Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletin Zor (Geç) Ateşleme Yapması (Lütfen Yardım)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Temmuz 2024
    Motosikleti
    Kuba X Boss
    Merhabalar. Forumda yeniyim öncelikle bir yanlışım olursa kusura bakmayın. Şimdi benim konum aslında epey karmaşık o yüzden kısaca anlatmaya çalışayım. Motosikletim Kuba X - Boss 50. Motoru 2.el satın aldım ve aslında motor temiz bir motor bir sorunu yoktu. Aldıktan sonra motosiklet sinyal açtığında ses çıkardığı için onu iptal etmek istedim. Sinyal rölesinden sesi iptal ettim ve ardından motosikletin limitörünün olduğunu zannettiğim bir kabloyu söktüm. Ardından doğru limitör kablosunu söktüm. (Ve diğer yanlış kabloyu geri takmayı unuttuğumu aylar sonra fark ettim) Daha sonra motosiklete marş verdiğimde marş dinamosu epey güçlü bir şekilde dönmesine rağmen motosiklet bir türlü ateşleme yapmadı. Uğraştım ettim derken aşırı saçma bir şekilde akünün negatif kablosuyla oynayınca motorun çalıştığını fark ettim. Şimdi bunun sebebi ne olabilir bu birinci sorum. Aylar sonra dediğim gibi o yanlış söktüğüm kabloyu geri taktım. (Yeşil beyaz renkli beyinle bağlantılı klipsi 2 soket) Bu seferde o sorun çözüldü yeni sorun başladı. Sabahları 6-7 marşla anca çalışıyor. Psikolojik mi bilmiyorum tam olarak anlayamasamda sizlerden gördüğüm bir tavsiye üzerine gaz kolunu motoru çalıştırmadan 5-6 defa çevirince sanki direkt marş alıyor gibi hissediyorum. Bujimi yeni değiştim. Acaba sorun ateşleme bobininden mi, beyinden mi, karbüratörden mi, marş rölesinden mi, anlayamadım. teker teker kontrol ede ede gitmem gereken yolları bana anlatabilecek babacan bir ustamız var mı ? Biliyorum çok uzattım ama başka şekilde ifade edemedim..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    wing50i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2024
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Wing50i
    hocam ustaya gitmemeye yemin mi ettin

  3. #3

    Üyelik
    27 Temmuz 2024
    Motosikleti
    Kuba X Boss
    Yaşadığım yerde düzgün bir usta yok. Bisikletçiden bozma bir usta var. Yapamayacağına eminim. Birde çok lüks bir tamirci var gücüm yetmez öğrenciyim. Burada bu işlerden anlayan kaliteli insanlar illa ki vardır. Görürlerse yardımcı olmalarını istiyorum.

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Subaplarını 0.05mm ayarla, eğer sentil çakın yoksa jilette iş görür. Bunu dene problemin çözülebilir.
    |Hephaistos| bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    27 Temmuz 2024
    Motosikleti
    Kuba X Boss
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subaplarını 0.05mm ayarla, eğer sentil çakın yoksa jilette iş görür. Bunu dene problemin çözülebilir.
    Mantıklı bir cevap. Teşekkür ederim. 2 subap aralığı da mı 0.05 olacak ? Egzoz 0.08 olmaz mı ?

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı |Hephaistos| adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mantıklı bir cevap. Teşekkür ederim. 2 subap aralığı da mı 0.05 olacak ? Egzoz 0.08 olmaz mı ?
    Cup ve Cg modellerinde hep bu ayarı yapardım, gayette düzgün olurdu. Subapların sıkılığı geç çalışmaya sebep verir.
    |Hephaistos| bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)