Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bir Yolda Kalma Hikayesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Muhtemel kötü benzin, zayıf sinyalizasyon ve şansını zorlamak üçlemesiyle oluşan bir yolda kalma hikayesi.

    Cumartesi günü biri arabalı 3 arkadaş İzmir'de @initial-D'yi ziyarete gittik. Sırf Sabuncubeli var diye Tuareg yerine RS'le gittim ve bu esnada da çabucak gidelim diye komple otobandan gittik, böylece motosikletle ilk kez Osmangazi Köprüsü'nü ve İzmir otoyolunu kullanmış oldum. Hala HGS konusunu halletmemiş olmaları çok sinir bozucu. Bütün. bariyerli gişelerde kimisinde 30sn kimisinde 3dk beklemek zorunda kaldık.. Ayrıca giderken denk geldiğimiz kişiler de "nereden girdin" diye sorup durdu, daha yakın çıkış söyleyip ucuza kapatmak için insanı çok teşvik ediyorlar.. Sene olmuş ikibinbilmem kaç, halledin şunu artık..

    Hikayenin kalma kısmı dönüşte..
    Pazartesi dönüşe geçtik, burada @initial-D'nin FJR'yi biraz tatma fırsatı buldum, sonra İzmir Kemalpaşa otoban başlangıcındaki ilk Opet'te depoları doldurduk, RS'e geri bindim ve dönüşe başladık. Tüm seyahat olduğu gibi 160kmh civarında sabit gidiyoruz, ben bazen biraz daha basıyorum, arkadaşın motor topcase'li o 180'i geçmiyor diye tekrar yavaşlıyorum gidiyoruz, farklı bir şey yok..
    İlginç şekilde 150km'de benim benzin ışığı yandı.. bundan 16km sonra Oksiyen Balıkesir Kuzey'e geldik, "sonraki servis alanı 26km" diye görünce devam ettim. Tek molayla bitirelim gidebildiğim kadar gideyim dedim, üstelik daha önce 120-130km sabit hızla giderken ışıktan sonra 72km rahat gitmiştim.
    Devam ediyoruz ve o 26km sonraki servis alanına 5km kala tabelayı gördük, bende stres başladı. Oksijen Susurluk'a geliyorduk, burada benzin istasyonu yoktu.. Işık yandıktan sonra sabit 140kmh'ye düşürmüştüm hızı, tabelayı görünce de 110'a düşürdüm, motoru Commute moduna alıp dua etmeye başladım.. =) Susurluk'tan sonraki servis alanı 11km dediği için de "tamam heralde varırız, 42+11 = 53km de rahat gitmeli dedim" ama yine de hızı düşürdüm ve gerildim biraz.

    Oksijen Mustafakemalpaşa ufukta yokuşun tepesinde belirmişti ki arkadaşıma benim motor durabilir demek için biraz hızı artırdım, yanına geldim ve o sırada ciuv, motor sustu.. Işığı erken yakan yakıt ile ışıkta da az gideceğini ön görmek lazımdı da işte..

    Kaldık yolun kenarında. Denedim bir kaç defa daha, marş motoru dönüyor ama motor hiç oralı değil.. O an arka yolcu peglerini söktüğüme çok pişman oldum, arkadaşım oradan ayağıyla daha rahat itebilirdi beni.. O olmayınca mecbur sağ ayağı ile benim sol ayak topuğuma basarak itmeye başladı ama tıntın tıntın biraz gittikten sonra da onun ayağı çok ağrıdı durduk yine. 4km falan var benzinci yokuşun tepesinde görünüyor ama gidemiyoruz. =) "Ben benzin alıp getireyim sana" dedi. Hem bidon alması gerekecek ve belki satmayacaklar da o şekilde benzin, hem otobanda yol dümdüz açık görüş varken bile tersten emniyetten sürmesi gerekecek diye istemedim.
    Motoru tutup sağa sola bayağı bir yatırdık ama hiç oralı olmadı. Sonra biraz öne arkaya motoru indir kaldır yaptım, sanırım pompa deponun en alt arka kısmında olacak ki, motorun kafası yükselince oraya azıcık yakıt karıştı, uzun uzun marş denerken birden çalıştı ve hemen vitese atıp ilerledim... Biraz sonra tekrar sustu.. Yine ayağıyla biraz itti, yine durunca motorun kafasını yükseltmeye çalıştım falan derken 4km yokuşu böyle böyle 25dk'da falan tamamlayıp benzinciye ulaştık.. Motoru indir kaldır yaparak böyle üç defa çalıştırabildim, her seferinde biraz gidip kapandı. ne bu gidişlerde ne stop ederken gram silkeleme falan yapmadı bu arada. Pompadan sıfır basınç okuduğu an ateşlemeyi kesti diye tahmin ediyorum.

    Benzinde bokluk olduğunu düşünme sebebim..
    Birincisi İzmir'e gelirken çok daha fazla kez gazladım, her iki depo da 200km'de ışık yaktı.. İstanbul'a dönerken de özellikle Bursa-Yalova arası yine daha fazla bastık, yine 200km'de ışık yaktı.. Ama bu İzmir-Mustafakemalpaşa arasında 150km'de yaktı ışığı..
    Daha önce bir kaç defa 60km üstü, bir defa 72km ışık yandıktan sonra gitmiştim. Bu defa 50km'de kapandı..
    Son olarak, arkadaşımda 890 Adventure vardı, 21 litre deposuyla o da Mustafakemalpaşa'ya geldiğimizde çoktan ışık yakmıştı ve 60km menzil gösteriyordu..
    İzmir'de tabanca erken attı tam doldurmadılar diye bir şey de olmuş olamaz, ben doldurdum depoyu..

    velhasıl böyle bir anı yaşamış olduk. Benzinciye vardığımızda pompacı abimiz "paralı yoldasınız, öyle bir şey olursa 161'i arayın benzin getirmek zorundalar" dedi, zorundalar diye tekrar vurguladı.. Başınıza gelirse aklınızda olsun =)
    Bu arada bir sonraki servis alanı 26km diye tabela koymuşken, orada benzinci olmadığını da belirten bir şey yazmak iyi olurdu sanki..


    Adet yerini bulsun =)
    908km yol. yolda kalma kısmıyla birlikte ortalama hız 120kmh, maksimum hız 238kmh, ortalama tüketim 5.4l/100km.
    Metehan48, Guven, abyasar ve 7 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Haziran 2020
    Şehir
    NRW
    Motosikleti
    nc750x
    bizdede benzin getirmek bir yana , otobanda benzin bitip yolda kalirsan cezası var

  3. #3

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Ah hocam ah

    Yahu alsana benzinini; ne diye ışıkla, kilometre hesabıyla, hız düşürmekle falan uğraşıyorsun

    150-200 kilometre aralığına geldim mi hemen gider benzinimi alırım, benim motorda yıllardır benzin ışığı yanmadı
    espresso bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Normalde ben de öyle bakarım konuya. Hatta yolda benzini bitip kalmak aptallıktır derdim, hala diyorum bir şey değişmedi aptallık işte =)

    ya hava sıcak olunca işte tek molada bitsin nalet yol moduna girdim, eve az kalmışken tekrar bir benzin alma gereksinimi olmasın orta noktada almış oluruz dedim de.. böyle oldu =))
    dundanbiri ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Başlığa bakıp aha Hırbocan'a mevzu çıktı dedim :D neyse bende çok yolda kaldım benzinden motoru sağa sola yatırıp kıyıda köşede kalmış benzini yakıt pompasıyla buluşturup 10-15 km daha gidip kaç kez benzin istasyonu bulduğumu bile unuttum :D geçmiş olsun..

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Neyse ki ben kafa iznindeyken naptıysa kendini uçurtmuş hıyar yine. sonraki gelişinde sokar lafını sıkıntı yok =)

    valla işte sağa sola yatırdım gram iplemedi ama kafayı kaldırınca biraz yakaladı. uzun yol için hortum da eklemek lazım listeye ama, diğer motor da 890 adv abi onun deposuna hortum indirmek çok mümkün olmayabilir :D

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Geçmiş olsun. 161 işini öğrendiğimiz iyi oldu.

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Geçmiş olsun.
    Paranoya yaparım ben bilmediğim yerlere gideceksem yarının altına inince başlar paranoyam, öyle her istasyondan da benzin almam, işlek yer olacak, shell, opet, bp gibi bilindik marka olacak falan diye yarının altına düştüğü gibi gözüm bu istasyonlardan arar. Otobana gireceksem full depo ile girmeye çalışırım hep.
    Guven bunu beğendi.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Çabuk bittiyse etanol oranı fazla benzin olabilir belki?
    fazil bunu beğendi.

  10. #10
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Bu kadar uzun mesajı görünce, heralde dedim "benzinin keşfedilişinden" başlıyor hikaye

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Etanolü kim bulmuş da bunlar fazla koyacak bilemedim. Arkadaşıma söyledim sürekli aldığımız yer dedi o da şaşırdı, ben de şaşırdım açıkçası.

    Bir de etanol fazla olsa daha iyi gitmesi gerekirdi sanki. Aksine diğer 3 deponun tamamında daha yüksek hıza çıktım abanınca, bunda daha aşağılarda biraz kesildi motor. Sıcağa yorabiliriz ama ilk kez sıcakta sürmüyorum.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    O zaman dedigin gibi baska bir seyler olmali. Etanol biraz daha iyi gidiyor ama enerji yogunlugu az oldugu icin cabuk bitiyor. Etanolsuz benzin burada cok daha pahali.
    killingroad ve fazil bunu beğendiler.

  13. #13
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etanolü kim bulmuş da bunlar fazla koyacak bilemedim. Arkadaşıma söyledim sürekli aldığımız yer dedi o da şaşırdı, ben de şaşırdım açıkçası.

    Bir de etanol fazla olsa daha iyi gitmesi gerekirdi sanki. Aksine diğer 3 deponun tamamında daha yüksek hıza çıktım abanınca, bunda daha aşağılarda biraz kesildi motor. Sıcağa yorabiliriz ama ilk kez sıcakta sürmüyorum.
    Ben de 2018 yılında xmax ile istanbul'dan 150km sürüp Trakya'ya giderken e5 kıyısında o zamanlar "motorcu dostu" diye çok reklamı yapılan markadan depoyu doldurmuştum, yolda tüketim anlamsız yere xmax'de olmayacak şekilde 5.5 litre/100km gibi rakamlara çıkınca bir tuhaflık sezmiştim, son hızı da düşmüştü 120'yi geçmez olmuştu. işlerimi halledip dönerken şehrin çıkışındaki BP'den benzin almadım otobanda Çorlu taraflarında benzinci var nasıl olsa deyip yola çıktım, o benzinciye vardım tadiat varmış, pompaların olduğu yerde kepçeler çalışıyordu komple istasyonu yıkıp yeniden yapıyorlarmış. Bir sonrakine riske girmedim ışık da yanmıştı, çerkezköy çıkışından çıkıp ilk bulduğum shell'de depoyu doldurunca motorun gidişi de düzelmişti. sonrasında wirth benzin enjektör temizleyici katkı alıp bir depoya iki-üç kapak şeklinde ekleyip bir kaç depo sürünce düzelmişti.

    Bu yüzden markası bilmedik ya da shell, bp,opet gibi marka da olsa işlek yer olmayan yerlerden benzin almıyorum. işlek yerler daha çok denetleniyordur, sirkulasyon çok diye depolarda tortu kalmıyordur.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ya burası otoban içinde Opet, @initial-D de hep oradan alıyoruz dedi, o yüzden bir dalavere de beklemezdim ama kalabalıktı bayağı belli de olmaz bilemedim.
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Benim motordaki sıkıntının kaynağını İzmir Bornova'da yer alan Bp'den aldığım ve dandik olduğunu düşündüğüm benzine yorarken forumdan İzmirli bir arkadaşımız çevreyolundan Gaziemir'e saptıktan sonra karşımıza çıkan 2 Opet'in de tırto benzin sattığını, geçmişte onun da başına benzer iş geldiğini anlatmıştı. Ben de geçmişte yeni otoban yapılmadan önce Sabuncubeli'ne çıkarken sağda bir Opet vardı, o Opet'ten benzin alınca başıma gelmiş ve motorum saçmalamıştı.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    15 Ekim 2020
    Motosikleti
    Ducati 848, Hero X-Pulse 200
    Shell'den, BP'den, TP'den, Petrol Ofisi'nden hiç sıkıntı yaşamadım. Total'den bazen bir süre sonra ufaktan kızartma yağına benzer bir koku alsam da yine sıkıntı yaşamadım (belki de çok açken bindim), Opet'ten son zamanlarda memnun değilim, tuvaletleri de eskisi gibi değil, uzun yolda mümkün mertebe tercih etmiyorum.

    Benim motorda benzin göstergesi de yok, sadece az kalınca ışık var, ama eğer son benzini Opet dışında bir yerden aldıysam ışıktan sonra en az 30-35 km gideceğini biliyorum rahatım.

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ben te 15 sene önce dizel arabam varken Opet'in mazotunu beğenmediğim için zaten pek gitmezdim, alışkanlığım da hep Shell yoksa BP şeklindeydi. Ama hiç böyle bir şey olacağını da tahmin etmemiştim açıkçası.

  18. #18
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    geçmiş olsun geçen gezide şunu öğrendim motosiklet orta ayakta veya yan ayakta aynı lt benzin alıyor ben orta ayakta daha çok alır sanıyordum
    alın bu bilgiyi de ne yaparsanız yapın

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun geçen gezide şunu öğrendim motosiklet orta ayakta veya yan ayakta aynı lt benzin alıyor ben orta ayakta daha çok alır sanıyordum
    alın bu bilgiyi de ne yaparsanız yapın
    :D
    Sanırım motorun depo tasarımına göre değişebiliyor bu. Kimi motorda çok oynamıyor ama Tuareg'de fark ettiğini hatırlıyorum.

    Sağolasın.
    F54 bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  20. #20
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de 2018 yılında xmax ile istanbul'dan 150km sürüp Trakya'ya giderken e5 kıyısında o zamanlar "motorcu dostu" diye çok reklamı yapılan markadan depoyu doldurmuştum, yolda tüketim anlamsız yere xmax'de olmayacak şekilde 5.5 litre/100km gibi rakamlara çıkınca bir tuhaflık sezmiştim, son hızı da düşmüştü 120'yi geçmez olmuştu. işlerimi halledip dönerken şehrin çıkışındaki BP'den benzin almadım otobanda Çorlu taraflarında benzinci var nasıl olsa deyip yola çıktım, o benzinciye vardım tadiat varmış, pompaların olduğu yerde kepçeler çalışıyordu komple istasyonu yıkıp yeniden yapıyorlarmış. Bir sonrakine riske girmedim ışık da yanmıştı, çerkezköy çıkışından çıkıp ilk bulduğum shell'de depoyu doldurunca motorun gidişi de düzelmişti. sonrasında wirth benzin enjektör temizleyici katkı alıp bir depoya iki-üç kapak şeklinde ekleyip bir kaç depo sürünce düzelmişti.

    Bu yüzden markası bilmedik ya da shell, bp,opet gibi marka da olsa işlek yer olmayan yerlerden benzin almıyorum. işlek yerler daha çok denetleniyordur, sirkulasyon çok diye depolarda tortu kalmıyordur.
    tarif ettiğin yer kızılpınar shell istasyonu ise şirket aracına iki defa yakıt aldım oradan, ikisinde de yakıtta su tespit edildi diye araba kendini korumaya aldı.
    çorlu gişeden çıkıp, ergene istikametine giderken ters yolda bir shell petrol kalıyor oranın yakıtında sorun yaşamıyorum. ihtiyaç halinde genelde oradan alıyorum ben abi. petrolün yanındada ev yemekleri satan salaş ama pahalı bir lokanta var arada oradan da yemek yiyorum. etli yemekleri çok güzel.
    espresso bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)