Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü şarj etmeme Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ağustos 2023
    Şehir
    Merkez/Giresun
    Motosikleti
    Falcon wonder 150
    İyi akşamlar değerli motosiklet severler,
    Motorum 7-8 ay önce aküyü(12v-9Amper) şarj etmemeye başladı, incelediğimde sorun konjektörün yanmasından kaynaklıymış. Yeni bir akü (12V 12Amper) ve konjektör aldım. 1 hafta da aldığım yeni aküyü motor boşalttı ve yine şarj olmuyor. Yeni aldığım konjektörün tipi ve kablo sayıları aynı sadece renklerinde farklılık var. Sizce çözümü nedir yeni bir konjektör almak mı? Kabloları renklerine göre mi dizmek? Ya da başka bir şey mi? Görüşlerinizi bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Statörünüzün sağlıklı olduğuna emin misiniz? Genelde bu tip durumlarda statörden daha fazla gol yeriz.

  3. #3
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Statörün ölçülmesi gerekli, sorun konejtörde olmayabilir. Ölçüm yapılmadan size bir şey söylemekte doğru olmaz.

  4. #4

    Üyelik
    29 Ağustos 2023
    Şehir
    Merkez/Giresun
    Motosikleti
    Falcon wonder 150
    Hocam motorum ayak marşı ile çalışıyor, statör arızasında motor çalışmıyor diye biliyorum

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı İsmail Yavuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motorum ayak marşı ile çalışıyor, statör arızasında motor çalışmıyor diye biliyorum
    Bu şekilde tespit olmaz statörün voltaj değerleri ölçülmesi lazım, konjektörün kablo renkleri farklı olabilir ama 5 kabloluyla bağlantısı basit, 4 kablolarında çıkan konjektör ile birebir bağlanması gerekir.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı İsmail Yavuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motorum ayak marşı ile çalışıyor, statör arızasında motor çalışmıyor diye biliyorum
    Enjeksiyonlu motorda statörün yanması sonucu aküm şarj olmadı ve yolda kaldım, motoru yokuş yukarı zar zor elde çıkarıp aşağı salıp vurdurdum ve çalıştı.

  7. #7

    Üyelik
    29 Ağustos 2023
    Şehir
    Merkez/Giresun
    Motosikleti
    Falcon wonder 150
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu şekilde tespit olmaz statörün voltaj değerleri ölçülmesi lazım, konjektörün kablo renkleri farklı olabilir ama 5 kabloluyla bağlantısı basit, 4 kablolarında çıkan konjektör ile birebir bağlanması gerekir.
    5 Kablolu konjektörüm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu motorda statörün yanması sonucu aküm şarj olmadı ve yolda kaldım, motoru yokuş yukarı zar zor elde çıkarıp aşağı salıp vurdurdum ve çalıştı.
    Hocam bir çok defa karbüratör’lü motorlarda statör sorununa denk geldim hiç birisi de çalışmamıştı ayrıca söylemeyi unuttum benim motorumda elektrik hiç yok, motor çalıştığında da hiç elektrik gelmiyor.

  8. #8
    SerdarC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2023
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Kuba Dragon50 Custom ve Ramzey Cup100
    Alıntı İsmail Yavuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 Kablolu konjektörüm

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------



    Hocam bir çok defa karbüratör’lü motorlarda statör sorununa denk geldim hiç birisi de çalışmamıştı ayrıca söylemeyi unuttum benim motorumda elektrik hiç yok, motor çalıştığında da hiç elektrik gelmiyor.
    Statör tam olarak ayrı sargılardan oluşuyor, ateşleme ve elektrik tesisatının bobinleri farklı, bazen ikisi çalışmayacak şekilde arızalanabilir bazen ise motor çalışır ama diğer kısımlara elektrik gelmez bu her seferinde ikisi birden kesecek diye bir kanun yok.
    Resimdeki mavi kısımlar tesisat ve akü şarj a giden bobinler.

  9. #9

    Üyelik
    29 Ağustos 2023
    Şehir
    Merkez/Giresun
    Motosikleti
    Falcon wonder 150
    Alıntı SerdarC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Statör tam olarak ayrı sargılardan oluşuyor, ateşleme ve elektrik tesisatının bobinleri farklı, bazen ikisi çalışmayacak şekilde arızalanabilir bazen ise motor çalışır ama diğer kısımlara elektrik gelmez bu her seferinde ikisi birden kesecek diye bir kanun yok.
    Anladım hocam yarın statörü değiştirip yeniden bakayım.

  10. #10
    SerdarC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2023
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Kuba Dragon50 Custom ve Ramzey Cup100
    Alıntı İsmail Yavuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım hocam yarın statörü değiştirip yeniden bakayım.
    Ölçü aletiniz varsa ac voltaj ölçüm kademesinde konjektöre gelen kablolardan ölçüm yapın. voltaj yoksa değiştirme yoluna gidersiniz. Bir önceki mesaja örnek resim ekledim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------

    Bu arada bu tarz motorların akülerini 7amperden yüksek almayın tahminimi söylüyorum, statörünüz arızalı değil büyük ihtimalle tekrar konjektör bozdunuz, , çünkü o konjektör 12 amper aküyü uzun süre kaldırmaz.

  11. #11

    Üyelik
    29 Ağustos 2023
    Şehir
    Merkez/Giresun
    Motosikleti
    Falcon wonder 150
    Alıntı SerdarC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ölçü aletiniz varsa ac voltaj ölçüm kademesinde konjektöre gelen kablolardan ölçüm yapın. voltaj yoksa değiştirme yoluna gidersiniz. Bir önceki mesaja örnek resim ekledim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------

    Bu arada bu tarz motorların akülerini 7amperden yüksek almayın tahminimi söylüyorum, statörünüz arızalı değil büyük ihtimalle tekrar konjektör bozdunuz, , çünkü o konjektör 12 amper aküyü uzun süre kaldırmaz.
    Yani hocam aküyü değiştirmedikçe sorun devam mı edecektir.

  12. #12
    SerdarC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2023
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Kuba Dragon50 Custom ve Ramzey Cup100
    Alıntı İsmail Yavuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani hocam aküyü değiştirmedikçe sorun devam mı edecektir.
    Yüksek akım akü ile devam ettiğiniz sürece büyük ihtimalle konjektör bozmaya devam edecek. Tavsiyem bir ölçü aleti edinin ödünç falan, konjektörü söküp ac voltaj ölçüm kademesinde motordan gelen konjektöre giren soketten ölçüm alın genelde sarı 2 kablo oluyor onlar ve yeşil kablo üzeirnden ölçün alın gaza basıldığında 30 volt falan belki de daha yüksek voltajlar görürseniz statörünüz sağlamdır. sonrasında konjektörü takıp aküden ölçüm alın konjektöründe arızalı oldugundan bu şekilde demin olursunuz.

  13. #13

    Üyelik
    29 Ağustos 2023
    Şehir
    Merkez/Giresun
    Motosikleti
    Falcon wonder 150
    Alıntı SerdarC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek akım akü ile devam ettiğiniz sürece büyük ihtimalle konjektör bozmaya devam edecek. Tavsiyem bir ölçü aleti edinin ödünç falan, konjektörü söküp ac voltaj ölçüm kademesinde motordan gelen konjektöre giren soketten ölçüm alın genelde sarı 2 kablo oluyor onlar ve yeşil kablo üzeirnden ölçün alın gaza basıldığında 30 volt falan belki de daha yüksek voltajlar görürseniz statörünüz sağlamdır. sonrasında konjektörü takıp aküden ölçüm alın konjektöründe arızalı oldugundan bu şekilde demin olursunuz.
    Anladım hocam çok teşekkür ederim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler