Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Virajda Ön Fren Kullanırsanız ...! - Sistem Yetmez, Kendinizi Geliştirin

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anti tez den ziyade videoyu seyrettikten sonra yaptığım yorumda belirtmiştim aslında, ben anlatılan tekniğin ülkemizde uygulanabilirliği noktasında şüpheliyim. Burada zemin en önemli etken. Şahsen bu tekniği kullanıyormuyum, evet bazen kullanırım. Ön frene basarak yokuş aşağı viraja girdiğim oluyor. Bunu yaparken haa şöyle bir teknik vardı dur onu yapıyım da dönüyüm den ziyade o an hissettiklerimle uygularım. Her nasıl tüm motosiklet sürücüleri farkında olsun olmasın kontra tekniği ile viraj alıyorsa, bende de ön frene basarak viraja girmek doğal gelişir.
    ...
    Aynen öyle. Videoda anlatılan ilgili koşullarda olması gereken sürüş tekniği, her koşulun tekniği koşula göre değişiyor. Videodaki teknik ile sol ayak tekniğinin karşılaştırması çok uygun değil; sol ayak tekniği normal trafik koşullarında kullanacağınız bir teknik değil (olsaydı ehliyet sahibi olduğum 31 yıllık sürede en az bir sefer kullanmış olurdum...) halbuki videoda anlatılan teknik ilgili koşulda günlük kullanmanız gereken bir teknik.

    (Edit: Telefon geldi diye mesajı gönderemeden beklettim, arada @killingroad yazmış bile...)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    sol ayak freni sol ayakla frene basmak demek değil - biliyorsundur tabii de, neden vurgu yaptım, ben sol ayak freni yapmıyorum (ki zaten RWD kullanıyorum da) ama sol ayakla fren çok sık yapıyorum. yapılmaz diye bıdıbıdı eden 1950'den kalma eğitim de bir gün değişecek =) manuel viteslerin malesef öldüğü dünyada bu sol ayakla fren yapılmaz muhabbeti neyi neden öğrettiğini bilmeyen zihniyetin tezahürü.
    ...
    Ben sanırım 20 yıldan beri manuel vites araba kullanmıyorum, sol ayak hep sol ayak dinlenme yerinde duruyor. Otomatik viteste sol ayakla fren yapmak bence düz vites arabadan daha vahim bir durum, acayip gereksiz çünkü.

    Düz vites ve RWD arabam olmadığı, olsa bile drift yapmayacağım için yine bu tekniği kullanacak değilim. (Drift yapmaya yarıyor herhalde?) Manuelde sağ ayakla fren pedaline basarken arada ayağın bilek tarafıyla gaz pedaline dokunma işi de rev-matching için yapılıyor sanırım, o da farklı bir şey zaten. Bu da manuel vites kullandığım çok sene boyunca hiç lazım olmadı, yarış tekniği olsa gerek. (Motosiklette de rev-matching yapmıyorum, hiç lazım gelmedi; biraz sünepe kullanıyorum sanırım. Motosiklet de istemiyor ama, sanırım çok efendi ve doğru devirlerde vites düşürüyorum ki üzülmüyor, itiraz etmiyor...) (Hayatımda sadece bir sefer arka teker kilitledim o da kardeşimin ilk defa kullandığım Tracer 7'si ile: Elleri ufak olduğu için debriyaj boşluğu çok aşırıydı, ben de olduğum vitesi karıştırmışım, çok dar bir viraja gelmeden hemen önce salak gibi 2'den 1'e atmış ve boşluk yüzünden debriyajı da bir anda kavratmış bulundum, neyse ki toparlayabildim yoksa emanet motorla kaza yapacaktım. İnsanın eli ufak ise debriyaj boşluğu ile değil manet ayarı ile oynaması lazım, ayarsız manet ise de ayarlı manet alması lazım. Boşuluğu fazla vermek bence iyi bir çözüm değil...)
    dundanbiri bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya bu yaklaşıma katılıyorum kesinlikle her piçliği bilip gerekirse kullanmalı da,
    virajda ön fren yapmak da trail braking yapmak da piçlik değil.
    trail braking denilince allahı gördükten sonra fren yapmak ya da dirsek yere değene kadar frende kalmak gibi şartlar yok. anlaşılan trail braking nedir videosu da çekmek gerekecek. :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------



    üstadım neyi alışkanlık haline getirmekten bahsediyoruz? trail braking yapıyorsan yapıyorsun, virajda fren yapıyorsan yapıyorsun işte. pegleri sürtüyorsan motoru deviriyorun işte. kim dedi bunu ebzber haline getir de toprak yolda da yap diye =) her şey için zemin devamlı olarak gözetilmeli.

    sol ayak freni sol ayakla frene basmak demek değil - biliyorsundur tabii de, neden vurgu yaptım, ben sol ayak freni yapmıyorum (ki zaten RWD kullanıyorum da) ama sol ayakla fren çok sık yapıyorum. yapılmaz diye bıdıbıdı eden 1950'den kalma eğitim de bir gün değişecek =) manuel viteslerin malesef öldüğü dünyada bu sol ayakla fren yapılmaz muhabbeti neyi neden öğrettiğini bilmeyen zihniyetin tezahürü.
    *sol ayak freni tabii ki trafikte lazım değil. ama trail braking'in pistten çıkıp trafikte iş görmesi ile benzer durum yok zira sol ayak freni viraja girişte bir güvenlik sağlayamaz, zemin ne olursa olsun.
    Sanırım sadece asfaltta motosiklet kullanıyorsun. Hem arazide hem asfaltta sürüş yapanlar daha iyi anlayacaktır demek istediğimi. Kas hafızası dediğimiz şey varya.. Bu faktörü atlamamak lazım. Çok eskiden beri araba kullanıyormuşsun, Renault toros yada broadway kullandın mı hiç ? Kornası sinyal kolu üzerindedir. Bunu bilirsin ama broadway kullanırken önüne bir çocuk atladığında direksiyonunun ortasına bastırırsın %90. Niye ? Kas hafızası işte. Çok ani gelişen durumlarda refleks (kas hafızası) iş görür. Kararı beyin vermez. Bu yüzden ben sadece belli koşullarda bana fayda sağlayacak bir tekniği sürekli uygulayıp bunu refleks haline getirmek istemem. Okan Sinan Ocan da benzer şeyleri tekrar tekrar yazmış adam. Trail Braking, Viraj içinde ön fren, çayda çıra, misyoner pozisyonu... adına ne dersen de. BUNLAR GENELDE GEÇERLİ GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİĞİ DEĞİL. Senin videona biri yorum yapmış, bu teknikle viraja giriyordum düştüm diye. Fren balatasına bahane bulmuş sonrasında da. Balatayı değiştirip devam edecekmiş trail braking'e. 2 gün sonra da bahanesi değişecek, yerde kum varmış ondan düştüm diyecek. Ne zamana kadar ?
    Okan Sinan Ocan ve dundanbiri bunu beğendiler.

  3. #63

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım sadece asfaltta motosiklet kullanıyorsun. Hem arazide hem asfaltta sürüş yapanlar daha iyi anlayacaktır demek istediğimi. Kas hafızası dediğimiz şey varya.. Bu faktörü atlamamak lazım. Çok eskiden beri araba kullanıyormuşsun, Renault toros yada broadway kullandın mı hiç ? Kornası sinyal kolu üzerindedir. Bunu bilirsin ama broadway kullanırken önüne bir çocuk atladığında direksiyonunun ortasına bastırırsın %90. Niye ? Kas hafızası işte. Çok ani gelişen durumlarda refleks (kas hafızası) iş görür. Kararı beyin vermez. Bu yüzden ben sadece belli koşullarda bana fayda sağlayacak bir tekniği sürekli uygulayıp bunu refleks haline getirmek istemem. Okan Sinan Ocan da benzer şeyleri tekrar tekrar yazmış adam. Trail Braking, Viraj içinde ön fren, çayda çıra, misyoner pozisyonu... adına ne dersen de. BUNLAR GENELDE GEÇERLİ GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİĞİ DEĞİL. Senin videona biri yorum yapmış, bu teknikle viraja giriyordum düştüm diye. Fren balatasına bahane bulmuş sonrasında da. Balatayı değiştirip devam edecekmiş trail braking'e. 2 gün sonra da bahanesi değişecek, yerde kum varmış ondan düştüm diyecek. Ne zamana kadar ?
    Laf olsun torba dolsun diye mi yazdın acaba? "Kas hafızası olmadan motosiklet kullanmak" gibi ucube bir kavram yumurtlamışsın, hiç olmamış...

    Kas hafızası olmadan motosiklet kullanmak diye bir kavram yok çünkü, gidon derslerini ve daha sonra yapılan tüm çalışmaları hep kas hafızasını geliştirmek için yapıyoruz. Aksi takdirde her motosiklete bindiğimizde kaza yaparız. Daha ehliyet alırken 10 saat mıdır 12 saat mıdır gidon dersi şart koşuluyor, neden acaba?

    Neyse konuyu dağıtmayalım. Olmamış ama; senin dediğine göre motor beceri gerektiren her şeyi teorik olarak okuyarak öğrenebilir ve sorunsuz uygulayabiliriz. Motosiklet zaten kullanıyorsun, belki daha önce oynamamışsındır; ilgili bir kitap alıp okuyarak masa tenisi oynamayı denemeni tavsiye ederim. Olmadı 3-4 portakalı iki elinle havada döndürmeyi deneyebilirsin...
    espresso ve Beto87 bunu beğendiler.

  4. #64

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    @Cyan
    Gereksiz dersen bir yorum olacağı için itiraz edemem tabii ki. Kimseye yap denilecek bir şey değil. Sadece zinhar olmaz denecek bir şey değil değil. Üç pedallı otomobiller döneminde koyulmuş olan kuralın temel amacı aynı anda fren ve gaz kullanımı ihtimalini sıfırlamayı da içeren artık geçerli olmayan bazı durumlar. Bugün artık sağ ayakla fren yapılabilir mi? Pek ala yapılabilir. Sol ayakla fren yapılabilir mi? Pek ala yapılabilir. Sol ayakta o hassasiyet yok diyenler oluyor artık gülemiyorum bile =)

    Sol ayak freni esasen RWD araçta değil FWD araçta kullanılan bir şey. Çok kabaca prensip belirli bir miktarda fren uygularken gaza oturup ön tekerlekler aracı çekmeye devam ederken arkayı hafif kilitlemelerle içeri çekmek. FWD araba drift yapamaz da, evet benzer bir şekilde arkayı kaydırarak dönüşü sertleştirmek diyebiliriz. Türkiye Pist Şampiyonası'nda Körfez'de Pirelli virajını hemen herkes böyle geçer misal.

    @sodurlu88
    Toprakta ciddi şekilde sürmeye yeni başladım, söylediğini de çok iyi anlıyorum ilk kullandığı otomobil Broadway olan birisi olarak =)
    Anladım da, bir fenomeni kapsamı dışında bir yere sokuyorsun. Kas hafızası, adı üstünde kasın hafızaya aldığı reflekse verilen isim, korna diye direksiyonun göbeğine basmak gibi bir tepki hareketi. Trail braking bir tepki hareketi değil ki? Neye hafızadan refleks cevabı olarak vereyim 5-10 saniye sürebilecek bir "tekniği".
    Progresif fren yapmak bir refleks mesela, kaslarımızı ön freni artan basınçla sıkacak şekilde eğitiyoruz. Virajda fren yapabilmek için bu kas hafızası şart mesela evet. Ama trail braking bir refleks olamaz, elma armut. Virajda freni biraz bu kapsama sokabiliriz kabul - bunu yapabileceğini bilmek bir kabul oluşturur çünkü.

    Dersen ki viraj girişinde frene devam etme alışkanlığı edinmek risklidir, o zaman başka. Freni dönüşe taşıdın diye zemini okumamalısın diyen yok, neden böyleymiş gibi yaklaşıyorsun? Ben Sistem'i çöpe atın, trail brake yapın ve arşa ulaşın mı dedim? =) Zemine özen göstermezsen bütün disiplinlerin üç aşağı beş yukarı hemfikir olduğu düz frenlemede de düşebilirsin. Fren yapma biçiminin suçu mu bu?

    Kaza yapan arkadaşın kazasını bilmediğimiz için ne söylesek spekülasyon olur.
    da... adam "neden düştüğümü sorguladığımda, 1. si zemin pudra gibi ince yoz ve yağ karışımı olması nedeni, " diye başlıyor. Bunu bu şekilde aktarmak isabetli bir yaklaşım mı? =)
    dundanbiri bunu beğendi.

  5. #65
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Laf olsun torba dolsun diye mi yazdın acaba? "Kas hafızası olmadan motosiklet kullanmak" gibi ucube bir kavram yumurtlamışsın, hiç olmamış...

    Kas hafızası olmadan motosiklet kullanmak diye bir kavram yok çünkü, gidon derslerini ve daha sonra yapılan tüm çalışmaları hep kas hafızasını geliştirmek için yapıyoruz. Aksi takdirde her motosiklete bindiğimizde kaza yaparız. Daha ehliyet alırken 10 saat mıdır 12 saat mıdır gidon dersi şart koşuluyor, neden acaba?

    Neyse konuyu dağıtmayalım. Olmamış ama; senin dediğine göre motor beceri gerektiren her şeyi teorik olarak okuyarak öğrenebilir ve sorunsuz uygulayabiliriz. Motosiklet zaten kullanıyorsun, belki daha önce oynamamışsındır; ilgili bir kitap alıp okuyarak masa tenisi oynamayı denemeni tavsiye ederim. Olmadı 3-4 portakalı iki elinle havada döndürmeyi deneyebilirsin...
    İyide arkadaş kas hafızası olmadan motosiklet kullanmak dememiş ki, bu tekniğin kas hafizama yerleşmesini istemiyorum demiş...
    sodurlu88 bunu beğendi.

  6. #66

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Laf olsun torba dolsun diye mi yazdın acaba? "Kas hafızası olmadan motosiklet kullanmak" gibi ucube bir kavram yumurtlamışsın, hiç olmamış...

    Kas hafızası olmadan motosiklet kullanmak diye bir kavram yok çünkü, gidon derslerini ve daha sonra yapılan tüm çalışmaları hep kas hafızasını geliştirmek için yapıyoruz. Aksi takdirde her motosiklete bindiğimizde kaza yaparız. Daha ehliyet alırken 10 saat mıdır 12 saat mıdır gidon dersi şart koşuluyor, neden acaba?

    Neyse konuyu dağıtmayalım. Olmamış ama; senin dediğine göre motor beceri gerektiren her şeyi teorik olarak okuyarak öğrenebilir ve sorunsuz uygulayabiliriz. Motosiklet zaten kullanıyorsun, belki daha önce oynamamışsındır; ilgili bir kitap alıp okuyarak masa tenisi oynamayı denemeni tavsiye ederim. Olmadı 3-4 portakalı iki elinle havada döndürmeyi deneyebilirsin...
    Yazdıklarımı nerenle okudun ve nerenle analiz ettin çok merak ettim Çünkü yazdıklarımdan "kas hafızası olmadan motosiklet kullanmak" diye birşey çıkarmak göz ve beyinle yapılacak birşey değil. Bence sende insanların burada yaptığı yorumlara karşı abuk subuk cevap yazma şeklinde bir kas hafızası oluşmuş.

  7. #67

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    10dk geçti diyip üstteki mesajı editleyecektim de araya mesaj girince ortada kaldı bu mesal. silemiyorum sanırım.
    le le le sakine niye gittin tütüne
    dundanbiri bunu beğendi.

  8. #68

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdıklarımı nerenle okudun ve nerenle analiz ettin çok merak ettim Çünkü yazdıklarımdan "kas hafızası olmadan motosiklet kullanmak" diye birşey çıkarmak göz ve beyinle yapılacak birşey değil. Bence sende insanların burada yaptığı yorumlara karşı abuk subuk cevap yazma şeklinde bir kas hafızası oluşmuş.
    Dik yokuş aşağı sert virajları dönebilmek için yapman gereken şeye "trail braking" adını veriyorsan bu benim sorunum değil açıkçası. Uygulaman gereken doğru sürüş şeklini "kas hafızama yerleştirmek istemem" diye yazınca sonuç oraya geliyor. Gelmiyor mu?

    (Yazılımcı olduğum için bilgi yorumlamakta çogunlukla genel standarttan 3-5 adım ileriye yürüme alışkanlığım olduğu için senin de benzer sekilde ettiğin lafın nereye varacağını bildiğini varsaydım. Hata etmişim, uzun uzun yazmak lazım, ama o zaman da okumuyor insanlar, uzun yazdın diyorlar. Kısır döngüye giriliyor...)

  9. #69

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dik yokuş aşağı sert virajları dönebilmek için yapman gereken şeye "trail braking" adını veriyorsan bu benim sorunum değil açıkçası. Uygulaman gereken doğru sürüş şeklini "kas hafızama yerleştirmek istemem" diye yazınca sonuç oraya geliyor. Gelmiyor mu?

    (Yazılımcı olduğum için bilgi yorumlamakta çogunlukla genel standarttan 3-5 adım ileriye yürüme alışkanlığım olduğu için senin de benzer sekilde ettiğin lafın nereye varacağını bildiğini varsaydım. Hata etmişim, uzun uzun yazmak lazım, ama o zaman da okumuyor insanlar, uzun yazdın diyorlar. Kısır döngüye giriliyor...)
    Uygulamam gereken doğru sürüş tekniğini ben zaten uyguluyorum, sorunsuz da yokuş aşağı virajları dönüyorum. Senin videodan izleyip doğru kabul ettiğin teknik benim için her zaman doğru değil. Hatta birçok insan için her zaman doğru değil. Senin için doğru olduğunu düşündüğün tekniğin herkes için doğru olduğunu düşünmekte doğru değil. Geçmedi mi filtreden ?

  10. #70

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uygulamam gereken doğru sürüş tekniğini ben zaten uyguluyorum, sorunsuz da yokuş aşağı virajları dönüyorum...
    Demek ki sen de yapıyorsun ama farkında değilsin. Yok öyle değilse uyguladığın alternatif sürüş tekniğini ve bunu nerelerde uyguladığını bizimle paylaşırsan ona göre değerlendiririz, ufkumuz açılır.

    Daha genç olsam "Hadi bir yer seçeyim, senin araziye girdiğin o motorun ön frenini de iptal edelim, o yerden şu makul hızda düşmeden dön" derdim de amaaaaan, her ikimizin de vakti değerli. Bir üst paragraftaki bilgiyi sağlayabilirsen harcanan vakte değer ama ona bir şey demem...

  11. #71
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Forum da böyle tartışmaları özlemişiz.
    Saygı içerisin de yeni gelen ve ya yeni başlayanlar en azından fikir sahibi olup öğrenmek için araştıracaklar.
    Hangisi doğru hangisi yanlış.
    Konu motosiklet.
    Ben şahsım adına herkese teşekkür ederim emek verip yazan araştıran ve video atan arkadaşlara.
    Öğrenmenin yaşı yok !
    en azından mantıklı ve öğretici bir şey tartışılıyor.

  12. #72
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Gencler ,

    Sol ayak freni hakkinda birseyler anlatmaktan vazgecin , konu ile uzaktan yakindan alakaniz bile yok .

    Hele bir tanesi FWD araclarda asil sol ayak freni yapilir falan diye birseyler gevelemis. Neymis arka tekerleklere bir miktar fren yaptirirken önler cekmeye devam etmeliymis.

    Koltuklarin ortasinda bir kol var birtanem adina "HANDBRAKE" diyor gavurlar onu cekersen SADECE arka tekerleklere fren yaptirip önlerin tamamen ve serbestce cekise devam etmesini sagliyorlar. Ralli , Drift gibi sporlarda kullanilan profesyonel araclarda el freni kendi kaliperlerine sahip ve hidrolik tahrikli olarak revize ediliyorlar.

    Sol ayak frenine "sadece sportif amacli kullanilan teknik " diyen arkadaslar ;

    Motosiklette trailbraking ne ise yariyorsa Otomobildeki sol ayak freni ayni ise yariyor. Yani süspansiyonu baskilayarak tutusu arttirmak ayni anda da itise devam etmek . FWD , RWD , AWD tüm cekis tiplerinde de kullaniliyor bu teknik.

    Otomobilde sportif olan bir teknik Motosiklette nasil güvenli sürüs teknigi olabiliyor birisi bana aciklarsa cok mutlu olurum.

    Ayrica sol ayakla frene basmak ile sol ayak freni ayni seyler degildir.

    Sol ayak freni gazdaki sag ayagimizin yer degistirme gecikmesini absorbe etmek ve hatta bazi durumlarda fren ve gaza ayni anda basmaya devam edebilmek icin kullanilan sportif teknige verilen addir .Normal trafikte kesinlikle tavsiye edilmez. Gokart , Formula serileri vb sporlarda güncel teknik sadece sol ayakla fren yapmaktir.

    Sol ayakla frene basmak diye kastedilen sey isen sag ayagini gaz pedalindan cekip fren pedalina uzatmaya üsenen otomatik vites sürücülerinin tembelligidir.

    Sevgilerimle

    Walter Röhrl den sol ayak nasil kullanilir sovu

    https://youtu.be/wdy8CG09rSU?si=vgSg5Pn6xIhC5aP4

  13. #73

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    İhtiyar,

    Bulaşmayacağım dedikten sonra hala bulaşmaya devam ediyorsun. Bunu da son derece rezil üslubunla yapmaya, "hele bir tanesi, gevelemiş" şeklinde yazmaya devam ediyorsun. Herkesin bir sabrı var.

    boş beleş ve tam olarak sol ayak freni de içermeyen sol ayakla fren yapılan video yerine sol ayak frenini icat eden Rauno Aaltonen'in ağzından:
    "but the fact that it is to compensate the understeering tendency in a FWD. I did never use it in a RWD car. Except if a RWD car gets too much sideways, over the steering lock.. that is the moment you use left foot in a RWD car, so you would lock or over-brake the front axle and that would stop the sliding out quicker. That is very very rare."

    "Esasen RWD değil FWD'de kullanılan.." cümlesinden bu kadar ekmek çıkartmaya çalışma. Bir kısacık cümleyle arkayı kaydırdığı gerçeğinden bahsettik diye el freniyle ne alakası var bunun? Alakası yok, muhtemelen farkındasın, amacın hır çıkarmak olduğu için fırsat oluyor işte.

    Egonu tatmin etmek için farklı yerler kullan artık, ama illa bu konuda görünmek istiyorsan üstü açık/kapalı sataşmaktan vazgeç, sözünün arkasında dur. İlle de insanları yanlış bilginin yayılmasından korumak istiyorsan da bunu insan gibi konuşarak ve anlattığın(?) şeylerin açıklamasını yaparak dene. Kimse senin bu üslubuna tahammül etmek zorunda değil, ne yaşın ne sertifikaların sana böyle bir hak tanımıyor.

  14. #74

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gencler ,

    Sol ayak freni hakkinda birseyler anlatmaktan vazgecin , konu ile uzaktan yakindan alakaniz bile yok .

    Hele bir tanesi FWD araclarda asil sol ayak freni yapilir falan diye birseyler gevelemis. Neymis arka tekerleklere bir miktar fren yaptirirken önler cekmeye devam etmeliymis.

    Koltuklarin ortasinda bir kol var birtanem adina "HANDBRAKE" diyor gavurlar onu cekersen SADECE arka tekerleklere fren yaptirip önlerin tamamen ve serbestce cekise devam etmesini sagliyorlar. Ralli , Drift gibi sporlarda kullanilan profesyonel araclarda el freni kendi kaliperlerine sahip ve hidrolik tahrikli olarak revize ediliyorlar.

    Sol ayak frenine "sadece sportif amacli kullanilan teknik " diyen arkadaslar ;

    Motosiklette trailbraking ne ise yariyorsa Otomobildeki sol ayak freni ayni ise yariyor. Yani süspansiyonu baskilayarak tutusu arttirmak ayni anda da itise devam etmek . FWD , RWD , AWD tüm cekis tiplerinde de kullaniliyor bu teknik.

    Otomobilde sportif olan bir teknik Motosiklette nasil güvenli sürüs teknigi olabiliyor birisi bana aciklarsa cok mutlu olurum.

    Ayrica sol ayakla frene basmak ile sol ayak freni ayni seyler degildir.

    Sol ayak freni gazdaki sag ayagimizin yer degistirme gecikmesini absorbe etmek ve hatta bazi durumlarda fren ve gaza ayni anda basmaya devam edebilmek icin kullanilan sportif teknige verilen addir .Normal trafikte kesinlikle tavsiye edilmez. Gokart , Formula serileri vb sporlarda güncel teknik sadece sol ayakla fren yapmaktir.

    Sol ayakla frene basmak diye kastedilen sey isen sag ayagini gaz pedalindan cekip fren pedalina uzatmaya üsenen otomatik vites sürücülerinin tembelligidir.

    Sevgilerimle

    Walter Röhrl den sol ayak nasil kullanilir sovu

    https://youtu.be/wdy8CG09rSU?si=vgSg5Pn6xIhC5aP4
    Arkadaşlar benim niye sol ayak freni örneğini verdiğimi anlamadığı gibi sol ayak frenini de tam anlamı ile bilmediklerini göstermiş oldu. Otomatik, manuel, AWD FWD RWD hepsinde yapılır ve amaç farklı olabilir. Sol ayağı fren üstünde tutarak ve reaksiyon süresinden kazanmak için olabilir, viraj içinde FWD bir araçla arka tekerleklerin tutuşunu kontrollü bir şekilde koparmak için olabilir, turbolu bir araçta turbo basıncını yüksek tutmak için olabilir... Ama bunların hepsi yarışlarda daha hızlı olmak için yada birşeyleri daha kolay yapmak için yapılır. Güvenli sürmek için değil. Benim otomobillerde sol ayak frenini motosiklette trail braking'e benzetmem de tam bu noktada. Uygun şartlarda daha hızlı yada daha az enerji sarf ederek viraj almak için trail braking yapılabilir. Trafikte güvenli sürmek için değil. Ben CBF 1000 motosikletimle trail braking çalışması yaptım zamanında. Ne oldu ? Süspansiyonun yeterli çalışma mesafesi kalmadığı için asfalttaki tümsekler çukurlar dengemi bozdu. Sanırım CBF 1000'in süspansiyonları da o teknik için yeterli değildi. Ayar yapma imkanım yoktu, yumuşak kalıyordu. Israr edersem düşerim diye düşündüm daha fazla zorlamadım. Bunu tavsiye üzerinden anlamayan varsa yollarda sık sık gördüğümüz tümsekler kasisler varya... Düz yolda sert fren yaparak bir tanesinin üstünden geçsin. Sonra bunu viraj dönerken yaşadığını hayal etsin. Şimdiye kadar aksini savunan arkadaşlar falancanın videosu, bilmem kimin kitabı, dediler ama kendileri denedi mi acaba konuştuklarımızı ?

  15. #75

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ya sodurlu hadi video uzun izlemedin, hadi ilk mesaj uzun okumadın.
    Sonradan cevap yazdığın mesajları da mı okumuyorsun?
    evden çıkıp dünya turu boyunca trail brake yap diyen mi oldu? Bir şeyin kullanılabilir olduğu söylendiği zaman 7/24 bununla yatıp kalkmak mı gerekiyor bu nasıl bir itiraz şekli?
    iki mesaj yukarıda zemine özen göstermenin kaçınılmaz şart olduğunu, bunun riskli dediğin teknikle ilgisi olmadan her durumda tepki verilmesi gereken bir şey olduğunu söylemişim.

    öyle bir şey olmamış gibi baştan yine aynı şeyi anlatıyorsun. iyi tamam ne diyeyim yani verilen cevabı yok sayarsan?


    rica ediyorum onu bilmediği bunu bilmediği tatavasından da vazgeçelim. sabahtan beri yazdıkların trail brake yapıldığında amortisör sonuna kadar kapatılmak zorundaymış gibi, öyle olmadığını da defalarca yazdık yine iplemedin. ben de buradan senin trail brake bilmediğini, bir de denerken düşme noktasına geldiğini falan mı yazayım. bırak kim neyi biliyorsa biliyor bilmiyorsa bilmiyor.

    refleks muahbbeti yaptın, bunun kazanılacak bir refleks olmadığını söyledim, hiç bu konu geçmemiş gibi şimdi benim sol ayak freni ile 2 cümle yazıp geçerken tüm kullanım alanlarından bahsetmemeden yürüyorsun. yahu ben bilmeyeyim sol ayak freni so what? refleks olmayan şeyi refleks edinmek istemiyorum mesajına karşılığın benim sol ayak frenini bilmiyor olmam mı? yoksa ben de birileri gibi kuyruk kaldırmak için kendimle ilgili bişeyler mi anlatayım ne yapayım? nereye varacak buradan?

    allah aşkına yazılan şey ne ise onun üzerinden devam eden bir dialog kuralım. yoksa gerçekten hiç bir anlamı yok..
    trail braking'in hızlı sürmek amacıyla doğmuş olmasından sonra güvenli şekilde sürebilmek için nasıl kullanılabileceğine dair bir sürü video yazı paylaşıldı. hayır burası doğru değil de yahu..
    olmaz da olmaz, olmaz da olmaz...
    amortisörüm kapandı tümsek varsa ne olacak. kapatma kardeşim sonuna kadar? sana frene sonuna kadar otur diyen mi oldu?
    tümseği görünce freni hafifçe salma, tümseğe inat iyice otur diyen mi oldu?

    hayır kendi kendine cevap vereceksen tamam

  16. #76
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İhtiyar,

    Bulaşmayacağım dedikten sonra hala bulaşmaya devam ediyorsun. Bunu da son derece rezil üslubunla yapmaya, "hele bir tanesi, gevelemiş" şeklinde yazmaya devam ediyorsun. Herkesin bir sabrı var.

    boş beleş ve tam olarak sol ayak freni de içermeyen sol ayakla fren yapılan video yerine sol ayak frenini icat eden Rauno Aaltonen'in ağzından:
    "but the fact that it is to compensate the understeering tendency in a FWD. I did never use it in a RWD car. Except if a RWD car gets too much sideways, over the steering lock.. that is the moment you use left foot in a RWD car, so you would lock or over-brake the front axle and that would stop the sliding out quicker. That is very very rare."

    "Esasen RWD değil FWD'de kullanılan.." cümlesinden bu kadar ekmek çıkartmaya çalışma. Bir kısacık cümleyle arkayı kaydırdığı gerçeğinden bahsettik diye el freniyle ne alakası var bunun? Alakası yok, muhtemelen farkındasın, amacın hır çıkarmak olduğu için fırsat oluyor işte.

    Egonu tatmin etmek için farklı yerler kullan artık, ama illa bu konuda görünmek istiyorsan üstü açık/kapalı sataşmaktan vazgeç, sözünün arkasında dur. İlle de insanları yanlış bilginin yayılmasından korumak istiyorsan da bunu insan gibi konuşarak ve anlattığın(?) şeylerin açıklamasını yaparak dene. Kimse senin bu üslubuna tahammül etmek zorunda değil, ne yaşın ne sertifikaların sana böyle bir hak tanımıyor.
    Yine cımbızla cümle çekerek demogoji yapıyor ve benim bu konunun en başında yazdıklarımı kendi elinle tastikliyorsun.

    Neden cümlenin en başından tercüme etmek yerine sadece işine gelen kısmı alıp buraya koyuyorsun ki. Forumda senden başka google translate kullanabilen ya da ingilizce bilen yok sanıyorsun sanırım.

    Cümle “KAFADAN KAYMA EĞİLİMİNE GİREN” diye başlayarak sadece bir istisnai durum için bu açıklamayı içeriyor. Arkadan itişli araçlarda yönlendirme önde ama itiş arkada olduğu için iş bölümü yarı yarıya iken önden çekişli araçlarda bütün işi ön tekerlek yapıyor ve dolayısı ile RWD araçlarda çok nadir görülen ama FWD araçlar için çok sık oluşan kafadan kayma hadisesi meydana geliyor.

    Yani adamın sadece tek bir istisnai durum için anlattığı tekniği bütün alanlarda geçerliymiş gibi yutturmaya çalışıyor buradaki herkesi aptal yerine koyuyorsun. Sonra da ben egolu oluyorum öylemi ?

    Senin ego dediğin şeye bilgi deniyor . Önce konuya hakim ol , işine geleni alıntılayıp işine gelmeyeni görmezden gelme.

    Videoyu da bir kez daha gözlüklerin gözündeyken seyret en az iki yerde sol ayak freni çok açıkça görülüyor.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  17. #77

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya sodurlu hadi video uzun izlemedin, hadi ilk mesaj uzun okumadın.
    Sonradan cevap yazdığın mesajları da mı okumuyorsun?
    evden çıkıp dünya turu boyunca trail brake yap diyen mi oldu? Bir şeyin kullanılabilir olduğu söylendiği zaman 7/24 bununla yatıp kalkmak mı gerekiyor bu nasıl bir itiraz şekli?
    iki mesaj yukarıda zemine özen göstermenin kaçınılmaz şart olduğunu, bunun riskli dediğin teknikle ilgisi olmadan her durumda tepki verilmesi gereken bir şey olduğunu söylemişim.

    öyle bir şey olmamış gibi baştan yine aynı şeyi anlatıyorsun. iyi tamam ne diyeyim yani verilen cevabı yok sayarsan?


    rica ediyorum onu bilmediği bunu bilmediği tatavasından da vazgeçelim. sabahtan beri yazdıkların trail brake yapıldığında amortisör sonuna kadar kapatılmak zorundaymış gibi, öyle olmadığını da defalarca yazdık yine iplemedin. ben de buradan senin trail brake bilmediğini, bir de denerken düşme noktasına geldiğini falan mı yazayım. bırak kim neyi biliyorsa biliyor bilmiyorsa bilmiyor.

    refleks muahbbeti yaptın, bunun kazanılacak bir refleks olmadığını söyledim, hiç bu konu geçmemiş gibi şimdi benim sol ayak freni ile 2 cümle yazıp geçerken tüm kullanım alanlarından bahsetmemeden yürüyorsun. yahu ben bilmeyeyim sol ayak freni so what? refleks olmayan şeyi refleks edinmek istemiyorum mesajına karşılığın benim sol ayak frenini bilmiyor olmam mı? yoksa ben de birileri gibi kuyruk kaldırmak için kendimle ilgili bişeyler mi anlatayım ne yapayım? nereye varacak buradan?

    allah aşkına yazılan şey ne ise onun üzerinden devam eden bir dialog kuralım. yoksa gerçekten hiç bir anlamı yok..
    Ben son yazdığımı sana ithafen yazmadım ki, genele konuşuyorum işte yada konuşuyoruz... Birbirimize de hafif tatlı laf sokuyoruz. Ben eğleniyorum sonuç olarak. Ben senin genel olarak ne anlatmak istediğini anladım, bu konuda da ortak bir noktada buluştuk zaten. Tekrar edersem sen dedin ki, viraj içinde zinhar ön fren basılmaz demek ne kadar doğru. Basarsak ne olur, dinden mi çıkarız. Hayır. Sol ayak freni örneğini de ben salladım ortaya ama anlatmak istediğim şekilde algılanmadı. Kimin ne yazdığının da çetelesini tutmuyorum, son mesajın üzerine birşeyler daha yazdım işte.. Niye atara kalktın ki

  18. #78

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    https://soundcloud.com/drivenmedia/r...e-on-the-track


    Adamın sohbete başlayış cümlesi "left foot braking is substitute for a hand brake"

    Noldu şimdi işime gelen kısmı mı eklemişim? Aşağıya transcriptini çıkarttım ekliyorum hatalı çıkarttıysa bilemem kontrol edecek vaktim yok.


    *****

    Speaker1: This is an extract of an interview with race and rally legend Rauno Aaltonen. You said to one who had either invent or perfected left foot braking. What were the advantages of that? Well, the left foot braking.

    Speaker2: Is a substitute for handbrake, and the left foot braking is not something we would use in in Bathurst, except in rain, because left foot braking would then help if the car starts understeering on damp so suddenly, you can compensate it by left foot braking gently but never braking. I invented it in 1958, when I was driving some front wheel car in rallies, because I made too often holes in the snow banks in winter, and I was I was trying to analyze why did the car goes the understeering and go straight on. And I found that the reason was very often that I turned the wheel too much, because an ice and snow you, you don't have the feedback, you have to know how much to turn. And and this is how I then. Well, my friend said, you are stupid. Why don't you use handbrake when in tighter corners were it understeering? And I said, well, I am not a Buddha with six arms, so if one arm, one hand is for handbrake, one for gear lever, and and and should be two at the steering wheel, there are hands missing. And then I thought, what could I do. And I, I developed this method of using left foot on the brake and right foot on the power at the same time to compensate the understeering to over brake with the rear axle to get the car turning into the corner. So it's it's not used in the middle of a corner.

    Speaker2: It's used while you are going into the corner, and it has nothing to do with the fact people say you are quicker from throttle to brake when your foot is ready on the brake pedal. I don't think that has any importance in that, because we can move the right foot that quickly from accelerator to take that. It makes no difference. But the fact that you get compensated to Understeering tendency in a front wheel drive, it is not. I did never use it in the rear wheel drive, except if a rear wheel driven car which gets too much sideways over the steering lock. The amount of volume you can turn the front wheels and you tend to spin. That is the moment where you would use it for braking and the rear wheel driven car, so that you would lock or over brake the front axle and that will start sliding out quicker and the rear axle. And this is how you can stop a spin in the rear wheel drive. But that is very, very rare when that happens because that's normally a result of a driving mistake that you get that much sideways. But in a front wheel drive, in principle they are all front understeering. I mean, that is what brake is a big advantage, but it is not an advantage in the speeds which you were driving in Bathurst. You don't need it there.

    Speaker1: But you said that you might consider it on a track if it's raining or raining heavily, can you readily swap from one style to the other? That in itself must mean an immense amount of clear thinking and control on the driver's part.

    Speaker2: Oh yes, you can. You can change. I can change the style very much. And like, for instance at higher speed, let's say if you are doing 120 mile an hour and you come to your corner, then I normally brake first with the right foot, because even with my training, with left foot braking, I do have better sense or feeling sensitivity in my right foot.

    Speaker1: I find that left foot braking is that you've often used your left foot for the clutch, which means you press it to the floor. People who make the mistake of going for the clutch and hitting the brake usually jam it on very hard. The braking is an element of control where a clutch tends to be more in and out. Does it not? Is that what makes it hard?

    Speaker2: Well, you don't press the clutch while braking unless you are just about to stop. You don't use press the clutch. But this thing confusing the brake pedals and left braking. For normal people, it is a problem if you drive an automatic gearbox car and you use braking on automatic, which you could do, and then you drive a manual car, then you swap cars and go back to the automatic car, and you have forgotten that you have an automatic car and you would like to change gear, and you hit the brake pedal thinking it is a clutch pedal. So for normal people I don't normally recommend left foot braking at all in any car, but this is something. How to control your your legs. Your feet. And if you're not well trained, it's difficult to do.

    Speaker1: For more information about this interview and others, go to driven Media.com. So I'm David Brown.

    *****

    Sol ayak frenini adam bunun için icat etmiş. Daha sonra bunun yüksek transferi ile başka faydalar da sağlayacağının keşfedilmesi adamın sözlerini cımbızlatmıyor. Tıpkı trail braking'in de hızlı olmak için icat edildikten sonra güvenli sürüş için de kullanılabileceğinin keşfi gibi.

    sana karşı kullandığım ifadelerden ötürü mesajı okuyan herkesten ve senden de özür dilerim.
    Ama üslup dışında tek bir kelimesinde yanlışlık yokmuş. Kafanda benimle ilgili imajın üzerinden koskoca bir mesaj yazmışsın, tek kelimesi doğru değil. Sol ayak freninin bundan başka hiç bir kullanım alanı yoktur gibi bir şey demediğim halde bana olan öfkeni çıkartacak bir dayanak olarak buradan yürüyorsun. öyle bir şey yok, varmış gibi hareket etmenin de kimseye faydası yok.


    -----


    @sodurlu
    Yani okuyunca kime ithafen yazdığından ziyade ne yazdığınla ilişkilendirebilirim kendimi diye düşünüyorum ama fazla agresif çıktıysam kusura bakma.

  19. #79

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    @sodurlu
    Yani okuyunca kime ithafen yazdığından ziyade ne yazdığınla ilişkilendirebilirim kendimi diye düşünüyorum ama fazla agresif çıktıysam kusura bakma.
    İlgimi çeken birşey varsa ben bildiğimi tecrübe ettiğimi yazarım, görüş beyan ederim, tartışırım, sataşırım, kolay kolay sövmem ama laf sokarım... Daha önce başka bir başlık altında da yazdım. Buradaki kimseyi kişisel olarak tanımıyorum. Kimseye karşı bir sempatim de yok aksini de hissetmiyorum. Konu hakaret seviyesine gelmediği sürece benim açımdan problem yok, kusura bakmadım. Genel olarak şöyle bir sıkıntı var, karşılıklı 2 kişi tartışamıyoruz, araya başka üyelerde yorum yaptığı için konu dağılıyor, tek mesaj içinde birçok kişiye cevap veriliyor falan filan. Okan Sinan Ocan ile birkaç mesajda aynı şeylerden bahsettik ama kimseye tarafta değilim. 2 gün sonra beni kendisi ile tam zıt şeyleri yazarken de görebilirsin. Birde scandinavian flick vardı, onuda dahil edelim mi ?

  20. #80
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Killingroad,

    Ilk olarak su cümle ile basladin ;


    "Sol ayak freni esasen RWD araçta değil FWD araçta kullanılan bir şey. Çok kabaca prensip belirli bir miktarda fren uygularken gaza oturup ön tekerlekler aracı çekmeye devam ederken arkayı hafif kilitlemelerle içeri çekmek"

    Bu cümleyi yazdiktan sonra itiraz ettigimde ;

    "boş beleş ve tam olarak sol ayak freni de içermeyen sol ayakla fren yapılan video yerine sol ayak frenini icat eden Rauno Aaltonen'in ağzından:"

    bunu yazdin.

    Cevaben bende sana bunun istisnai bir durum oldugunu ve sol ayak freninin bundan cok daha fazlasi oldugunu söyledigimde de ;

    "Sol ayak frenini adam bunun için icat etmiş. Daha sonra bunun yüksek transferi ile başka faydalar da sağlayacağının keşfedilmesinin ardından cımbızlatmıyor."

    Anlasilmasi oldukca güc bu cümleyi yazdin.

    Durmadan kendi kendini bosa cikariyor , bunu yüzüne vurdugumda yükselip sana öfkelendigimi düsünüyorsun.

    Motosiklet egitmeni olmaya karar verme sürecimde en cok ikilemde kaldigim konu suydu;

    Acaba birgün bir ögrencime yanlis bir bilgi verir veya dogru bilgiyi dogru sekilde aktaramaz veya ögrencimin bu bilgiyi anlayip anlayamadigini cözemez ve en iyi ihtimal ile yaralanmasina , daha da kötüsü kendisi veya baskalarinin ölümüne sebep olursa bunun vicdan azabinin altindan kalkabilirmiyim ?

    Bu nedenle bu ise basladigim ilk günden itibaren sirtimda bu küfenin agirligi ile yol aldim. Baska egitmenler "diz degdirtecegim , kafa sürrtürtecegim " diyerek genclerin kafasina girip parsayi toplarken ben para derdine düsüp egitimimdeki güvenlikten ödün vermedim.

    Allaha sükür bugün geldigim noktada arkamdan hicbir ögrencim "Allah belani versin " demedi. Cok kuralcisin , cok katisin , güvenlikle kafayi bozmussun diyen oldu ama kimsenin ahini almadim.

    Ben okudugum bunca döküman , yurt icinde ve disinda alinan kamyonla egitim ve bunca yillik tecrübeden sonra birilerinin cikip hem de cok hassas konularda youtube videolarindan referans alip millete akil dagitmaya calismasindan hic mi hic hoslanmiyorum.

    Bu is bir cocuga matematik dersi vermeye benzemez . Kagit üzerinde yapilan hata silgiyle , asfalt üzerinde yapilan hata kanla canla biter.

    Bu vebale girebiliyorsan , geceleri rahat uyuyabiliyorsan kimse elini tutmuyor ,istedigin kadar yaz ciz. Ama ben ve benim gibi düsünenlerin elestirilerine katlanmayi da göze al.

    Sevgilerimle


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)