Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağ Seviyesi Ölçümü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    D250
    Dominar 250 kullanıyorum ve ilk motosikletim. Yetkili serviste bakımını yaptırdım. Eve geldiğimde kontrol ettim fazla yağ koymuşlardı, tekrar servise gittim durumu anlattım ve gerekli işlemleri yaptılar ve 100ml fazla yağ koyulduğunu söylediler. Bende ustanın lafına güvendim ve daha kontrol etmedim pencereyi.

    Fakat geçen gün merak edip yağ penceresinden baktığımda motor soğukken yağ seviyesi yarıda fakat motosiklet sıcakken veya 15-20dk bekleyip baktıktan sonra pencerede komple yağ var gözüküyor. Düz zeminde ve motosiklet dik şekilde birkaç farklı yerde kontrolünü sağladım.

    Motosiklet sıcakken mi yoksa soğukken mi yağ seviyesi ölçülür bunu merak ediyorum. Tekrardan servise gitmek istemiyorum, eğer yağ fazla ise kendi başıma halledebilirim, gerekli ekipman ve el becerisine sahibim😂


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Sıcak soğuk fark etmez camda seyiyeyi görmeniz lazım, bende kontrol ederken bir şey yanlış yapıyorsunuz. Zeminin düzlüğünden emin olun, biraz fazla yağın zararı olmaz. Eksik olmasından iyidir.

  3. #3
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Motoru çalıştırıp kapatıp hemen bakarsan doğru bilgiye ulaşamazsın hep dolu görülür.Beklemen lazım.

    Kullanma kılavuzunda yazan şu ;

    1. Motoru çalıştırıp birkaç dakika rölantide çalıştırın.
    2. Motoru durdurun ve 2-3 dakika bekleyin.
    3. Motosikleti düz bir zeminde dik tutun ve seviye camından yağ
    seviyesine bakınız. Yağ seviyesinin üst sınır işareti ile alt sınır
    işareti arasında olup olmadığına bakın.
    4. Gerektiğinde üst limit seviyesinin hemen altına gelecek şekilde önerilen yağ ile dolum yapın.
    tommygun, espresso ve bassturbin bunu beğendiler.

  4. #4
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıcak soğuk fark etmez camda seyiyeyi görmeniz lazım, bende kontrol ederken bir şey yanlış yapıyorsunuz. Zeminin düzlüğünden emin olun, biraz fazla yağın zararı olmaz. Eksik olmasından iyidir.
    fazla yağın zararı motor içinde oluşan yağ basıncından kaynaklı keçeleri zorlamasıdır bu da küçümsenecek bir şey değil, kronigi olmayan alt motorda en başta terleme olarak gösterir kendini
    ogzcngdk bunu beğendi.

  5. #5
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Tam dik olduğundan emin olun yoksa en ufak yamukluk eksik veya fazla gösteriyor.

  6. #6

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    D250
    Elimde ufak bir su terazisi var, sabah onunla dengeyi sağlayıp dediğiniz gibi yapacağım. Sonucu yazarım
    -Black- bunu beğendi.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Sıcakken daha yüksek bir seviye gördüysen motoru düz tutamamışsın demektir , soğuk yani 4-5 saat hareketsiz duran motorda yağ seviyesi bir tık fazla görünür..

  8. #8
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Camdan değil yağ çubuğundan kontrol edin.

  9. #9
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Merhaba arkadaşlar , bende Jüpiter 110 var , yağ kontrolü yapmak istediğim zaman çubuğu bir çekiyorum hiç yağ yok , bir çekiyorum full yağ , bir çekiyorum yarım yağ oluyor neye göre kime göre neden böyle değişik değişik hal alıyor ? Motoru 3 dakika çalıştırıyorum kapatıp 3 dakika bekliyorum , sabah durur haldeyken bakıyorum , kullanıp kapatıp hemen bakıyorum her türlü baktım yok yani yok

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    üyfff dipsiz kuyu en sevdiğim =)


    genellikle yağının sıcak iken ölçülmesi önerilir, ancak benim önerim kişinin sıcak/soğuk arasındaki kıyası yapıp, sıcakken doğru olan seviyeyi görmesi ve bunu soğukken de görüp arada bir fark varsa bunu öğrenmesi, böylelikle soğukken de kontrol edebilmesi.

    benim motor ön arka standda duruyor, ama markaları ve tipleri farklı olduğu için %100 aynı yükseklikte değil ön-arka.
    bunun için önce elle dik tutarak ölçtüm, sonra arada bir sürüş olmadan aynı yağı standdayken ölçtüm; ayrıca soğukken ve sıcakken de yine ölçüp yine farklara baktım. böylece şimdi canım sıkılırsa otoparka inip direk standdayken soğukken bakabiliyorum.

    bu vesileyle bu devirde yağ penceresi koymak yerine çıbıktan ölçtüren aprilia mühendislerinin yedi sülalelerine saygılarımı sunayım.
    Metehan48 bunu beğendi.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı X-Slim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar , bende Jüpiter 110 var , yağ kontrolü yapmak istediğim zaman çubuğu bir çekiyorum hiç yağ yok , bir çekiyorum full yağ , bir çekiyorum yarım yağ oluyor neye göre kime göre neden böyle değişik değişik hal alıyor ? Motoru 3 dakika çalıştırıyorum kapatıp 3 dakika bekliyorum , sabah durur haldeyken bakıyorum , kullanıp kapatıp hemen bakıyorum her türlü baktım yok yani yok
    Blok içi havalandırma hortumunda bypass valf var takılıyor olabilir , blok içine hava girmediğinde yağ üzerinde alçak yada yüksek basınç oluşur , yağ çubuğu kanalına ya fazla yağ girer yada hiç yağ girmez , çubuğu çıkarıp 5 dk bekle ölç..eğer valfde sorun varsa derhal değiştir asıl problem yağ seviyesini düzgün görememek değil başka ciddi sorunlara sebep olur..

  12. #12
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Yağ çubuğu ile kontrol yaparken yağ çubuğunu ilk çektiğimizde bir bez ile silip üzerinde yağ bulaşığı olmayan çubuk geri yağ çubuğu haznesine yerleştirilir. Ardından çubuk yerinden çekilip yağ seviyesi gözlemi yapılır. Belki sorun yağ kontrolünün yapılış şeklinden kaynaklanıyordur.

  13. #13
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Bir yabancı kanalda, yağı standartından çoğalacak şekilde sürekli yağ ekleyip bir test yapıyorlardı, carteride kesip şeffaf pleksiden takıyorlardı. şuan videosunu bulamadım. En son piston ağızlarına kadar yağ ile dolduruyorlardı ve hiç bir sıkıntı olmuyordu motor çalışırken (uzun kullanım kısmını bilemem).

    O videodan yola çıkarak söylüyorum bence 50-100 ml fazladan yağ koysanız herhangi bir problem olmayacaktır.

    Benim motorumda da yağ çubuğu var, kitapçıkta 5 dakika rölantide çalıştırın 5-10 dakika dinlendirin, sonrasında seviyesini düz zeminde ayaklıktayken ölçün diyor. Ölçüm doğru çıkıyor veya eksik bir şey varsa farkedebiliyorum.

    İlk servisim 4.8 lt. yağ koyuyordu, uzun süre öyle kullandım bir sorun yaşamadım, sonrasında kitapçığında 5.2 lt yağ konması gerekiyormuş, 2. servisimde 5.3 lt. yağ koymuş, istersen boşaltayım dedi, dedim gerek yok. Bir sorun sıkıntı yaşamadım yine. Yani bence bu kadar ufak şeyleri çok büyütüyoruz motor kullanıcıları olarak. Sonuçta bu motor yağı kullandıkça azalabiliyor, ciddi bir azalma olmadığı sürece sorun yaratmıyor. Veya 50-100 fazla koyduk yine problem olmuyor. Kendi deneyimim bu yönde.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Fazla yağ az yağdan daha büyük sorun olabiliyor. Gırtlağına kadar doldurdukları videoyu merak ettim vallahi.

    Ama 100ml gerçekten kafaya takılacak bir şey değil. Obsesifim, ben bile takmam 100ml fazlayı. :D

  15. #15
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazla yağ az yağdan daha büyük sorun olabiliyor. Gırtlağına kadar doldurdukları videoyu merak ettim vallahi.

    Ama 100ml gerçekten kafaya takılacak bir şey değil. Obsesifim, ben bile takmam 100ml fazlayı. :D
    Garage54'ün videosu adamlar çok garip şeyler yapıyor.

    Video:

    Metehan48 ve killingroad bunu beğendiler.

  16. #16
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Blok içi havalandırma hortumunda bypass valf var takılıyor olabilir , blok içine hava girmediğinde yağ üzerinde alçak yada yüksek basınç oluşur , yağ çubuğu kanalına ya fazla yağ girer yada hiç yağ girmez , çubuğu çıkarıp 5 dk bekle ölç..eğer valfde sorun varsa derhal değiştir asıl problem yağ seviyesini düzgün görememek değil başka ciddi sorunlara sebep olur..
    Güzel bilgilendirmeniz için teşekkür ederim hocam bunu deneyeceğim . Açıkçası şimdi aklım bulandı 2500 KM de motor eğer böyle sorun varsa zaten kafaları yiyordum iyice yerim

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    haha hatırladım kanalı ya izleyince.
    ama bu eğlencesine yapılmış bir şey. videodaki kadar sürelerde hiç yağ olmadan çalışan Mercedes arabalar da var =)

  18. #18

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    D250
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru çalıştırıp kapatıp hemen bakarsan doğru bilgiye ulaşamazsın hep dolu görülür.Beklemen lazım.

    Kullanma kılavuzunda yazan şu ;

    1. Motoru çalıştırıp birkaç dakika rölantide çalıştırın.
    2. Motoru durdurun ve 2-3 dakika bekleyin.
    3. Motosikleti düz bir zeminde dik tutun ve seviye camından yağ
    seviyesine bakınız. Yağ seviyesinin üst sınır işareti ile alt sınır
    işareti arasında olup olmadığına bakın.
    4. Gerektiğinde üst limit seviyesinin hemen altına gelecek şekilde önerilen yağ ile dolum yapın.
    Dediğiniz şekilde yaptım, minimum çizgisinin az üstünde kaldı yağ seviyesi. Fazla değil doğru miktarda yağ var o halde. Teşekkürler
    tecrube0 bunu beğendi.

  19. #19
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    fazla yağ motor için fazla basınç yapacağı için zararlı ama, ne kadar fazla?
    ne kadar fazla derken de senin motorun için 100 ml ne kadar fazla,
    aracının yağ kapasitesi 1.9 lt ise 100ml yağ %6 lık bir basınç oluşturur ama 3 lt yağ kapasiteli bir motorda %3 lük bir basınç oluşturur.

    opel astranın f yada g kasası araçlarda yağ kapasitesi 3.4 lt ama sanayimizin güzide ustaları her seferinde 4 lt lik bidonu boşaltır.
    bu sebeple yağ keçesi patlamamış opel astra bulmak samanlıkta iğne aramaya eş değerdir.
    benim aracımdan birisine de bakıma verdiğimde 5 ltlik yağ almıştım,1 lt yedek kalsın diye. usta da sağolsun kutuya hiç bakmadan 5 lt yağı doldurmuştu araca, hiç yerinden kıpırdatmadan 1 lt geri çektirdim ustada sende çok kılmışsın abi diyor. sende çok cahilmişsin diyemedim
    espresso bunu beğendi.

  20. #20
    X-Slim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2015
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    23' Tvs Jupiter 110 CC
    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fazla yağ motor için fazla basınç yapacağı için zararlı ama, ne kadar fazla?
    ne kadar fazla derken de senin motorun için 100 ml ne kadar fazla,
    aracının yağ kapasitesi 1.9 lt ise 100ml yağ %6 lık bir basınç oluşturur ama 3 lt yağ kapasiteli bir motorda %3 lük bir basınç oluşturur.

    opel astranın f yada g kasası araçlarda yağ kapasitesi 3.4 lt ama sanayimizin güzide ustaları her seferinde 4 lt lik bidonu boşaltır.
    bu sebeple yağ keçesi patlamamış opel astra bulmak samanlıkta iğne aramaya eş değerdir.
    benim aracımdan birisine de bakıma verdiğimde 5 ltlik yağ almıştım,1 lt yedek kalsın diye. usta da sağolsun kutuya hiç bakmadan 5 lt yağı doldurmuştu araca, hiç yerinden kıpırdatmadan 1 lt geri çektirdim ustada sende çok kılmışsın abi diyor. sende çok cahilmişsin diyemedim
    Okurken bile elim ayağım titredi hocam , bu ustalar gerçekten beni kanser ediyor , sen benimle dalga mı geçiyorsun kardeşim kapasite kaç parayla onu koyacaksın ….

    Düzeltme : sinirden yazamamışım bile . Kapasite kaç gr’sa onu koyacaksın …
    maximusti, bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)