Trident 660 - CLX 700 - CB 650F (Öyle kararsızım ki anlatamam)
-
14 Ağustos 2024, 16:58
#21
Bu bütçeyi ayırmış olsam, sadece 3 seçenek arasından "Triumph" tercih ederdim, yeni, güzel, servisi burada güzel, artçım yok
aldıktan sonra da muhtemelen bir süre çalınacak korkusu ile uyuyamazdım , sonra takip sistemi alırdım, sabah örtüyü çıkar, akşam soğumasını bekle tekrar tak, sil süpür, kedilere söv
Reklamlar
-
14 Ağustos 2024, 17:01
#22
-
14 Ağustos 2024, 17:03
#23
Triumph çok tatlı görünüyor ya, iri kıyım biri olmasam direkt salya akıtacağım model
-
14 Ağustos 2024, 18:01
#24
Gaahl adlı üyeden alıntı
https://youtu.be/HiOGAYOXN8U?si=oe8fSnLUhIJg4hxh&t=108
Düz maşa için bulamadım ama bu videoda ters maşa için bir örnek var. Bu bile bu kadar esniyor. Tabi triple clamp kısmındaki çap ne kadar kalınsa o kadar rijit oluyor. Düz maşa olunca çok sıska olduğundan daha fazla esniyor.
İyi de burada esneyen şey maşa değil, lastik. 0,25x hızda oynattım gene de maşanın esnediğini göremedim, maşa lastiğin her sıkışıp açılmasında biraz daha kapanıyor sadece...
Bu arada çok güzel bir videodur, bu vesileyle hatırlamış olduk teşekkürler.
Orijinal soru için fikrimi belirteyim: Triumph.
-
14 Ağustos 2024, 23:08
#25
-
15 Ağustos 2024, 08:55
#26
Cyan adlı üyeden alıntı
İyi de burada esneyen şey maşa değil, lastik. 0,25x hızda oynattım gene de maşanın esnediğini göremedim, maşa lastiğin her sıkışıp açılmasında biraz daha kapanıyor sadece...
Bu arada çok güzel bir videodur, bu vesileyle hatırlamış olduk teşekkürler.
Orijinal soru için fikrimi belirteyim: Triumph.
Maşa esnemese çamurluk radyatöre o kadar yaklaşır mı?
-
15 Ağustos 2024, 08:58
#27
Gaahl adlı üyeden alıntı
Maşa esnemese çamurluk radyatöre o kadar yaklaşır mı?
Maşa kapanıyor, esnemiyor. Maşa ile radyatör arasında oluşan şekil üçgen olduğu için yüksekliği azaldıkça kenarların ve köşelerin birbirine yaklaşması doğal.
Bu arada; mutlaka bir esneme vardır ama videodaki mesafeden gözle görünecek bir şey olmaz.
-
15 Ağustos 2024, 10:34
#28
Cyan adlı üyeden alıntı
Maşa kapanıyor, esnemiyor. Maşa ile radyatör arasında oluşan şekil üçgen olduğu için yüksekliği azaldıkça kenarların ve köşelerin birbirine yaklaşması doğal.
Bu arada; mutlaka bir esneme vardır ama videodaki mesafeden gözle görünecek bir şey olmaz.
Maşa kapandıktan sonraki esnemeden bahsediyorum. Aşağıda kırmızı ile gösterdiğim eksendeki harekete bakın. O hareket işte gözle görünen esneme. Yani belki ben görebiliyorum sadece ama iki ekran görüntüsü alıp aradaki mesafeye bakabilirsiniz gayet esniyor ve gözle de görünüyor.
https://imgur.com/a/EbKmgZO
-
15 Ağustos 2024, 10:47
#29
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
eksi olarak radyal olmayan fren ve çekişi düşük motor + gaz kolundaki gecikme benim motordan soğmam için gayet güzel sebepler.
Peki fren manetine / master silindire bakınca ne düşünüyorsun? =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
Gaahl adlı üyeden alıntı
Maşa esnemese çamurluk radyatöre o kadar yaklaşır mı?
Amortisörler açılı oldukları için ön amortisör kapandığı zaman radyatör aşağı yönlü hareket ettiği gibi ileri yönlü de hareket eder. Aks mesafesi farklıdır mesela amortisör kapalı olduğunda. Videonun o anında bir maşa esnemesi görmek pek mümkün değil. Düz maşalar esner evet ama bu gözle göreceğimiz bir eğilme bükülme seviyesinde olmaz, öyle olsa kırılır giderdi zaten =)
-
15 Ağustos 2024, 10:50
#30
Gaahl adlı üyeden alıntı
Maşa kapandıktan sonraki esnemeden bahsediyorum. Aşağıda kırmızı ile gösterdiğim eksendeki harekete bakın. O hareket işte gözle görünen esneme. Yani belki ben görebiliyorum sadece
ama iki ekran görüntüsü alıp aradaki mesafeye bakabilirsiniz gayet esniyor ve gözle de görünüyor.
https://imgur.com/a/EbKmgZO
https://imgur.com/a/EbKmgZO
Bkz. yukarıda üçgen ile ilgili yazdıklarım; okulda geometrimiz iyi değildi galiba?
Neyse, bence bu konuyu kapatalım; iletişim verimsiz olmaya başladı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
...
Amortisörler açılı oldukları için ön amortisör kapandığı zaman radyatör aşağı yönlü hareket ettiği gibi ileri yönlü de hareket eder. Aks mesafesi farklıdır mesela amortisör kapalı olduğunda. Videonun o anında bir maşa esnemesi görmek pek mümkün değil. Düz maşalar esner evet ama bu gözle göreceğimiz bir eğilme bükülme seviyesinde olmaz, öyle olsa kırılır giderdi zaten =)
Şükür Allah'ıma
-
15 Ağustos 2024, 10:59
#31
killingroad adlı üyeden alıntı
Peki fren manetine / master silindire bakınca ne düşünüyorsun? =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
Amortisörler açılı oldukları için ön amortisör kapandığı zaman radyatör aşağı yönlü hareket ettiği gibi ileri yönlü de hareket eder. Aks mesafesi farklıdır mesela amortisör kapalı olduğunda. Videonun o anında bir maşa esnemesi görmek pek mümkün değil. Düz maşalar esner evet ama bu gözle göreceğimiz bir eğilme bükülme seviyesinde olmaz, öyle olsa kırılır giderdi zaten =)
Çamurluğu göstererek yanlış bir örnek verdim ve sizi maşa kapanınca çamurluğun radyatöre yaklaşamayacağını düşündüğüme sevk ettim.
Maşa tam olarak esnediği için kırılmıyor. Maşanın esneme frekansı bile açık ara belli videoda. Ama algılsal olarak bir yerde ayrı düşüyoruz sanırım neyse
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Bkz. yukarıda üçgen ile ilgili yazdıklarım; okulda geometrimiz iyi değildi galiba?
Neyse, bence bu konuyu kapatalım; iletişim verimsiz olmaya başladı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
Şükür Allah'ıma
Geometri zayıfken makine bölümü bitirmek pek mümkün değil
Gösterdiğim eksendeki hareket çatal kapanınca sağlanamaz çünkü çatalın çalışma eksenine diktir. Sadece eğilmesi ile o eksende deplasman olur.
-
15 Ağustos 2024, 11:16
#32
Gaahl adlı üyeden alıntı
Çamurluğu göstererek yanlış bir örnek verdim ve sizi maşa kapanınca çamurluğun radyatöre yaklaşamayacağını düşündüğüme sevk ettim.
Maşa tam olarak esnediği için kırılmıyor. Maşanın esneme frekansı bile açık ara belli videoda. Ama algılsal olarak bir yerde ayrı düşüyoruz sanırım neyse
Ya yazarken ben de "ulan biliyoruz heralde" diye yanıt geleblir dedim ama ne bileyim kısa kısa yazıştığımız zaman kısa kısa yanlış çıkarımlar yapabiliyoruz.=)
Maşa esnemez demiyorum da; açık durumdaki doğrultusu ile kapalı durumdaki doğrultusu arasındaki farkın tamamı amortisörün esnemesi değil, o kadar esnerse kırılır demek istedim. Yüklediğin fotoğrafla daha iyi anladım ne demek istediğini, ama o hareketin tamamı komple amortisörün esneme miktarı değil. Bİr de gösterdiğin eksen dik de, radyatörün hareket ekseni tam olarak o değil, frenlemenin sonuna doğru yaklaşırkenki hareketi baz alıyorsun diye tahmin ediyorum, o sırada bütün şaside esneme var. Esasen yere paralel eksende deplasman var, o da amortisöre tam 90 derece değil, amortisör kapalıyken aks aralığının değişmesi de bu şekilde oluyor. Bunun göz önünde bulundurursan o hareketin tamamı sadece amortisörün eğilmesi değil yani.
Ha bu arada bağlamdan çıkmış olduk..
Evet ben de bugün ters maşa olmayan bir motosiklet kolay kolay almam. Alana bişey diyemem de, terlik niyetine falan aldığım bir yan motor olursa belki.
-
15 Ağustos 2024, 11:59
#33
Gaahl adlı üyeden alıntı
...Maşanın esneme frekansı bile açık ara belli videoda. Ama algılsal olarak bir yerde ayrı düşüyoruz sanırım...
Benim frekanslı gördüğüm tek hareket lastiğin ezilmesi ve deforme olmasından sonra tutuş kaybı gerçekleşip kaydıktan sonra eski haline gelmesi.
Evet görülen şeyin sizin ve benim tarafındaki algısı farklı.
-
15 Ağustos 2024, 12:52
#34
-
15 Ağustos 2024, 15:21
#35
nasıl yok canım, var işte R7'de kendin söylüyorsun =)
bence de radyal fren olacak motorda ama "radyal fren" diye bir şey yok =)
radyal kaliper var, radyal master silindir var. master silindir de radyal olduğu zaman radyal kaliperin avantajlarını kullanabiliyorsun. bunu dert edersin etmezsin orası başka konu ama, buna takıksan kalipere takık olmak havada kalıyor biraz =)
-
15 Ağustos 2024, 19:04
#36
-
16 Ağustos 2024, 11:11
#37
Valla abi kişisel tercihlere bir şey diyemem tabii, ama anlattıkların pek doğru yorumlar değil ne diyim =)
Radyal kaliperin işe yaradığı nokta maksimum frenleme, performans sürüşü veya pist kullanımı. Bu şekilde fren yapmaya kalktığın zaman radyal master kullanmazsan frenin ne durumda olduğunu bilmiyorsun - ısırması için daha çok basmak falan gerekmiyor öyle bir şey yok, basitçe bilmiyorsun ne kadar fren kuvveti uyguladığını.
Usturuplu sürüşte zaten gerek yok böyle şeylere. Tepesine bineceğim dediğin zaman da kaliperin daha fazla yükü daha as esneme ile kaldırması güzel bir şey tamam da, bu seviyede fren yaptığın zaman frenin ne durumda olduğunu bilmezsen işler öyle pek tatlı olmuyor. Yolda sorun yaşamıyor olabilirsin, ben de 21 ön tekerli axial balatalı motorla köpek gibi sürüyorum bazen sorun yaşamıyorum =)
-
16 Ağustos 2024, 22:17
#38
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. İşin nihayetinde Tiger 660'da karar kıldım ve aldım
-
16 Ağustos 2024, 22:43
#39
Süleymantnz adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. İşin nihayetinde Tiger 660'da karar kıldım ve aldım
Güle güle kullanın.
-
16 Ağustos 2024, 23:49
#40
cb650f tercih etmezseniz ahirette iki elim yakanızda olacak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)