motosiklet için benzini hangisinden almalıyız ?
Reklamlar
-
26 Temmuz 2024, 13:59
#21
10 yıldır iki farklı evde oturdum her ikisine de çok yakında bir shell istasyonu vardı,
bu sebeple hep oldu bitti shell den alırım yakıtı.
otomobilde lpg bakımını yaptırdığımda aracı yeni almıştım, usta filtreyi görünce yakıtı nereden aldığımı sordu bende yeni aldım eski sahibi nerede alıyordu bilmiyorum dedim, filtreyi yeniledik, bir sonraki bakımda özellikle lpg filtresine baktım gerçekten pırıl pırıldı, iki bakım arası aldığım yakıtın %90ı evime yakın olan petrolden, sadece uzun yollarda farklı istasyonlardan almıştım. usta da teyit etti sürekli o aldığın yerden devam et diye. şehirlerarası yolculukta da, shell, opet veya bp yoksa gerçekten yakıt almıyorum (aracım benzin + lpg olduğu için), bir defasında otobandan çıkıp şehir içine girip shellden yakıt alıp tekrar yola devam etmişliğim var.
killingroad adlı üyeden alıntı
İki tane ayrı yakıt sunmanın maliyeti yüksek geldiği içindir muhtemelen. =)
https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/...lacak-42428480
epdk iki farklı yakıt satışını yasakladı bu sebeple.
Reklamlar
-
26 Temmuz 2024, 14:41
#22
maximusti, adlı üyeden alıntı
Allahım yarabbim dünyanın en işsiz devletine sahibiz ya..
sana ne ulan? sana ne?
-
26 Temmuz 2024, 15:28
#23
ben hep super E5 95 oktan alıyorum. hic problem yaşamadım. DIN EN 590 uyumlu olsun yeter.
-
26 Temmuz 2024, 15:34
#24
Motorda bilindik markalardan alırım pek kafaya takmam ama arabada LPG yi Hep Shell den alıyorum.Bende yeni lpg filtresini değiştirdim.Birde benim filtre 2bin tl baktık nasıl diye adam değişmeseydikte olurmuş dedi ama sistem bakımdan sonra 20k da değişim yapmazsan 1k daha gittikten sonra sistemi kapatıyor.Yan sanayi falan filtrede yok orjinal filtrenin barkodunu okutup lpg beynine giriyorlar öyle kabul ediyor.
Neyse çok geyik yaptık.Sonuçta konu motosiklet için yakıt olsada aramızda LPG li aracı olanda vardır.Onlara belki faydası olur.Önemli olan katkılı olmayan saf LPG almak Milangazın satıldığı benzinliklerdende alınabilir.PO da sanırım milangaz satıyor.Oradanda alırım arada.Opet falan tavsiye etmiyorlar.
-
26 Temmuz 2024, 15:52
#25
Cart curt petrolden bile olsa fark etmez benim için. Arabama da motoruma da her yerden benzin de alırım mazot da alırım. Ama önceliğim shell tabiki. Ben daha önce şu markayla daha uzun gittim bu markayla daha az yaktım gibi bişey deneyimlemedim. Arabada da motorda da bastığım kadar gidiyorum. Mevzu bence yakıtın kalitesinde. Motorun içini pisletmesiyle alakalı. Onu da deneyebilecek kadar dikkatli ve uzun kullanan görmedim. Köydeki alakasız petrolden kullanıp sanayinin yolunu unutmuş araçlar biliyorum.
Yok mu bir firma hepsini test edecek ve raporlayacak. Yerse tabi.
-
26 Temmuz 2024, 20:26
#26
killingroad adlı üyeden alıntı
Allahım yarabbim dünyanın en işsiz devletine sahibiz ya..
sana ne ulan? sana ne?
aylak devlet, oktanlarını sıvazlarmış
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Motorda bilindik markalardan alırım pek kafaya takmam ama arabada LPG yi Hep Shell den alıyorum.Bende yeni lpg filtresini değiştirdim.Birde benim filtre 2bin tl baktık nasıl diye adam değişmeseydikte olurmuş dedi ama sistem bakımdan sonra 20k da değişim yapmazsan 1k daha gittikten sonra sistemi kapatıyor.Yan sanayi falan filtrede yok orjinal filtrenin barkodunu okutup lpg beynine giriyorlar öyle kabul ediyor.
hocam kullandığın lpg kitinin markası ne?
-
26 Temmuz 2024, 22:53
#27
Bende normalde shell in taşıtmatiği var ancak artık shellden almıyorum .Çünkü v power gerçekten zarar veriyor motora .En azından hintli motorlara.
https://www.instagram.com/p/CynkBo1NtdR/
-
26 Temmuz 2024, 22:55
#28
V-power yüksek oktanlı mıymış =))
sesi açıp dinlemedim dahi.. bu insanlar usta he..
-
26 Temmuz 2024, 23:01
#29
killingroad adlı üyeden alıntı
V-power yüksek oktanlı mıymış =))
sesi açıp dinlemedim dahi.. bu insanlar usta he..
Dediklerine takılma endoskopi yapıyorum diyor farkettiysen En örnek video o olduğu için attım .Bajaj motorlarda V power yaramıyor ama orası kesin.İzmirde işinde iyidir bu eleman bu arada
-
26 Temmuz 2024, 23:28
#30
benim bildiğim shellde v-power da fuel save de 95 oktan ama.
gerçekte durum farklı mı onu bilmiyorum.
-
27 Temmuz 2024, 00:56
#31
tecrube0 adlı üyeden alıntı
Dediklerine takılma endoskopi yapıyorum diyor farkettiysen
En örnek video o olduğu için attım .Bajaj motorlarda V power yaramıyor ama orası kesin.İzmirde işinde iyidir bu eleman bu arada
abi dinlemedim dedim ya :D endoskopi de iyiymiş =))
V-Power'ın içinde olan iki sınıf kimyasal var. Birincisi sürtünme düzenleyiciler, ikincisi de deterjanlar. Sürtünme düzenleyiciler adı üstünde sürtünmenin azalması yoluyla daha yüksek güç(minnacık) ve aslında bu gücü üretme şekli motor parçalarının hareketine harcanan kayıptan geldiği için yakıt ekonomisi sunmak. Daha yüksek yağ sıcaklıklarındanişe yaradığını belirtiyor SAE.
Deterjanlar da temel olarak karbon birikimini azaltmayı amaçlayan, uzun vadede motorda performans kaybına yol açacak karbon birikimini azaltıyorlar. Bundan ibaret.
ne daha yüksek oktana sahip türkiye'deki V-power, ne de o videoda sorun olarak ne diyorsa izlemeden söyleyecek kadar rahatım ki buna sebep olabilecek bir durumları var. Ne varmış diye çok kısa arattım, NS200 ile 2014'te 97 Oktan V-Power kullanan arkadaşın postu çıktı karşıma mesela =)
yarın hatırlarsam izleyeyim veya bu problemin ne olduğunu anlatan başka bir kaynak varsa yollarsan bakayım.
-
27 Temmuz 2024, 09:40
#32
Yav konuştuğunuz şu konuya bak.
Hadi bir iki cümle edilebilir de adam gelmiş paragraf paragraf vpower anlatıyor/tartışıyor yav
Alın ilk elden okuyun bari. Doğru mudur tüm bunlar? Tabiki koskoca shell e guvenmeyecez de kime guvenecez.
https://www.shell.com.tr/suruculer/s...-gasoline.html
Ama benim tercihim bu
https://www.petrolofisi.com.tr/akary...nolojili-v-pro
Okudum ve inandım. Tercihim active 3 teknolojili v pro
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------
https://www.opet.com.tr/ultra-force-urunleri
Bi dk bi dk Opet boş durnamış. Ultra force neler yapıyor okuyun.
ULTRA FORCE KB 95 yakıtının araca olumlu etkileri aşağıda verilmektedir:
İçeriğindeki deterjan formülü sayesinde yeni nesil GDI benzinli araç motorları ilk depodan itibaren %100’e kadar temizler; CEC – TDG – F -113 metodu ile test edilmiştir.
Yakıt tasarrufunda en az %2,41 oranında iyileşme sağlar; CEC – TDG – F -113 BSFC metodu ile test edilmiştir.
Partikül sayısı emisyonlarını %42’ye kadar azaltır; CEC-TDG – F 113 prosedürüne göre AVL 489 APC cihazı ile gerçekleştirilmiştir.
Motorun kritik parçalarında sürtünmeyi %48’e kadar azaltır, motoru korur ve ömrünün uzamasına yardımcı olur; ASTM D6079 metodu ile test edilmiştir.
Korozyona karşı koruma sağlar; ASTM 665A metodu ile test edilmiştir.
OPET Ultra Force KB95 yakıtı, yakıt sisteminin temizlenmesini sağlar, sürtünmeyi azaltarak motor ve aksamlarını korur, korozyona karşı koruma sağlar, yakıt tasarrufu sağlar, aracın performansını artırır ve sürüş deneyimini iyileştirir.
Farklılaştırılmış akaryakıtların iddia edilen faydaları her aracın türüne, yaşına, bakım durumu ile hava/yol şartları ve sürüş şekline bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Aracınızdaki faydaları için garanti verilmez.
Ultra Force Motorin
"Farklılaştırılmış olsun ya da olmasın ülkemizde lisans sahiplerince piyasaya arz edilen akaryakıt türlerinin tamamı Avrupa Birliği standartlarına ve EPDK tarafından belirlenen teknik düzenlemelere uygun olmak zorundadır. Bu kapsamda yakıt türüne göre hepsi araçlarda güvenle kullanılabilirler. Farklılaştırılmış ürünler ile diğerleri arasında kalite vb. düzenlenmiş özellikler bakımından otomobil, otobüs, kamyon, tır, traktör vb. araç türüne göre sınırlayıcı ayrımlar bulunmamaktadır.”
ULTRA FORCE motorinin araca olumlu etkileri aşağıda verilmektedir:
Motor aksamları ve yakıt sistemini temizler ve temiz tutar,
Enjektörlerde zamanla oluşan akışa karşı direnci en az %73,5’e, en çok %28,9’a kadar düşürür,
Motorda güç kaybını %98’e kadar geri kazandırılmasını sağlar,
Korozyona karşı koruma sağlar,
Soğuk iklimlerde yakıtın donmasına karşı koruma sağlar.
OPET Ultra Force motorin yakıtı, motorda yaşanabilecek güç kayıplarının geri kazandırılması, motorun temiz tutulması ve korozyona karşı koruma sağlanması ile aracın performansını artırır ve sürüş deneyimini iyileştirir.
Farklılaştırılmış akaryakıtların iddia edilen faydaları her aracın türüne, yaşına, durumu ile hava/yol şartları ve sürüş şekline bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Aracınızdaki faydaları için garanti verilmez.
turkish-opet
turkish-opet
opet-fuchs
sunpet
Opet Hakkında
Hizmetler & Ürünler
İstasyonlar ve Yakıt Fiyatları
Kampanyalar
Bize Ulaşın
Üye İşlemleri
Akaryakıt Fiyatları
Siz de telefonunuza Opet Mobil uygulamasını indirin, Opet istasyonlarındaki tüm ayrıcalıkları cebinizde taşıyın kampanya ve fırsatlara kolaylıkla ulaşın.
appstore
googleplaay
Farklılaştırılmış olsun ya da olmasın ülkemizde lisans sahiplerince piyasaya arz edilen akaryakıt türlerinin tamamı Avrupa Birliği standartlarına ve EPDK tarafından belirlenen teknik düzenlemelere uygun olmak zorundadır. Bu kapsamda yakıt türüne göre hepsi araçlarda güvenle kullanılabilirler. Farklılaştırılmış ürünler ile diğerleri arasında kalite vb. düzenlenmiş özellikler bakımından otomobil, otobüs, kamyon, tır, traktör vb. araç türüne göre sınırlayıcı ayrımlar bulunmamaktadır.
sunpet
Kişisel Verilerin Korunması
Bilgi Toplumu Hizmetleri
Gizlilik Politikası
Kullanım Koşulları
Çerezleri Yönet
English
© 2024 Opet Petrolcülük A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır
-
27 Temmuz 2024, 10:39
#33
Bu konuya çok fazla yanıt yazmak istemiyorum, ancak kendi görüşümü belirtmek istiyorum. Motorunuz Hintli veya Çinliyse, zorunlu olmadıkça V-Power kullanmamanızı öneririm. Sebebi ise, içinde gerçekten ethanol varsa, bu durumun motor parçalarına ve motora yüksek ısıyla zarar verebileceğini düşünüyorum. Ayrıca, bu yakıt çok çabuk tükeniyor. Opet'ten aldığım yakıtla 300 km yol giderken, V-Power ile sadece 250-260 km gidiyorum.
Çevremde Hintli motor kullanan birkaç kişi, V-Power kullanımı sonrası katalizör sorunları yaşadığını belirtti. Bu geri bildirimlerden sonra ben de V-Power kullanmamaya karar verdim. Shell'in tüm istasyonları V-Power'a geçtiği için artık sadece Opet ve PO kullanıyorum.
-
27 Temmuz 2024, 11:42
#34
tecrube0 adlı üyeden alıntı
.....gerçekten ethanol varsa.....bu durumun motor parçalarına ve motora yüksek ısıyla zarar verebileceğini düşünüyorum...
Bütün markalarda var ve bu yasal zorunluluktur ayrıca düşündüğünün aksine yanma sıcaklığı benzinden daha düşük olduğu için motorda ısınmayı azaltıcı etkisi var..
-
27 Temmuz 2024, 12:11
#35
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bütün markalarda var ve bu yasal zorunluluktur ayrıca düşündüğünün aksine yanma sıcaklığı benzinden daha düşük olduğu için motorda ısınmayı azaltıcı etkisi var..
Hocam sizin tercih ettığıniz bir benzinci var mı peki? Merak ettim
-
27 Temmuz 2024, 12:36
#36
ÜstadMotorcu adlı üyeden alıntı
Hocam sizin tercih ettığıniz bir benzinci var mı peki? Merak ettim
Bende şirketin PO kartı var güzel indirim yapıyor yani çoğunlukla PO dan alıyorum , diğerlerinden de bazen 3-5 lt alıyorum bir fark yok tüketim açısından..
-
27 Temmuz 2024, 14:23
#37
killingroad adlı üyeden alıntı
yarın hatırlarsam izleyeyim veya bu problemin ne olduğunu anlatan başka bir kaynak varsa yollarsan bakayım.
Dinledim, çok da uzun değilmiş zaten.
Yüksek oktan daha yüksek "patlama" yapmaz. Motorlarda yakıt patlayarak yanmaz bir kere ve yüksek oktanın daha iyi yaptığı bir şey varsa o da daha "yavaş" yanmasıdır. Benzinin tutuşması sırasında hızlıca "patlama" olmasının önüne geçmenin yolu yüksek oktandır.
Buji düştüyse belki de düşük oktandan ötürü detonasyon olmuştur ahah =) yani konunun V-Power'la falan ilgisi kesinlikle yok. Yanma odası aşırı ısındıysa bunun iki sebebi olabilir, fakir karışım vardır ve gaz kolu anlamsız şekilde hızlı açılmıştır - yine yakıtla ilgili bir şey yok. Nefis safsata yapıyorum, bordan boktan benzinler kullanıldıysa V-Power'daki deterjanlar nedeniyle sonra katalizör sıkıntısı yaşanmıştır =))
Yine hiç sanmıyorum bundan olduğunu da..
@Nikkfurie ethanolle ilgili kısma yanıt vermiş zaten.
Tabii ki isteyen istediğini kullansın, 3aşağı5yukarı zaten hemen hepsi aynı.
-
27 Temmuz 2024, 14:48
#38
Arkadaşlar benzin değil istasyon seçilir. Fark hissedilen durumların %99'u istasyon + o günkü kullanım şekli ve koşullarından gelir. Düzenli olarak ve sıklık sırasına göre BP, Opet, PO veya Shell kullanırım (bu sonuncular biraz terste kalıyor) 70.000km'lik motosiklet tecrübesinde şu bundan bariz fazla / az yaktırıyor, bariz fazla / az performanslı diye hissettiren bir marka ve ürün olmadı. (Tabi benim motosikletler hep normal - yani ekstra yüksek olmayan - sıkıştırma oranlarına sahip modellerdi, yüksek performans odaklı motosikler değildiler...)
-
27 Temmuz 2024, 15:42
#39
killingroad adlı üyeden alıntı
Dinledim, çok da uzun değilmiş zaten.
Yüksek oktan daha yüksek "patlama" yapmaz. Motorlarda yakıt patlayarak yanmaz bir kere ve yüksek oktanın daha iyi yaptığı bir şey varsa o da daha "yavaş" yanmasıdır. Benzinin tutuşması sırasında hızlıca "patlama" olmasının önüne geçmenin yolu yüksek oktandır.
Buji düştüyse belki de düşük oktandan ötürü detonasyon olmuştur ahah =) yani konunun V-Power'la falan ilgisi kesinlikle yok. Yanma odası aşırı ısındıysa bunun iki sebebi olabilir, fakir karışım vardır ve gaz kolu anlamsız şekilde hızlı açılmıştır - yine yakıtla ilgili bir şey yok. Nefis safsata yapıyorum, bordan boktan benzinler kullanıldıysa V-Power'daki deterjanlar nedeniyle sonra katalizör sıkıntısı yaşanmıştır =))
Yine hiç sanmıyorum bundan olduğunu da..
@Nikkfurie ethanolle ilgili kısma yanıt vermiş zaten.
Tabii ki isteyen istediğini kullansın, 3aşağı5yukarı zaten hemen hepsi aynı.
Abi benzin konusunu bırakalım şimdi, yeni Panigale hakkında ne düşünüyorsun? Çok köklü değişimler geldi, hoşumada gitmedi değil.
-
27 Temmuz 2024, 15:48
#40
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi benzin konusunu bırakalım şimdi, yeni Panigale hakkında ne düşünüyorsun? Çok köklü değişimler geldi, hoşumada gitmedi değil.
:d :d :d :d
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benzin değil istasyon seçilir
Yani aklın yolu bir.
Ve dikkatimi çekiyor, shell den vazgeçmem diyenlerin tümü dandik butik yağları çok sever. castrol falan kullanmaz. Putoline ı çok severler
Motorun ömrüne ömür kattığını düşünürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)