Chopper Crusier'da Üst Seviye Markalar Harici Binilmez Dedikodusu
Reklamlar
-
29 Temmuz 2024, 17:41
#21
izzmarit adlı üyeden alıntı
okadar deneyim üzerine çinli motor savunmak bana mantıklı gelmiyor maalesef. Alırken evet ucuzlar, ama ülkemizde sürdürülebilir değiller.
Konu başlığına dönersek, Türkiye'de cruiser/chopper tarzda bir motoru keyif alarak kullanmak istiyorsan biraz paran olmalı
Ben nerede Çinli savundum gösterir misin ? Bak ilk yorumumda ne yazmışım.
Reklamlar
-
29 Temmuz 2024, 19:46
#22
Burada Çinli cruiserleri eleştirmemiz gereken yönlerinden bence en büyüğü tork ve güçlerinin beklentiyi karşılamamasıdır. Sadece şekil şukuldan ibaretler. Ha içlerinde gerçek anlamda dayanıklı makineler yok mu? var. Mesela Mondial Mct 250 , Kuba Superlight 200, Bisan Roadstar 250 ilk aklıma gelenler. Forumda polo34 adlı eski bir üye var, o çok iyi anlıyor Çin malı cruiserlerden, umarım bu başlığı okur da yorum yapar.
Çin malı motorların servis kalitesinin cacıklığı zaten yukarıda anlatılmış. Adamlar sıkıntının kaynağını bulamıyorlar, doğru teşhis edemiyorlar, doğru teşhis etseler parça bir şekilde Çin'den getirtilir zaten. Aynı sorunu bir süredir ben yaşıyorum. Motorumda bir problem var ve kaynağı bulunamıyor, kaynak bilinse parçayı yurtdışından buraya getirtmem 10 gün.
-
30 Temmuz 2024, 10:14
#23
Çinli: ne kadar az teknoloji o kadar sağlamlık, usta ve yedek parça.
-
30 Temmuz 2024, 11:52
#24
tommygun adlı üyeden alıntı
Burada Çinli cruiserleri eleştirmemiz gereken yönlerinden bence en büyüğü tork ve güçlerinin beklentiyi karşılamamasıdır. Sadece şekil şukuldan ibaretler. Ha içlerinde gerçek anlamda dayanıklı makineler yok mu? var. Mesela Mondial Mct 250 , Kuba Superlight 200, Bisan Roadstar 250 ilk aklıma gelenler. Forumda polo34 adlı eski bir üye var, o çok iyi anlıyor Çin malı cruiserlerden, umarım bu başlığı okur da yorum yapar.
Çin malı motorların servis kalitesinin cacıklığı zaten yukarıda anlatılmış. Adamlar sıkıntının kaynağını bulamıyorlar, doğru teşhis edemiyorlar, doğru teşhis etseler parça bir şekilde Çin'den getirtilir zaten. Aynı sorunu bir süredir ben yaşıyorum. Motorumda bir problem var ve kaynağı bulunamıyor, kaynak bilinse parçayı yurtdışından buraya getirtmem 10 gün.
Merhabalar Bilal, senin motorun bloğu versys ler ile aynı ise, gaz kelebeğine giren vakum hortumunu yenilemek ve kapalı olan girişlere hortum takıp tek hortumda birleştirmek sorununu çözebilir belki. Versys kullanıcıları alt devirde öksürme aksırma vs problemlerini o şekilde çözmüşler.
-
30 Temmuz 2024, 12:37
#25
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Bu ne garip bir şey yahu!? Şok geçirdim, kapalı duracaksa o girişlere ne gerek var!?
-
30 Temmuz 2024, 13:11
#26
Cyan adlı üyeden alıntı
Bu ne garip bir şey yahu!? Şok geçirdim, kapalı duracaksa o girişlere ne gerek var!?
Çinli kawasaki nin garip işleri, servis sorunu bulamaz tasarımda sıkıntı olur. Capon alın capon
-
30 Temmuz 2024, 13:31
#27
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Selam küçük prens, teşekkürler desteğin için. Evet Versys ile aynı blok ve sistemi kullanıyoruz. Bende alt devirde öksürme olmuyor, 3 defa başıma gelen olayda hava aşırı sıcakken motorun kırmızı ışıklarda stop etmesi, rölantinin 900 devirlere düşmesi, hasbelkader motoru hareket ettirdikten sonra da özellikle 5000 devire gelmeden motorun stop etmesi ve bunu sürekli yapıyor olması eğer 5-6000 devirden yüksek devire çıkabilmişsem o zaman stop etme olmuyor. Bendeki sıkıntının potansiyel kaynaklarından birinin boğaz kelebeklerinin blokta bağlı olduğu alanda titreşimden kaynaklı kelepçenin gevşemesi ya da farklı bir sebeple açılıp içeri hava girdiğini düşünüyoruz, belki o alanda çatlama da olabilir. Bir diğer teorim de buji pipolarının çatlaması ve kıvılcımın bloğa gelmesidir diye düşünüyorum. Gerçi buji pipolarımın sağlam olduğunu söylediler ama en son değiştireli 60000 km üstü oldu.
-
30 Temmuz 2024, 14:08
#28
tommygun adlı üyeden alıntı
Selam küçük prens, teşekkürler desteğin için. Evet Versys ile aynı blok ve sistemi kullanıyoruz. Bende alt devirde öksürme olmuyor, 3 defa başıma gelen olayda hava aşırı sıcakken motorun kırmızı ışıklarda stop etmesi, rölantinin 900 devirlere düşmesi, hasbelkader motoru hareket ettirdikten sonra da özellikle 5000 devire gelmeden motorun stop etmesi ve bunu sürekli yapıyor olması eğer 5-6000 devirden yüksek devire çıkabilmişsem o zaman stop etme olmuyor. Bendeki sıkıntının potansiyel kaynaklarından birinin boğaz kelebeklerinin blokta bağlı olduğu alanda titreşimden kaynaklı kelepçenin gevşemesi ya da farklı bir sebeple açılıp içeri hava girdiğini düşünüyoruz, belki o alanda çatlama da olabilir. Bir diğer teorim de buji pipolarının çatlaması ve kıvılcımın bloğa gelmesidir diye düşünüyorum. Gerçi buji pipolarımın sağlam olduğunu söylediler ama en son değiştireli 60000 km üstü oldu.
Sıcaklığa bağlı problem yaşıyorsan, birşeyler genleştiği, ısındığı için oluyor sanırım. Tahminimce elektriksel değil. Daha çok hava ile ilgili gibi. Mantıken motora fazla hava geldiğinde devir düşmez. Gaz kelebekleri kapalıyken rolatide motor alması gereken havayı almıyorsa, devir düşer ve motor boğulup stop eder. Zengin karışım olur yani. Hava girişi ile ilgili hortumları, varsa valfleri yenilemeni tavsiye ederim. TPS ayarına da bir bak. K1200GT motorumda sıcak havada yaşadığım bir problem vardı. Özellikle yazın uzun yolda sabit gaz uzun süre gidince, gazı kapattığımda motor 2sn kadar gaz vermeye devam ediyordu. Sanki gaz teli sıkışmış gibi. Çin malı BMW ve servisleri çözemediler problemi bir türlü. Yurt dışı kaynaklarda araştırırak buldum ne olduğunu. Hava kutusunda gaz kelebeklerinden ayrı hava akışını kontrol eden bir servo motor varmış. Plastik bir yuvaya girip çıkacak şekilde. Gaz açtığımda hava giriş deliğini açıyor, kapattığımda deliği kapatıyor. Uzun süre sıcaklığa maruz kalan plastik genleşip deliği daraltıyormuş. Gazı kapattığımda zor bir şekilde deliğe giren servo parçası 2sn lik bir gecikmeye sebep oluyormuş. Servonun ucunu zımpara yaparak çözmüştüm sorunu. Bence sende benzer bir problemin tersini yaşıyorsun. Versys kullancılarının yaptığı hortum modunu dene bence. Maliyetli değil ve kolay.
-
30 Temmuz 2024, 14:29
#29
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Sıcaklığa bağlı problem yaşıyorsan, birşeyler genleştiği, ısındığı için oluyor sanırım. Tahminimce elektriksel değil. Daha çok hava ile ilgili gibi. Mantıken motora fazla hava geldiğinde devir düşmez. Gaz kelebekleri kapalıyken rolatide motor alması gereken havayı almıyorsa, devir düşer ve motor boğulup stop eder. Zengin karışım olur yani. Hava girişi ile ilgili hortumları, varsa valfleri yenilemeni tavsiye ederim. TPS ayarına da bir bak. K1200GT motorumda sıcak havada yaşadığım bir problem vardı. Özellikle yazın uzun yolda sabit gaz uzun süre gidince, gazı kapattığımda motor 2sn kadar gaz vermeye devam ediyordu. Sanki gaz teli sıkışmış gibi. Çin malı BMW ve servisleri çözemediler problemi bir türlü. Yurt dışı kaynaklarda araştırırak buldum ne olduğunu. Hava kutusunda gaz kelebeklerinden ayrı hava akışını kontrol eden bir servo motor varmış. Plastik bir yuvaya girip çıkacak şekilde. Gaz açtığımda hava giriş deliğini açıyor, kapattığımda deliği kapatıyor. Uzun süre sıcaklığa maruz kalan plastik genleşip deliği daraltıyormuş. Gazı kapattığımda zor bir şekilde deliğe giren servo parçası 2sn lik bir gecikmeye sebep oluyormuş. Servonun ucunu zımpara yaparak çözmüştüm sorunu. Bence sende benzer bir problemin tersini yaşıyorsun. Versys kullancılarının yaptığı hortum modunu dene bence. Maliyetli değil ve kolay.
Motoru zaten bir şekilde götürüp İstanbul'daki ustama emanet edeceğim. Önerilerini de ona anlatacağım, orada herşeyi kontrol edip yapsınlar çünkü şu an İzmir-Aydın tarafında hem müsait hem de iyi bir usta bulamıyorum.
Şu aşağıda Gv 250 ile ilgili problemi güzel güzel anlatan arkadaştan dolayı pipolarda sorun aradım.
http://hyogv250.blogspot.com/2017/03...ama%20yapıyor.
-
31 Temmuz 2024, 00:34
#30
Arkadaşlar elinize sağlık baya güzel muhabbet dönmüş hepsini de okudum. Genelde anladığım kadarıyla yedek parça temini muhabbeti sıkıntı. Bizim bi tane mobilet dizen tiplere benzeyen yılların kaşarlanmış ve ağzı bozuk türden bir motosiklet ustamız var kendisi akrabamız ve benim motorlara da o bakıyor. Onun tavsiyesi de yedek parça ve tamir gibi işlerde sorunlar yaşamamak için Scooter'dan şaşma vitesli ve zincirli motoru siktir et oluyor(kendi birebir yorumudur). Yani şimdi konuda dönen muhabbetlere bakınca sanki gene buna geliyor gibi
Bu arada yorumlarda aslında benim düşünceme yakın şeylerde gördüm. Ben dediğim gibi her motoru deneyimlemek isteyen bir tipim(racing türü hariç). Yani benim aldığım sıfır motor elimde maks 2 sene durur ve o süreyi geçmez. Gidip onu elden çıkarıp yenisini alırım. 6 ayda 2 motor değiştirdim, 1 yılda da 3. Değişikliğimi yapmaya hazırlanıyorum. Günlük yaptığım yol şehir içinde toplam 27 km ve haftanın herhalde 5 günü motor üzerindeyim. Ha benim uzun yol kültürüm ve hevesim yok ama şehir içinde aktifim gördüğünüz gibi. Şehir dışı maks rotam 110 km bir yol. Benim profilde bir motorcu için farklı motosiklet tavsiyeleriniz varsa muhakkak dinlerim
-
31 Temmuz 2024, 01:11
#31
tommygun adlı üyeden alıntı
Selam küçük prens, teşekkürler desteğin için. Evet Versys ile aynı blok ve sistemi kullanıyoruz. Bende alt devirde öksürme olmuyor, 3 defa başıma gelen olayda hava aşırı sıcakken motorun kırmızı ışıklarda stop etmesi, rölantinin 900 devirlere düşmesi, hasbelkader motoru hareket ettirdikten sonra da özellikle 5000 devire gelmeden motorun stop etmesi ve bunu sürekli yapıyor olması eğer 5-6000 devirden yüksek devire çıkabilmişsem o zaman stop etme olmuyor. Bendeki sıkıntının potansiyel kaynaklarından birinin boğaz kelebeklerinin blokta bağlı olduğu alanda titreşimden kaynaklı kelepçenin gevşemesi ya da farklı bir sebeple açılıp içeri hava girdiğini düşünüyoruz, belki o alanda çatlama da olabilir. Bir diğer teorim de buji pipolarının çatlaması ve kıvılcımın bloğa gelmesidir diye düşünüyorum. Gerçi buji pipolarımın sağlam olduğunu söylediler ama en son değiştireli 60000 km üstü oldu.
Abi senin arıza çok farklıymış ya, bu bahsettiğin arıza çok eski nesil lpg sistemi olan arabalarda çıkan bir arızaya benziyor. Lpg sistemi radyatördeki sıcak su ile lpgyi yoğunlaştırarak motora yolluyor, aşırı fazla ısındığında ise bu yoğunlaşma fazla olduğundan dolayı araç ilk kalkışlarda teklemeye düşüyor. Gaz kelebeğini motor çalışırken yukarı ve aşağı oynatma imkanınız varsa oradaki sızdırmazlık sağlayan kauçuğun kaçağınıda anlayabilirsiniz, yukarı veya aşağı oynadığında değişiklik varsa hava alıyor olabilir. Buji pipolarıda bir etken olabilir ama kelebekteki sensörlerde bu hatayı verdiriyor olabilir, tps ve maf sensörleri avometre ile ölçülüp değerleri kontrol edilirse birde tpsde ayar imkanı varsa bunlara bakılması iyi olabilir.
-
31 Temmuz 2024, 01:19
#32
73845 adlı üyeden alıntı
Yani gecmisi ve gelecegi belli olmayan sekilli cin mali motorlari insanlar neden cazip buluyor anlamis degilim. butun cin mali motorlar neredeyse tek bayi altinda toplaniyor TRde ve adamlarin yedek parca stogu bile yok. sikayetvar da milyonlarca sikayet var. avrupa ve japonun eskisine binmek varken japon niye ragbet gorur cok enteresan. iyi bir ustaya gotur eskiye bin cok daha keyif alirsin.
Hemen cevaplayım: Çeşit çok ve ucuzlar ve sana taksitle kredi kartı ile satıyorlar. Japon sana taksitle mal vermek istemiyor ve parayı peşin ver diyor bi tık antipatik takılıyor. Bi de sıfır araba satar gibi sana ek aksesuar donanım gibi maliyetler çıkarmaya çalışıp gel bide alım sırasına gir diyor parasını verip motorun gelmesini bekletiyor. Bu ticaret tüketici için cazip değil bence. Gidip 12 ay kredi kartına cuk diye taksite bölüp yılda iki kere maaş zammı alan tüketici için motor almak inanılmaz karlı bir hale geliyor taksidi artan maaşına zaten yedirmiş oluyorsun. Ben şöyle yorumluyorum, Çinli gerçekten sana motor satar gibi motor satıyor bunlar o kadar da abartılacak taşıtlar değil netice araba satmıyorum farkındayım diyor. Japon ise sanki 5 kişilik bir aileyi sırtlayacak evladiyelik bir araba satar gibi tribe girerek malını satma yoluna giriyor ben bunu antipatik ve ekonomik olarak karsız buluyorum mesela.
-
01 Ağustos 2024, 18:55
#33
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi senin arıza çok farklıymış ya, bu bahsettiğin arıza çok eski nesil lpg sistemi olan arabalarda çıkan bir arızaya benziyor. Lpg sistemi radyatördeki sıcak su ile lpgyi yoğunlaştırarak motora yolluyor, aşırı fazla ısındığında ise bu yoğunlaşma fazla olduğundan dolayı araç ilk kalkışlarda teklemeye düşüyor. Gaz kelebeğini motor çalışırken yukarı ve aşağı oynatma imkanınız varsa oradaki sızdırmazlık sağlayan kauçuğun kaçağınıda anlayabilirsiniz, yukarı veya aşağı oynadığında değişiklik varsa hava alıyor olabilir. Buji pipolarıda bir etken olabilir ama kelebekteki sensörlerde bu hatayı verdiriyor olabilir, tps ve maf sensörleri avometre ile ölçülüp değerleri kontrol edilirse birde tpsde ayar imkanı varsa bunlara bakılması iyi olabilir.
Bugün 2 haftanın sonunda motoru Aydın'dan alıp İzmir'e sürerek getirdim. Aydın'daki usta buji pipolarımın gevşek olduğunu, yenilenmesi gerektiğini, bujilerimin de yenilenmesi gerektiğini, yeni bir yakıt pompası almamı söyledi. Bujileri zaten almıştım, buji pipolarımı da yurt dışından sipariş geçtim, yakında benzin pompasıyla beraber gelecek. Bunlar sıkıntı değil ama esas sıkıntı, buji yuvalarımdan birinde yağ olması. Yağ mı kurum mu tam anlamadım. Eğer yağsa geçmiş olsun, yakında piston segman isteyebilir sanki.
-
01 Ağustos 2024, 19:23
#34
tommygun adlı üyeden alıntı
Bugün 2 haftanın sonunda motoru Aydın'dan alıp İzmir'e sürerek getirdim. Aydın'daki usta buji pipolarımın gevşek olduğunu, yenilenmesi gerektiğini, bujilerimin de yenilenmesi gerektiğini, yeni bir yakıt pompası almamı söyledi. Bujileri zaten almıştım, buji pipolarımı da yurt dışından sipariş geçtim, yakında benzin pompasıyla beraber gelecek. Bunlar sıkıntı değil ama esas sıkıntı, buji yuvalarımdan birinde yağ olması. Yağ mı kurum mu tam anlamadım. Eğer yağsa geçmiş olsun, yakında piston segman isteyebilir sanki.
Abi hemen karamsar olma , buji yuvasındaki yağ yüksek ihtimalle külbütör kapağının içindeki bujiye yağ gitmesini engelleyen o-ringtendir. Bu bujinin yuvasındaki yağın kaynağını başka yerde aramaktansa ilk o contanın değişmesi en ucuz ve en sağlıklı yöntem olacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------
Bu işaretli alanın içindeki contalar, sağdaki contalı hali solda contasız. Yüksek ihtimalle 1 kez veya hiç değişmediği için bahsettiğin problemi yapması gayet normal abi.
-
02 Ağustos 2024, 11:19
#35
tommygun adlı üyeden alıntı
Bugün 2 haftanın sonunda motoru Aydın'dan alıp İzmir'e sürerek getirdim. Aydın'daki usta buji pipolarımın gevşek olduğunu, yenilenmesi gerektiğini, bujilerimin de yenilenmesi gerektiğini, yeni bir yakıt pompası almamı söyledi. Bujileri zaten almıştım, buji pipolarımı da yurt dışından sipariş geçtim, yakında benzin pompasıyla beraber gelecek. Bunlar sıkıntı değil ama esas sıkıntı, buji yuvalarımdan birinde yağ olması. Yağ mı kurum mu tam anlamadım. Eğer yağsa geçmiş olsun, yakında piston segman isteyebilir sanki.
Motorun belirgin bir şekilde yağ eksiltmiyorsa, yani yağ yakmıyorsa piston sekmanlık bir işin yoktur. Birde silindirden buji üstüne yağın çıkıp oraya birikmesi çok zor, benzinle karışıp yanar.
-
02 Ağustos 2024, 12:11
#36
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Motorun belirgin bir şekilde yağ eksiltmiyorsa, yani yağ yakmıyorsa piston sekmanlık bir işin yoktur. Birde silindirden buji üstüne yağın çıkıp oraya birikmesi çok zor, benzinle karışıp yanar.
Yağ eksiltme var ama segmandan değil statör kapak contasından sızdırıyor.
-
02 Ağustos 2024, 14:17
#37
Chopper - Cruiser deyince kocaman V motorlu, orası burası süslü nikelajlı, deri çantalı falan kocaman motorlar ve üzerlerinde dövmeli, saçlı sakallı, deri yelekli, korkunç görünümlü abiler olan motorlar aklıma geliyor. Haliyle 250 cc gibi gudik küçük motoru olan çin malı motorlar tuhaf kalıyor.
-
02 Ağustos 2024, 15:15
#38
espresso adlı üyeden alıntı
Chopper - Cruiser deyince kocaman V motorlu, orası burası süslü nikelajlı, deri çantalı falan kocaman motorlar ve üzerlerinde dövmeli, saçlı sakallı, deri yelekli, korkunç görünümlü abiler olan motorlar aklıma geliyor. Haliyle 250 cc gibi gudik küçük motoru olan çin malı motorlar tuhaf kalıyor.
Eski şirketimde genç bir arkadaşımız Regal Raptor Daytona 250 almıştı bayağı oturaklı görünüyordu, görsel olarak o kadar kötü değil. (Performans yerlerde tabi ama o motoru şehir içi gezmek için kullanacak birini çok da üzmez, işini gayet güzel görür.)
-
03 Ağustos 2024, 15:00
#39
espresso adlı üyeden alıntı
Chopper - Cruiser deyince kocaman V motorlu, orası burası süslü nikelajlı, deri çantalı falan kocaman motorlar ve üzerlerinde dövmeli, saçlı sakallı, deri yelekli, korkunç görünümlü abiler olan motorlar aklıma geliyor. Haliyle 250 cc gibi gudik küçük motoru olan çin malı motorlar tuhaf kalıyor.
Üstad ben zaten iri yarı kaslı ve o dediğin abilere benzeyen imaja sahip bir tipim tek fark ben deri ceketçiyim, yelek sevmem ve dövmem yok😁 250cc küçük diyorsunuz da 250cc benim dediğim modelde 27.5 beygir 23 nm tork var Allah bereket versin 178 kilo makina zaten. Benim şahsi arabam zaten 82 beygir napcaz yani gidip 75 beygir motor alıp yürüyen tabuta mı binelim iki teker üzerinde o deli güçle ?
Bak ben her yıl motor değiştirme hedefi olan bir motor tutkunuyum parayı bulsam kendime garaj dizer içine naked Crusier scooter her modelden koyarım her gün birine binerim o derece hastasıyım. Ama gerçekçi de olalım motor trafikte istersen Kenan Sofuoğlu ol genede riskli araç yani benim öyle 500cc motora binme vizyonum ve arzum yok daha geçen hafta ünlü Rus motorcu kadını bizim ülkede hakkı rahmetine kavuşturdular bizim trafikte diğer ülkeler gibi değil kendimizde yılların arabacısıyuz biliyoruz yani. O yüzden 250 350cc arasını aşmak istemiyorum haddimi bilerek ve azraile de çok meydan okumadan süren bir motorcuyum. Bana tasarımı karizması güzel olsun kendine baktırsın ve sürerken haz versin kafi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Eski şirketimde genç bir arkadaşımız Regal Raptor Daytona 250 almıştı bayağı oturaklı görünüyordu, görsel olarak o kadar kötü değil. (Performans yerlerde tabi ama o motoru şehir içi gezmek için kullanacak birini çok da üzmez, işini gayet güzel görür.)
Ya bu Srv250'yi benim valide hanım gördü. Kadın bile bunu al demeye başladı(tekeri kalın diye çok beğendi)😁
-
03 Ağustos 2024, 18:05
#40
MGC45 adlı üyeden alıntı
Ama gerçekçi de olalım motor trafikte istersen Kenan Sofuoğlu ol genede riskli araç yani benim öyle 500cc motora binme vizyonum ve arzum yok daha geçen hafta ünlü Rus motorcu kadını bizim ülkede hakkı rahmetine kavuşturdular bizim trafikte diğer ülkeler gibi değil kendimizde yılların arabacısıyuz biliyoruz yani. O yüzden 250 350cc arasını aşmak istemiyorum haddimi bilerek ve azraile de çok meydan okumadan süren bir motorcuyum. Bana tasarımı karizması güzel olsun kendine baktırsın ve sürerken haz versin kafi.
Tamam, gerçekçi olalım. Bence motosiklet ilgisine yeterli bütçe ayırabilen kimsenin off-road dışında 250cc motosikleti bulunmaz garajında. Trafikte 250cc motosiklet kullanınca çok da güvende olmuyorsunuz açıkçası. Karakterinize bağlı olarak kendinize zarar verme riskiniz azalabilir ama başkalarının size zarar verme riski hâlâ aynı, belki daha fazla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)