Muhtemel kötü benzin, zayıf sinyalizasyon ve şansını zorlamak üçlemesiyle oluşan bir yolda kalma hikayesi.
Cumartesi günü biri arabalı 3 arkadaş İzmir'de @initial-D'yi ziyarete gittik. Sırf Sabuncubeli var diye Tuareg yerine RS'le gittim ve bu esnada da çabucak gidelim diye komple otobandan gittik, böylece motosikletle ilk kez Osmangazi Köprüsü'nü ve İzmir otoyolunu kullanmış oldum. Hala HGS konusunu halletmemiş olmaları çok sinir bozucu. Bütün. bariyerli gişelerde kimisinde 30sn kimisinde 3dk beklemek zorunda kaldık.. Ayrıca giderken denk geldiğimiz kişiler de "nereden girdin" diye sorup durdu, daha yakın çıkış söyleyip ucuza kapatmak için insanı çok teşvik ediyorlar.. Sene olmuş ikibinbilmem kaç, halledin şunu artık..
Hikayenin kalma kısmı dönüşte..
Pazartesi dönüşe geçtik, burada @initial-D'nin FJR'yi biraz tatma fırsatı buldum, sonra İzmir Kemalpaşa otoban başlangıcındaki ilk Opet'te depoları doldurduk, RS'e geri bindim ve dönüşe başladık. Tüm seyahat olduğu gibi 160kmh civarında sabit gidiyoruz, ben bazen biraz daha basıyorum, arkadaşın motor topcase'li o 180'i geçmiyor diye tekrar yavaşlıyorum gidiyoruz, farklı bir şey yok..
İlginç şekilde 150km'de benim benzin ışığı yandı.. bundan 16km sonra Oksiyen Balıkesir Kuzey'e geldik, "sonraki servis alanı 26km" diye görünce devam ettim. Tek molayla bitirelim gidebildiğim kadar gideyim dedim, üstelik daha önce 120-130km sabit hızla giderken ışıktan sonra 72km rahat gitmiştim.
Devam ediyoruz ve o 26km sonraki servis alanına 5km kala tabelayı gördük, bende stres başladı. Oksijen Susurluk'a geliyorduk, burada benzin istasyonu yoktu.. Işık yandıktan sonra sabit 140kmh'ye düşürmüştüm hızı, tabelayı görünce de 110'a düşürdüm, motoru Commute moduna alıp dua etmeye başladım.. =) Susurluk'tan sonraki servis alanı 11km dediği için de "tamam heralde varırız, 42+11 = 53km de rahat gitmeli dedim" ama yine de hızı düşürdüm ve gerildim biraz.
Oksijen Mustafakemalpaşa ufukta yokuşun tepesinde belirmişti ki arkadaşıma benim motor durabilir demek için biraz hızı artırdım, yanına geldim ve o sırada ciuv, motor sustu.. Işığı erken yakan yakıt ile ışıkta da az gideceğini ön görmek lazımdı da işte..
Kaldık yolun kenarında. Denedim bir kaç defa daha, marş motoru dönüyor ama motor hiç oralı değil.. O an arka yolcu peglerini söktüğüme çok pişman oldum, arkadaşım oradan ayağıyla daha rahat itebilirdi beni.. O olmayınca mecbur sağ ayağı ile benim sol ayak topuğuma basarak itmeye başladı ama tıntın tıntın biraz gittikten sonra da onun ayağı çok ağrıdı durduk yine. 4km falan var benzinci yokuşun tepesinde görünüyor ama gidemiyoruz. =) "Ben benzin alıp getireyim sana" dedi. Hem bidon alması gerekecek ve belki satmayacaklar da o şekilde benzin, hem otobanda yol dümdüz açık görüş varken bile tersten emniyetten sürmesi gerekecek diye istemedim.
Motoru tutup sağa sola bayağı bir yatırdık ama hiç oralı olmadı. Sonra biraz öne arkaya motoru indir kaldır yaptım, sanırım pompa deponun en alt arka kısmında olacak ki, motorun kafası yükselince oraya azıcık yakıt karıştı, uzun uzun marş denerken birden çalıştı ve hemen vitese atıp ilerledim... Biraz sonra tekrar sustu.. Yine ayağıyla biraz itti, yine durunca motorun kafasını yükseltmeye çalıştım falan derken 4km yokuşu böyle böyle 25dk'da falan tamamlayıp benzinciye ulaştık.. Motoru indir kaldır yaparak böyle üç defa çalıştırabildim, her seferinde biraz gidip kapandı. ne bu gidişlerde ne stop ederken gram silkeleme falan yapmadı bu arada. Pompadan sıfır basınç okuduğu an ateşlemeyi kesti diye tahmin ediyorum.
Benzinde bokluk olduğunu düşünme sebebim..
Birincisi İzmir'e gelirken çok daha fazla kez gazladım, her iki depo da 200km'de ışık yaktı.. İstanbul'a dönerken de özellikle Bursa-Yalova arası yine daha fazla bastık, yine 200km'de ışık yaktı.. Ama bu İzmir-Mustafakemalpaşa arasında 150km'de yaktı ışığı..
Daha önce bir kaç defa 60km üstü, bir defa 72km ışık yandıktan sonra gitmiştim. Bu defa 50km'de kapandı..
Son olarak, arkadaşımda 890 Adventure vardı, 21 litre deposuyla o da Mustafakemalpaşa'ya geldiğimizde çoktan ışık yakmıştı ve 60km menzil gösteriyordu..
İzmir'de tabanca erken attı tam doldurmadılar diye bir şey de olmuş olamaz, ben doldurdum depoyu..
velhasıl böyle bir anı yaşamış olduk. Benzinciye vardığımızda pompacı abimiz "paralı yoldasınız, öyle bir şey olursa 161'i arayın benzin getirmek zorundalar" dedi, zorundalar diye tekrar vurguladı.. Başınıza gelirse aklınızda olsun =)
Bu arada bir sonraki servis alanı 26km diye tabela koymuşken, orada benzinci olmadığını da belirten bir şey yazmak iyi olurdu sanki..
Adet yerini bulsun =)
908km yol. yolda kalma kısmıyla birlikte ortalama hız 120kmh, maksimum hız 238kmh, ortalama tüketim 5.4l/100km.