O Gerçekten Bir Efsane:H.J Burt Munro
Reklamlar
-
Biraz uzun ama mutlaka okumalısınız.Okuduktan sonra böyle bir insanı tanıdığınıza çok sevineceksiniz.:5:
Herbert James Burt Munro (1899-1978) Yeni Zelanda, Invercargill doğumlu motosiklet yarışçısı.
1920de 21 yaşındaki güneyli bir genç Invercargill garajının önünde yepyeni motosiklete hayranlıkla bakıyordu. Gözleri etkileyici ikiz V motoruna ve dökme metal alaşımlı kasası üzerinde gezindi. Elleri ile parlayan kırmızı boyaya dokundu ve cilalanmış nikel kaplamanın ışıltısı gözündeki ile aynıydı.
Motorun sahibi ile konuşarak aralarında anlaşmaya vardılar. Genç adam motosikletine sahip oldu ve Aralık 1978’deki ölümüne kadar sürecek motoru ile yaşayacağı ortaklığı başlamış oldu. O gencin ismi Burt Munro idi. Aldığı motosiklet ise dünyanın en hızlı Indian ı olacak 1920 Indian Scout tu.
Amerikanın ilk motosiklet üreticisi olan Indian, herkesin kullanması için bisikleti motorla çalışan duruma getirdi. 1919da mühendis Charles Franklinin yaptığı 1920 model Indian Scout, Burt Munronun hayatının parçası oldu.
Indian Scout için 1912 yılında tasarımına ve çalışmalarına başlayan Franklin, motosiklet tasarımı araştırmalarını geliştirerek, 1919 yılında prototip üretimini yaptı. Testler tatmin edici sonuçlar verdi ve aynı yıl 1920 model Indian Scout markası için üretime başlandı. İlk üretilenin motor numarası 50R001di.
Ömrünü Indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçiren Munro, 1920de aldığı Indianın kapasitesini kendi yaptığı parçaları kullanarak iki kat artırdı. Masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu ve akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu.
İçten yanmalı motoru olan, 42 derece açı ile V şeklinde konfigüre edilmiş yandan valfli 2 silindirli, 600cc motosikletin en yüksek hızı saatte 96 kmdi. Helezon şeklindeki dişli vites takımı, döküm metal alaşımlı kasası ile elden ayarlanabilir 3 devirli vites kutusu vardı. Eski İngiliz motosikletlerinde olan zincirli transmisyon sistemi kullanılmıştı.
Munro, 1926da modifiye etmeye başladı. Fakat gelenekselin dışında, çok farklı şekilde yapıyordu. Eski bir jant teli ile hızını ölçebilecek mikrometre yaptı. Eski konserve kutularından motoru daha da hızlı yapmak için gerekli olan parçaları yaptı. Standard 2 kam milli motor sistemini değiştirerek 4 kam milli kendi tasarımını yarattı. Ayrıca yandan valfli olan motoru, üstten valfli yaptı. Motorun değiştirmediği parçası kalmadı, her şeyi ile hayal ettiğine ulaşmak için kendi tasarımı olan Indian Scout motorunu yarattı.
Kendi devir sistemini, volanlarını, pistonlarını, kam millerini ve bunlarla ilgili olanlarıyla yağlama sistemini yaptı. Daha önceki zincir sistemini üçlüye çevirdi. Aerodinamik şekli üstünde denemeler yaptı ve sonunda motosiklet tam anlamıyla aerodinamik yapı içinde son haline geldi. Tüm bunlar, Munronun 50 yıla yakın bir zamanını aldı. Orijinal motosikletin en yüksek hızı saatte 96 kmdi.
1957 nin nisanında 750cc haline getirdiği motoruyla 230 km sürate çıktı.
1962 de hacmini 850cc ye yükselttiği motoruyla 288 km hız yaptı.
1966 yılında hacmini 920cc ye çıkardığı motoru,onun hala için yetersizdi.
1967'de Bonneville Tuz Çölleri'nde geleneksel olarak yapılan hız yarışına katıldı.hayatındaki en büyük amacıda bu yarışmaya katılmakdı.yarışmaya katıldığında 68 yaşındaydı.yarışmaya katılacağı zaman rakip pilotlar ona çok yaşlı olduğunu söyleyip,motorunada güldüler.ama o aldırmayıp,heryerini kendisinin modifiye ettiği,1920 model İndian Scout motosikletiyle, son model motosikletleri ve genç sürücüleri geçerek dünya 1000cc altı hız rekorunu 305,9 kmh süratle kırarak efsaneleşdi.
Burt Munroyu ben bilmiyordum.Googlede eski motosiklet resimlerine bakarken o ismi gördüm.İyi kide görmüşüm. O Gerçekten de bir efsane .
Burt Munro




hayatını beraber geçirdiği motoru İndian Scout





Not:ayrıca hayatını anlatan bir film de çekilmiştir.Adı ''Efsane Adam''
evinden dışarı çıktığında marşına basıp çalıştırabileceğin bir motosikletin varsa eğer,bu birçok şeye değer...
Reklamlar
-
Super Moderator
The World's Fastest İndian hakkında açılmış başlık: http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=12844
Eminim filmden sonra Burt MUNRO'ya hayran olan, onun yolundan gitmek, yaşadıklarını yaşamak isteyen (senin de itiraf ettiğin gibi) birçok kişi olmuştur.
-
güzel bi konu ve paylaşım.teşekkürler
-
Geyik hortlatacağıma bu konuyu hortlatayım dedim.
Bir de baktım misafir okuyucusu bile var ne güzel.
Konuyu Toplam 2 üye okuyor. (1 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
İHTİYAR
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
dün gece filmi vardı gerçekten etkileyiciydi ama çok geç saateydi çok fazla kişinin izleyemediğini düşünüyorum
müşteri - Bir sinek ilacı alabilir miyim?
satıcı - Sineğinizin nesi var acaba?
-
filmi sinemada izlemiştim,muhteşemdi.Adamın yarışma azmi süperdi...
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
-
07 Haziran 2012, 11:12
#7

bizim melmekette yaşasa muhtemelen gerzek ve apaçi olarak nitelendirilecek, 47 yaşında bi motosikletle hız rekoru kırmaya çalıştığı için olmadık engelleme ve hakaretlere maruz kalacaktı Munro efsanesi.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
07 Haziran 2012, 11:25
#8
bende dün filmini indirip izledim süpermis ya
-
07 Haziran 2012, 12:20
#9
Heyt be,, eli öpülesi adammış gerçekten. Ben bayılıyorum böyle paylaşımlara, elinize sağlık. Filmini de izlerim artık...
-
07 Haziran 2012, 14:55
#10
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
http://s13.postimage.org/e0hy0j7ef/munro.jpg
bizim melmekette yaşasa muhtemelen gerzek ve apaçi olarak nitelendirilecek, 47 yaşında bi motosikletle hız rekoru kırmaya çalıştığı için olmadık engelleme ve hakaretlere maruz kalacaktı Munro efsanesi.
Abi şimdik niye polemik yaratmaya çalışıyonki?
ANGARAJ 
-
07 Haziran 2012, 15:26
#11
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler