Trident 660 - CLX 700 - CB 650F (Öyle kararsızım ki anlatamam)
-
13 Ağustos 2024, 16:47
#1
Reklamlar
-
13 Ağustos 2024, 16:54
#2
2024 yılında düz ön maşalı motosiklet almak benim içimden gelmezdi. En azından CB650R çok daha güzel bence.
Trident derim şahsen. Eğer 180cm ve üstüyseniz de CLX daha tok durur.
-
13 Ağustos 2024, 16:58
#3
Ben Trident alırdım.
Eğer küçük boyutlu olması senin için bir dezavantaj ise ve kötü görüneceğini/rahat edemeyeceğini düşünüyorsan başka bir şey bakabilirsin, CB650 bugün artık çok içime sinmese de diğer alternatif CLX ise CB650 alırım.
-
13 Ağustos 2024, 17:00
#4
Triumph'ın Trident ve Tiger Sport 660'larında gazın çok az da olsa geç tepki vermesi, bunun da sürüş zevkini azalttığı ile ilgili bir şeyler okuduğumu ya da duyduğumu hatırlıyorum. Bu konuyu da bir araştırmanızı öneririm. Clx 700 çok yakışıklı bir motor ama yedek parça ve servis durumu biraz can sıkıcı. 650 F torkunu, gücünü çok sevdiğim bir motor ama onda da değişik bir titreşim var, sanki deponun oradan birileri hayalara yumruk atıyor gibi. Belki de benim test ettiğim motorun turşusu çıkmıştı, bilemem.
-
13 Ağustos 2024, 20:23
#5
hondayı geç.egzos takıp bagırtmaktan baska bi işe yaramaz.
trident 660 ve clx 2 sinide sürdüm.bütçen hangisine yetiyorsa alabilirsin.
clx heritage modelini tavsiye ederim.sürüş şekli touring.uzun yolda süper konforlu ve inanılmaz yol tutusu var.50 beygir ve 75 beygir olarak elden kumanda var.sport modda yarım gazdan sonra duyacagın sese inanamassın.üstünde mt60 lastik var fena yol tutuyor.amortisorler showa ayarlı.selesi full deri.cruise kontrol var.say say bitmez.
tridennt ise kısa şase ile kıvrak,daha az yakıt tuketir ve sesi güzel.ayrıca modlu 50 ve 80 beygir.
honda ise gereksiz pahalı düz amortisorlu çöp
-
13 Ağustos 2024, 20:35
#6
Konuyla ilgiliz de düz amortisörü gömen birden fazla yazar var, benzer durum başka bir konuda da olmuştu. Aşağıya bir link bırakayım:
https://www.motosiklet.net/forum/mot...ml#post4772267
-
13 Ağustos 2024, 20:52
#7
Ben anlamıyorum arkadaş, hangimiz sırf düz amortisörlü bir motor kullanıyoruz diye viraj alamıyoruz?
-
14 Ağustos 2024, 09:14
#8
Viraj alamamak gibi bir durum yok tabii ki.
Ama daha "kötü" bir şey olduğunu da değiştirmiyor bu. Tersin düzün tek başına etkisinden ziyade, hem iyi bir fren olma ihtimali azalıyor, hem bu frende iyi bir hissiyat olma ihtimali sıfıra yaklaşıyor hem de düz maşa kullanıldıysa genelde ucuz yollu basit bir amortisör kullanılmış olması garanti hale geliyor.
Bu yüzden alınmaz falan ona ben bir yorum yapamam ama bu aradaki fark yok demek de değil. Ne kadar önemli bir fark, ona da alacak kişi karar verir ben bilmez.
-
14 Ağustos 2024, 09:20
#9
Bütçenizi bilmiyorum ama şuan ki kampanyalar ile ben olsam Hornet 750'ye bir bakardım.
Yamaha Virago XV 250 - Honda Spacy 110 - RKS K-Light 202 - Yamaha Xmax 250 - BMW F800 GS - Piaggio Medley 150 S
-
14 Ağustos 2024, 09:29
#10
Clx 700 sport sahibiyim alırken trident 660 ile arasında kalmıştım ama maddi durumdan dolayı ve daha yakışıklı gelmesinden dolayı clx 700 tercih ettim çok şükür şuana kadar pişman etmedi İstanbula yakın illere sürüşlerde yaptım artçılı kasklı ben memnunum öneririm
-
14 Ağustos 2024, 09:31
#11
Hornet 750.
Ama arka maşası berbattır. Tam bir balkon demiri
-
14 Ağustos 2024, 09:50
#12
Çantalı vs yazacaktım kasklı yazmışım 😂
-
14 Ağustos 2024, 10:53
#13
killingroad adlı üyeden alıntı
...
Bu yüzden alınmaz falan ona ben bir yorum yapamam ama bu aradaki fark yok demek de değil. Ne kadar önemli bir fark, ona da alacak kişi karar verir ben bilmez.
Gönderdiğim videoda Ari Henning "yol şartlarında" ikisi arasındaki farkı hissedemezsiniz diyor. Tabi ki teleskopik olan çok dandik bir şey değilse, teleskopik olup da gayet kaliteli güzel amortisörler var nitekim. Benim CB500F'teki mesela basit ama motorun (ve sürücüsünün) kapasitesine çok uygun bir amortisördü.
Yani düz ters maşaya takılan kişilerin %99,99'unun giriş seviyesi üstü teleskopik maşa ile sürüş yaptıklarında benzer kalitede ters maşaya göre bir fark hissedemeyeceklerine kesinlikle katılıyorum.
-
14 Ağustos 2024, 11:43
#14
tommygun adlı üyeden alıntı
Ben anlamıyorum arkadaş, hangimiz sırf düz amortisörlü bir motor kullanıyoruz diye viraj alamıyoruz?
TOMMYGUN gerçekten arada dağlar kadar fark var motosikletin yola temas eden yolda ilerlemesini sağlayan asfalta ve buna bağlı sürüş dinamiklerine temas eden 2 parçası var lastikler ve amortisörler
bizdeki maddi durumlar yüzünden biz yan sanayi aksesuar zor alabiliyorken gelişmiş dünya ülkelerindeki vatandaşlar aksesuar niyetine amortisör ile ilgili iyileştirmeler yapıyor öhlins hyperpro Touratech gibi markalar ile değiştiriyorlar motosiklet tamamen farklı bir karaktere dönüşüyor
genelde adv veya enduro tayfa bu işlerle çok uğraşır
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
14 Ağustos 2024, 13:05
#15
tommygun adlı üyeden alıntı
Ben anlamıyorum arkadaş, hangimiz sırf düz amortisörlü bir motor kullanıyoruz diye viraj alamıyoruz?
Ben virajdan ziyade estetik sebeplerden dedim. Özellikle fren yaparken uzun atlama sırığı gibi bükülmesi gözüme çok kötü görünüyor.
-
14 Ağustos 2024, 13:08
#16
Cyan adlı üyeden alıntı
Gönderdiğim videoda Ari Henning "yol şartlarında" ikisi arasındaki farkı hissedemezsiniz diyor. Tabi ki teleskopik olan çok dandik bir şey değilse, teleskopik olup da gayet kaliteli güzel amortisörler var nitekim. Benim CB500F'teki mesela basit ama motorun (ve sürücüsünün) kapasitesine çok uygun bir amortisördü.
Yani düz ters maşaya takılan kişilerin %99,99'unun giriş seviyesi üstü teleskopik maşa ile sürüş yaptıklarında benzer kalitede ters maşaya göre bir fark hissedemeyeceklerine kesinlikle katılıyorum.
Ya yorum yapan kişiler neyi anlar neyi anlamaz ben bununla ilgili bir yorumda bulunamam, ama ters maşalı bir motordan düz maşalı bir motora binince farkı anlıyorum. Öyle olmak hoşuma giderdi ama o mesajındaki iki güzide yarışçımızla aşık atabileceğimi sanmıyorum :p
Ari'nin söyledikleri ile ilgili iki noktaya dikkat çekmek isterim. Birincisi ABD'de street riding / track riding ayrımı çok daha düz yapılıyor. Öyle olmadıklarını bilseler de, bizim performans sürüşü dediğimiz canyon işlerini street ridingden saymıyorlar, günlük commute gibi şeylerden bahsediyorlar genelde. Dave Moss da mesela lastik 4psi arttıysa "you're pushing, go to track" diyor, dayı biz darlıkta 6psi görebiliyoruz :D O yüzden burada referans verdiği şey commute sürüşü olabilir.
Bir de yine kendisi değiniyor, düz maşa amortisörler genelde hep ucuz yollu amortisör setlerinde olduğu için tam olarak bir apples-oranges karşılaştırması yapmak mümkün olmuyor. Teorik olarak kıyaslayabilsek daha cüzi bir fark olabilir ve bunu hissetmeyebiliriz ama pratikte mevcut uygulamalara baktığımız zaman düz maşa motordan inip ters maşaya binince hissedilebilir bir fark oluşması çok daha muhtemel oluyor.
Yani, en son ne zaman iyi bir düz amortisör gördük?
Buraya gelene kadar ortalama binicimizin halletmesi gereken başka bir sürü şey olduğuna itirazım yok tabii ki.
-
14 Ağustos 2024, 13:50
#17
killingroad adlı üyeden alıntı
Ya yorum yapan kişiler neyi anlar neyi anlamaz ben bununla ilgili bir yorumda bulunamam, ama ters maşalı bir motordan düz maşalı bir motora binince farkı anlıyorum. Öyle olmak hoşuma giderdi ama o mesajındaki iki güzide yarışçımızla aşık atabileceğimi sanmıyorum :p...
Benim lafım zaten meclisten dışarı, öyle anlaşılmak istemem.
killingroad adlı üyeden alıntı
...düz maşa amortisörler genelde hep ucuz yollu amortisör setlerinde olduğu için tam olarak bir apples-oranges karşılaştırması yapmak mümkün olmuyor. Teorik olarak kıyaslayabilsek daha cüzi bir fark olabilir ve bunu hissetmeyebiliriz ama pratikte mevcut uygulamalara baktığımız zaman düz maşa motordan inip ters maşaya binince hissedilebilir bir fark oluşması çok daha muhtemel oluyor.
Yani, en son ne zaman iyi bir düz amortisör gördük?
"Aynı kalite seviyesinde" diye özellikle yazmıştım. Ters maşa olması amortisörü kaliteli yapmadığı gibi teleskopik olması da kalitesiz yapmıyor. Ari o yorumu yapmadan önce başta "bu çok kaba bir genelleme" diye özellikle uyarıyor.
killingroad adlı üyeden alıntı
...
Buraya gelene kadar ortalama binicimizin halletmesi gereken başka bir sürü şey olduğuna itirazım yok tabii ki.
Amen to that, bütün mesaj da bu esasen! ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------
Gaahl adlı üyeden alıntı
Ben virajdan ziyade estetik sebeplerden dedim. Özellikle fren yaparken uzun atlama sırığı gibi bükülmesi gözüme çok kötü görünüyor.
Estetik sebeplere zinhar lafımız olmaz. Bu fren yaparken uzun atlama sırığı gibi bükülmesine örnek bir video var mı? Mutlaka burulma bükülme oluyor tabi, bırak amortisör borusunu, şasi esniyor. Ama yani öyle fani insan gözünün görebileceği kadar bir bükülme olabileceğini hiç zannetmiyorum; o motosikletle anında kaza yapılır yani, ön tarafı o kadar esneyen bir motosiklet bana sürülebilir gelmiyor...
-
14 Ağustos 2024, 13:52
#18
İngiliz atı bir başka kişner. Trident çok güzel bi seçenek, üstüne çıkılabilirse kesinlikle 765r, rs.
-
14 Ağustos 2024, 16:01
#19
Cyan adlı üyeden alıntı
Estetik sebeplere zinhar lafımız olmaz. Bu fren yaparken uzun atlama sırığı gibi bükülmesine örnek bir video var mı? Mutlaka burulma bükülme oluyor tabi, bırak amortisör borusunu, şasi esniyor. Ama yani öyle fani insan gözünün görebileceği kadar bir bükülme olabileceğini hiç zannetmiyorum; o motosikletle anında kaza yapılır yani, ön tarafı o kadar esneyen bir motosiklet bana sürülebilir gelmiyor...
https://youtu.be/HiOGAYOXN8U?si=oe8fSnLUhIJg4hxh&t=108
Düz maşa için bulamadım ama bu videoda ters maşa için bir örnek var. Bu bile bu kadar esniyor. Tabi triple clamp kısmındaki çap ne kadar kalınsa o kadar rijit oluyor. Düz maşa olunca çok sıska olduğundan daha fazla esniyor.
-
14 Ağustos 2024, 16:19
#20
hornet 750 neden yok listenizde ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)