Virajda Ön Fren Kullanırsanız ...! - Sistem Yetmez, Kendinizi Geliştirin
Reklamlar
-
01 Ağustos 2024, 16:56
#41
Kesinlkle. Videoda söylediklerim de yazıda yazdıklarım da cruiserlarda ve scooterlarda pek geçerli değil. Her ikisinde de bunu belirtmiş olmalıyım.
Bu arada @Cyan'a ayrıca teşekkür edelim. CanyonChasers inanılmaz başarılı bir kanal. Gerçekten tüm videoları defalarca izlenmeli.
Reklamlar
-
01 Ağustos 2024, 16:59
#42
Cyan adlı üyeden alıntı
Şimdi izledim videoyu, adam aslında trail braking'i anlatmış ve birçok kullanıcın burada paylaştığı bilgileri de söylemiş. Ben videonun çekildiği yolun asfalt kalitesine dikkat çekmek isterim. Simsiyah, yeni dökülmüş belli. Daha çizgileri bile boyanmamış. Bizde toz toprak yağ inek kakası keçi sidiği ne ararsan yol üstünde Ben şahsen trail braking tekniğini alışkanlık haline getirmek istemem.
-
01 Ağustos 2024, 17:25
#43
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Şimdi izledim videoyu, adam aslında trail braking'i anlatmış ve birçok kullanıcın burada paylaştığı bilgileri de söylemiş. Ben videonun çekildiği yolun asfalt kalitesine dikkat çekmek isterim. Simsiyah, yeni dökülmüş belli. Daha çizgileri bile boyanmamış. Bizde toz toprak yağ inek kakası keçi sidiği ne ararsan yol üstünde
Ben şahsen trail braking tekniğini alışkanlık haline getirmek istemem.
Trail braking anlatmamış, "yokuş aşağı dik ve keskin virajların nasıl alınması gerektiğini" anlatmış. Trail braking anlatıyor olsa videoda en az bir kez bu terim geçiyor olurdu değil mi?
İlgili senaryoda sürüş tekniği olarak için bu videoda anlatılandan başka yol bilmediğim için bu videoyu bulabildim zaten, yoksa nereden bulayım? (Bana da bu tekniği kimse öğretmedi bu arada; motosiklet sürmeye analitik yaklaştığınız zaman varacağınız sonuç tam da bu oluyor: Ortada öyle büyük bir bilgi / yetenek / tecrübe yok, sadece biraz beyin mesaii var. Saksıyı çalıştırınca bazı şeyleri çözüyorsunuz zaten, tüm mevzu orada. Büyütülecek bir şey değil...)
-
01 Ağustos 2024, 17:42
#44
Emeğin için teşekkürler.
Kendi açımdan görüşümü şöyle özetleyeyim, süpersport motosikletimle trail braking sık sık uyguladığım bir şey haline geldi. Bunu yapmaya başladığımdan beri ön tekerin virajlarda yola resmen yapıştığını hissediyorum ve çok ani bir problemle karşılaşmam durumunda tek yapmam gereken frenin dozajını biraz artırmak oluyor, zira halihazırda bir miktar sıkıştırılmış amortisörler bunu çok rahatlıkla kaldırabiliyor. Verdiği güven hissi çok güzel. Zaten arka tekerde pek ağırlığı olmayan ve arka freni yokuşta motoru tutmak ile süs arası bir yerlerde olan süpersport makinelerde arka fren ya yavaşlatmaz ya kaydırır gider. Ve eğer herhangi bir teknik/ekipman/felsefe artık her neyse - bana sürüş esnasında bir hatamı kapatma, g.tü kurtarma, yaşam ile hastanede geçen geceler arasında fark yaratabilmemi sağlıyorsa pist tekniği, viraja sürat taşıma aracı falan filan olmaktan öteye geçip bir güvenli sürüş tekniği olur. Acil fren de hızlı gitme aracı o zaman, neden acil fren yapacak hızda sürüyorsun? İhtiyacın olduğunda tekerleri kilitlemeden zınk diye durabilmeyi neden öğreniyorsun?
Öte yandan diğer motorum dik oturuşlu ve arka freni kuvvetli, hızlı gitmeyi denemeye falan gerek yok onunla aynı şeyi düşük hızlarda bile denesem muhtemelen üçüncü dördüncü virajda yere yapışırım, yavaşlamak istersem arka freni sıkmaya başladığım anda ise virajda gerekli manevrayı yapabilir, hatta durma noktasına gelebilirim.
-
01 Ağustos 2024, 17:44
#45
Cyan adlı üyeden alıntı
Trail braking anlatmamış, "yokuş aşağı dik ve keskin virajların nasıl alınması gerektiğini" anlatmış. Trail braking anlatıyor olsa videoda en az bir kez bu terim geçiyor olurdu değil mi?
İlgili senaryoda sürüş tekniği olarak için bu videoda anlatılandan başka yol bilmediğim için bu videoyu bulabildim zaten, yoksa nereden bulayım? (Bana da bu tekniği kimse öğretmedi bu arada; motosiklet sürmeye analitik yaklaştığınız zaman varacağınız sonuç tam da bu oluyor: Ortada öyle büyük bir bilgi / yetenek / tecrübe yok, sadece biraz beyin mesaii var. Saksıyı çalıştırınca bazı şeyleri çözüyorsunuz zaten, tüm mevzu orada. Büyütülecek bir şey değil...)
Sen trail braking tekniğini nasıl biliyorsun onu bilmiyorum da, adamın anlattığı şeyler ve gözlemnecek sonuçlar trail braking ile aynı. Yani kapanan ön süspansiyon sayesinde motosiklet viraj içine kolay yatar, dönüş çapı daralır. Ağırlık transferi ön tekerde yoğunlaşır ve tutuş artar. Hatta direkt wiki'den alıntı yapayım "it gives more traction because the downward force on the front tire is increased by load transfer. Second, as the brakes are applied and the weight shifts forward, the forks are compressed.[6] The compression of the forks changes the motorcycle's steering geometry, decreasing stability in a way that makes the motorcycle more apt to lean and more quickly change direction. Third, decreasing speed decreases the motorcycle's cornering radius. Conversely, accelerating while turning increases the motorcycle's cornering radius." Adam yokuş aşağı virajlarda yapın dedi diye trail braking olmuyor mu anlattıkları
-
01 Ağustos 2024, 17:53
#46
killingroad adlı üyeden alıntı
Kesinlkle. Videoda söylediklerim de yazıda yazdıklarım da cruiserlarda ve scooterlarda pek geçerli değil. Her ikisinde de bunu belirtmiş olmalıyım.
Bu arada @Cyan'a ayrıca teşekkür edelim. CanyonChasers inanılmaz başarılı bir kanal. Gerçekten tüm videoları defalarca izlenmeli.
Ben de bu vesile ile keşfettim, izleyeceğim kesinlikle. Kanalın kalitesini belli eden bir video olmuş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Sen trail braking tekniğini nasıl biliyorsun onu bilmiyorum da, adamın anlattığı şeyler ve gözlemnecek sonuçlar trail braking ile aynı. Yani kapanan ön süspansiyon sayesinde motosiklet viraj içine kolay yatar, dönüş çapı daralır. Ağırlık transferi ön tekerde yoğunlaşır ve tutuş artar. Hatta direkt wiki'den alıntı yapayım "it gives more traction because the downward force on the front tire is increased by load transfer. Second, as the brakes are applied and the weight shifts forward, the forks are compressed.[6] The compression of the forks changes the motorcycle's steering geometry, decreasing stability in a way that makes the motorcycle more apt to lean and more quickly change direction. Third, decreasing speed decreases the motorcycle's cornering radius. Conversely, accelerating while turning increases the motorcycle's cornering radius." Adam yokuş aşağı virajlarda yapın dedi diye trail braking olmuyor mu anlattıkları
Yukarıda ayırımlar keskin bir şekilde yapılmıştı, oraya refere edebilirsin bence. Ben hiç orada değilim; tokatla ilgileniyorum, tokatın şamar mı şaplak mı olduğuyla değil. (Yazmıştım yukarıda...)
Birilerinin konunun içine etmek ve kendi içinde birikmiş gazını çıkarmak için ortaya attığı bir mevzu...
Videoyu seyrettikten sonra orada anlatılanlara dair bir anti-tezin var mı acaba?
-
01 Ağustos 2024, 18:13
#47
oğlum yaşlanınca hiç çekilmiyorsunuz lan valla bende böyle olursam sıkarım kafama herhalde, sidik yarıştırmayı bırakıp hayatta kalacağımız mevzuya geçelim. alın papatya
-
01 Ağustos 2024, 18:17
#48
Video yüklendikten bir kaç saat önüme düşmüştü izledim, ancak yapacak yorumum yok, bildiğim veya üzerine düşündüğüm teknikler değil, kitabı da çok önceden almış okumaya üşenip bir kenara atmıştım :D fıtı fıtı giden bir motorum var, sakin sakin kullanıyorum,
önüme bir şey çıkmadığı veya ani frenaj gerekmediği sürece virajda frene gerek duymuyorum, bir kaç defa kullandım tabi, öğrenmek , tecrübe etme denemeleri hariç, en son köprü üzerinde tam dönüşte önümdeki tırın önünde at varmış, o fren yapınca malumnuz... Böyle teknikleri bilgileri öğrensem iyi olur tabi.
Bu konu geçince de hep aklıma sorular geliyor; viraj nedir ? eğim , açı , sürat, uzakça uzuyor :D ek olarak tartışma (atışmaya dönünce) gereksiz buluyorum, ha espri olarak ve muzip kışkırtmalar hariç
Evet abi, doğrudur abi, ben ne bilem abi alla alla
Aşklar biter yollar bitmez dedim, ne aşk bitti ne de yollar..
-
01 Ağustos 2024, 18:23
#49
Virajda ön frene dokunmak ile trail break farklı şeyler olduğunu herkes anladı sanırım.
Peki acaba köfte yemeye giderken falan virajı dönmeden hemen önce bacağı uzatmak nasıl olur?
Bu konu hakkında da artıları eksileri tartışmak lazım.
Buna da bu bir pist tekniğidir diyip yolda uygulanmaz demezsiniz umarım.
Sevgilerimle
-
01 Ağustos 2024, 18:27
#50
ÜstadMotorcu adlı üyeden alıntı
Peki acaba köfte yemeye giderken falan virajı dönmeden hemen önce bacağı uzatmak nasıl olur?
Karşı şeritten gelen Doblo o bacağı öper, emer, evine götürür.
-
01 Ağustos 2024, 18:31
#51
Yobaaz adlı üyeden alıntı
oğlum yaşlanınca hiç çekilmiyorsunuz lan
valla bende böyle olursam sıkarım kafama herhalde, sidik yarıştırmayı bırakıp hayatta kalacağımız mevzuya geçelim. alın papatya
Almak isteyene müthiş bilgiler var aslında. (İngilizce lazım ama...) Ortamı b.k edenler utansın diyeceğim de forum burası, çok normal şeyler bunlar, işin doğasında var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------
ÜstadMotorcu adlı üyeden alıntı
...
Peki acaba köfte yemeye giderken falan virajı dönmeden hemen önce bacağı uzatmak nasıl olur?
...
Aynı anda gaz çıkarmak da müthiş bir yetenek olsa gerek
-
01 Ağustos 2024, 19:04
#52
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Sen trail braking tekniğini nasıl biliyorsun onu bilmiyorum da, adamın anlattığı şeyler ve gözlemnecek sonuçlar trail braking ile aynı. Yani kapanan ön süspansiyon sayesinde motosiklet viraj içine kolay yatar, dönüş çapı daralır. Ağırlık transferi ön tekerde yoğunlaşır ve tutuş artar. Hatta direkt wiki'den alıntı yapayım "it gives more traction because the downward force on the front tire is increased by load transfer. Second, as the brakes are applied and the weight shifts forward, the forks are compressed.[6] The compression of the forks changes the motorcycle's steering geometry, decreasing stability in a way that makes the motorcycle more apt to lean and more quickly change direction. Third, decreasing speed decreases the motorcycle's cornering radius. Conversely, accelerating while turning increases the motorcycle's cornering radius." Adam yokuş aşağı virajlarda yapın dedi diye trail olmuyor mu anlattıkları
Sevgili kardeşim,
Güzel bir noktaya parmak basmışsın.
Hala trail braking ile virajda yapılan freni ayrıştıramıyoruz.
Daha öncede yazdım ve sen de konuya parmak bastın . Viraj içerisinde elzem durumlarda yapılmak zorunda kalan frenlemede süspansiyon açık halde iken agresif yaklaşım sıkıntılı sonuçlar doğurur. Öncelikle progresif yaklaşım ile nazikçe fren dozajını arttırırken motorun yatış açısını azaltmalı ,koordineli olarak süspansiyonu kapatmalıyız. Bu tüm motor kullanıcılarının bilmesi zorunlu olan bir bilgidir. Kimin önüne hangi virajda ne gibi bir risk çıkacağı belli olmaz. Özellikle deneyimsiz sürücülerin yetersiz gözlemlemeden dolayı bu hataya yakalanma oranları daha yüksektir. ( motosiklet yol sanatı virajda fren yapmayı değil o viraj hakkında doğru bilginin nasıl toplanacağı ve planlama hakkında bilgi içerir. Motosiklet dinamikleri ile ilgilenmez o başka bir kitabın konusudur. Bu nedenle durup durup roadcraft hakkında bilip bilmeden sallamamak lazım. Fizik kitabının içindeki bilgiyi felsefe kitabında aramak gibi birşey bu)
Videoda anlatılan teknik trail braking dinamiklerine yakın görünmek ile beraber daha çok dar manevra sistemine yakındır. Temel dar manevra veya daha ileri hali ile gymkhana tekniklerinde motoru fren ile sıkıştırıp boyunu kısaltırken süspansiyonu sıkıştırmak dönüşün başlangıcını çok net ve kolay hale getirir. Ama bu yinede trailbraking değildir. Gerçek bir trailbraking için motorun viraja giriş hızının çok agresif olması gereklidir, ancak bu anda max frenleme ile ön taraf kapatılır ve motor yatışa geçirilir. Frenlemenin etkisi ile kapanmış süspansiyon yüksek hızda yatık hale gelen motorun merkez kaç etkisi ile kapalı kalmaya devam eder. Buradaki en hassas ayar motorun frenleme etkisi azaltılır iken yatış açısı koordineli olarak arttırılmalıdır. Bu durumda süspansiyon açılamaz ve tutuş devam eder. (Burayı anlayacak kaç adam var bu başlık altında bilmiyorum ama inşallah birilerinin işine yarar) Bu sürecin başlangıcı virajın girişi ile apex arasında kalan kısımdır. Bazı durumlarda binici süspansiyonun daha uzun süre kapalı kalmasını sağlamak için frenlemenin son evrelerinde freni yumuşatmak yerine , hem fren hem de gazı aynı anda kullanmaya başlar (Spencer tekniği) . Yani amaç tutuşu arttırmak için süspansiyona baskı yapmaktır.
Ancak biz zavallı gerizekalı motosiklet eğitmenleri hiçbir şeyden anlamadığımız için trailbraking i sadece pistte yapın derken şunu düşünürüz. Tam kapalı bir süspansiyon ile ülkemin bozuk zeminli bol bump lı viraj içlerinde agresif bir hız ile sekme yaşarsanız son göreceğiniz şey yol kenarındaki bariyerler olur. Pist ortamı olmadığı sürece trafiğe açık karayollarında süspansyonu kapalı bir motor ile viraj yapmak hiç akıllıca bir hareket değildir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
01 Ağustos 2024, 19:15
#53
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
...
Gerçek bir trailbraking için motorun viraja giriş hızının çok agresif olması gereklidir, ancak bu anda max frenleme ile ön taraf kapatılır ve motor yatışa geçirilir. Frenlemenin etkisi ile kapanmış süspansiyon yüksek hızda yatık hale gelen motorun merkez kaç etkisi ile kapalı kalmaya devam eder. Buradaki en hassas ayar motorun frenleme etkisi azaltılır iken yatış açısı koordineli olarak arttırılmalıdır. Bu durumda süspansiyon açılamaz ve tutuş devam eder. (Burayı anlayacak kaç adam var bu başlık altında bilmiyorum ama inşallah birilerinin işine yarar) Bu sürecin başlangıcı virajın girişi ile apex arasında kalan kısımdır. Bazı durumlarda binici süspansiyonun daha uzun süre kapalı kalmasını sağlamak için frenlemenin son evrelerinde freni yumuşatmak yerine , hem fren hem de gazı aynı anda kullanmaya başlar (Spencer tekniği)
...
Öncelikle diss atmak yerine gerçek manada bilgi paylaşımı yapmaya başladığın için teşekkür edeyim...
Yukarıdaki "fren ve gazı aynı anda kullanmaya başlamak" konusunda son gönderdiğim CanyonChasers videosundaki elemanın "Asla asla yapmayın!" diye üzerine defalarca basarak değindiği bir konu. Yani virajda şu durumda böyle böyle fren yapın diye anlatıyor ama zihnar fren ile gazı aynı anda yapmayın diyor. Sanırım fanilere uygun olmayan çok ileri seviye bir teknik olsa gerek?
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
...
Ancak biz zavallı gerizekalı motosiklet eğitmenleri hiçbir şeyden anlamadığımız için trailbraking i sadece pistte yapın derken şunu düşünürüz. Tam kapalı bir süspansiyon ile ülkemin bozuk zeminli bol bump lı viraj içlerinde agresif bir hız ile sekme yaşarsanız son göreceğiniz şey yol kenarındaki bariyerler olur. Pist ortamı olmadığı sürece trafiğe açık karayollarında süspansyonu kapalı bir motor ile viraj yapmak hiç akıllıca bir hareket değildir.
...
CanyonChaser videosundaki eleman buna da değinmiş: "Sürüşte süspansiyonun tam kapalı hale geliyorsa lütfen servisine git ve yaylarını ağırlığına ve/veya sürüş stiline göre değiştir ve bunu yapmadan tekrar motosiklet kullanmaya başlama" diyor. Yani orada esas sorun uygunsuz yay sertliğinde süspansiyonlarla motosiklet kullanmak oluyor. (Süspansiyonun ne kadar kapandığını bir plastik kelepçe ile takip ediyor olmakta fayda var. Birinin amortisör borusunda plastik kelepçe gördüğüm zaman "helal" diyorum...)
-
01 Ağustos 2024, 19:27
#54
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Hele bunu kelli felli koca koca adamlar yapınca apaçi kardeşlerimizin yollarda yaptıklarını görünce olayı imam cemaat ilişkisine bağlıyorum.
Aman ha. Sakın!
-
01 Ağustos 2024, 19:34
#55
Cyan adlı üyeden alıntı
Öncelikle diss atmak yerine gerçek manada bilgi paylaşımı yapmaya başladığın için teşekkür edeyim...
Yukarıdaki "fren ve gazı aynı anda kullanmaya başlamak" konusunda son gönderdiğim CanyonChasers videosundaki elemanın "Asla asla yapmayın!" diye üzerine defalarca basarak değindiği bir konu. Yani virajda şu durumda böyle böyle fren yapın diye anlatıyor ama zihnar fren ile gazı aynı anda yapmayın diyor. Sanırım fanilere uygun olmayan çok ileri seviye bir teknik olsa gerek?
CanyonChaser videosundaki eleman buna da değinmiş: "Sürüşte süspansiyonun tam kapalı hale geliyorsa lütfen servisine git ve yaylarını ağırlığına ve/veya sürüş stiline göre değiştir ve bunu yapmadan tekrar motosiklet kullanmaya başlama" diyor. Yani orada esas sorun uygunsuz yay sertliğinde süspansiyonlarla motosiklet kullanmak oluyor. (Süspansiyonun ne kadar kapandığını bir plastik kelepçe ile takip ediyor olmakta fayda var. Birinin amortisör borusunda plastik kelepçe gördüğüm zaman "helal" diyorum...)
Birincisi gaz ve frenin aynı anda kullanımı için maalesef sadece motosikletin mükemmel olması yetmez. Asfalt da en az diğerleri kadar önemlidir ki Dünyanın en iyi dişli asfaltına sahip iskandinav ülkelerindeki asfalt dahi İstanbulparktaki asfalt ile boy ölçüşemez . Bu nedenle bu teknik sadece pistte kullanılır. Elemanın uyarısı yerindedir.
İkinci konuya gelirsek elemanın uyarısı ayarların fazla yumuşak olmasından dolayı teknik müdehale gerekliliğidir. Ama benim bahsettiğim kapanma aşırı baskı altında yüksek sıkıştırmaya maruz kalmış bir süspansiyondur. Normal koşullarda öyle bir bump üzerinden geçerken 6-7 cm kapanabilen bir süspansiyon yüksek stres altında baskılanmış olarak giderken limitlerine ulaşmamış olsa bile en fazla 1-2 cm esneyebilecek ve motor sekecektir.
Kapalı süspansiyon derken kastedilen şey hareket alanı kalmamış süspansiyon değil , sınırlı ve çok zor hareket edebilen bir süspansiyondur. Limitine ulaşmış bir süspansiyon da tutuşun kaybolması için bump a gerek yoktur. Yanak esnekliğinden kaynaklanan rezorans etkisi gayet güzel o işi halleder. Süspansyonda bulunan sönümleyici ( amortisör) lastiğinizin yanağında bulunmaz. Killingroad 55 yanak yüksekliği yerine kendi motorunda 60 yanak yüksekliğini tercih ederken bunu bir kez daha düşünse iyi olur.
Sevgilerimle
-
01 Ağustos 2024, 19:53
#56
JK5F adlı üyeden alıntı
Ve eğer herhangi bir teknik/ekipman/felsefe artık her neyse - bana sürüş esnasında bir hatamı kapatma, g.tü kurtarma, yaşam ile hastanede geçen geceler arasında fark yaratabilmemi sağlıyorsa pist tekniği, viraja sürat taşıma aracı falan filan olmaktan öteye geçip bir güvenli sürüş tekniği olur.
Söylemek istediğim bundan ibaret aslında. Ben çok konuşarak anlaşılmaz hale getirmiş olabilirim.
1. Size virajda ön fren kullanılmaz diyorlarsa yalan söylüyorlar. Öğrenin ki lazım olunca video malzemesi olmayın.
2. Trail braking daha güvenli sürmek için kullanılabilecek bir tekniktir. Bunu da bilin, ihtiyacınız olursa kullanırsınız.
Bundan ibaret.
-
01 Ağustos 2024, 20:02
#57
killingroad adlı üyeden alıntı
Söylemek istediğim bundan ibaret aslında. Ben çok konuşarak anlaşılmaz hale getirmiş olabilirim.
1. Size virajda ön fren kullanılmaz diyorlarsa yalan söylüyorlar. Öğrenin ki lazım olunca video malzemesi olmayın.
2. Trail braking daha güvenli sürmek için kullanılabilecek bir tekniktir. Bunu da bilin, ihtiyacınız olursa kullanırsınız.
Bundan ibaret.
Ya abi aslında senin dediğin işin kısası her türlü p*çliği bilin ama efendi gibi sürün. Teker yapmayıda bilin yanlamayıda bilin ama yapmayın, mesela ağır yükle yokuşta kaldığımızda (Rahmetli AEA'nın tek teker videosunda çok güzel bahsetmişti bu örneği) bir anda debriyaj kaçıp tekere gelme imkanınız var ama bunu kazadan kaçınmak için teknik bilmek gerek veya yağmurda motosikletimiz bir anda kıç atmaya başladı ondada teknik lazımki kurtaralım . Her tehlikeli gibi görünen teknik elbet bir gün lazım olacaktır...
-
01 Ağustos 2024, 20:23
#58
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Keske davetime icabet edip Hamburg da benimle görüsseydiniz Ismet bey.
Sevgilerimle
Haklısınız kısmet değilmiş. Artık kısmetse başka bir gezi de diyelim.
Not: Özelden mesaj attım.
-
02 Ağustos 2024, 09:55
#59
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben de bu vesile ile keşfettim, izleyeceğim kesinlikle. Kanalın kalitesini belli eden bir video olmuş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------
Yukarıda ayırımlar keskin bir şekilde yapılmıştı, oraya refere edebilirsin bence. Ben hiç orada değilim; tokatla ilgileniyorum, tokatın şamar mı şaplak mı olduğuyla değil.
(Yazmıştım yukarıda...)
Birilerinin konunun içine etmek ve kendi içinde birikmiş gazını çıkarmak için ortaya attığı bir mevzu...
Videoyu seyrettikten sonra orada anlatılanlara dair bir anti-tezin var mı acaba?
Anti tez den ziyade videoyu seyrettikten sonra yaptığım yorumda belirtmiştim aslında, ben anlatılan tekniğin ülkemizde uygulanabilirliği noktasında şüpheliyim. Burada zemin en önemli etken. Şahsen bu tekniği kullanıyormuyum, evet bazen kullanırım. Ön frene basarak yokuş aşağı viraja girdiğim oluyor. Bunu yaparken haa şöyle bir teknik vardı dur onu yapıyım da dönüyüm den ziyade o an hissettiklerimle uygularım. Her nasıl tüm motosiklet sürücüleri farkında olsun olmasın kontra tekniği ile viraj alıyorsa, bende de ön frene basarak viraja girmek doğal gelişir. Bazı şeyleri alışkanlık haline getirmek istemem çünkü ben hertürlü zeminde motosiklet kullanıyorum. Motosikletim sportif viraj yapmaya da uygun, yaylaya dağa çıkmaya da. Aynı gün içinde dereden geçip pegleri sürtecek kadar viraj yaptığım da oluyor. Şimdi ben kaliteli asfaltta faydama olacak tekniği alışkanlık haline getirirsem, stablizeye girdiğim ilk dakikalarda yere yapışırım. Aramızda birçok kişi otomobil de kullanıyordur, misal tüm eğitimlerde frene sol ayakla basılmaz denir (trafik kullanıcısı için). Ama sol ayak freni diye bir teknik var. Daha ileri bir sürüş tekniği, faydaları bize trafikte lazım mı ? Değil. Konuştuklarımız da ona benziyor biraz.
-
02 Ağustos 2024, 10:20
#60
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Ya abi aslında senin dediğin işin kısası her türlü p*çliği bilin ama efendi gibi sürün. Teker yapmayıda bilin yanlamayıda bilin ama yapmayın, mesela ağır yükle yokuşta kaldığımızda (Rahmetli AEA'nın tek teker videosunda çok güzel bahsetmişti bu örneği) bir anda debriyaj kaçıp tekere gelme imkanınız var ama bunu kazadan kaçınmak için teknik bilmek gerek veya yağmurda motosikletimiz bir anda kıç atmaya başladı ondada teknik lazımki kurtaralım
. Her tehlikeli gibi görünen teknik elbet bir gün lazım olacaktır...
Ya bu yaklaşıma katılıyorum kesinlikle her piçliği bilip gerekirse kullanmalı da,
virajda ön fren yapmak da trail braking yapmak da piçlik değil.
trail braking denilince allahı gördükten sonra fren yapmak ya da dirsek yere değene kadar frende kalmak gibi şartlar yok. anlaşılan trail braking nedir videosu da çekmek gerekecek. :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Anti tez den ziyade videoyu seyrettikten sonra yaptığım yorumda belirtmiştim aslında, ben anlatılan tekniğin ülkemizde uygulanabilirliği noktasında şüpheliyim. Burada zemin en önemli etken. Şahsen bu tekniği kullanıyormuyum, evet bazen kullanırım. Ön frene basarak yokuş aşağı viraja girdiğim oluyor. Bunu yaparken haa şöyle bir teknik vardı dur onu yapıyım da dönüyüm den ziyade o an hissettiklerimle uygularım. Her nasıl tüm motosiklet sürücüleri farkında olsun olmasın kontra tekniği ile viraj alıyorsa, bende de ön frene basarak viraja girmek doğal gelişir. Bazı şeyleri alışkanlık haline getirmek istemem çünkü ben hertürlü zeminde motosiklet kullanıyorum. Motosikletim sportif viraj yapmaya da uygun, yaylaya dağa çıkmaya da. Aynı gün içinde dereden geçip pegleri sürtecek kadar viraj yaptığım da oluyor. Şimdi ben kaliteli asfaltta faydama olacak tekniği alışkanlık haline getirirsem, stablizeye girdiğim ilk dakikalarda yere yapışırım. Aramızda birçok kişi otomobil de kullanıyordur, misal tüm eğitimlerde frene sol ayakla basılmaz denir (trafik kullanıcısı için). Ama sol ayak freni diye bir teknik var. Daha ileri bir sürüş tekniği, faydaları bize trafikte lazım mı ? Değil. Konuştuklarımız da ona benziyor biraz.
üstadım neyi alışkanlık haline getirmekten bahsediyoruz? trail braking yapıyorsan yapıyorsun, virajda fren yapıyorsan yapıyorsun işte. pegleri sürtüyorsan motoru deviriyorun işte. kim dedi bunu ebzber haline getir de toprak yolda da yap diye =) her şey için zemin devamlı olarak gözetilmeli.
sol ayak freni sol ayakla frene basmak demek değil - biliyorsundur tabii de, neden vurgu yaptım, ben sol ayak freni yapmıyorum (ki zaten RWD kullanıyorum da) ama sol ayakla fren çok sık yapıyorum. yapılmaz diye bıdıbıdı eden 1950'den kalma eğitim de bir gün değişecek =) manuel viteslerin malesef öldüğü dünyada bu sol ayakla fren yapılmaz muhabbeti neyi neden öğrettiğini bilmeyen zihniyetin tezahürü.
*sol ayak freni tabii ki trafikte lazım değil. ama trail braking'in pistten çıkıp trafikte iş görmesi ile benzer durum yok zira sol ayak freni viraja girişte bir güvenlik sağlayamaz, zemin ne olursa olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)