Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sıfır Motor iade yapmak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Ağustos 2024
    Merhabalar,büyük bir hevesle sıfır bir motor aldım motor ismini vermeyeceğim motor elektrikli scooter ürünü aldım fakat bir hafta sonra lambayı açınca motor fren yapıyordu,hızı 25 km yi geçmiyordu sürekli arıza veriyordu. Ürünü ustaya verdim garantiden fakat motora binme hevesim kalmadı bu sıfır ürünü iade edebilir miyim ürün 70 kilometre de ufak bir kaza ile ön sinyal farı kırıldı bu ürün benden kesilir önemli değil asıl önemli olan ürün iade edilir mi bunun hakkında bilgi verir misiniz THH ye gideceğim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    wing50i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Wing50i
    İade olur mu bilmiyorum ama THH'ye gidersen aylarca uğraşacağını biliyorum. Ülkemizdeki enflasyonu da göz önünde bulundurursak iade ücretini aldığında muhtemelen paran değer kaybetmiş olacak. Onun yerine satabiliyorsan sat, iade beklemek seni daha fazla zarara uğratabilir.

  3. #3

    Üyelik
    09 Ağustos 2024
    Peki sıfır motorun satışı oluyor mu yani 6 ay 6 bin kilometre olayo motorlarda yok mu ?

  4. #4

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Sorun giderildiyse iade edemezsin.

    Tahminimce ruhsat olmadığı için 6 ay 6 bin km kuralına takılmazsın.

  5. #5

    Üyelik
    09 Ağustos 2024
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun giderildiyse iade edemezsin.


    Tahminimce ruhsat olmadığı için 6 ay 6 bin km kuralına takılmazsın.
    Hocam sorun giderilir ama THH de çalışan hanımefendi iade edilir problem olmaz dedi ayrıca motoru üstüme aldım o kötü oldu biraz araştırmam sonucu 6 ay 6 bin km şartı 1 Temmuz 2024 itibariyle kaldırılmış sanırım yanlış bilgilendirmek istemem ama

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Problem giderildiyse bu değer kaybına neden olmuyor ise iade alınmaz bildiğim kadarıyla.

    zaten kaza yaparak motora imzanızı atmışsınız; bu saatten sonra cıkacak problemleri de buna bağlayacaklardır.


    motorunuz hayırlı olsun

  7. #7
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    o 6 ay veya 6k km şartı bireysel kullanıcıları kapsamıyor sanırım.

    motora bindin, kaza yaptın/hasar verdin, tamir edildi vb. bunların üzerine iade olmaz. bahsettiğin frenleme sorunu tekrarlar ise, ayıplı mal sıfatıyla iade edebilirsin; ama o problemin de -kanunen- en az5 kez tekrarlaması lazım.

  8. #8
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Sıfır araç iadesi yapmış biri olarak yanıt vereyim;

    Şu aşamada iade şansınızı kaybetmişsiniz...Türkiye'de insanlar maalesef tüketici olarak haklarını bilmedikleri (ve maalesef öğrenmek için çaba da sarf etmedikleri) için, hak kayıplarına uğruyorlar. Örneğin sıfır aldıkları bir üründe arıza/sorun çıkınca hemen servise götürüp tamir seçeneğini düşünüyorlar. Halbuki garanti süresi içinde doğrudan iade etme şansınız da var. Ama öncelikle bir seçimlik hak kullanılınca, diğeri kullanılamıyor. Yani iade etmek yerine tamir seçeneğini kullandıysanız, artık iade şansınızı kaybediyorsunuz. Bunu bilen ithalatçı/satıcı/bayii hemen servise yönlendirip tamir seçeneğini sunuyor doğal olarak.

    Bakınız 6502 Sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'un 11. maddesi ne diyor;

    Tüketicinin seçimlik hakları

    MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

    a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

    b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

    c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

    seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

    (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

    (3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

    (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

    (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

    (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.


    https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6502&MevzuatTur=1&MevzuatTertip= 5

    Bir de üstüne kaza yapmışsınız.

    Neyse, şu aşamada artık ya tamir ettirip kullanacaksınız, yada satacaksınız.
    srdrrr bunu beğendi.

  9. #9
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Firmayla görüşüp görüşmediğini merak ettim. Onların itiraz ettiği nokta üzerinden gidersen, THH daha detaylı olarak yardımcı olabilecektir.
    Yani kısaca, onlar "falanca sebepten iade edemezsin" diyecek, sen de bunun doğruluğunu THH ile kontrol edeceksin. Sonrasında ne derlerse o
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)