Bir acemi için taksitli motosiklet tavsiyesi
-
13 Ağustos 2024, 12:39
#1
Herkese iyi forumlar arkadaşlar. Uzun zamandır takip ettiğim bu foruma üye olmak bugüne nasipmiş. Yaptığım araştırmalardan ve forumda yazılardan sonra kararımı daha net bir hale getirmek için sizlere de danışmam gerektiğini düşündüğüm için bu konuyu açtım.
Motosiklet sürme konusunda kısıtlı tecrübem var. Yaklaşık 10 yıl öncesinde Çin malı bir scooterım vardı(125 cc). Onu birkaç sene sürdükten sonra bozuldu ve bir daha da almadık.
Bu yüzden başlangıç için vitesli bir motosiklet almak istiyorum. Yılbaşına kadar alacağım (beklenmedik bir kampanya ihtimaline karşı). Önceliğim ise taksitli olması ve tabi ki çok da kafa ağrıtmaması (dayanıklı olup arıza çıkarmaması). Düşündüğüm motosikletler ise şunlar:
-TVS RTR Apache 200 (9 taksit 135 bin)
-CF Moto SR 250 (12 taksit 169 bin)
-Bajaj RS 200 (87 bin lira peşin 71 bin 8 taksit = 158 bin)
-Bajaj Dominar 250 (172 bin lira 3 taksit)
-Sizin tavsiye ettiğiniz herhangi bir motosiklet
Bunlar hariç illaki peşin almam gerekirse:
-Honda CL250 (182 bin peşin)
-Husqvarna Svartpilen 250 (150 bin peşin 2.el)
-Sizin tavsiye ettiğiniz herhangi bir motosiklet.
Tavsiyelerinizi, görüşlerinizi ve önerilerinizi yazarsanız çok memnun olurum arkadaşlar. Şimdiden teşekkür ediyorum.
Reklamlar
-
13 Ağustos 2024, 12:45
#2
benim sıralamam:
bajaj ns200ug
svartpilen 250
CL250
Duke 250
Dominar 250
TVS RTR 200
CB250R şeklinde olurdu.
bajaj rs veya cf serisini önermem.
ilaveler: Lunatique mesajına göre bir edit yapayım, benim yazdığım motorların da bir çoğu tamamen farklı tarzlarda farklı amaç motorları, kimisi commuter, kimisi scrambler, kimisi şehir içi naked motorlar. Lunatique uyarısını da dikkate al derim.
-
13 Ağustos 2024, 12:49
#3
Çıkabileceğiniz maksimum bütçe ve kullanım amacınızı/beklentilerinizi belirtirseniz daha iyi yardımcı olabiliriz.
SR250, Dominar 250, CL250, Svartpilen 250 özellikleri bakımından bambaşka amaca hizmet eden motorlar bana göre.
-
13 Ağustos 2024, 13:00
#4
Açıkçası Çin ve Hint'e hiç bulaşmadan yoluma devam etmek istiyorum ama ns 200 ug başlangıç için her yerde karşıma çıkıyor. Seçeneklerim arasına ekleyeceğim. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Duke 250de de sanırım 12 taksit kampanyası vardı. 242 lirayı 12 takside bölüyorlardı. Siz memnun musunuz, tavsiye eder misiniz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------
Çok uzun bir yazı olmaması adına biraz detaysız bir yazı yazmışım haklısınız. Çıkabileceğim maksimum bütçe taksitli için 250 bin lira. Fakat peşin için 180 bin lirayı aşmayı düşünmüyorum çünkü henüz ekipmanım da yok.
Beklentime gelecek olursak A noktasından B noktasına zevk alarak gitmek. Bazen de A noktasından C noktasına. Kastamonu'dan Hatay'a gitmek için değil ama Kastamonu'dan Sinop'a gitmek için diyebiliriz. Aradığın motosiklet bir tur motoru değil. Ne kadar ekmek o kadar köfte. Eğlenceli bir ulaşım aracı istiyorum diyelim. İşten çıkınca gezebileceğim, arkadaşlarımla sürebileceğim, gerektiğinde ise kısa yolculuk yapabileceğim bir vasıta arıyorum.
-
13 Ağustos 2024, 13:29
#5
Dominar 250
KTM Adventure 250
Honda CL250
Suzuki V-Strom 250 olabilir diye düşünüyorum.
Dominar 250: Başlangıç için ağır motor ya da şehir içinde yorucu diyen de var. Kişiden kişiye değişiyor o yüzden bir şey diyemeyeceğim.
Ama kalkış yaptıktan sonra o ağırlığı hissetmiyorsunuz. Eğer kollarınız çok yorulursa, daha dik oturmak isterseniz gidon yükseltme takıyorsunuz tüm sorun çözülüyor. uzun yol konforu iyi. Aksesuar bolca bulunuyor. Arkaya çanta demiri ve çanta taktıktan sonra çantanızı vs atıp çok rahat uzun yol yapabiliyorsunuz. Titreşim belli devirlerde mevcut fakat rahatsız eden türden değil. Uzun yolda 100-110km hızları arasında çok rahat titreşimsiz gidiyor. Çok iş gören bir motordur. İkinci el temiz bir tane bulup 150.000TL civarına aldıktan sonra üstüyle de ekipman alabilirsiniz.
Bajaj markasına kötü diyemeyeceğim. Ben kendim 12.000km Dominar 250, 12.500km de Dominar 400 kullandım.
Hiçbir kronik sorunla karşılaşmadım. Fakat servis çok önemli. Bajaj'ın Türkiye'de bir dolu servisi var fakat işini düzgün servis bulmak asıl mesele.
Bir de birkaç senedir Bajaj gruplarında vs. takılıp gözlemlediğim için şunu söyleyebilirim daha rodajdaki motoru hayvan gibi kullanıp sonra şikâyet eden çok gördüm. Facebook'tan birkaç tane gruba girip, bulunduğunuz ilde düzgün bir servis olup olmadığını araştırmanızı tavsiye ederim.
KTM Adventure 250: Hem şehir içi hem uzun yolda rahat olan bir motordur. Arka çanta takıp çok rahat yük de taşıyabilirsiniz. İkinci el 180-190binTL'ye bulunabiliyor. Hiç boşuna sıfır taksitle alıp bir dolu borca girmeyin.
Honda CL 250: 180bine peşin direkt sıfır alabileceğiniz bir motor. Uzun yol konforu yukarıdaki motorlar kadar iyi değildir. Sürmesi çok keyifli bir motordur ve görüntüsü tarzdır. Şehir içinde çok konforlu. Scrambler motor olduğu için hafif arazide de fena gitmez. Sele yarım saat sonra rahatsız eder, konfor sele vb. ekstra müdahale gerektirir. Sıfır olsun kafam rahat olsun derseniz alabilirsiniz. Ama çok seri bir motor değil, keyifli keyifli gazlamadan seyir edebileceğiniz bir motor. Aksesuar pek yok, orijinal aksesuarlar aşırı pahalı. Arka çanta seti komple 22bin TL, eyer çanta seti 9bin TL falan. Yeni gümrük limiti olan 30€ ile de ucuz aksesuar yalan oldu. Artçı ve yükle gitmeyeceğim, çok eşya taşımayacağım, hızda gözüm yok derseniz alınır. İlk vitesli motor olacağı için belki de hızı ve torku size çok yeterli gelecek.Gp Kompozit uygun fiyata arka çanta demiri satıyor ama ben tipini beğenmiyorum. Bir de yukarıda kalıyor seleye göre.
Suzuki V-Strom 250: Çift silindir konforlu bir tur motoru. Hem şehir içi hem uzun yol çok rahat gidersiniz. Yine ikinci el 180 - 200bin TL arası bulunabiliyor. KMye çok takılmayın, 20.000'deki bir motor da alınır servise gösterip temizliğinden emin olduktan sonra. Bizim ülkemizde inanılmaz bir KM takıntısı var. 10-15bin oldu mu satan insanlar var. Motor dediğin düzgün bakımla 50-60binleri hatta kaliteli parçalardan üretildiyse ve düzgün kullanıldıysa 100binleri ve üstünü de görür.
Svartpilen kesinlikle uzun yol motoru değil, çok ufak ve kısa seleye sahip bir motor zaten. Yük mük de taşınmaz. Şehir içinde takılacağım derseniz o başka.
Yukarıdakileri değerlendirebilirsiniz ama sanırım en mantıklısı 180.000TL peşin fiyatıyla Honda CL 250.
-
13 Ağustos 2024, 13:37
#6
Yamaha Virago XV 250 - Honda Spacy 110 - RKS K-Light 202 - Yamaha Xmax 250 - BMW F800 GS - Piaggio Medley 150 S
-
13 Ağustos 2024, 13:47
#7
Rehber niteliğinde bir cevap olmuş çok teşekkür ederim. Emeğinize sağlık.
Svartpilen'i düşünme sebebim 2.elinin zayıf olmasıydı bu sayede kaliteli bir motoru daha uygun bir fiyata alma imkanım vardı lakin söylediklerinize son derece katılıyorum. Tek adam motoru ve pek işlevsel değil.
CL250 de gerçekten hoş bir motor fakat egzoz ve blok boşluğu beni hep düşündürmüştür. Neticede motorun aslı CL500.
KTM Adventure 250 ve Suzuki VStromu da seçeneklerim arasına ekliyorum. Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------
Birkaç tasarım sıkıntısını görmezden geldiğim takdirde (tabi bana göre tasarım sıkıntısı sorun etmeyen vardır) aklımda olan bir motor. Tur camı ve arka çanta tarzı aksesuar da takılır diye düşünüyorum.
-
13 Ağustos 2024, 13:49
#8
Bulunduğunuz ilde test motoru var ise CL250'yi sürüp denemenizi öneririm.
Başlangıç için gerçekten keyifli bir motor olduğunu söyleyebilirim.
Egzoz eğer sıcaklık anlamında kafanızı kurcalıyorsa elinizle bile dokunabileceğiniz kadar soğuk oluyor. Başlangıçta bana da sağ tarafta sürekli bir bazuka taşıyormuş havası vermişti ama bir süre sonra hiç takılmıyorsunuz. Blok boşluğuna çok takıldıysanız alide ucuza o boşluğu kapatacak parçaçlar satılıyor.
-
13 Ağustos 2024, 14:02
#9
Artçı almam gerektiği durumlarda sorun yaşatır mı diye düşünüyorum. Sıcaklık konusunda sıkıntı olmadığını çok kişiden duydum lakin motor güneş altında kalırsa metal parça çok ısınır mı ondan emin değilim. Bloktaki boşluğa gelecek olursak parça alıp takacağımı sanmıyorum. Motoru eğer almaya karar verirsem gözüme gözükmez diye düşünüyorum. Şu an karar sürecinde olduğum için daha hassas ve detaylı bakıyorum. Pek problem olacağını sanmam.
-
13 Ağustos 2024, 14:05
#10
Düzenli olarak artçı alacaksanız açıkçası CL250 pek önermem.
Şehir içinde kısa mesafe yine neyse de 150-200km seyahate çıkacaksanız artçı için ergonomik açıdan çok uygun değil.
Artçı olarak çok konforlu yolculuk yaptım diyen çıkarsa ya daha önce çok daha kötüsüne binmiştir ya da totişte hissiyat yoktur.
-
13 Ağustos 2024, 14:56
#11
Kendime göre KTM Adventure 250, Suzuki VStrom, Cl 250, tabi, bulunduğunuz bölgenin servislerinin durumu da çok önemli, kötü ise perişanlık...
Aşklar biter yollar bitmez dedim, ne aşk bitti ne de yollar..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)