Gencler ,
Sol ayak freni hakkinda birseyler anlatmaktan vazgecin , konu ile uzaktan yakindan alakaniz bile yok .
Hele bir tanesi FWD araclarda asil sol ayak freni yapilir falan diye birseyler gevelemis. Neymis arka tekerleklere bir miktar fren yaptirirken önler cekmeye devam etmeliymis.
Koltuklarin ortasinda bir kol var birtanem adina "HANDBRAKE" diyor gavurlar onu cekersen SADECE arka tekerleklere fren yaptirip önlerin tamamen ve serbestce cekise devam etmesini sagliyorlar. Ralli , Drift gibi sporlarda kullanilan profesyonel araclarda el freni kendi kaliperlerine sahip ve hidrolik tahrikli olarak revize ediliyorlar.
Sol ayak frenine "sadece sportif amacli kullanilan teknik " diyen arkadaslar ;
Motosiklette trailbraking ne ise yariyorsa Otomobildeki sol ayak freni ayni ise yariyor. Yani süspansiyonu baskilayarak tutusu arttirmak ayni anda da itise devam etmek . FWD , RWD , AWD tüm cekis tiplerinde de kullaniliyor bu teknik.
Otomobilde sportif olan bir teknik Motosiklette nasil güvenli sürüs teknigi olabiliyor birisi bana aciklarsa cok mutlu olurum.
Ayrica sol ayakla frene basmak ile sol ayak freni ayni seyler degildir.
Sol ayak freni gazdaki sag ayagimizin yer degistirme gecikmesini absorbe etmek ve hatta bazi durumlarda fren ve gaza ayni anda basmaya devam edebilmek icin kullanilan sportif teknige verilen addir .Normal trafikte kesinlikle tavsiye edilmez. Gokart , Formula serileri vb sporlarda güncel teknik sadece sol ayakla fren yapmaktir.
Sol ayakla frene basmak diye kastedilen sey isen sag ayagini gaz pedalindan cekip fren pedalina uzatmaya üsenen otomatik vites sürücülerinin tembelligidir.
Sevgilerimle
Walter Röhrl den sol ayak nasil kullanilir sovu
https://youtu.be/wdy8CG09rSU?si=vgSg5Pn6xIhC5aP4