Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

motosiklet için benzini hangisinden almalıyız ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    10 yıldır iki farklı evde oturdum her ikisine de çok yakında bir shell istasyonu vardı,
    bu sebeple hep oldu bitti shell den alırım yakıtı.
    otomobilde lpg bakımını yaptırdığımda aracı yeni almıştım, usta filtreyi görünce yakıtı nereden aldığımı sordu bende yeni aldım eski sahibi nerede alıyordu bilmiyorum dedim, filtreyi yeniledik, bir sonraki bakımda özellikle lpg filtresine baktım gerçekten pırıl pırıldı, iki bakım arası aldığım yakıtın %90ı evime yakın olan petrolden, sadece uzun yollarda farklı istasyonlardan almıştım. usta da teyit etti sürekli o aldığın yerden devam et diye. şehirlerarası yolculukta da, shell, opet veya bp yoksa gerçekten yakıt almıyorum (aracım benzin + lpg olduğu için), bir defasında otobandan çıkıp şehir içine girip shellden yakıt alıp tekrar yola devam etmişliğim var.



    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki tane ayrı yakıt sunmanın maliyeti yüksek geldiği içindir muhtemelen. =)
    https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/...lacak-42428480

    epdk iki farklı yakıt satışını yasakladı bu sebeple.
    killingroad, Motoseverrr ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/...lacak-42428480

    epdk iki farklı yakıt satışını yasakladı bu sebeple.

    Allahım yarabbim dünyanın en işsiz devletine sahibiz ya..
    sana ne ulan? sana ne?
    youtube.com/@bisuruyorum

  3. #23

    Üyelik
    10 Haziran 2020
    Şehir
    NRW
    Motosikleti
    nc750x
    ben hep super E5 95 oktan alıyorum. hic problem yaşamadım. DIN EN 590 uyumlu olsun yeter.

  4. #24
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motorda bilindik markalardan alırım pek kafaya takmam ama arabada LPG yi Hep Shell den alıyorum.Bende yeni lpg filtresini değiştirdim.Birde benim filtre 2bin tl baktık nasıl diye adam değişmeseydikte olurmuş dedi ama sistem bakımdan sonra 20k da değişim yapmazsan 1k daha gittikten sonra sistemi kapatıyor.Yan sanayi falan filtrede yok orjinal filtrenin barkodunu okutup lpg beynine giriyorlar öyle kabul ediyor.

    Neyse çok geyik yaptık.Sonuçta konu motosiklet için yakıt olsada aramızda LPG li aracı olanda vardır.Onlara belki faydası olur.Önemli olan katkılı olmayan saf LPG almak Milangazın satıldığı benzinliklerdende alınabilir.PO da sanırım milangaz satıyor.Oradanda alırım arada.Opet falan tavsiye etmiyorlar.

  5. #25
    lehibeny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2023
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Cart curt petrolden bile olsa fark etmez benim için. Arabama da motoruma da her yerden benzin de alırım mazot da alırım. Ama önceliğim shell tabiki. Ben daha önce şu markayla daha uzun gittim bu markayla daha az yaktım gibi bişey deneyimlemedim. Arabada da motorda da bastığım kadar gidiyorum. Mevzu bence yakıtın kalitesinde. Motorun içini pisletmesiyle alakalı. Onu da deneyebilecek kadar dikkatli ve uzun kullanan görmedim. Köydeki alakasız petrolden kullanıp sanayinin yolunu unutmuş araçlar biliyorum.

    Yok mu bir firma hepsini test edecek ve raporlayacak. Yerse tabi.

  6. #26
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allahım yarabbim dünyanın en işsiz devletine sahibiz ya..
    sana ne ulan? sana ne?
    aylak devlet, oktanlarını sıvazlarmış

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorda bilindik markalardan alırım pek kafaya takmam ama arabada LPG yi Hep Shell den alıyorum.Bende yeni lpg filtresini değiştirdim.Birde benim filtre 2bin tl baktık nasıl diye adam değişmeseydikte olurmuş dedi ama sistem bakımdan sonra 20k da değişim yapmazsan 1k daha gittikten sonra sistemi kapatıyor.Yan sanayi falan filtrede yok orjinal filtrenin barkodunu okutup lpg beynine giriyorlar öyle kabul ediyor.
    hocam kullandığın lpg kitinin markası ne?
    Osm@n ve killingroad bunu beğendiler.

  7. #27
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Bende normalde shell in taşıtmatiği var ancak artık shellden almıyorum .Çünkü v power gerçekten zarar veriyor motora .En azından hintli motorlara.

    https://www.instagram.com/p/CynkBo1NtdR/

  8. #28

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    V-power yüksek oktanlı mıymış =))
    sesi açıp dinlemedim dahi.. bu insanlar usta he..
    espresso bunu beğendi.

  9. #29
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    V-power yüksek oktanlı mıymış =))
    sesi açıp dinlemedim dahi.. bu insanlar usta he..
    Dediklerine takılma endoskopi yapıyorum diyor farkettiysen En örnek video o olduğu için attım .Bajaj motorlarda V power yaramıyor ama orası kesin.İzmirde işinde iyidir bu eleman bu arada

  10. #30
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistanlı
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    benim bildiğim shellde v-power da fuel save de 95 oktan ama.
    gerçekte durum farklı mı onu bilmiyorum.

  11. #31

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediklerine takılma endoskopi yapıyorum diyor farkettiysen En örnek video o olduğu için attım .Bajaj motorlarda V power yaramıyor ama orası kesin.İzmirde işinde iyidir bu eleman bu arada
    abi dinlemedim dedim ya :D endoskopi de iyiymiş =))
    V-Power'ın içinde olan iki sınıf kimyasal var. Birincisi sürtünme düzenleyiciler, ikincisi de deterjanlar. Sürtünme düzenleyiciler adı üstünde sürtünmenin azalması yoluyla daha yüksek güç(minnacık) ve aslında bu gücü üretme şekli motor parçalarının hareketine harcanan kayıptan geldiği için yakıt ekonomisi sunmak. Daha yüksek yağ sıcaklıklarındanişe yaradığını belirtiyor SAE.
    Deterjanlar da temel olarak karbon birikimini azaltmayı amaçlayan, uzun vadede motorda performans kaybına yol açacak karbon birikimini azaltıyorlar. Bundan ibaret.

    ne daha yüksek oktana sahip türkiye'deki V-power, ne de o videoda sorun olarak ne diyorsa izlemeden söyleyecek kadar rahatım ki buna sebep olabilecek bir durumları var. Ne varmış diye çok kısa arattım, NS200 ile 2014'te 97 Oktan V-Power kullanan arkadaşın postu çıktı karşıma mesela =)

    yarın hatırlarsam izleyeyim veya bu problemin ne olduğunu anlatan başka bir kaynak varsa yollarsan bakayım.

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Temmuz 2024
    Yav konuştuğunuz şu konuya bak.
    Hadi bir iki cümle edilebilir de adam gelmiş paragraf paragraf vpower anlatıyor/tartışıyor yav


    Alın ilk elden okuyun bari. Doğru mudur tüm bunlar? Tabiki koskoca shell e guvenmeyecez de kime guvenecez.

    https://www.shell.com.tr/suruculer/s...-gasoline.html


    Ama benim tercihim bu

    https://www.petrolofisi.com.tr/akary...nolojili-v-pro

    Okudum ve inandım. Tercihim active 3 teknolojili v pro

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------

    https://www.opet.com.tr/ultra-force-urunleri

    Bi dk bi dk Opet boş durnamış. Ultra force neler yapıyor okuyun.


    ULTRA FORCE KB 95 yakıtının araca olumlu etkileri aşağıda verilmektedir:

    İçeriğindeki deterjan formülü sayesinde yeni nesil GDI benzinli araç motorları ilk depodan itibaren %100’e kadar temizler; CEC – TDG – F -113 metodu ile test edilmiştir.
    Yakıt tasarrufunda en az %2,41 oranında iyileşme sağlar; CEC – TDG – F -113 BSFC metodu ile test edilmiştir.
    Partikül sayısı emisyonlarını %42’ye kadar azaltır; CEC-TDG – F 113 prosedürüne göre AVL 489 APC cihazı ile gerçekleştirilmiştir.
    Motorun kritik parçalarında sürtünmeyi %48’e kadar azaltır, motoru korur ve ömrünün uzamasına yardımcı olur; ASTM D6079 metodu ile test edilmiştir.
    Korozyona karşı koruma sağlar; ASTM 665A metodu ile test edilmiştir.
    OPET Ultra Force KB95 yakıtı, yakıt sisteminin temizlenmesini sağlar, sürtünmeyi azaltarak motor ve aksamlarını korur, korozyona karşı koruma sağlar, yakıt tasarrufu sağlar, aracın performansını artırır ve sürüş deneyimini iyileştirir.

    Farklılaştırılmış akaryakıtların iddia edilen faydaları her aracın türüne, yaşına, bakım durumu ile hava/yol şartları ve sürüş şekline bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Aracınızdaki faydaları için garanti verilmez.


    Ultra Force Motorin
    "Farklılaştırılmış olsun ya da olmasın ülkemizde lisans sahiplerince piyasaya arz edilen akaryakıt türlerinin tamamı Avrupa Birliği standartlarına ve EPDK tarafından belirlenen teknik düzenlemelere uygun olmak zorundadır. Bu kapsamda yakıt türüne göre hepsi araçlarda güvenle kullanılabilirler. Farklılaştırılmış ürünler ile diğerleri arasında kalite vb. düzenlenmiş özellikler bakımından otomobil, otobüs, kamyon, tır, traktör vb. araç türüne göre sınırlayıcı ayrımlar bulunmamaktadır.”

    ULTRA FORCE motorinin araca olumlu etkileri aşağıda verilmektedir:

    Motor aksamları ve yakıt sistemini temizler ve temiz tutar,
    Enjektörlerde zamanla oluşan akışa karşı direnci en az %73,5’e, en çok %28,9’a kadar düşürür,
    Motorda güç kaybını %98’e kadar geri kazandırılmasını sağlar,
    Korozyona karşı koruma sağlar,
    Soğuk iklimlerde yakıtın donmasına karşı koruma sağlar.
    OPET Ultra Force motorin yakıtı, motorda yaşanabilecek güç kayıplarının geri kazandırılması, motorun temiz tutulması ve korozyona karşı koruma sağlanması ile aracın performansını artırır ve sürüş deneyimini iyileştirir.

    Farklılaştırılmış akaryakıtların iddia edilen faydaları her aracın türüne, yaşına, durumu ile hava/yol şartları ve sürüş şekline bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Aracınızdaki faydaları için garanti verilmez.

    turkish-opet
    turkish-opet
    opet-fuchs
    sunpet
    Opet Hakkında
    Hizmetler & Ürünler
    İstasyonlar ve Yakıt Fiyatları
    Kampanyalar
    Bize Ulaşın
    Üye İşlemleri
    Akaryakıt Fiyatları
    Siz de telefonunuza Opet Mobil uygulamasını indirin, Opet istasyonlarındaki tüm ayrıcalıkları cebinizde taşıyın kampanya ve fırsatlara kolaylıkla ulaşın.

    appstore
    googleplaay
    Farklılaştırılmış olsun ya da olmasın ülkemizde lisans sahiplerince piyasaya arz edilen akaryakıt türlerinin tamamı Avrupa Birliği standartlarına ve EPDK tarafından belirlenen teknik düzenlemelere uygun olmak zorundadır. Bu kapsamda yakıt türüne göre hepsi araçlarda güvenle kullanılabilirler. Farklılaştırılmış ürünler ile diğerleri arasında kalite vb. düzenlenmiş özellikler bakımından otomobil, otobüs, kamyon, tır, traktör vb. araç türüne göre sınırlayıcı ayrımlar bulunmamaktadır.

    sunpet
    Kişisel Verilerin Korunması
    Bilgi Toplumu Hizmetleri
    Gizlilik Politikası
    Kullanım Koşulları
    Çerezleri Yönet
    English
    © 2024 Opet Petrolcülük A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır

  13. #33
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Bu konuya çok fazla yanıt yazmak istemiyorum, ancak kendi görüşümü belirtmek istiyorum. Motorunuz Hintli veya Çinliyse, zorunlu olmadıkça V-Power kullanmamanızı öneririm. Sebebi ise, içinde gerçekten ethanol varsa, bu durumun motor parçalarına ve motora yüksek ısıyla zarar verebileceğini düşünüyorum. Ayrıca, bu yakıt çok çabuk tükeniyor. Opet'ten aldığım yakıtla 300 km yol giderken, V-Power ile sadece 250-260 km gidiyorum.

    Çevremde Hintli motor kullanan birkaç kişi, V-Power kullanımı sonrası katalizör sorunları yaşadığını belirtti. Bu geri bildirimlerden sonra ben de V-Power kullanmamaya karar verdim. Shell'in tüm istasyonları V-Power'a geçtiği için artık sadece Opet ve PO kullanıyorum.

  14. #34
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....gerçekten ethanol varsa.....bu durumun motor parçalarına ve motora yüksek ısıyla zarar verebileceğini düşünüyorum...
    Bütün markalarda var ve bu yasal zorunluluktur ayrıca düşündüğünün aksine yanma sıcaklığı benzinden daha düşük olduğu için motorda ısınmayı azaltıcı etkisi var..
    lehibeny ve espresso bunu beğendiler.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Temmuz 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün markalarda var ve bu yasal zorunluluktur ayrıca düşündüğünün aksine yanma sıcaklığı benzinden daha düşük olduğu için motorda ısınmayı azaltıcı etkisi var..
    Hocam sizin tercih ettığıniz bir benzinci var mı peki? Merak ettim

  16. #36
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı ÜstadMotorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sizin tercih ettığıniz bir benzinci var mı peki? Merak ettim
    Bende şirketin PO kartı var güzel indirim yapıyor yani çoğunlukla PO dan alıyorum , diğerlerinden de bazen 3-5 lt alıyorum bir fark yok tüketim açısından..
    lehibeny ve espresso bunu beğendiler.

  17. #37

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yarın hatırlarsam izleyeyim veya bu problemin ne olduğunu anlatan başka bir kaynak varsa yollarsan bakayım.
    Dinledim, çok da uzun değilmiş zaten.

    Yüksek oktan daha yüksek "patlama" yapmaz. Motorlarda yakıt patlayarak yanmaz bir kere ve yüksek oktanın daha iyi yaptığı bir şey varsa o da daha "yavaş" yanmasıdır. Benzinin tutuşması sırasında hızlıca "patlama" olmasının önüne geçmenin yolu yüksek oktandır.

    Buji düştüyse belki de düşük oktandan ötürü detonasyon olmuştur ahah =) yani konunun V-Power'la falan ilgisi kesinlikle yok. Yanma odası aşırı ısındıysa bunun iki sebebi olabilir, fakir karışım vardır ve gaz kolu anlamsız şekilde hızlı açılmıştır - yine yakıtla ilgili bir şey yok. Nefis safsata yapıyorum, bordan boktan benzinler kullanıldıysa V-Power'daki deterjanlar nedeniyle sonra katalizör sıkıntısı yaşanmıştır =))
    Yine hiç sanmıyorum bundan olduğunu da..
    @Nikkfurie ethanolle ilgili kısma yanıt vermiş zaten.

    Tabii ki isteyen istediğini kullansın, 3aşağı5yukarı zaten hemen hepsi aynı.
    espresso bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  18. #38

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Arkadaşlar benzin değil istasyon seçilir. Fark hissedilen durumların %99'u istasyon + o günkü kullanım şekli ve koşullarından gelir. Düzenli olarak ve sıklık sırasına göre BP, Opet, PO veya Shell kullanırım (bu sonuncular biraz terste kalıyor) 70.000km'lik motosiklet tecrübesinde şu bundan bariz fazla / az yaktırıyor, bariz fazla / az performanslı diye hissettiren bir marka ve ürün olmadı. (Tabi benim motosikletler hep normal - yani ekstra yüksek olmayan - sıkıştırma oranlarına sahip modellerdi, yüksek performans odaklı motosikler değildiler...)
    espresso bunu beğendi.

  19. #39
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dinledim, çok da uzun değilmiş zaten.

    Yüksek oktan daha yüksek "patlama" yapmaz. Motorlarda yakıt patlayarak yanmaz bir kere ve yüksek oktanın daha iyi yaptığı bir şey varsa o da daha "yavaş" yanmasıdır. Benzinin tutuşması sırasında hızlıca "patlama" olmasının önüne geçmenin yolu yüksek oktandır.

    Buji düştüyse belki de düşük oktandan ötürü detonasyon olmuştur ahah =) yani konunun V-Power'la falan ilgisi kesinlikle yok. Yanma odası aşırı ısındıysa bunun iki sebebi olabilir, fakir karışım vardır ve gaz kolu anlamsız şekilde hızlı açılmıştır - yine yakıtla ilgili bir şey yok. Nefis safsata yapıyorum, bordan boktan benzinler kullanıldıysa V-Power'daki deterjanlar nedeniyle sonra katalizör sıkıntısı yaşanmıştır =))
    Yine hiç sanmıyorum bundan olduğunu da..
    @Nikkfurie ethanolle ilgili kısma yanıt vermiş zaten.

    Tabii ki isteyen istediğini kullansın, 3aşağı5yukarı zaten hemen hepsi aynı.
    Abi benzin konusunu bırakalım şimdi, yeni Panigale hakkında ne düşünüyorsun? Çok köklü değişimler geldi, hoşumada gitmedi değil.
    killingroad bunu beğendi.

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Temmuz 2024
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi benzin konusunu bırakalım şimdi, yeni Panigale hakkında ne düşünüyorsun? Çok köklü değişimler geldi, hoşumada gitmedi değil.
    :d :d :d :d

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benzin değil istasyon seçilir
    Yani aklın yolu bir.

    Ve dikkatimi çekiyor, shell den vazgeçmem diyenlerin tümü dandik butik yağları çok sever. castrol falan kullanmaz. Putoline ı çok severler

    Motorun ömrüne ömür kattığını düşünürler.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)