mecbur min 50/50 lastiklere bakman lazım, Karoo Street de olmaz, Karoo 4 olur mesela. Ama bunlar da yine bir tutuş beklentin varsa, yoksa yani misal geçen Aralık'ta navigasyon beni TEM kenarında bir toprak yola soktu, bildiğin toprak yani, bitik Mitas Sport Force'larla RS660 ile gayet rahat gittim hatta bir süre sonra traction falan kapatıp yanlamaya başladım, gidiyorsun yani bir şekilde, aynı senin Anlas'lar ile gidebilmen gibi.

    Bir de Karoo 4 gibi lastiklerle 150-160kmh gitmek pek mutlu bir deneyim olmayabilir. Genellikle o hızlarda veya 3 aşağı 5 yukarısında dişli lastikler maymunlaşmaya başlıyor, ve bir de inanılmaz hızlı biterler böyle sürüşlerde. Çamura kafadan dalmak yerine usul usul gideceksen arada toprakta da süreceksen otobanda da nispeten tempo yapasın geliyorsa Rally STR gibi 80/20 lastikler en ideal çözüm olabiliyor.

    Eğer toprakta sürüş yapmak istiyorsan kesinlikle Honda'dan offroad eğitimi al derim. Asfaltta benim diyen adamın dünyası şaşıyor toprak çok başka bir şey.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)