Motosikletimde çıkan sorunlar bilenlerden yardım istiyorum
Reklamlar
-
14 Ağustos 2024, 09:35
#1
Herkese merhaba iyi günler,
8.000KM'de kullandığım bir SRK125S motosiklete sahibim.
Motorumu bu ay içerisinde servisi taşındığı için ve uzak bir mesafede olduğu için bana yakın bir ustaya götürerek 8k bakımını yaptırmak istedim.
Usta tarafından motorum sökülerek subap ayarı yapıldı.
Subap ayarından sonra motorumun debriyajı 4 kademede de en üstte kavrıyor. Debriyaj ve gaz kombinasyonunu yaptığımda motor atılıyor herhangi bir sorun yok.
Ancak motoru hareket ettirmek için debriyajı kavrama noktasına getiriyorum gaz veriyorum motor bağırıyor ve gitmiyor. Motora biraz gaz vererek debriyajı öyle salmam gerekiyor. Ancak kavrama noktasına getirerek motoru düz zeminde hareket ettiriyorum sorun gaz ile harekete geçirmeye gelince.
Yarım debriyaj yapma şansım kalmıyor. Debriyajı salıyorum gaz vererek gidiyorum ancak elimi biraz daha açtığımda fark ediyorum ki debriyaj sona gelmiş.
Ek olarak bu işlemlerden sonra motorumla 1, 2.viteste giderken debriyajı sıkarak yavaşladığımda motor duruyor. Stop eder gibi duruyor. Gaz almayı kesiyor.
Tekrar marş veriyorum marş almıyor, gazı çevirerek marş verdiğimde alıyor. Motor sönüyor bildiğiniz.
Bu sorunlardan sonra kontrol ettirmek için servisine götürdüğümde bilgisayara bağlandı ve herhangi bir sorun olmadığı belirtildi.
Ek olarak eskiye göre gaz tepkisinin azaldığını hissediyorum.
Bu sorunlar neden kaynaklı olabilir? yardımcı olabilir misiniz? debriyaj balatasından kaynaklı olabilir mi?
Reklamlar
-
14 Ağustos 2024, 15:13
#2
Kavrama ayarını yapan usta telini fazla sıkmış olabilir, teli bir miktar gevşetin ve tekrar deneyin 4. kademede kavraması biraz geçtir optimum ayar 2. ve 3. kademede kavramadır (manetin hareket kabiliyetini 5 eşit parçaya böldüğünüzü varsıyorum). Eğer düzelmediyse yavaltab debriyaj balatalarına bakmak gerekebilir ama 8.000 kilometredeki motosikletin bunu yapması normal değil.
-
14 Ağustos 2024, 16:10
#3
Subap ayarında da problem olabilir , çok sıkı ayarlanmış subaplar stop etme ve çekişte kayıpa neden olur , uzun vadede subaplar ve silindir kapağı ciddi zarar görür..
-
14 Ağustos 2024, 18:23
#4
bunların hepsi subap ayarından sonra başladıysa, "usta" sıçmış batırmış demektir.
noterle yapılıyordu galiba, zabıt tutturup maddi hasarını gidertebilirsin; ama bizdeki hukuk sisteminin...
-
14 Ağustos 2024, 18:53
#5
Merhaba, yukarıda belirttiğiniz gibi aslında bu sorunlar subap ayarından sonra oldu. Yukarıda arkadaş sağ olsun belirttiği gibi 2.kademeyi denememiştim sanki şu an biraz daha iyi gibi debriyaj. Ancak bu stop olayı yalnızca motor soğukken yani tam ısınmamışken, ısınmadığı için de düşük hızlarda giderken sessiz sedasız debriyaj çekiliyken sönüyor. Daha sonrasında marş veriyorum olmuyor gaz ile marş verdiğimde düzeliyor. Bunu günde bir defa yapıyor motoru akşam bırakıyorum sabah alıyorum çalıştırıyorum 4-5 dakika giyinirken ısınıyor birle kalkıp ikiye atıyorum dönerken veya önümde araçlar var ise yavaşlamak için debriyajı çekip kısa bir süre debriyajla gittiğimde sönüyor. Daha sonra gazla marş alıyor ama o gün daha bunu asla yapmıyor. Bir gün yapıyor üç dört gün yine yapmıyor. Belirttiğiniz gibi evet gidişinde sorun yok ama sanki motorun çekişi, gaz tepkisi biraz azalmış gibi hissediyorum. Sanırım en iyisi motorun servisine giderek yaptırdığım işlemleri kontrol etmek olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------
shruikan adlı üyeden alıntı
bunların hepsi subap ayarından sonra başladıysa, "usta" sıçmış batırmış demektir.
noterle yapılıyordu galiba, zabıt tutturup maddi hasarını gidertebilirsin; ama bizdeki hukuk sisteminin...
Sonuca kavuşana kadar ben ne için başvurduğumu bile unutabilirim muhtemelen maalesef
-
14 Ağustos 2024, 21:20
#6
AkinoV adlı üyeden alıntı
Merhaba, yukarıda belirttiğiniz gibi aslında bu sorunlar subap ayarından sonra oldu. Yukarıda arkadaş sağ olsun belirttiği gibi 2.kademeyi denememiştim sanki şu an biraz daha iyi gibi debriyaj. Ancak bu stop olayı yalnızca motor soğukken yani tam ısınmamışken, ısınmadığı için de düşük hızlarda giderken sessiz sedasız debriyaj çekiliyken sönüyor. Daha sonrasında marş veriyorum olmuyor gaz ile marş verdiğimde düzeliyor. Bunu günde bir defa yapıyor motoru akşam bırakıyorum sabah alıyorum çalıştırıyorum 4-5 dakika giyinirken ısınıyor birle kalkıp ikiye atıyorum dönerken veya önümde araçlar var ise yavaşlamak için debriyajı çekip kısa bir süre debriyajla gittiğimde sönüyor. Daha sonra gazla marş alıyor ama o gün daha bunu asla yapmıyor. Bir gün yapıyor üç dört gün yine yapmıyor. Belirttiğiniz gibi evet gidişinde sorun yok ama sanki motorun çekişi, gaz tepkisi biraz azalmış gibi hissediyorum. Sanırım en iyisi motorun servisine giderek yaptırdığım işlemleri kontrol etmek olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------
Sonuca kavuşana kadar ben ne için başvurduğumu bile unutabilirim muhtemelen maalesef ��
Subap ayarından olduğunu düşünüyorum veya Drift L'lerdeki gibi buji sanırım ama emin değilim
-
14 Ağustos 2024, 21:27
#7
uurrdmrr adlı üyeden alıntı
Subap ayarından olduğunu düşünüyorum veya Drift L'lerdeki gibi buji sanırım ama emin değilim
8k bakımında usta bujiyi değiştirdi hatta servis bujiyi neden değiştirdiniz onun 20bin km ömrü var diye de belirtti.
-
15 Ağustos 2024, 09:17
#8
Merhaba,
Geçmiş olsun öncelikle. Destek aldığınız servise geri gidin subap ayarının yanlış olduğunu söyleyin ve durumu anlatın. Debriyaj ayarıyla ilgili bir sürü video bulabilirsiniz youtube üstünde, görsel anlatımlar daha çok işinize yarayacaktır.Buji değişimi için bujiyi sen mi aldın yoksa usta kendinden mi taktı, taktıysa uygunluğunu kontrol ettin mi? Etmediysen eski bujini aldın mı yoksa ustaya mı hediye ettin?
-
15 Ağustos 2024, 13:12
#9
sedattemiz adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Geçmiş olsun öncelikle. Destek aldığınız servise geri gidin subap ayarının yanlış olduğunu söyleyin ve durumu anlatın. Debriyaj ayarıyla ilgili bir sürü video bulabilirsiniz youtube üstünde, görsel anlatımlar daha çok işinize yarayacaktır.Buji değişimi için bujiyi sen mi aldın yoksa usta kendinden mi taktı, taktıysa uygunluğunu kontrol ettin mi? Etmediysen eski bujini aldın mı yoksa ustaya mı hediye ettin?
Merhaba, evet debriyaj ayarıyla ilgili olarak şu an bir sorunum yok dün biraz uğraştım debriyaj ayarıyla. Bujiyi usta göstererek sıfır olarak taktı eskisini de verdi serviste kontrol ettirdim. Ek olarak stop sorunuyla ilgili olarak 8bin km boyunca ilk defa subap ayarından sonra olmaya başladı ama bugün yapıyorsa üç gün yapmıyor ve günde sadece bir defa o da sabah motoru garajdan alıp giderken yapıyor daha sonra gün içerisinde ne yaparsam yapayım bu sorunu tekrarlatamıyorum bundan dolayı da sorunun nasıl olduğunu anlatamıyorum
-
18 Ağustos 2024, 11:43
#10
AkinoV adlı üyeden alıntı
Merhaba, evet debriyaj ayarıyla ilgili olarak şu an bir sorunum yok dün biraz uğraştım debriyaj ayarıyla. Bujiyi usta göstererek sıfır olarak taktı eskisini de verdi serviste kontrol ettirdim. Ek olarak stop sorunuyla ilgili olarak 8bin km boyunca ilk defa subap ayarından sonra olmaya başladı ama bugün yapıyorsa üç gün yapmıyor ve günde sadece bir defa o da sabah motoru garajdan alıp giderken yapıyor daha sonra gün içerisinde ne yaparsam yapayım bu sorunu tekrarlatamıyorum bundan dolayı da sorunun nasıl olduğunu anlatamıyorum ��
Aynısı eski Drift'imdede oluyordu çoğunlukla yağmurlu havalarda oluyordu . Yağmurlu havalarda ışıklarda dururken motor çalışıyor mu diye rölantiye bakıyordum , ışıklarda stop ettirirsem vb diye . Bujinin markasına baktınız mı? arkadaşımda newlight vardı 50TLden 3-4 tane buji alıyordu bujiler max 1 2 hafta götürüyordu .
-
18 Ağustos 2024, 16:09
#11
Motor gaz yemiyor vs deyince aklıma gelen debriyajla ilgili bir sorun gibi kavrama noktası çok yukarıda gaz açıyorsun gitmiyor vs. Teknik olarak pek bilgili değilim ama arka freni sık gaz vererek debriyajı bırak motor da hareket yoksa yüksek ihtimal debriyaj balatasını yemiş olabilirsin .BEnce motorda bişey olacağına baskı balatada sorun olması daha iyi birşey gibi.
Sürekli kavrama noktası yukarıda kullanınca baskı balatanın ömrü çabuk bitiyor.
-
19 Ağustos 2024, 18:51
#12
tecrube0 adlı üyeden alıntı
Motor gaz yemiyor vs deyince aklıma gelen debriyajla ilgili bir sorun gibi kavrama noktası çok yukarıda gaz açıyorsun gitmiyor vs. Teknik olarak pek bilgili değilim ama arka freni sık gaz vererek debriyajı bırak motor da hareket yoksa yüksek ihtimal debriyaj balatasını yemiş olabilirsin .BEnce motorda bişey olacağına baskı balatada sorun olması daha iyi birşey gibi.
Sürekli kavrama noktası yukarıda kullanınca baskı balatanın ömrü çabuk bitiyor.
Merhaba, dediklerini öncelikle düz yolda yaptım arka frene tam basıp gaz ve debriyaj yaptığımda motorda herhangi bir hareketlilik olmuyor. Daha sonra otoparka geldim otoparkın zemini biraz daha kaygan otoparkta denediğimde çok hafif hareketlenir gibi oluyor ancak kaygan olduğu için mi bilmiyorum. Sorun şu hangi ustaya götürürsem götüreyim hiç birinin net bir şekilde görüşü yok. Perşembe günü servise götüreceğim geçen götürdüğümde sorunu anlatıyorum ancak kendilerinden herhangi bir sorun görünmüyor cevabı alıyorum. Ne yapacağımı şaşırdım gerçekten 😅
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)