Motosikletin Zor (Geç) Ateşleme Yapması (Lütfen Yardım)
Reklamlar
-
02 Ağustos 2024, 14:46
#1
Merhabalar. Forumda yeniyim öncelikle bir yanlışım olursa kusura bakmayın. Şimdi benim konum aslında epey karmaşık o yüzden kısaca anlatmaya çalışayım. Motosikletim Kuba X - Boss 50. Motoru 2.el satın aldım ve aslında motor temiz bir motor bir sorunu yoktu. Aldıktan sonra motosiklet sinyal açtığında ses çıkardığı için onu iptal etmek istedim. Sinyal rölesinden sesi iptal ettim ve ardından motosikletin limitörünün olduğunu zannettiğim bir kabloyu söktüm. Ardından doğru limitör kablosunu söktüm. (Ve diğer yanlış kabloyu geri takmayı unuttuğumu aylar sonra fark ettim) Daha sonra motosiklete marş verdiğimde marş dinamosu epey güçlü bir şekilde dönmesine rağmen motosiklet bir türlü ateşleme yapmadı. Uğraştım ettim derken aşırı saçma bir şekilde akünün negatif kablosuyla oynayınca motorun çalıştığını fark ettim. Şimdi bunun sebebi ne olabilir bu birinci sorum. Aylar sonra dediğim gibi o yanlış söktüğüm kabloyu geri taktım. (Yeşil beyaz renkli beyinle bağlantılı klipsi 2 soket) Bu seferde o sorun çözüldü yeni sorun başladı. Sabahları 6-7 marşla anca çalışıyor. Psikolojik mi bilmiyorum tam olarak anlayamasamda sizlerden gördüğüm bir tavsiye üzerine gaz kolunu motoru çalıştırmadan 5-6 defa çevirince sanki direkt marş alıyor gibi hissediyorum. Bujimi yeni değiştim. Acaba sorun ateşleme bobininden mi, beyinden mi, karbüratörden mi, marş rölesinden mi, anlayamadım. teker teker kontrol ede ede gitmem gereken yolları bana anlatabilecek babacan bir ustamız var mı ? Biliyorum çok uzattım ama başka şekilde ifade edemedim..
Reklamlar
-
02 Ağustos 2024, 16:06
#2
hocam ustaya gitmemeye yemin mi ettin
-
02 Ağustos 2024, 16:12
#3
Yaşadığım yerde düzgün bir usta yok. Bisikletçiden bozma bir usta var. Yapamayacağına eminim. Birde çok lüks bir tamirci var gücüm yetmez öğrenciyim. Burada bu işlerden anlayan kaliteli insanlar illa ki vardır. Görürlerse yardımcı olmalarını istiyorum.
-
02 Ağustos 2024, 16:41
#4
Subaplarını 0.05mm ayarla, eğer sentil çakın yoksa jilette iş görür. Bunu dene problemin çözülebilir.
-
02 Ağustos 2024, 17:29
#5
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Subaplarını 0.05mm ayarla, eğer sentil çakın yoksa jilette iş görür. Bunu dene problemin çözülebilir.
Mantıklı bir cevap. Teşekkür ederim. 2 subap aralığı da mı 0.05 olacak ? Egzoz 0.08 olmaz mı ?
-
02 Ağustos 2024, 17:33
#6
|Hephaistos| adlı üyeden alıntı
Mantıklı bir cevap. Teşekkür ederim. 2 subap aralığı da mı 0.05 olacak ? Egzoz 0.08 olmaz mı ?
Cup ve Cg modellerinde hep bu ayarı yapardım, gayette düzgün olurdu. Subapların sıkılığı geç çalışmaya sebep verir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)